Yeni Siteler için SEO Çalışması Nasıl Yapılır?

yeni web siteleri için seo adımları

Yeni bir web siteniz varsa, sağlıklı ve sürekli büyümesi için düzenli değerlendirmeli, SEO’sun optimize edilmiş olmasını sağlamalıyız. Denetimle başlamak en uygunu olur, ancak SEO’da yeniyseniz bazı denetim araçları biraz kamaşık ve pahalı olabilir. Doğru araçları kullanarak ileri seviye teknik bilgi gerektirmeyen ve tamamen ücretsiz bir SEO denetimini nasıl yapacağınızı öğrenmek üzeresiniz.

SEO Denetimi Nedir?

Arama motoru optimizasyonu biraz karmaşıktır. Web sitenizin ve içeriğinin sıralama algoritmalarının kaprisli gereksinimleriyle uyumlu olduğunu destekleyen teknolojiyi kullanmayı gerektirir. Daha da önemlisi, hemen hemen her şeyi doğru şekilde yapmak zorunda olmanızdır. SEO denetimi, web sitenizin trafik üretme kabiliyetini etkileyen belirli faktörleri titizlikle kontrol ettiğiniz bir süreçtir. Düzenli olarak SEO denetimleri yaparak, web sitenizi etkileyen herşeyin amaçlandığı şekilde çalıştığından emin olmanız gerekir.

Neden bir SEO Denetimi Gerekiyor?

SEO çalışmalarınızı takip etmek için hiçbir yönteminiz yoksa, emeklerinizin işe yarayıp yaramadığını nasıl bilebilirsiniz? Çabalarınızı değerlendirmeye başlamak için web sitenizin şu anki durumundan yola çıkarak bir SEO denetimi yapmak , mevcut çabalarınızın getirisini en üst düzeye çıkarmanıza ve web sitenizi başarı için hazırlamanızı mümkün kılacak olan bilgileri sağlayacaktır.

SEO Denetimi Nasıl Yapılır?

Daha önce de belirttiğim gibi, SEO birçok hareketli parça içeren karmaşık bir süreçtir. Öyle olmasa 75 Milyar Dolarlık bir endüstri olmazdı. SEO denetimindeki bazı testler manuel olarak yapılabilirken, bir seo aracına sahip olmak size zaman kazandırır.

Web Sitenizin Tek Bir nihai URL’ye sahip olup olmadığını kontrol edin.

Web sitenizi nasıl yapılandırdığınıza bağlı olarak, hem “www sürümü”  hem de “www olmayan”  sürümü erişilebilir olabilir. Böyle bir durum, web sitenize her ikisinden de erişilebileceği anlamına gelir. İdeal olarak, yalnızca birinden erişilebilir olmalıdır. Tercihinize bağlı olarak biri diğerine yönlendirilmiş olmalıdır. Google’ın bu kadar basit bir konuyu neden çözmeyip insanları uğraştırdığını merak edebilirsiniz. Sorun sınırlı tarama kaynakları ile ilgilidir. Google, daha rahat çalışmasına yardımcı olanları ödüllendiriyor.

www kanonik yönlendirme nasıl yapılır?

Web sitenize nihai bir URL belirlemek için uygulayabileceğiniz birkaç olası çözüm vardır. En yaygın çözüm, WordPress ayarlarda (Ayarlar > Genel) doğru URL’yi belirleyip belirlemediğinizi kontrol etmektir. Bu ayarda, web sitenizin URL’sinin hangi varyasyonunun WordPress’te varsayılan olarak ayarlandığını göreceksiniz.

Bazı durumlarda, URL’yi düzenleme seçeneği kullanılamayabilir ve çalışmaz. Sizde de durum buysa endişelenmeyin, bu ayar web sitenizin wp-config.php  dosyasında kodlanmış demektir. Ayar wp-config.php dosyasından okunduğunda WordPress yönetim panelindeki ayarları geçersiz kılar.

Ayarlarınız griyse , URL’nizde değişiklik yapmak için wp-config.php  dosyasını doğrudan düzenlemeniz gerekir. Sunucunuza erişmek için tercih ettiğiniz FTP programıyla dosyayı düzenleyin.

Wp-config.php dosyasında aradığınız kurallar aşağıdaki gibidir:

define('WP_HOME','https://alanadiniz.com');
define('WP_SITEURL','https://alanadiniz.com');

Yukarıdaki ayarları tercih ettiğini URL tipine göre düzenleyip kaydedin.

