Teknik SEO Nedir?

Teknik SEO , arama motorlarının web sitenizin sayfalarını keşfetmesine, taramasına ve dizine eklemesine yardımcı olmak için içeriğinizi, tasarımınızı ve kod yapınızı geliştirir. Teknik SEO stratejisinin başarılı bir şekilde uygulanması, sitenizin tüm cihazlardaki sayfa performansını ve kullanıcı deneyimini optimize eder. Web sitenizin arama motoru sonuç sayfalarındaki görünürlüğünü ve sıralamasını iyileştirerek sayfalarınıza daha fazla organik trafik çekmenizi sağlar.

Aslında teknik SEO, web mülklerini en yeni web teknolojilerine arama motorları eşliğinde güncellemektedir. Yine de arama motorları kendi işlerini kolaylaştırmak ve kaynak tasarrufu sağlamak amacıyla çok önemli olmayan görevleri daha iyi SEO optimizasyonu vaadiyle dayatabilmektedir.

Teknik SEO içeriğin optimize edilerek pazarlanması ile yakından ilgilidir. Teknik SEO, yayınladığınız içeriği arama motorları için daha erişilebilir ve taranabilir hale getirerek içerik pazarlama stratejinizi destekler ve geliştirir. Web sitenizi ziyaret eden herkes için daha faydalı hale getirir.

SEO kısaltması, “Search Engine Optimization” kelimelerinin baş harflerinden oluşur. Türkçesi Arama Motoru Optimizasyonu”‘dur. SEO, web sitelerini kullanıcılara en iyi deneyimi suncak şekilde tasarlarken, arama motorları için de taranabilir ve güvenililir hale getirmek için yapılan birçok site içi ve site dışı optimizasyonlardan oluşur.

SEO Hizmeti, arama sonuçlarında doğal bir şekilde yükselmek için gereken önemli bir dijital pazarlama faaliyetidir. Hizmeti tanımlarken öncelikle ve en önemlisi, web sitelerini geliştirmek için yaptığımız tüm eylemler doğaldır.

SEO geliştirmelerinden elde edilen verim Google’dan gelen organik trafikle ilgili verilerle ve dönüşüm hedefleriyle doğrulanmaktadır. Sağlıklı bir içerik profili oluşturmak ve sürekli olarak yenilemek, Google’ın sitenize bakarken değerlendirdiği faktörlerin en önemlilerinden biridir.

Mobil cihazlara gönderilen trafik miktarının geleneksel masaüstü cihazlara gönderilen trafikten çok daha fazladır. Mobil kullanımdaki bu artış ile, şirketler için yerel arama optimizasyonu gibi yeni ve etkin SEO fırsatları ortaya çıkmıştır.

Arama Motoru Optimizasyonu çok önemli bir dijital pazarlama faaliyetidir. Arama motorlarının gelişmesine bağlı olarak, SEO Hizmetinin öngörülebilir gelecekteki etkisi sona ermeyecektir. Son zamanlarda, sesli ve görüntülü aramaların çok önemli olacağı belirtilmektedir ancak; bu tür aramalar da geleneksel metin tabanlı içerikle benzer değerlendirmelere bağımlıdır. Bu bağlantı, var olduğu sürece SEO teknikleri önemini devam ettirecektir.

SEO Çalışması daha uzun süreli dönüşümler sağlar ve sosyal medya imajınız için daha önemli olabilir. SEO birçok yönden web sitenizin veya diğer çevrimiçi varlıklarınızın temel taşlarından biri olmaya devam edecektir. Arama algoritmasına yapılan her güncelleme ile Google ve diğer arama motorları gelişerek kaliteyi daha iyi bir biçimde keşfedebilmektedir.

SEO Çalışması daha uzun süreli dönüşümler sağlar ve sosyal medya imajınız için daha önemli olabilir. SEO birçok yönden web sitenizin veya diğer çevrimiçi varlıklarınızın temel taşlarından biri olmaya devam edecektir.

Arama algoritmasına yapılan her güncelleme ile Google ve diğer arama motorları gelişerek kaliteyi daha iyi bir biçimde keşfedebilmektedir. Web sitelerinn içeriğinin kalitesi ve arama sorgularıyla alakası programlar yani arama motoru algoritmaları tarafından değerlendirilir.

