SEO konusunda bunları daha önce duydunuz mu?
SEO

SEO konusunda bunları daha önce duydunuz mu?

Sıkça dile getirildiği halde kesin olarak doğrulanamayan ya da daha önce muhtemelen hiç duymadığınız birçok SEO olgusu ve istatistiği vardır.

SEO konusunda bloglarda çeşitli durumlarda işe yaradığı iddia edilen bazı kavramlar ve yöntemlerden bahsedilir, ancak ileri düzey SEO uzmalarının bile çevrimiçi pazarlama dünyasında sürekli gerçekleşen değişimlere ayak uydurması kolay değildir.

Sıkça dile getirildiği halde kesin olarak doğrulanamayan ya da daha önce muhtemelen hiç duymadığınız birçok SEO olgusu ve istatistiği vardır.

Tekrarlayan içerik nedeniyle siteniz daha düşük değerlendirilmez (Duplicate Content)

Tekrarlayan içerik basitçe aynı metin bloğunun birçok sayafada görünmesidir. Arama motorları tekrarlayan içeriği direkt olarak düşük değerlendirme nedeni olarak görmezler. Herhangi bir cezaya maruz kalma ihtimali olan içerik kopyalanan içeriktir. Yani başka bir web sitesine ait içeriğin atıfta bulunulmadan kullanılmasıdır.

Google'ın yinelenen içeriğe bir cezası yoktur. Ancak, benzersiz içeriği ödüllendirebilir ve site değer katan özelliklerle ilişkilendirebilir. Yinelenen içerik filtrelenir, çünkü Google yeni içeriğe daha fazla ilgi gösterir. Google'ın yeni içeriğinizi hızla keşfetmesini istiyorsanız, XML site haritası göndermelisiniz. Sıralamamıza zarar veren yinelenen içerik değil, benzersiz içeriğinizin olmamasıdır.

Web sitenizde aynı içerik birden çok sayfada gösteriliyorsa kolaylıkla yapabileceğiniz ilk şey kanonik etiketler kullanmaktır. Kanonik etiket, arama motoruna ilk yayınlanan orjinal sürümün adresi belirtir. SEO sıralamanızı analiz etmek istediğinizde yinelenen içerik sorunlarınızı ele almanız gerekir.

Yinelenen Sayfaların Birincil Sürümünün Belirlenmesi
Google’ın yinelenen sayfaların hangisini birincil olarak belirliyor, nelere göre değerlendiriyor.

Backlink almadan iyi sıralama alınabilir mi? Bizzat tecrübe ettiğim için rahatlıklıkla yanıtlayabilirim. Evet, geri bağlantıları sıralama faktörü olarak değerlendiren Google'da bile backlink almadan iyi sıralanabilirsiniz.

Diğer arama motorlarına bakacak olursak Yandex arama motoru geri bağlantıları bir sıralama faktörü olarak değerlendirmez. Google ise, geri bağlantıları sıralama faktörü olarak değerlendirmekten vazgeçmeyi düşündüklerini, ancak hala web sitelerini değerlendirmede işlerine yaradığını ifade etti.

Güven oluşturma ve ölçme: Backlinkler
“kaliteli backlink”, “alakalı backlink”, “domain değeri yüksek siteden gelen backlink” tam olarak nedir?

Sosyal Medya etkinlikleri sıralamanızı önemli ölçüde etkiler

Arama sonuçlarında ilk sıralarda bulunan web sitelerinin sosyal medya etkinlikleri fazladır. Sosyal medyada daha fazla etkileşim nedensellik de dikkate alınarak arama sonuçlarında yüksek konumlandırılma ile ilişkilendirilmektedir.

Daha yüksek sıralamaların Facebook, Linkedin ve Pinterest gibi sosyal medya platformlarında daha fazla sayıda paylaşımlarla ilişkili olduğu görülmekte, yine de bu platformlar arasında daha sıralanma ile en güçlü korelasyon Facebook paylaşımları ile oluşmakta.

SEO'da kolerasyon nedensellik anlamına gelmese de sosyal medya ile SEO arasında açıkça hissedilebilen yüksek bir kolerasyon vardır.

Facebook etkileşimleri Google arama sıralamalarını etkiler. Sanırım, organik sıralanmanın, kullandığınız SEO taktikleri veya sosyal medya stratejisi ne olursa olsun hemen ortaya çıkmadığını bilmek için SEO uzmanı olmanıza gerek yok.

Sosyal Medya Uygulamalarının Kısayolları
Sosyal Medya uygulamalrını kullanırken zamandan kazanmanıza yardımcı olacak bazı klavye kısayolları.

Rich Snippet (Zengin Kartlar) sıralama faktörü değil

Zengin kartları arama sonuçlarına ekstra bilgi ekler, ancak Google'a göre sıralamaları etkilemezler. Google, zengin snippet'lerin şu anda site sıralamaları üzerinde doğrudan bir etkisi olmadığını belirtmiştir.

