Kurumsal içerik: makale, tanıtım yazıları

Web sitenizin içeriğinin hak ettiği ilgiyi gördüğünden emin olmak için neler yapabilirsiniz?

Kurumsal içerik: makale, tanıtım yazıları
Photo by Patrick Tomasso / Unsplash

Muhetemelen daha önce makale satın almayı düşünmüşsünüzdür? İyi ki almamışsınız! yoksa aldınız mı? boşverin, unutun gitsin, kim almadı ki. Bu yazımda kendi makalenizi yazmanızın ne kadar önemli olduğunu ve ister kendiniz yapın ya da isterseniz başkası sizin için yapsın makale yazımında nelere dikkat etmeniz konusunda tavsiyelerim var.

İyi web sitesi içeriğiyle okuyucuların ilgi alanlarını yakalamak gerçekten zor olabilir. Çoğu ziyaretçi ne yapacağına karar vermeden önce bir web sayfasında sadece birkaç saniye geçirir ve bu nedenle web sitesinin metin içeriği, ziyaretçiyi kazanmanın anahtarıdır. Ayrıca web için optimize edilerek iyi yazılmış içerik, arama sonuçlarının en üstüne çıkar ve okuyucuların dikkatini çeker.  

Metninizin dijital ortamlarda veya basılı olarak yayınlanması önemli olmaksızın, bazı yazma ipuçları geçerlidir. Web sitenizin içeriğinin hak ettiği ilgiyi gördüğünden emin olmak için neler yapabilirsiniz?

Hedef Kitlenizi Tanıyın

Kulağa basit geliyor, ancak pek çok yazar, kime ulaşmaya çalıştıklarını düşünmeden önce yazmaya başlıyor. İçerik hazırlamadan önce kendinize şu soruları sorun:

  • Öncelikli hedef kitlem kimler?
  • Birincil kitlemi etkileyebilecek ve bilgilendirebilecek ikincil bir kitleye ne dersiniz?
  • Sitemi çevrimiçi olarak nasıl bulacaklar?  

Örneği kendimden vermek isterim, çünkü en iyi bildiğim alan bu. Birincil hedef kitlem mevcut müşterilerim olabilir. Ancak ikincil hedef kitle çok daha geniştir ve diğer profesyonelleri veya gelecekte hizmetlerinize ihtiyaç duyabilecek herkesi kapsayabilir. İçeriğinizin tüm bu kitleler için hem erişilebilir hem de ilgi çekici olduğundan emin olmanız gerekir.

  • Bu gruplar belirli bir konu hakkında ne tür sorular sorabilir?
  • İnternette en aktif oldukları yer neresi?
  • Ne tür bilgilere ihtiyaçları var?  

Ziyaretçiler web içeriğini sosyal medya paylaşımı, diğer web sitelerinden bağlantılar, e-posta paylaşımı ve arama motorları gibi birçok farklı yoldan bulur. Son yöntem, yani arama motorları özellikle web için içerik yazarken önemlidir.

Metin son derece iyi yazılmış ve bilgilendirici olabilir, ancak arama motorları için optimize edilmemişse, muhtemelen kitlenize olması gerekenden daha geç ulaşacaktır. Yine de bu konuyu çok dert etmenize gerek yok. İçeriğin %80'inin çöp olduğu bir ortamda iyi bir makaleyi arama motoru için optimize etmek gayet kolaydır.

Kitlenizi tekrar düşünün: Google'a hangi arama terimlerini yazarlardı? Çevrimiçi bir özgeçmiş yayınlıyorsanız veya serbest çalışmak için bir web sitesi yapıyorsanız , ne tür işler arıyorsunuz? Bu terimleri başlıklara ve alt başlıklara eklediğinizden emin olun.

Ters Piramit Modeli

Web okuyucularının dikkat süreleri kısadır; sitenizde gezinirken milisaniyeler içinde karar verirler. İçeriğinizi baş aşağı bir piramit veya koni gibi yapılandırın.