Bu algoritmalar çok hızlı işlem yapabilse de insan algısının yakınlarına bile yaklaşamaz. Sadece daha önce tecrübe ettikleri bilgilere göre yorum yapabilirler. Bu nedenle web içeriği insanlar için tasarlanırken makineler için de anlaşılabilir hale getirilir.

Ek olarak arama motorları trilyonlarca içeriği taramak zorundadır, bu işlemi kolaylaştırma için bazı teknik uygulamaları zorunlu kılar. Google en çok kullanılan arama motorudur çünkü teknolojisi kullanıcılara en ilgili sonuçları getirme konusunda diğerlerinin önüne geçmiştir.

Bu nedenle internette görünür olmanın hedeflendiği SEO çalışmalarında en büyük rehber haline gelmiştir. SEO hakkında internette yeteri kadar kaynak mevcuttur. ancak SEO’nun en büyük zorluğu gerektirdiği zamandır. Bu zamanı azaltmak için deneyim ve tecrübe gerekir.

SEO fiyatları hedeflere göre belirlenir. Rekabetiniz ve optimizasyonlar için gerekli süre temel alınır. SEO Eğitimi, SEO uzmanlarının yıllar içinde edindikleri deneyimlerini paylaştıkları bir eğitimdir. SEO kavramını daha iyi tanımak ve genel bir fikir edinmek için faydalı olabilir.

SEO yaratıcılık gerektiren, stratejik ve tam zamanlı bir iştir, oldukça zordur. SEO eğitimi alarak SEO uzmanları ile daha verimli çalışabilirsiniz. Bir SEO Uzmanı ile çalışmadan evvel gerçekçi beklentilerinizin olması gerekir.

Eğer kısa bir süre içerisinde işiniz üzerinde büyük, olumlu bir etki yaratabilirsek ne mutlu. Ancak SEO’da çabalarımızın karşılığı olan daha fazla trafik ve dönüşümler, zaman gerektiren hedeflerdir. Bir müşteri olarak kendinizi aldatılmış hissetmemeniz ve bizim de üzülmememiz için, projenin en başında ne kadar bütçe ve zamanda nelerin başarılabileceği konusunda bir uzlaşmaya varılması gerekir.

SEO olmadan insanların sizi bulması daha zordur. Eğer siz yapmazsanız rakiplerinizden bazıları mutlaka yapacak ve daha zayıf rakipleriniz dahi SEO kampanyaları ile kolayca sizden daha fazla potansiyel elde edebilecektir. İnternetten ürün ve hizmet alımının diğer satın alma türlerine oranı her geçen gün artmaktadır. Şuan dahi hemen herkes internet üzerinde ürün ve hizmet araması yapıyor.

SEO hiç bitmeyen bir süreçtir. İlerlemiyorsanız ve konumunuzu geliştirmiyorsanız, rakiplerinize karşı bir çok anlamda konum kaybediyorsunuz demektir.

SEO’nun önem ve değerini görmezden gelmek rakabetiniz içine göze alınamayacak bir eksikliktir. Organik SEO’ya yatırım yapmak, tüm zorluklarına rağmen, şu anda her zamankinden daha önemli ve bu önem artmaya devam ediyor.

Çevrimiçi pazarlamada başarılı olmakla ilgileniyorsanız, işletmenizin mutlaka iyi bir SEO stratejisine sahip olması gerekir. Optimizasyon Süreci Arama motoru optimizasyonu alanında yeniyseniz ve Google’daki sıralamanızı iyileştirmek için bu rehber ve blog yazıları her adımda size yardımcı olabilir. Uygun bir Süreç takip ederek Google’da üst sıralarda yer almanız mümkün olabilir. Birçok şirket yanlış SEO stratejileri nedeniyle sıralama elde edemez. İnternette görünür olmak, bir çok uygulamayı aynı anda yürütebilmeyi gerektirmektedir.

Google Algoritması Arama motoru optimizasyonu endüstrisindeki son gelişmeler hakkında bilgilerini güncel tutmayanlar için SEO zor hale geliyor. Google arama algoritmalarında yapılan son değişiklikler nedeniyle SEO yapmak, Google yönergelerini takip etmeyen, bilgilerini güncellemeyen ve hala çevrimiçi blog okumanın ve video izlemenin öğrenmek için yeterli olduğunu düşünen birçok kişinin gözden kaçırdığı bir konu.

