Ziyaretçileri Anlamak: Web Site Analizi

Web sitesi analizinde temel işlemler, SEO denetimi, hız testi, rakip analizi trafik analizidir. Ancak bu temel optimizasyonların derinine indiğinizde başta kullanıcı deneyimi olmak üzere, ele alınması gereken çok daha fazla şey olduğunu göreceksiniz.

Web sitesi analizindeki önemli bölüm, ziyaretçilerinizi ve müşterilerinizi anlamak, sitenize gelme nedenlerini karşılamak ve tekrar tekrar gelmelerini sağlamaktır.

Web Sİte Analizi Nedir?

Web sitesi analizi, bir web sitesinin SEO, hız, rekabet ve trafik ile ilgili performansını teste tabi tutarak analiz etme uygulamalarıdır. Kaydedilen test sonuçları zaman içinde analiz edilerek kullanıcılara faydasının ölçülebileceği bir formda analiz edilir.

Web Site Analizine Kullanıcı Deneyimi Odaklı Yaklaşım

Web sitelerinin Google’da, ilgilianahtar kelimelerde arandığında mümkün olan en üst konumda sıralanması hedeflenir. Ayrıca, ilgili endüstrinin rekabet ortamınıın anlaşılması ve toplam trafikten aldığı payın en üst düzeye çıkarılması da aynı derecede önemlidir.

Web sitesi analizi, arama sonuçların daha iyi konumlanma ve daha fazla trafik elde etme olasılığınızı artırır. Ancak rakiplerin de aynı şeyleri yaptığını göz ardı edilmemelidir. Rakiplerin de SEO, performans ve trafik araçlarına erişimi vardır, bu nedenle bir web sitesinde ürün ve hizmetlerin sunumu, kurumsal tutarlılık ve benzersiz bir bakış açısıyla sunulmalıdır.

Analizler sayesinde ziyaretçilerin siteye nasıl ulaştıklarını, beklentilerini, deneyimlerini öğrenmek, web sitesini optimize etmek için ihtiyacınız olan ve sürekli gelişen bütünsel bir fikir verecektir.

Davranışal Analiz ve Geri Bildirim

Kullanıcılar, web siteni ve dolayısı ile bir işletmeyi büyütmek için gerekli ek bilgi kaynağıdır. Web sitesini geliştirmek için gösterilen çabaların işe yararlılığını denetler. Kullanıcıların sitedeki davranışlarını izleyen ve analitik raporlaya dönüştüren uygulamalar bulunur. Bu uygulamalardan en önemlisi Google Analytics’tir. Ek olarak Hotjar gibi davranışları görsel olarak kaydeden uygulamalar, web sitesinin ziyaretçiler tarafından nasıl algılandığını, hangi bölümlerin daha fazla ilgi çektiğini ve nelerin yok sayıldığının farkedilmesine yardımcı olur.

SEO Analizi ve Denetim Araçları

SEO analizi çok sayıda test içerir, başlıca 3 temelden analizden oluşur.

Site içi SEO denetimi, meta etiketleri veya sorunlu yönlendirmeleri gibi arama motoru performansını etkileyebilecek teknik sorunlar için web sitesinin taranmasıdır. Bu tür analizler otomatikleştirilmiş özel araçlar aracılığıyla gerçekleştirilebilir. SemRush, Ahrefs, Screaming Frog bu raçlara örnektir. Ayrıca Google’ın Arama Konsolu Aracı bu konudaki sorunları test eden ve bildiren olmazsa olmaz SEO araçlarının başında gelir.

Arama Motoru Sıralama Analizi (Ranking)

Arama motoru sıralama analizi, web sitenizin Google gibi arama motorlarında, belirli anahtar kelimeler için kaçıncı sırada göründüğünü günlük veya haftalık olarak izlenmesidir. Bu analizler arama yapılan konuma göre ayarlanarak, farklı şehirlerden ve ülkelerden yapılan aramalardaki sonuçları izleyebilir.

Yılmaz Saraç
Photohraphy, Videography, SEO, Web Design. Social Media Management. Bursa'da görsel çözümler sağlar. Diital Medya Tasarım, Bütünsel SEO, Baştan Sona Web Tasarım.
Nilüfer, Bursa
1995-2021 Yılmaz Saraç®