Eticaret'e Başlamak İçin Ne Kadar Bütçeye İhtiyaç Var?
E-ticaret

Eticaret'e Başlamak İçin Ne Kadar Bütçeye İhtiyaç Var?

Bugün, gerçekçi bir yaklaşımla e-ticaret başlangıç ​​maliyetlerini inceleyeceğim. Bir çevrimiçi mağaza açmanın tam olarak ne kadara mal olduğunu ve bunu yaparken nasıl tasarruf edeceğinize dair birkaç önerim olacak.

Bugün, gerçekçi bir yaklaşımla e-ticaret başlangıç ​​maliyetlerini inceleyeceğim. Bir çevrimiçi mağaza açmanın tam olarak ne kadara mal olduğunu ve bunu yaparken nasıl tasarruf edeceğinize dair birkaç önerim olacak.

Temel Gereklilikler:
Kaçınamayacağınız E-ticaret Başlangıç ​​Maliyetleri  

  1. Alan adı  
  2. Barındırma (hosting)  
  3. Envanter  (stok)
  4. Ödeme Sağlayıcı kurum komisyonu

Zorunlu olmayan ancak olması iyi gereksinimler

  1. Profesyonel Eposta
  2. Profesyonel web sitesi tasarımcısı  
  3. Tüzel kişilik adına açmak
  4. Profesyonel Logo tasarımı  
  5. Pazarlama  (Adwords, Facebook / Instagram Reklamları vb.)
  6. Depolama  
  7. Profesyonel Ürün Fotoğrafları  
  8. E-posta Pazarlama
  9. Uygulamalar ve Eklentiler

E-ticarette Kaçınılamaz Maliyetler

Bir çevrimiçi mağaza açarken kaçınılamaz dört maliyet vardır:  

  1. Alan adı  
  2. Barındırma  
  3. Envanter  
  4. Ödeme Sistemi

Ürünlerinizi satmak için Hepsiburada, eBay, Amazon, N11 gibi üçüncü taraf bir pazaryeri kullanıyorsanız bir alan adına veya hosting hizmetine ihtiyacınız olmayacağını unutmayın.

Üçüncü taraf pazaryerleri ile çalışırken %20'lere varan komisyon ödersiniz, kendi e-ticaret sisteminizi kurduğunuzda bu lomisyonu öedemezsiniz, ancak başka maliyetleriniz olacaktır.  

Gerekli başlangıç ​​maliyetlerini inceleyelim!  

ALAN ADI: 0,99 $ - 15 $ / YIL Alan adınız, web sitenizin / URL'nizin adıdır. Kendi sitenizde bir e-ticaret işi başlatmak istiyorsanız, web siteniz için bir alan adına ihtiyacınız olacak.

BARINDIRMA: 3.50 $ - 250 $ / AY (29 $ / AYLIK ORTALAMA) Barındırma, web sitenizi bir barındırma sağlayıcısının sunucusunda barındırmak için ödediğiniz ücrettir. Hosting olmadan web siteniz internete bağlanmaz ve ziyaret edilemez.  İki tür barındırma vardır: paylaşılan barındırma ve özel barındırma (dedicated sunucu).  Paylaşılan barındırma, mevcut en ucuz barındırmadır (ayda 3.50 $ 'dan, yaklaşık 40 $ / aya ​​kadar) bu planda sunucu kaynaklarınızı diğer kişilerle paylaşırsınız.

Özel barındırma (dedicated server) ise kendi özel sunucunuz için ödeme yaptığınız anlamına gelir. Bu daha maliyetlidir (genellikle ayda 200 dolardan başlar), ancak özellikle çok sayıda aylık ziyaretçiye sahip olduğunuzda düşünmelisiniz.

İlk kez bir e-ticaret mağazası kuruyorsanız Shopify, BigCommerce veya WooCommerce gibi bir e-ticaret platformuyla çalışmanızı öneririm. Shopify ve BigCommerce kendi barındırma sistemleriyle ve SSL sertifikalarıyla birlikte gelir, bu nedenle ayrı barındırma satın alma konusunda endişelenmenize gerek yoktur.  