En önemli mesajlar sayfanın en üstünde yer alır. Ardından, daha spesifik, destekleyici bilgilere kademeli olarak inin.  Örneğin, benim gibi SEO için görsel çöüzmler, yani fotoğraf video prodüksiyon (bakın şu an seo yapıyorum ya da yapmaya çalışıyorum :) hakkında bir web sayfası oluşturduğunuzu varsayalım.

En uygun ayrıntılar, yani SEO'nun nasıl yapılabileceği gibi temel arama niyeti sayfanın üst kısmında görünmelidir. Teknik seo ve özgün içerik gibi destekleyici ayrıntılar ardından takip eder. Backlink, yapısal veri gibi "kullanıcı açısından" daha az önemli bilgiler sayfanın altında görünür.

Kısa, basit cümleler

Günümüz okuyucusunun kısa dikkat süresi az sayıda kelimeden oluşan cümleler gerektirir. Böylece, web sitesi içeriği daha kolay okunduğu için doğal olarak daha geniş bir kitleye ulaşacaktır.  

İsimleri ve fiilleri kullanmaya odaklanın. Zarfları ve sıfatları dikkatli kullanın. "Sakin" veya "kafa karıştırıcı" gibi kelimeler yerine "sakinlik" veya "şaşırtma" gibi kelimeler kullanmayın.

Aktif sese bağlı kalın

Edilgen fiiller yerine aktif fiiller kullanın ve cümlenin konusunu belirtin. Örneğin, “ürünler web sitemizden sipariş edilebilir” yazmak yerine “Web sitemizden ürün sipariş edebilirsiniz” deyin.

Aktif ses, kısa ve öz, okuyucu dostu cümleler oluşturmaya yardımcı olur. Ayrıca doğrudan izleyiciyle konuştuğunuzda "yapabilirsin” demek “yapılabilir” demekten daha ilgi çekicidir. Bu, web sitenizin Sıkça Sorulanlar sayfasında da önemlidir.

Anlatma, Göster

Yazınızı genellemeler ve abartılı ifadelerle sınırlamayın. Özel, gerçek dünyadan örnekler, okuyucuların mesajlarınızı daha iyi anlamasına ve görselleştirmesine yardımcı olur.

Bu iki ifadeyi inceleyin:  

  1. Bu paranın satın alabileceği en iyi köpek oyuncağı.  
  2. "Mutlu Köpek" köpek oyuncağını, en güçlü çenelere sahip köpeklerde bile delinmelere ve yırtılmalara karşı dayanıklı olacak şekilde tasarladık, dayanıklı, yüzde 100 doğal kauçuktan yaptık.  

Hangi sürüm, satın aldığınız köpek oyuncağın türünü daha net görmenizi sağlar? İkinci ifadede geçen belirli ayrıntılar, okuyuculara köpek kemiğinden bahsetmek yerine köpek kemiğinin ayrıntılarını gösterir.  

Ek bir avantaj olarak, daha spesifik, açıklayıcı ürün bilgileri web sitenizin SEO'suna yardımcı olur ve müşterilere satın alma işlemlerini yapmak için ihtiyaç duydukları bilgileri verir.  

Jargon

Web sadece teknik uzmanlar için değil, herkes içindir. Bu nedenle, bilgilerin uzman veya eğitimli olmayan kişiler için de anlaşılır olduğundan emin olun.

İlk referansta kısaltmaları heceleyin. Karmaşık veya niş terimleri açıklayın. Okuyucuların belirli bir konu hakkında daha fazla arka plan bilgisi alabileceği diğer makalelere köprüler sağlayın. Erişilebilir bir dil kullanmak müşterilere iletmek istediklerinizi ulaşılabilir ve açık olarak görmenize yardımcı olacaktır.

