SEO Nasıl Yapılır? "Yeni başlayanlar için 16 çok basit ipucu"
SEO

SEO Nasıl Yapılır? "Yeni başlayanlar için 16 çok basit ipucu"

SEO ve Web Tasarım konusuna yeni ilgi duymaya başlayan işletme sahipleri ve öğrenciler için çok basit SEO ipuçları.

Yeni başlayanlar nasıl SEO yapabilir? - SEO çalışmalarına yeni ilgi duymaya başlayan işletme sahipleri ve öğrenciler için kolay uygulanabilir, teknik ve strateji gerektiren konularda anlaması çok basit 16 ipucu.

Başlamadan önce aşağıdaki makalede açıklanan SEO kavramlarına bir göz atarak kavramlar hakkında az da olsa bilgi sahibi olmanız size zaman kazandıracaktır.

SEO Terminolojisi - Arama Motoru Optimizasyonu Terimleri
Bu makalede SEO ile alakalı olarak kullanılan kavram, kısaltma terimler ve anlamlarını öğrenebilirsiniz.
SEO kavramlarının ne anlama geldiğini öğrenerek başlamanız zaman kazandrır.

SEO Prensipleri, Temel Mantık

SEO, doğru bilginin doğru kişiye ulaştırılması ile ilgilidir. SEO çalışmalarını değerlendiren ve arama sonuçlarındaki pozisyonunu için referans olan iki temel unsur vardır:

  1. Kullanıcı,
    İnternette araştırma yapan kimse.
  2. Arama motoru,
    İnterneteki bilgi kaynaklarını tarayıp değrlendirerek insanlara sunan sistemler.

Arama motorları bir web sayfasının teknolojisinin hem kullanıcı hem de kendi örümcekleri için doğru şekilde oluşturulmuş olmasına önem verir. Arama motoru teknolojisi, algoritma adı verilen gelişmiş yazılımlar sayesinde içeriği kavramsal değerlendirebilir, özgünlük kontrolü yapabilir, site sahibinin ve sitenin geçmişinden edindiği bilgileri değerlendirerek bir güvenilirlik/yetki puanı oluşturabilir.

Arama motorları web sitelerinin belirli bir konuda sağladıkları bilginin değerini birçok faktöre göre ölçer, değerlendirir ve ilgili konuda internette araştırma yapan insanlara sunar.

Bilgi sağlama puanı nedir?
Bilgi sağlama puanı, bir kaynağın, aynı konuda başka kaynakları incelemiş bir kişiye daha fazla bilgi sağlayabilmesinin ölçümüdür. Daha yüksek bilgi sağlama puanına sahip sayfalar, daha düşük puana sahip sayfalardan önde sıralanabilir.
Arama motorunda bilgi arayan, araştırma yapan insanlara değerli bilgi saylayabilmek

Ziyaretçilerin bir web sayfasına gösterdikleri ilgi arama motorları için sıralama faktörüdür.

Arama motoru algoritmaları, web sitesinin geçmişte yayınladığı içeriğin niteliğini, sitedeki bilgilerin ne kadar güvenilir olduğunu ve ilgili alanda bilgi paylaşmak için ne kadar yetkili yani uzman olduğunu anlamaya çalışır, büyük ihtimalle de anlar.

SEO'ya Başlarken

SEO çalışması için ilk adım düzgün çalışan bir web sitesidir. Web sitenizi iyi bir teknoloji kullanarak yayınlamanız içeriğinizin arama motoru örümcekleri tarafından daha verimli taranmasını ve içeriğinin daha iyi anlaşılmasını sağlar.

Bu aynı zamanda kullanıcıların web sitesini daha verimli kullanabilmesini, kişiselleştirerek daha iyi bir kullanıcı deneyimi yaşamalarına yardımcı olur.

İyi bir kullanıcı deyimi temel olarak insanların web sitenizden faydalanırken zorluk yaşamaması anlamına gelir.

Çok Basit SEO İpuçları

SEO konusunda aldanmak kolaydır, yine de herhangi bir seo uzmanına danışmadan da yapabileceğiniz çok şey vardır.  Küçük işletmelerin ya da yeni başlayan öğrencilerin SEO konusunda web sitelerini geliştirmelerine yardımcı olmak için aşağıdaki 16 ipucundan fayadalanabilirsiniz.

Bu SEO önerilerinin hepsi basit ve uygulaması ücretsizdir, sadece biraz zaman ayırmak yeterlidir.

1. Önce içeriğin niteliğini düşünün

Ürettiğimiz içerikler sayesinde arama sonuçlarında iyi poziyonlar alırız. Sitenizi, insanların aradıkları terimlerle alakalı hale getirmenin ve insanlara sitenizi ziyaret etmeleri için bir neden vermenin en iyi yolu okunmaya değer içerik üretmektir. İyi içerik üretmek zor değildir, ancak zaman alır. İyi yazılmamış bir makalenin sitenize faydası olmadığı gibi uzun vadede zarar da verebilir.

