Ziyaretçi Odaklı Web Site Analizi

Web sitesi analizindeki önemli bölüm, ziyaretçilerinizi, kullanıcılarınızı ve müşterilerinizi anlamak, sitenize gelme nedenlerini karşılamak ve tekrar tekrar gelmelerini sağlamaktır.

Ziyaretçi Odaklı Web Site Analizi

Web sitesi analizinde temel işlemler, SEO denetimi, hız testi, rakip analizi trafik analizidir. Ancak bu temel optimizasyonların derinine indiğinizde başta kullanıcı deneyimi olmak üzere, ele alınması gereken çok daha fazla şey olduğunu göreceksiniz.

Web sitesi analizindeki önemli bölüm, ziyaretçilerinizi, kullanıcılarınızı ve müşterilerinizi anlamak, sitenize gelme nedenlerini karşılamak ve tekrar tekrar gelmelerini sağlamaktır.

Web Sİte Analizi Nedir?

Web sitesi analizi, bir web sitesinin SEO, hız, rekabet ve trafik ile ilgili performansını teste tabi tutarak analiz etme uygulamalarıdır. Kaydedilen test sonuçları zaman içinde analiz edilerek kullanıcılara faydasının ölçülebileceği bir formda analiz edilir.

Web Site Analizine Kullanıcı Deneyimi Odaklı Yaklaşım

Web sitelerinin Google’da, ilgilianahtar kelimelerde arandığında mümkün olan en üst konumda sıralanması hedeflenir. Ayrıca, ilgili endüstrinin rekabet ortamınıın anlaşılması ve toplam trafikten aldığı payın en üst düzeye çıkarılması da aynı derecede önemlidir.

Web sitesi analizi, arama sonuçların daha iyi konumlanma ve daha fazla trafik elde etme olasılığınızı artırır. Ancak rakiplerin de aynı şeyleri yaptığını göz ardı edilmemelidir. Rakiplerin de SEO, performans ve trafik araçlarına erişimi vardır, bu nedenle bir web sitesinde ürün ve hizmetlerin sunumu, kurumsal tutarlılık ve benzersiz bir bakış açısıyla sunulmalıdır.

Analizler sayesinde ziyaretçilerin siteye nasıl ulaştıklarını, beklentilerini, deneyimlerini öğrenmek, web sitesini optimize etmek için ihtiyacınız olan ve sürekli gelişen bütünsel bir fikir verecektir.

Davranışal Analiz ve Geri Bildirim

Kullanıcılar, web siteni ve dolayısı ile bir işletmeyi büyütmek için gerekli ek bilgi kaynağıdır. Web sitesini geliştirmek için gösterilen çabaların işe yararlılığını denetler.

Kullanıcıların sitedeki davranışlarını izleyen ve analitik raporlaya dönüştüren uygulamalar bulunur. Bu uygulamalardan en önemlisi Google Analytics’tir.

Ek olarak Hotjar gibi davranışları görsel olarak kaydeden uygulamalar, web sitesinin ziyaretçiler tarafından nasıl algılandığını, hangi bölümlerin daha fazla ilgi çektiğini ve nelerin yok sayıldığının farkedilmesine yardımcı olur.

SEO Analizi ve Denetim Araçları

SEO analizi çok sayıda test içerir, başlıca 3 temelden analizden oluşur.

  • Site içi SEO denetimleri
  • Arama motoru sıralama analizi
  • Site dışı, backlink analizi

Site içi SEO denetimi, meta etiketleri veya sorunlu yönlendirmeleri gibi arama motoru performansını etkileyebilecek teknik sorunlar için web sitesinin taranmasıdır. Bu tür analizler otomatikleştirilmiş özel araçlar aracılığıyla gerçekleştirilebilir. SemRush, Ahrefs, Screaming Frog bu raçlara örnektir. Ayrıca Google’ın Arama Konsolu Aracı bu konudaki sorunları test eden ve bildiren olmazsa olmaz SEO araçlarının başında gelir.

Arama Motoru Sıralama Analizi (Ranking)

Arama motoru sıralama analizi, web sitenizin Google gibi arama motorlarında, belirli anahtar kelimeler için kaçıncı sırada göründüğünü günlük veya haftalık olarak izlenmesidir. Bu analizler arama yapılan konuma göre ayarlanarak, farklı şehirlerden ve ülkelerden yapılan aramalardaki sonuçları izleyebilir.

Web sitesindeki geri bağlantıları analiz etmek backlink profilini rakiplerin profiliyle kıyaslanmasını sağlar. Çoğu SEO aracının backlink analizi özelliği vardır. Ayrıca, Google Arama Konsolu’nda da geri bağlantıların bir listesini vardır.

Hız Performansı Analizi

Yavaş yüklenen web siteleri hem kullanıcılar hem de arama motorları tarafından beğenilmez. Bu nedenle hız testi, web sitesi analizinin önemli bir parçasıdır. Web sitesi hızını analiz etmek için kullanılabilecek birçok ücretsiz araç vardır.  Google’ın PageSpeed ​​Insights bunlardan biridir ve bir tarayıcının içerik görüntülemeye başlaması için gereken zamanı, performansını ölçer ve sitenin diğer web siteleriyle genel olarak kıyaslamasını yapar. Mobil ve masaüstü sonuçları ayrı ayrı analiz edilir.

Wordpress hızlandırma

Sayfa boyutu, yükleme süresi, http istekleri, görüntü sıkıştırma ve tarayıcı önbelleğe alma gibi önemli metrikler analiz edilebilir, siteyi hızlandırmak ve kullanıcılara daha hızlı bir deneyim sunmak için ihtiyaç duyulan veriler elde edilebilir.

Rekabet Analizi

İnternet rekabetçi bir ortamdır ve her işletmenin, aynı hedef kitleye hitab eden, benzer bir ürün, hizmet veya deneyim sunan rakipleri vardır. Rekabet analizi, rakip şirketleri belirleme, analiz etme, oluşturdukları dezanavtajları ölçme, fırsatları ve avantajları belirleme uygulamasıdır.

Alexa, Moz, SEMRush ve SimilarWeb gibi rakip analiz araçları, rakiplerin web sitelerinin ne kadar popüler olduğunu, trafik hacmini ve kaynağına ilişkin verilere kısmen keşfetmeye yardımcı olabilir.


Share Tweet Send
0 Yorumlar
Yükleniyor...
SEO Uzmanı & Dijital Pazarlama aboneliğiniz tamamlandı.
Great! Next, complete checkout for full access to SEO Uzmanı & Dijital Pazarlama
Tekrar hoşgediniz! Başarılı bir şekilde giriş yaptınız.
Tebrikler! Hesabınız aktif edildi, tüm içeriğe erişebilirsiniz.