URL’yi değiştirdikten sonra, tüm eski URL’lerinizi de yeni URL’lere yönlendirmeniz gerekir. Bunu yapmak için, .htaccess dosyanıza erişin ve aşağıdaki kod parçasını ekleyin:

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^alanadınız.com [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.alanadınız.com/$1 [L,R=301]

Yukarıdaki kod parçası www olmayan bir alan adını www sürümüneyönlendirir. Aşağıdaki ise tam tersi işlemi yapar.

RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www\.alanadınız\.com [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://alanadınız.com/$1 [L,R=301]

Bu değişiklikleri kendi başınıza yapmak huzursuz hissettiriyorsa yardım almanız daha doğru olacaktır.

SSL Sertifikanızı Doğrulayın

SSL sertifikası kullanıcı ve web siteniz arasında gerçekleşen tüm iletişimin şifreli olmasını sağlar. Kişisel bilgi toplayan web siteleri için bir standart haline gelmiştir (özellikle eticaret siteleri) çünkü verilerin güvenli olması önemlidir. 

Güvenlik açısından avantajlara ek olarak, Google gibi arama motorları da artık uygun şekilde yapılandırılmış bir SSL sertifikasınına önem verir ve bir sıralama faktörü olarak kabul eder.

Web sitenizin bir SSL sertifikasıyla doğru yapılandırılıp yapılandırılmadığını manuel olarak kontrol etmek için , yalnızca URL’ye bakmanız yeterlidir. Web sitenizin URL’si https ile başlıyorsa SSL kullanıyorsunuz demektir. Httpile başlarsa SSL kullanmıyorsunuzdur.

Web sitenizin SSL sertifikası yoksa ne olur?

Her koşulda hem ziyaretçilerinizi, hem de sizi güvende tutan bir SSL sertifikası yüklemeniz tavsiye edilir.

SSL sertifikası almak artık kolay ve ücretsiz. Let’s Encrypt kullanarak ücretsiz bir sertifika kuabilirsiniz. Cpanel, Cyber Panel gibi barındırma yazılımları ücretsiz ssl kurulumunu otomatikleştirmiştir. Ayrıca VPS kullanıyorsanız biraz teknik bilgiyle komut satırından da basitçe ücretsiz SSL kurulumu yapabilirsiniz.

Komut satırından Let’s Encrypt kurulumu

WordPress Görünürlük Ayarlarını Kontrol Edin

Siteniz geliştirilirken, herhangi bir arama motorunun web sitenizi taramasını ve dizine eklemesini istemezsiniz çünkü içerik muhtemelen eksiktir ve web sitesi tasarımı idealin altındadır. WordPress bu konuda arama motorlarının web sitenizi endekslemesini engellemek  için yerleşik bir seçeneğe sahiptir. Bu seçeneği WordPress Ayarları> Okuma altında bulabilirsiniz ancak web siteniz kullanıma hazır olduğunda kapatmayı unutabilirsiniz. Bu ayarı mutlaka ontrol etmelisiniz.

Kalıcı Bağlantı (Permalink) Yapınızı Kontrol Edin

Kalıcı bağlantılar WordPress sayfaları için URL’lerin nasıl oluşturulacağını belirler. Web siteniz için tercih ettiğiniz kalıcı bağlantı yapısını seçerken tavsiye edilen yapı aşağıdaki gibidir.

2019 05 30 06 56 18 - Yeni Siteler için SEO Çalışması Nasıl Yapılır?

Google ve diğer arama motorları daha kısa başlıkları tercih eder ve yazıların ne hakkında olduğunu açıkça aktarırlar. Daha kısa URL’ler kullanıcılar tarafından da tercih edilir ve daha yüksek tıklama oranına sahiptir.

Not: Kalıcı bağlantı yapınızı değiştirmek, önceki mevcut tüm yayınlarınızın URL’lerini değiştirecek ve bu da 404 hataya neden olacaktır. Sorunları önlemek için bu adımı yeni bir web sitesinde gerçekleştirmeniz veya eski URL’lerden yeni URL’lere yönlendirmeler oluşturmanız gerekir.

