Temel E-ticaret Görevleri

Bir e-ticaret sitesinin yürütülmesinde göründüğünden çok daha fazla yapılacak iş vardır. Genel bakış açısına göre, eticaret sitesi otomatik pilotta çalışır ve tüm gelir kasaya toplanır, ancak bu düşünce gerçekçi değildir. Web sitesinin çalışmaya devam etmesi ve gelir getirmesi için tamamlanması gereken ve tekrar eden önemli görevler vardır.

E-ticaret işinin, sattığınız ürünlerden çevrimiçi varlığınızın tanıtılmasına kadar yoğun odaklanma ve dikkat gerektiren işin çeşitli yönleri vardır. Bu görevleri kendiniz yapamıyor yada yeterli zaman ayıramıyorsanız dış kaynak kullanmayı düşünebilirsiniz.

Ürün Tedarik

Perakende satış işinde doğru ürünleri bulmaya giden her şey sürekli bir döngü haline gelir.

Gerçekçi olmak önemlidir, en çok satan ürünleriniz sayesinde sonsuza kadar para kazanmaya devam edemezsiniz. Mevcut ürünleriniz satsa da satmasa da her zaman yenilerinin peşinde olmalısınız. Bununla birlikte, ürün tedariki, internet üzerinden ürün araştırması yapmak kadar basit değildir.

İyi bir ürün tedarik uzmanı, araştırma becerilerinin yanı sıra, diğer ülkelerden fabrika yöneticileriyle konuşurken kullanışlı olabilecek mükemmel iletişim becerilerine de sahip olmalıdır.

Bu kişi, mümkün olan en iyi fırsatları yakalayabilmeniz için iyi müzakere becerilerine de sahip olmalıdır.

Ürün Listeleme Optimizasyonu

Potansiyel alıcıların dikkatini çekmek istiyorsanız, iyi optimize edilmiş bir ürün listesi çok önemlidir.

Ürün başlığından kullanılan görsellere kadar, sayfadaki öğelerin her biri potansiyel müşterileri gerçek alıcılara dönüştürmek için kendi benzersiz pazarlama stratejilerine sahiptir.

Tüm bu unsurların, gerekli deneyim ve beceri seti olmadan kabul edilebilr bir düzeyde yapılması çok zordur.

Ürünlerinizi web sitenizde sunma biçiminizin görünümünü iyileştirmenizi sağlayacak uzmanlara ihtiyacınız vardır. Çevrimiçi satışta sunumun her şey olduğunu daima hatırlayın. Düşük kaliteli görseller ve kötü yazılmış açıklamalarla sunulan ürünlerin günümüzün alternatiflerle dolu dünyadasında şansı pek azdır.

Müşteri Hizmetleri

Mükemmel sistem diye bir şey yoktur. Standart süreçlere sahip, sistemleri oturmuş en istikrarlı işletmeler bile beklenmedik aksiliklerle karşılaşır ve bu da günlük operasyonlar için deneyimli bir müşteri hizmetini gerekli kılar. Her işletmenin yetkin müşteri hizmetlerine ihtiyacı vardır.

Sipariş Karşılama/İşleme

Müşteri bilgilerini almanın, stok envanterini kontrol etmenin, bir veri tabanını güncellemenin ve ürün sevkiyatını düzenlemenin bu kadar zor yanı nedir?

Görev genel olarak büro işi olarak kabul edilebilirken, tüm gün boyunca işlenecek 30 siparişiniz olduğunda işler zorlaşır. Görev çok fazla düşünmeyi gerektirmeyebilir ve en iyi ihtimalle tekrarlayıcıdır, ancak hacim arttığında yardıma ihtiyacınız olacak. İptal, iade taleplerini de unutmayın, başta pek ciddiye alınmasa da oldukça zaman alıcı ve stresli olabilir.

Envanter yönetimi

Stoğunuzda olmayan bir ürünün sipariş verilmesi oldukça sıkıntışı bir durumdur. Müşterinize karşı zor durumda kalırsınız ve güven kaybedersiniz. Böyle bir senaryo itibarınızı, profesyonelliğinizi sorgulayabilir ve işinize birçok yönden zarar verebilir. Stokta dengeli sayıda ürün bulundurmak, bu işe odaklanmış bir personel gerektirir.

Web Tasarım/Geliştirme

E-ticaret Mağazanız çevrimiçi alanda bulunduğundan, görsel olarak davetkâr ve gezinmesi kolay bir web sitesine sahip olmak çok önemlidir. Bununla birlikte, günümüzde insanlar görselliğe çok önem verse de, birçoğunun sabır konusunda sıkıntılı olduğunu unutmamalısınız.

Onları ilk bakışta etkilemezseniz veya web siteniz onların ihtiyaç duydukları şeyi bulmalarını veya belirli bir eylemi gerçekleştirmelerini zorlaştırıyorsa, muhtemelen başka bir yere gideceklerdir.

Yaygın bir yanılgı, bir web sitesine sahip olmanın tamamen estetikle ilgili olduğudur.

Bazı insanlar, görsel olarak çekici bir web sitesine sahip olmanın otomatik olarak çok sayıda ziyareti ve satışı garanti ettiğini düşünür, ancak gerçek şu ki, potansiyel bir müşteriyi satın almaya ikna etmek daha fazlasını gerektirir.

Görünüşünin ötesinde web siteniz kullanıcı dostu olmalıdır. Metinler okunabilir olmalı, görseller rahatsız edici olmamalı ve gezinme kolay olmalıdır.

Bir müşterinin alışveriş sepetinizi bulması uzun sürerse vazgeçebilirler ve bu da daha az satış yapmanıza neden olabilir.

Web tasarımı ve geliştirme belirli uzmanlıklar gerektirir.

Sosyal Medya

Harika bir ürüne sahip olduğunuzun mümkün olan en çok insan tarafından bilinmesi gerekir, bu yüzden pazarlama çok önemlidir. İnternet ve sosyal medyanın günlük hayatımızın büyük bir parçası haline gelmesiyle birlikte pazarlama daha kolay ve ucuz hale geldi.

Daha fazla kişiye ulaşmak ve mağazanızın görünürlüğünü artırmak istiyorsanız, sosyal medyayı etkili kullanmak zorundasınız. Sosyal medyada şansınızı artırmaya yardımcı olmak için, sosyal medya yönetimini bir uzmana devretmek mükemmel bir karardır.

Facebook, Twitter, LinkedIn ve Instagram kendi etkileşim yollarıyla benzersizdirler. Bir ürünü veya hizmeti tanıtmak için farklı taktik ve teknikler gerektirirler.

Deneyimli bir sosyal medya yöneticisinin sosyal medya görevlerinizi üstlenmesi, uzun vadede avantajlarlı ve değerli bir yatırımdır.

Sonuç

Artık “e-ticaret” ile “ticaret” arasında hiçbir fark yoktur. E-ticaret sitenizde de, gerçek mekanda faaliyet gösteren çevrimiçi pazar yerleri gibi birçok farklı kanalda müşterilerinizle etkileşim kurarsınız.