SEO uzmanı olarak, Google algoritması güncellemelerini, anlamanın ve doğru SEO uygulamalarının organik arama sonuçlarında daha iyi sıralanmanın anahtarı olduğunu biliyorum.

Bu yüzden 2020’de web sitenizi optimize ederken daha iyi kararlar vermenize yardımcı olacak en önemli SEO istatistiklerinden bazılarını bir araya getirdim.

  1. 2019 yılı boyunca Google, tüm küresel masaüstü arama trafiğinin %75’inden fazlasını aldı. Google’ı, %9.97 ile Bing, %9.34 ile Baidu ve %2.77 ile Yahoo izledi.

SEO uygulamalarından daha iyi faydalanmak için en büyük pazar payına sahip olan Google’ın kurallarına göre oynamak gerekiyor. Yahoo veya Bing’de yüksek sıralama, sitenize ziyaretçi getirecektir, ancak Google’da iyi sıralanmak daha fazla trafik şansı demektir.

Google Search Console’u kullanarak ziyaretçilerin Google üzerinden size nasıl ulaştığını anlamanıza yardımcı olacaktır. 

2. Bu yıl içinde Google’da yaklaşık 2,3 trilyon arama yapılmıştır.

Bu aramaların %50’ye yakınında herhangi bir tıklamanın gerçekleşmediği söylenmektedir.

3. Hergün Google’da arama yapmak için kullanılan anahtar kelimelerin %15’i daha önce hiç kullanılmamış kelimelerden oluşur.

Bu istatistik, yeni anahtar kelimeler bulmak ve içeriğimizde kullanmanın önemini gösteriyor.

4. Arama sonuçlarındaki ilk 5 sonuç tüm tıklamaların % 67,60’ını alır.

%30’unu da reklamlara düşersek geriye pek birşey kalmıyor, ancak insanların bildikleri tanıdıkları markalara tıklama eğiliminde olduklarını da hatırlamak gerek.

5. Google Algoritması 200’den fazla faktörden sinyal alır.

Daha fazla olduğunu söyleyenler de vardır, 1500 diyen bir SEO uzmanı biliyorum 🙂 Bu faktörlerin içinde sıralama üzerinde en etkili olanları içerik ve geri bağlantılardır

6. Google arama sonuçlarında en üstte sıralanan sonuçlara ait içerikler ortalama 2000 kelimedir. Bu rakam sesli arama sonuçlarında biraz daha fazldır. (Backlinko)

Uzun içerik, doğal olarak daha fazla bilgi ihtiva eder. 2000 kelime yazmak zor değildir, ama o yazıyı okutmak… Hele Türkiye’de..

Ne kadar çok yazarsanız, okuyucularınız o kadar bilinçli olur, şeffaflığınızı ve dürüstlüğünüzü o kadar çok gösterebilirsiniz, diğer saygın sitelere bağlanma şansınız o kadar artar ve muhtemelen daha fazla geri dönüş alırsınız.

7. Google tarafından indexlenen içeriğinin %90’ının geri bağlantısı yoktur. (Ahrefs)

İyi yazılmış içeriklerin genellikle geri bağlantı derdi olmaz. Zaman içinde mutlaka insanların dikkatini çeker ve paylaşılır. Belirtilen %90, aynı zamanda ilgi görmeyen ya da kalitesiz içeriğin oranını göstermekte.

8. Bir sayfaya ne kadar fazla backlink geliyorsa, Google’dan o kadar fazla trafik alır. (Ahrefs)

Ahrefs gibi SEO araçları Google’ı simule ederek SEO uzmanlarına ve dijiral pazarlamacılara yardımcı oluyor. Ahrefs 900 milyona yakın web sitesini taramış ve böyle bir sonuç çıkmış.

9. İlk dört sıralama faktörü web sitesi ziyaret sayısı, sitede geçirilen süre, oturum başına sayfa sayısı ve hemen çıkma oranıdır. (SemRush)

Ziyaretçilerinizin sitenizde kalmasını istiyorsanız, yalnızca sağladığınız içerik açısından değil, bu içerikte nasıl gezintikleri konusunda da ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmanız gerekir. Buna teknik SEO denir. ve önemli bir faktördür. 

10. 2019 yılında dünya çapındaki tüm çevrimiçi trafiğin% 52’si mobil, %45’i masaüstü cihazlardan gerçekleşti. (StatCounter)

Bu istatistik her cihaza uyum sağlayabilen web arayüzlerine atıf yapıyor. Bir web sitesi mobil veya herhangi bir boyuttaki ekranda doğru şekilde görüntülenebilmeli.

11. Databox’a göre SEO uzmanlarının %36’sı, başlığın ve başlık etiketlerinin en önemli SEO öğesi olduğunu düşünüyormuş.

Demek ki %64’ü öyle düşünmüyor 🙂 Tıklama oranını artırmak için başlıklar kullanıcıları düşünerek seçilmeli ancak içerikte geçmeyen çok fazla kelime kullanılmamalıdır.

12. Uzun kuyruk anahtar kelime aramaları daha fazla tıklama oranına sahiptir.

Bu daha fazla tıklandığı anlamına gelmez, tıklanma oranı ile tıklanma sayısı farklıdır.

13. Birçok dijital pazarlama uzmanına göre SEO, arama motoru reklamlarından daha etkilidir. (DataBox)

14. Yine dijital pzarlama uzmanlarının %61 için SEO en önemli çevrimiçi büyüme aracı. (HubSpot)

15. 2019 yılında, “nerede satılır” ve “en yakın” kelimeleri ile yapılan aramalarda %200 artış olmuş. (Google)

16. WordStream’e göre yerel arama yapanların çoğu (%70) aradıkları mağazayı ziyaret ediyor.

17. Eski içeriği güncellemek sözkonusu içeriğe gelen trafiği iki katına çıkarabiliyor. (HubSpot)

Bir SEO stratejisi geliştirirken göz önünde bulundurulması gereken çok şey vardır. SEO istatistiklerinden edindiğiniz verileri stratejinize dahil derek uzun vadeli bir yol haritası oluşturabilirsiniz.