Önbellek Eklentisi (Cache Plugin) Kullanın

Bir ziyaretçi web sitenize her giriş yaptığında, ziyaretçinin bilgisayarı, sunucuya veritabanı, resimler, CSS, yazı tipleri ve diğer varlıklar gibi içerikleri getirmek  için ping atar. Bu işlemin gerçekleşmesi birçok nedene bağlı olarak değişen bir süre gerektirir. Bu süreyi kısaltmak için, bir kullanıcı gelmeden önce  tüm bu görevleri tamamlamanın bir yöntemi olan önbelleğe alma özelliğini kullanır. Bu şekilde, bir kullanıcı web sitenizdeki bir sayfaya girdiğinde, tüm sıkıştırma işlemleri yapılmış ve sayfa yükleme süresi önemli ölçüde azaltılmış olur.

Web siteniz şu anda bir önbellek eklentisi veya bir tür sunucu düzeyinde önbelleğe alma yöntemi kullanmıyorsa belirli bir yavaşlık söz konusu olabilir. Sitenizin yavaş açılması bazı ziyaretçilerinizin sitenizi terketmesine neden olacağından “hemen çıkma oranı” değeriniz kötü etkilenir. Bu kullanıcı davranışının bir sonucu olarak, sayfa hızı bir sıralama sinyalidir. WordPress üzerinde, diğer herhangi bir konuda olduğu gibi, bu sorunu çözmek için de bir sürü önbellek eklentisi var.

Sunucu Tepki Süresi

Web sitenizin performansını değerlendirirken dikkate alınması gereken iki şey vardır:  performans  ve yanıt verme süresi. Tepki süresi, sunucunuzun isteklere ne kadar sürede yanıt vereceğini tanımlar. Bunu değerlendirmek için kullanılabilecek ölçüm, İlk Bayt Zamanı (TTFB). Mümkün olan en iyi performans için web sitenizin TTFB’si olabildiğince düşük olmalıdır. Sunucunuzun yanıt süresi yavaşsa, web sitenizin performansını artırmak için barındırma sağlayıcınızı değiştirmek dışında yapılabilecek çok şey yoktur.

Web Sitenizi Google Arama Konsoluna (Search Console) Ekleyin

Google, web sitesi sahiplerine, web sitelerini dizine eklerken Google’ın karşılaştığı sorunları anlamak ve çözmek için kullanabilecekleri bir dizi araç sunar. Bu araçlar grubu, Google Arama Konsolu olarak bilinir ve tasarımı biten tüm sitelerinizi hemen bu araca bağlamalısınız.

Bildiğiniz gibi , web sitenizi Google Arama Konsolu’na bağlamanız önemlidir; böylece sorunları proaktif olarak çözebilir ve web siteniz hakkında ek bilgi edinebilirsiniz. Web siteniz Google Arama Konsoluna bağlı değilse, web sitenizi geliştirmenize ve ortaya çıkan sorunları gidermenize yardımcı olacak değerli verilere erişemezsiniz.

Google Arama Konsolu, web sitenizi doğrulamanızın birkaç yolunu önerecektir. Önerilen bu yöntemlerden herhangi birini kullanarak Google Arama Konsolunun sağladığı gelişmiş analitikten yararlanabilirsiniz.

Site Haritası (Sitemap) özelliği

Site haritası, arama motorlarının taramasını istediğiniz yayınlarınızın, sayfalarınızın ve içeriğinizin ayrıntılı bir URL dizinidir. Web sitenizde bir site haritası olması şarttır ve genellikle site haritası oluşturmak için üçüncü taraf bir eklenti kullanmanız gerekir. (Eklenti dizininde bakınız: “Google XML Sitemap”)

Site haritası, arama motorlarının web sitenizin içeriğini daha verimli bir şekilde anlamasına ve dizine eklemesine yardımcı olduğundan önemlidir.

Kırık Bağlantıları Onarın

Büyüyen bir web sitesinde sürekli içerik eklemek, kaldırmak ve güncellemek zorundasınız. Bu çabalar bazen kopuk bağlantılara neden olur. Bir kullanıcı, bozuk bir URL’ye erişmeye çalıştığında, 404 hatası verilir. Google, 404 hatalarını sıralama sinyali olarak görmediklerini söylese de, kullanıcı deneyimini etkilemektedir. Bu nedenle kopuk bağlantıları aramalı ve mümkün olan en kısa sürede düzeltmelisiniz.

İçerik Optimizasyonu

Bildiğiniz gibi, içerik her şeydir. Arama motoru trafiğinizi en üst düzeye çıkarmak için içeriğiniz doğru biçimde optimize edilmelidir. En yeni SEO ipuçlarını göz önüne alarak, SEO dostu içerik yazma konusunda oldukça sağlam bir anlayışa sahip olmanız önemlidir.