2. Sitenize blog ekleyin

Sitenize blog ekleyin veya varsa aktif edin. Google arama motorundaki sıralamanıza düzenli olarak nitelikli içerik girmek kadar fazla olumlu etki eden başka birşey yoktur diyebilirim. En azından benim için hep böyle oldu. Anahtar kelimelere saplanıp kalmış içerik üretmek uzun vadede işe yaramayacağından yazılarınızı yazarken aklınızdan SEO'yu çıkartın ve gözünüzün önüne yazılarınızı okuyacak insanları getirin.

Hedef kitleniz için yazın, onlara siteye tekrar gelmelerini sağlayacak bilgiler sunun. Kurumsal sayfalarınızı blogunuz yardımıyla pazarlayın. Buna içerik pazarlaması denir ve web sitenizi tanıtmanın en iyi yoludur.

3. Kullanıcıyı düşünün

Blog yazılarınıza bulduğunuz her anahtar kelimeyi sıkıştırmaya takıntılı olmayın, her şeyden önce alakalı ve ilginç sayfalar üretmeyi hedefleyin. Arama motorları için yazmayın, okuyucularınız için yazın.

Sosyal medya uygulamalarında ya da topluluk sitelerinde sayfalar oluşturun, işletmenizle ilgili konu forumlarında etkili olun.

SEO
SEO Forum kategorisi arama motoru optimizasyonu ile ilgili tüm konuları kapsar.

Sosyal medya, küçük işletmelerin çevrimiçi varlıklarını tam anlamıyla oluşturmaları için harika bir yoldur. Öncelikle Facebook, Linkedin gibi önemli sosyal sitelerde doğru iletişim ve web adresi ayrıntılarına sahip profiller oluşturun.

Garantili sonuçlar vaat eden seo uzmanı ya da ajanslara güvenmeyin "Organik aramalarda üst sıralarda görünmenin kolay bir yolu yoktur."  İyi bir SEO uzmanı, sitenizin olabildiğince üst sıralarda yer almasına yardımcı olur, ancak birinci sayfa sıralamasını garanti etmek mümkün değildir.  

Bu tür şeyler vaat eden uzmanların uzun vadede faydadan çok zarar vermesi ve SEO çabalarınızı boşa çıkarması muhtemeldir. Ayrıca, başlangıçta SEO iyileştirmeleri için illa bir SEO uzmanına ihtiyacınız yoktur. Seo uzmanı ile çalışmayı ileri seviyelerde, daha yüksek rekabet ortamında düşünebilirsiniz.

SEO Uzmanı / SEO Danışmanı Web Sitelerine Nasıl Katkı Sağlar?
SEO Uzmanlığı görevi, bağlantı kurma, sosyal medya stratejisi, viral pazarlama, meta veri şekillendirme, site hızı optimizasyonu, içerik stratejisi, bilgi mimarisi ve daha fazlası dahil olmak üzere sayfa içi ve sayfa dışı tekniklerin bir kombinasyonu ile gerçekleştirilir.
SEO uzmanları neler yapar?

4. Basit URL yapısı kullanın

Sayfa URL'si, adres çubuğundaki adresin alandınızdan sonra gelen kısmıdır. (domain.com/sayfa-url). URL yapınızın mümkün olduğu kadar kısa ve anlamlı olmasını sağlayın. URL yapılarının basit ve anlamlı olması, kullanıcı tıklarsa nasıl bir web sitesine gideceğini tahmin etmesi fikrine dayanır.

5. Uzun zaman geçerli olacak bilgiler barındıran içerik yazın

Modası veya trendi hemen geçmeyecek içerikler yazın. Örneğin haber türü içeriklerin anlamı kısa zamanda yok olur. Eskimeyen içerik ziyaretçilerin sitenize uzun vadede gelmesini sağlamalıdır.

6. Rakiplerinizi sıkı takip edin

Rakipler çok önemlidir. Çoğu insan rakiplerinin sayfasında gezinmeye tahammül edemez, ancak bu çok büyük bir hatadır. Rakiplerinizin web sitelerini koşulsuz en küçük ayrıntısına kadar bilmeniz şarttır.

İlk sıralarda çıkan rakiplerinizin hedeflediğiniz anahtar kelimelerde nasıl başarılı olduklarını anlamak için site içinde ve dışında neler yaptıklarını inceleyin ve öğrenin.

7. Site içinde alakalı konuları birbirine bağlayın

Bir sayfanız başka bir sayfada anlattığınız bir konuyla yakından alakalı bilgiler veriyorsa birbirlerine link vermeniz SEO açısından faydalıdır. Ancak, bu konu biraz hassastır, gerçekten alakalı olduğunu düşündüğünüz konulara link verin.

8. Google Benim İşletmem Aracını Kullanın

Google benim işletmem aracı müşterilerini fiziksel konumlarına davet etmek isteyen işletmeler için olsa da birçok türde şirket kullanabilir. Google Benim İşletmem uygulamasına kayıt olmanız web sitenizin gerçek bir işletmeye ait olduğunu Google'a kanıtlar ve güvenilirliği artırabilir.