Kelime seçimi

Kelimeler dondurma gibidir, hepimizin favorileri vardır. Ancak konu ziyaretçilerinizin ilgisini çekmeye geldiğinde çeşitlilik çok önemlidir! Kelime bulutlarını kullanmak eğlencelidir ve en çok hangi kelimeleri kullandığınızı görselleştirmek kelime seçiminizi değiştirmenize yardımcı olabilir.

Bulutunuzu oluşturmak için metninizi ücretsiz bir kelime bulutu aracına kopyalayıp yapıştırmanız yeterlidir. Bir kelimeyi ne kadar çok kullanırsanız, bulutunuzda o kadar büyük görünecektir. Belirli bir kelimeyi aşırı kullandığınızda metninizi geliştirmek için yeni eş anlamlılar bulmaya çalışın.

Bulutunuzda öne çıkan olumsuz kelimelere de dikkat edin. Artık daha olumlu bir ton için neyi nasıl ayarlayacağınızı tam olarak biliyorsunuz. Web sitenizin anahtar kelimelerine de dikkat edin: bunlar metninizde birkaç kez görünmelidir, bu nedenle bunları bir kelime bulutunda tanımak kolay olmalıdır.  

Şirketinizi tanımlayan terimlerin bir listesini yapın ve aynı anlama gelen kelimeleri bir araya toplayın. En iyi seçiminizi seçin ve web sitenizin her yerinde buna bağlı kalın. Bu listeye veya sözlüğe sahip olduğunuzda, herhangi bir metni yayınlamadan önce gözden geçirmek için kullanabilirsiniz.

Taranabilir Metin

En önemli bilgileri sayfada en üste koymanın yanı sıra, metnin görülmesinin kolay olduğundan emin olun. Çoğu web okuyucusu, aradıkları belirli bilgi parçasını bulmak için sayfayı gözüyle hızlıca tarar ve kolayca bulamazlarsa aramaya devam ederler.  

Metin ağırlıklı paragraflar yerine madde işaretli veya sayısal listeler kullanın. Uzun bir metin sayfası yerine, içeriği etiketli sekmeler halinde düzenleyin. Her zaman "beyaz boşluk" ekleyin.  Bu, web sayfanızdaki paragrafları, resimleri ve diğer öğeleri çevreleyen boş alandır. Bazen sadece boşa harcanmış bir alan gibi görünse de, aslında bir web tasarımcı kuralıdır. Metnin etrafındaki yeterli miktarda beyaz boşluk, metni daha okunaklı yapar ve okumayı daha keyifli hale getirir.

Multimedya

Araştırmalar, insanların çoğunun beyninin görsel olduğunu ve görsel bilgileri metinden çok daha hızlı işlediğini gösteriyor. Okunması kolay bir çizelge veya grafik, karmaşık bir konuyu açıklamak için tek başına metinden daha iyi bir iş çıkarabilir.

Ticari olarak bir grafik tasarımcı değilseniz, web sitenizde görselleri kullanmanın birçok yolu ve grafikleri kendiniz yapmanıza yardımcı olacak programlar vardır. Görseller ayrıca metni ayırmaya yardımcı olarak sayfanızın daha kolay okunmasını sağlar. Web sitenizin her sayfasında en az bir görsel bulundurmanızı öneririz.

Web siteniz için veya farklı yerlerde içerik yazmak genel olarak zor bir iştir, ancak ilk seferinde mükemmel metinler yazmanız gerekmez! İçeriğiniz yayınlandıktan sonra, performansını izlemek ve optimize etmek için aylık web sitesi kontrolleri yapabilirsiniz.

Böyelikle hedef kitlenizi daha iyi anlayabilir ve onlarla nasıl bir etkileşimde olduğunuza dair ipuçları yakalayabilirsiniz. Bilmediğiniz konuda yazmayın ya da yazmadan önce iyi seviyede bilgi sahibi olun. Yazdığınız şey amacına ancak böyle ulaşabilir.

YS Görsel Çözümler Abonelik

Bültene abone olarak yenilklerden anında haberdar olabilirsiniz.
jamie@example.com
Abone Ol