Şema (Zengin Parçacıklar ya da Rich Snippets)

Şema veya Zengin Parçacıklar (Rich Snippets), web sitenize veya yayınınıza eklediğiniz kod anlamına gelir. Bu kod arama sonuçlarında yayınınızla ilgili ek bilgi verir.

Görüntü Optimizasyonu

Optimize edilmiş görüntüler, hedefli arama trafiğini size ulaştırmak için uzun bir yol kat edebilir. Bu nedenle, sitenizdeki görüntüleri mümkün olan en iyi şekilde optimize etmeniz kesinlikle önemlidir. En iyi sonuçlar için aşağıdakileri optimize etmelisiniz.

  • Resim Adı
  • Görüntü boyutu
  • Alt-metin

Görüntü adı oldukça açıktır. Resimlerinize her zaman tanımlayıcı adlar verin ve uygunsa hedef anahtar kelimelerinizi ekleyin. Görüntü adında boşluk kullanmak zorunlu değildir ve birçok durumda önerilmez. Resim adınızda kelimeleri ayırmak için kısa çizgi veya alt çizgi kullanmak en iyisidir.

Görüntüler, optimizasyon işleminin genel olarak gözden kaçan bir parçasıdır ve SEO üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. İdeal olarak, resimlerinizin mümkün olan en küçük boyutta olmasını ancak yine de yüksek kalitede olmasını istersiniz. Bunu başarmak için, resimlerinizi yüklemeden önce sıkıştırabilir veya aralarından seçim yapabileceğiniz birçok WordPress resim optimizasyon eklentisinden birini kullanabilirsiniz; böylece endişelenmenize gerek kalmaz. Her iki yaklaşım da iyi çalışır.

Alt-metin, arama motorlarının görüntünün ne olduğunu anlamalarına yardımcı olan isteğe bağlı bir metin parçasıdır. Görüntülerin yeniden adlandırılması ve yeniden yüklenmesi kabus olacaktır. Resimlerinizi WordPress’in içinde yeniden adlandırmaya başlamak için “Phoenix Media Rename” gibi bir eklenti kullanabilirsiniz. Resimlere alt metin ekleyebileceğiniz pek çok eklenti var – “SEO Optimized Images” iyi bir eklentiye benziyor. Görüntülerin Sıkıştırılması İçin de birçok eklenti var. Bu konuda da “Smush Image Compression”‘ı kullanabilirsiniz.

Mobil Optimizasyon

Web sitenize gelen ziyaretçilerin çoğunun, web sitenize erişmek için cep telefonlarını kullanması olasıdır. Onlara iyi hizmet vermek için web sitenizin duyarlı olması ve cep telefonları için optimize edilmiş olması kesinlikle önemlidir. Dünyadaki web trafiğinin yarısından fazlası cep telefonları üzerinden yapılır ve web sitenizi arama için optimize etmeye çalışıyorsanız, mobil için optimize edilmiş bir web sitesine sahip olmamak düşünülemez. Bunun için en kolay yol, duyarlı bir temaya geçmek olacaktır. Duyarlı temalar, görüntülendikleri cihaza göre içeriği otomatik olarak ayarlayacak şekilde oluşturulmuştur.

Sonuç

Bir SEO denetimi yapmak kuşkusuz, web sitenizin aramadan elde ettiği trafik miktarını en üst düzeye çıkarmak için çok önemlidir. Web sitenizi denetlemenin geleneksel yolları işe yarayabilir, ancak yapılması kolay değildir. Denetimde doğru araçları kullanmak ve sitenizi her anlamda güncel tutmak için bir gözünüzün SEO ve WordPress haberlerinde olması önemlidir.

Bu makalelere de bir göz atmak isteyebilirsiniz:

SEO için mükemmel optimize edilmiş WordPress Temaları
Emlak Siteleri İçin SEO Önerileri
İyi Bir Web Tasarım Nasıl Olmalı?
SEO Nedir? Yöntemler ve Kurallar
Neden SEO’ya Yatırım Yapmalısınız?
Yerel SEO Nedir, Ne Tür Firmalar İçin Önemlidir?
SEO Terminolojisi – Arama Motoru Optimizasyonu Terimleri

Web Siteniz Arama Motorlarında Neden Görünmüyorİşte kontrol listesi ve kaynaklar (PDF)

Google’da risk almadan, daha iyi sıralama almak için ihtiyacınız olan Kontrol Listesi ve Kaynaklar PDF