Fiyatlandırma aşağıdaki gibidir:  

  1. Shopify, ayda 29 ABD dolarından başlar  
  2. BigCommerce 29.95 $ / ay'dan başlıyor  
  3. WooCommerce (bir WordPress uzantısıdır) ücretsizdir, ancak ek özellikler için ödeme yapmanız ve ayrı bir barındırma satın almanız gerekir.

Envanter Maliyeti (Ürün Stoğu)

Satacak bir şeyiniz olmadan çevrimiçi bir mağaza açamazsınız!  Bununla birlikte, ürün stoğuna yatırdığınız miktar, stoksuz satış yapıp yapmadığınıza ve ne kadar envanterle başlamak istediğinize bağlı olarak büyük ölçüde değişecektir.

Stoksuz E-ticaret: Dropshipping

Stok yapmadan e-ticaret yapmanın ve e-ticareti öğrenmenin en iyi yolu Dropshipping şu şekilde çalışır:

  1. Web sitenizden bir ürün satışı gerçekleşir.
  2. Sipariş tedarikçinize yönlendirilir.
  3. Tedarikçi ürünü sizin adınıza müşterinize gönderir.

Bir müşteri mağazanızdan alışveriş yaptığında, siparişi tedarikçinize iletirsiniz ve onlar sizden gelmiş gibi ürünü doğrudan müşteriye gönderir.  Bu yöntem, kendi envanterinizi fiziksel olarak depolamadan, paketlemeden veya kargo ile uğraşmadan ürün satmanın bir yoludur - Neredeyse hiç stok maliyeti yoktur.

Stoksuz satışın başlıca dezavantajı sınırlı markalaşma ve özelleştirme yeteneğidir. Tedarikçinizin kutuya koyacağı notları veya başka şeyleri kontrol edemezsiniz.

Ayrıca, tedarikçinizin stoğu aniden biterse müşterileriniza karşı zor durumda kalabilirsiniz.

Kendi envanterinizi tutmaya karar verirseniz, markalaşma ve envanter yönetiminiz üzerinde daha fazla kontrole sahip olursunuz, ancak aynı zamanda ürünleri toptan satın almak için önceden para ayırmanız ve bunları stoklamak, paketlemek ve göndermek için bir sistem kurmanız gerekir.

ÖDEME YÖNTEMİ: Bürüt Gelirinizin % 2-3'üne malolur

Son olarak, ödeme sürecimiz var. İşinizi kurmanın bir maliyeti olmasa da, tüm ödeme işlemcileri (PayU, Stripe, Izyco vb) sizden işlem başına kabaca % 2-3 artı 0,30 ABD doları ücret alır.  Fiyatlandırmanızı ayarlarken tüm bu maliyetlerin akılda tutulması önemlidir. Pazarlama maliyetleri, ürün maliyetleri, işlem ücretleri, nakliye ücretleri vb. rağmen kar elde etmek için her satışta yeterince para kazanmanız gerekir.

Zorunlu olmayan ancak önemli faydalara sahip olabilecek özellikler

E-ticaret konusunda temel bilgileri öğrendikten sonra, rekabette "hafif avantaj" sağlamak için diğer konulara dalma zamanı.

Profesyonel Eposta Hesabı: 5 ABD DOLARI / AY

Tamamen gerekli olmasa da, e-postanız için bir Profesyonel bir servise sahip olmanızı tavsiye ederim. Ücretsiz profesyonel eposta servisleri de vardır ancak, özellikleri sınırlıdır.

Yönetimi daha kolaydır, göze daha hitap eder ve çoğu barındırma şirketinden aldığınız yerleşik web posta sağlayıcılarından çok daha fazla işlevselliğe sahiptir.  Ayrıca, profesyonel bir hesabının daha yüksek bir e-posta teslim edilebilirliği vardır (spam klasörüne gitme şansı daha düşüktür) ve ayrıca gelen kutunuzu duraklatma ve e-postaları 30 saniye bekletme gibi harika özelliklere sahiptirler.