Sistem neden değişiyor? Bir web sitesini Google’ın ilk sayfasına getirebilmek geçmişte daha kolaydı. Çoğu kişi başlığa anahtar kelimeler, bazı açıklamalar ekler, içeriği kopyalar, değiştirir ve Google’da üst sıralarda yer almak için yüzlerce geri bağlantı oluştururdu. Şimdi işler değişti. Anahtar kelime doldurma ve Black Hat (etik olmayan) tekniklerle yol alınamamakta.

Bazı web siteleri eski yöntemlerle geçici sıralama elde edebiliyor ancak Google etik olmayan uygulamaları farkettiğinde sıralama düşecek ve tekrar eski hale getirmek iyice zorlaşacaktır. Eski ve yeni SEO Süreci Birçok insanın mevcut veya yeni web sitesini sıralamak için takip ettiği standart SEO süreci yıllar içinde değişti ve geçmişte takip ettiğiniz süreç artık çalışmayabilir.

Web sitenizi sıralamak için kullandığınız eski taktiklerden bazıları beklediğiniz sonuçları elde etmenize yardımcı olmayabilir. Google’da en üst sırada yer almak için en son teknikleri takip etmeniz gerekecek. Bu blogda arama motorlarında daha görünür olmak için birçok makale mevcuttur.

Web sitelerinde geliştirilecek çok daha fazla şey var. SEO çalışmaları ile bir web sitesine gelen alakalı trafiği büyütmek, stratejik anahtar kelimelerde sıralanmak ve kullanıcıların gönlünü fethederek organik bir akış oluşturma yeteneğine SEO sanatı diyebilir miyiz?

En başarılı SEO projeleri genellikle tek kişilk bir şov. Sayısız görevi aynı anda yerine getirebilmek için planlama, strateji, bilgi ve tecrübe gerekse de duygusal bir bağlantı olmadan, değişen ihtiyaçları hissetmeden işleri yüksek kalitede yürütmek zor.

Bazıları bilim der, ama SEO bir sanat olma eğiliminde, konuya ilgi duyan doğru sanatçıyı seçmek için, projenin detaylarına dalabilen, yeni, yapılamış şeyler üretibilen bir sanatçıya ihtiyaç vardır. Elbette SEO’nun bilgi ve tecrübeye dayalı büyük bir teknik yönü var, ancak birçok kişi tarafından gözardı edilen, kullanıcıların arzu ve isteklerinin derinlerinde yatabilecek küçük şeylerin tespit edilmesi gerekiyor.

Doğru SEO uzmanını seçmek başarının kilit noktası. SEO uzmanlarının yaptığı şeylerin doğru olduğunu kanıtlaması için zamana ihtiyacı vardır ve sonuçların gösterilmesinin zor olduğu bu zaman diliminde güvenildiklerini hissetmeleri gerekir. Elbette bu O’na soru sormayacağınız anlamına gelmez.

Neler olup bittiğini anlamak için, tahminler, istatistikler ve raporlar talep edebilirsiniz. Bazı belirsiz ya da kısa sürede pek fazla sonuç üretmeyen, anlaşılması zor detayların ifade edilmesinin zor olduğunu aklınızda bulundurun.

SEO uzmanınız ne kadar iyi olursa olsun, işinizi, ürünlerinizi, sektörünüzü ve rakiplerinizi asla sizin kadar iyi bilemez. Anahtar kelime araştırması, bağlantı oluşturma, içerik oluşturma, farklı sorgular için rakipleri tespit etme ve benzeri konularda seo uzmanınıza yardım etmeniz, fikir vermeniz ve statejileri yönetmeniz çok önemlidir.

SEO Uzmanınızın çalışmasının arkasındaki mantığı anlayın ve maksimum verimlilik için fikirlerinizi onunla paylaşın. Bunu yaparken herşeyi bilmek zorunda olmadığınızı lütfen hatırlayın ve bilgi eksikliğini yanlış yönlendirerek kapatmaya çalışmayın. Sonuçta zararı size dokunur.

Firmanızın her çalışanı SEO stratejinize, planlamanıza ve yürütmenize yardımcı olabilir. Arama sorgularına ve anahtar kelime fikirlerine katkıda bulunabilirler.