Google My Business Görsel Boyutları ve Optimizasyon
Google İşletme profilinizi daha verimli optimize etmek isterseniz yüklediğiniz görsellerin profesyonel kalitede, Google My Business görsel standartlarıyla uyumlu olması önemlidir.
Google Benim İşletmem Uygulaması için Görseller

9. Sonuçlar için acele etmeyin

SEO çabalarının sonuçları genellikle hemen gelmez. Özellikle rekabetin yüksek olduğu alanlarda sabırlı olmanız gerekir.

10. Web sitenizin mobil görüntüsü kusursuz olmalı

Bu konu o kadar temel ve esastır ki yazmama gerek var mı acaba diye düşündüm. Ziyaretçiler masaüstüne göre çok yüksek bir oranda mobilden gelir. Sitenizin farklı cep telefonlarından nasıl göründüğünü sık sık denetleyin.

WordPress Üzerinde Yeni Nesil Görsel Formatı “WebP” Nasıl Kullanılır?
WebP gibi yeni nesil görüntü formatları, web sitelerinin daha hızlı yüklenmesini sağlayan, modern tarayıcılarda gömülü sıkıştırma bilgilerini kullanabilen resim formatlarıdır.
Web sitenizdeki görselleri optimize etme

11. Resimler

Web sitenizdeki resimlerin özgün olması, sizin tarafınızdan veya özellikle sizin için çekilmiş olması, internette başka bir yerde daha önce yayınlanmamış olması önemli bir avantajdır. Resimlerinizin boyutlarına dikkat edin. Gereğinden fazla büyük fotoğraflar özellikle mobil görünümü kötü etkiler, düşük çözünürlükte, kalitesiz görseller ise web sitenize olan güveni azaltabilir.

12. Ziyaretçileriniz hakkında istatistikler: Google Analytics

Google Analytics aracını kullanmanız zorunludur. Web sitenizin trafik istatistiklerini yüksek doğrulukta ölçmenin daha iyi bir yolu yoktur.

Google Analytics Nedir, Nasıl Kullanılır?
İster bir bloğunuz isterse bir web siteniz olsun, kişisel veya kurumsal kullanım için Google Analytics’in nasıl kullanıldığını bilmek çok faydalı olacaktır.
Google Analytics uygulamasını nasıl kullanacağınızı öğrenin

13. Google Arama Konsolu (Google Searc Console) kullanın

Google arama konsolu uygulaması kullanmamızda ana nedeni sitemizin taranabilirliği ile ilgili sorunları keşfetmektir. Bu araç Google tarafından ücretsiz sunulur.

14. Şema İşaretlemesi kullanın

Şema işaretleme, web sayfalarının içeriğinin arama sonuçlarında daha detaylı görünmesini sağlayan tanımlayıcı kodlardır. Web sitenizde bulanan sayfalar türlerine göre ayrılır. Örneğin ürün sayfası ile bir blog yazısı farklı türlerde işaretlenir. Aşağıdaki yazıda konuyu detaylıca açıklamıştım.

Şema İşaretleme (Yapısal Veri) Neden Önemli?
Şema işaretleme, web sitenizin arama motorlarında görüntülenme biçimi, potansiyel müşterilerinizin dikkatini çekmek ve hizmetlerinizi internette tanıtmak için önemlidir.

15. Web sitenizi güzelleştirin, daha kolay kullanılabilir hale getirin

Web sitenizin tasarımının beğenilmesi dolaylı da olsa bir sıralama faktörüdür. Çünkü ziyaretçilerinizin sitenizde daha fazla kalmasını sağlayabilir. Web sitenizde gezinmek ve aranılan içeriğin bulunması kolay olmalıdır.

16. Kendinize ait ürün tanımları kullanın

Bir üreticinin ürünlerini pazarlıyor olabilirsiniz. Ürünlerinizin açıklamalarını üreticiden bire bir kopyalamayın. Kendi ürün tanımlarınızı yazın.

Son Tavsiyeler

Web sitenizi optimze ederken ne kadar yol aldığınızı izlemeniz gerekir. Bunun için öncelikle anahtar kelimelerinizde sıralandığınız pozisyonları takip edin ve tarihe göre notlar alın, ancak sıralamaya çok takıntılı olmayın. Arama sıralaması akıcıdır ve arama yapan kişinin konumuna, cihazına ve arama niyetine göre değişebilir. Web siteniz vasıtasıyla sizinle iletişime geçen insanlar olacak. Yeni tanıştığınız müşterilerinize firmanızı nasıl farkettiklerini sorun.

Arama motorları olmasaydı web siteme nasıl trafik çekerdim diye düşünün! Bulduğunuz yöntemleri mutlaka deneyin, ilginç yöntem ve faydalar sizi bekliyor..

Ziyaretçiniz bol olsun


Share Tweet Send
0 Yorumlar
Yükleniyor...
SEO Uzmanı & Dijital Pazarlama aboneliğiniz tamamlandı.
Great! Next, complete checkout for full access to SEO Uzmanı & Dijital Pazarlama
Tekrar hoşgediniz! Başarılı bir şekilde giriş yaptınız.
Tebrikler! Hesabınız aktif edildi, tüm içeriğe erişebilirsiniz.