WEB SİTESİ TASARIMCISI: 400- $ 4000 +

İyi tasarlanmış bir web sitesi, ziyaretçilerinizde güven oluşturur ve kullanıcıların işini kolaylaştırır. Herşeyden önce sağlam bir siteye ihtiyacınız var.  Bir web sitesi tasarımcısıyla çalışmak maliyetli olabilir; tasarımcılar ucuz değildir. Tasarımcının beceri düzeyine ve mağazanızın karmaşıklığına bağlı olarak web sitenizi hayata getirmek için en az 400 ila 4.000 ABD Doları maliyetiniz olur. Alternatif olarak, premium bir WordPress, Shopify veya BigCommerce teması satın alabilir ve siteyi daha az yardım alarak "kendiniz tasarlayabilirsiniz."

Web Tasarımcı maliyeti bütçenizi aşıyorsa premium bir tema çevrimiçi mağazanızı geliştirmek için harikalar yaratabilir.

İşte favorilerimden birkaçı:  WordPress+WooCommerce: Shoppe, Løge, Creativo  Shopify: MyShop, BEStore, YourStore  BigCommerce: LaParis, YourStore, AP Shoes World  Magento: EVA, Ultimo, Fastest

Şirketleşmek

E-ticaret yapıyorsanız şirketleşmenin önemli avantajları vardır ve tabi ek maliyetler getirir. Sadece dropshipping sisteminde şirketleşmeden yürüyebilirsiniz. Türkiye'de vergi oranları acımasızdır. Net karınızı 80 bin tl'nin üzerinde çıkıyorsa güvendiğiniz bir muhasebeci ile konuşarak ne tür bir şirket kurmanız gerektiğini öğrenmeniz çok önemli. Dikkatli olmazsanız altından kalkamayacağınız vergi yükleri doğabilir.

Logonuz çok Önemli

Logo'nuzu asla hafife almayın. Görsel iletişimin ne bu işin altında yatan sanatın ne anlama geldiğini mutlaka araştırmalısınız. Eğer bir sanatçı değilseniz veya görsel iletişim eğitimi almadıysanız logo konusunda fikrinizin olmaması daha hayırlıdır.

Logo tasarımı için özellikle logo konusunda tecrübeli bir sanatçıya ihtiyacınız olacak. Türkiye'de bulmanız zordur, bulsanız da çok pahalıya gelir. Çünkü işini iyi yapanların sayısı oldukça azdır ve işleri çoktur. Yurtdışından freelancer deneyin, asyalı, hintli, arap kesinlikle uzak durun, doğu avrupalılarda dikkatli olun. 75-200 usd civarında bir maliyetle iletişim gücü yüksek harika bir logoya sahip olabilirsiniz.

Logo, en az çizgiyle en çok şeyi tüm kitlelere, sosyal sınıflara anlatabilmektir.

Ürün Fotoğrafları: E-ticaret'in en önemli bileşeni!

1999 yılından beri web siteleri ile uğraşıyorum. Dijital pazarlamanın birçok alanında aktif destek verdim. Bu gün yeni bir e-ticaret sitesine başlayacak olsaydım net bir biçimde söylüyorum, en fazla bütçeyi sanatını ispat etmiş profesyonel bir fotoğrafçıya ayırırdım.

Beyaz fonda, doğru ışıkta çekilmiş temiz bir fotoğraf ürünüzü göstermek için yeterli olabilir, ancak ürününüzün kullanıldığı alanlarda çekilmiş fotoğraf ve videolara da ihtiyacınız olacak.

Günümüzün çevrimiçi ticaretindeki rekabet düzeyi meraklı amatörlerin yaptığı herhangi bir işi tölere edemez. İyi fotoğraflara değil, iyi kurgulanmış muhteşem fotoğraf ve videolara sahip olmak "zorundasınız".


Share Tweet Send
0 Yorumlar
Yükleniyor...
SEO Uzmanı & Dijital Pazarlama aboneliğiniz tamamlandı.
Great! Next, complete checkout for full access to SEO Uzmanı & Dijital Pazarlama
Tekrar hoşgediniz! Başarılı bir şekilde giriş yaptınız.
Tebrikler! Hesabınız aktif edildi, tüm içeriğe erişebilirsiniz.