SEO Nasıl Çalışır?

SEO, bütünsel bir pazarlama ekosisteminin temelidir. SEO, daha fazla görünürlük ve arama sonuçlarında rakiplerinizden daha üst sıralarda yer almanızı sağlar ve kârlılığınız üzerinde önemli bir etkiye sahip olabilir.

SEO, “arama motoru optimizasyonu” anlamına gelir. Basit bir ifadeyle, Google, Bing ve diğer arama motorlarında insanlar işinizle ilgili ürün veya hizmetleri aradığında görünürlüğünü artırmak için sitenizi iyileştirme süreci anlamına gelir. Sayfalarınız arama sonuçlarında ne kadar iyi görünürse, dikkat çekme ve potansiyel müşteri elde etme olasılığınız o kadar artar.

Arama motorları, web'deki siteleri botlar sayesinde, sayfaların birbirlerine olan bağlantılarını da kullanarak taranır, bilgi toplanır ve bir dizine yerleştirilir. Arama motoru dizinlerini tam olarak aradığınızı bulmanıza yardımcı olmak için bir kütüphanecinin bir kitap aradığı dev bir kütüphane gibi düşünebilirsiniz.  

Elbette bir kütüphaneden daha hızlı çalışan algoritmalar, belirli bir sorgu için arama sonuçlarında sayfaların görünmesi gereken sırayı belirlemek için yüzlerce sıralama faktörünü veya sinyali dikkate alarak dizindeki sayfaları analiz eder. Yani kütüphaneci kütüphanedeki her kitabı tek tek okudu ve sorularınıza tam olarak hangisinin cevap vereceğini size söylemeye hazır halde beklemekte.  

SEO başarı faktörleri, kullanıcı deneyiminin çeşitli yönleri için vekiller olarak kabul edilebilir. Yani arama botlarının, bir web sitesinin veya web sayfasının arama yapan kişiye aradıklarını tam olarak ne kadar iyi verebileceğini tahmin etme şeklidir.

Ücretli arama reklamlarından farklı olarak, daha yüksek organik arama sıralamaları elde etmek için SEO'da arama motorlarına ödeme yapamazsınız, bu da SEO uzmanlarının devreye girmesi gerektiği anlamına gelir.

SEO Uzmanları faktörlerin her birini SEO için genel önemine göre altı ana kategori ve ağırlıkta düzenler. Örneğin, içerik kalitesi ve anahtar kelime araştırması, içerik optimizasyonunun temel faktörleridir ve taranabilirlik ve hız, önemli site mimarisi faktörleridir.

💡
Arama algoritmaları, aranan şey ile alakalı sayfaları ortaya çıkarmak ve kullanıcılara verimli, güvenilir bir arama deneyimi sağlamak için vardır. Web mülklerini arama motorlarının dikkate aldığı faktörleri göz önünde bulundurarak optimize etmek, sayfalarınızın ilgili arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olabilir.

SEO Neden Önemlidir?

SEO, dijital pazarlamanın temel bir parçasıdır, çünkü insanlar genellikle ürünler ve hizmetler hakkında bilgi bulmak için arama yapar. Arama, genellikle markalar için birincil dijital trafik kaynağıdır ve diğer pazarlama kanallarını tamamlar.

SEO, daha fazla görünürlük ve arama sonuçlarında rakiplerinizden daha üst sıralarda yer almanızı sağlar ve kârlılığınız üzerinde önemli bir etkiye sahip olabilir.

SEO bütünsel bir pazarlama ekosisteminin temelidir.

Web sitesi kullanıcılarınızın ne istediğini anladığınızda, bu bilgiyi ücretli veya organik kampanyalarınıza, web sitenize, sosyal medya mülklerinize uygulayabilirsiniz.

YS Görsel Çözümler Abonelik

Bültene abone olarak yenilklerden anında haberdar olabilirsiniz.
jamie@example.com
Abone Ol