Arama Sonuçlarında Zengin Görünüm için Sık Sorulanlar Şeması (FAQ Schema) Oluşturmak
SSS Şema, arama sonuçlarını zenginleştirmek için Google tarafından sunulan, SEO için etkili olabilecek yeni özelliklerden biridir. Google, web sitelerinin sık sorulanlar biçimindeki alakalı içeriği işaretlemelerini sağlamak ve zengin, etkileşimli arama sonuçları gösterebilmek için SSS Şeması’nı başl…

Google'a reklam vermek organik sıralamanızı yükseltmez

Google reklamlarının organik sıralamanız üzerinde dirak etkisi yoktur ancak, insanların web sitenizi keşfetmesi ve tekrar gelebilmesi için bir kapı açar. Web sitenizi Google Reklamları ile keşfeden bir kullanıcı bir daha ki sefere arama çubuğuna işletmenizin adını yazarak gelebilir. Sürekli gelen ziyaretçiler önemli bir sıralama faktörüdür.

Google Reklamları Hakkında: TBM Nedir?
Google Ads, eski adıyla Google Adwords üzerinden yürütülen, arama motoru reklamcılığının hem başarısını hem de maliyetini belirleyen Tıklama başına ödeme (TBM) sistemi nedir?

Resimler, nesne algılama teknolojisi sayesinde önemli bir sıralama faktörüdür

"Resimlerde "Nesne Algılama" teknolojisi, kolayca değiştirilemeyen fazladan bir sıralama sinyali katmanı ekler." Google, resimlerdeki nesneleri tanıyabilir, ve sayfanızın sıralanması ile ilişkilendirebilir. Web sayfasının içeriğini iyi ifade eden detaylara sahip görseller organik sıralamayı olumlu etkiler.

WordPress Üzerinde Yeni Nesil Görsel Formatı “WebP” Nasıl Kullanılır?
WebP gibi yeni nesil görüntü formatları, web sitelerinin daha hızlı yüklenmesini sağlayan, modern tarayıcılarda gömülü sıkıştırma bilgilerini kullanabilen resim formatlarıdır.

Arama Değerlendirici Personel

Özellikle yüksek hacimli anahtar kelimeler ve hassas içerikli arama sonuçlarını değerlendiren Google çalışanları vardır. Dünyada toplam 40 bin kişi olduğu söylenmektedir.

Not: Google'da her saniye 40 bin arama yapılır :)

Google Arama Sonuçları Sıralama Faktörleri
Google’ın web sitelerini belirli bir arama terimine göre sıralarken iki yüzden fazla faktör kullandığını duymuşsunuzdur. SEO başarısı için bu faktörlerin tamamında ustalaşmak gerekmez ve bazılarını öncelikli ele alabiliriz. En fazla etkye sahip arama motoru sıralama faktörleri neler bakalım.

Bu kişiler sonuçların kalitesini değerlendirir. Farklı ülkelerden, farklı dillerde arama değerlendiricileri farklı dilde yazılmış içeriği daha iyi  anlamaya çalışır.

Videolar avantaj sağlayabilir

Anasayfanızda video yayınlamanız sıralamanızı direk etkilemeyebilir, burada videonun popülerliği, sayfanıza ne kattığı önemlidir, yine de TO'nuzu yükseltebileceğinden avantaj sağlayabilir.

Video, ziyaretçilerinizi web sitenizde daha fazla kalmasını sağlayabilir ve bu da arama motorları tarafından bir sıralama faktörü olarak görülecektir.

Yeni Başlayanlara Wordpress Destek Videoları
Bu sayfa, https://top100seo.com [https://top100seo.com/] (SEO Destek Forumu) adresine taşınmıştır. top100seo.com’a üye olarak içeriği görüntüleyebilirsiniz. https://top100seo.com/ [https://top100seo.com/login…

%100 garantili SEO istatistiği, ipucu veya ilk sıraya yükselme formülü yoktur. Tartıştığımız SEO stratejileri site içi SEO, e-ticaret SEO veya içerik stratejileri konusunda size yardımcı olabilir.

Google Sıralama Denetimi İçin SEO Araçları
Google arama sonuçlarındaki performansınızı ölçmek için hedeflediğiniz anahtar kelimelerdeki başarınızı nasıl takip edersiniz?

Share Tweet Send
0 Yorumlar
Yükleniyor...
SEO Uzmanı & Dijital Pazarlama aboneliğiniz tamamlandı.
Great! Next, complete checkout for full access to SEO Uzmanı & Dijital Pazarlama
Tekrar hoşgediniz! Başarılı bir şekilde giriş yaptınız.
Tebrikler! Hesabınız aktif edildi, tüm içeriğe erişebilirsiniz.