İşletmeler İçin: Instagram Business Klavuzu

Photo by Alexander Shatov / Unsplash

İşletmeler için Instagram, şirketinizin görünürlüğünün ve satışlarının hızla artmasına yardımcı olabilecek güçlü bir araçtır. Instagram zaman içinde markaların ürünlerini ve hizmetlerini sergilemeleri için neredeyse özel olarak hazırlanmış bir platforma dönüştü.  

Instagram işletme hesabına geçmek, kitle ayrıntılarını bilmek ve reklam yayınlamak için Instagram araçlarını kullanmak şirketler ve markalar için neredeyse hayati.

Hali hazırda platformdaki bir milyar kullanıcının önemli bir yüzdesi Instagram'ı iş için kullanıyor ve geri kalan herkes platformu kişisel nedenlerle kullanmaya devam ediyor. Şimdiye kadar markanızı veya şirketinizi pazarlamak için bir Instagram işletme hesabı kullanmadıysanız, kullanmalısınız.

Instagram işletme hesabı ve Instagram'ın diğer araçlarından yararlanan markalar, kullanmayanlara göre açık biçimde avantajlıdır. Kullanıcıların %70'inden fazlası düzenli olarak markalar ve ürünler için Instagram'da arama yaptığından Instagram'ı iş için kullanmanın önemini yadsınamaz.  Instagram'ı işiniz için neden kullanmanız gerektiğinin detaylarına bakalım.

Instagram'ı Niçin Kullanmalısınız?

Instagram'ın markanız için herkesin söylediği kadar faydalı olup olmadığını merak ediyor olabilirsiniz. Instagram'ı iyi seviyede kullanmayı öğrenmeye zaman ayırmaya değer mi? Instagram'da daha fazla takipçi kazanmak, işletmeniz için daha fazla müşteriyle bağlantılı mı? Tüm bu soruların cevabı kesinlikle evet. İşletmeniz için Instagram araçlarını neden kullanmanız gerektiğini kanıtlayan bazı istatistiklere bakalım.  

Instagram'da satış yapabilirsiniz

Instagram'da satış yapabilmek için bir işletme hesabınızın olması gerekir. Kişisel hesaplar elbette kişisel kullanım içindir. İşletmelerin Instagram araçlarını kullanmasının en büyük nedenlerinden başında daha fazla satış yapmak ve toplam gelirlerini artırmasıdır.

İnsanların yüzde 80'inden fazlası yeni ürün veya hizmetleri keşfetmek için Instagram'ı kullanıyor ve insanların yine yüzde 80'i de bu ürünlerle ilgili araştırmalarını Instagram kullanarak yapıyor.  

Ek olarak, kullanıcıların yüzde 30'u Instagram'da keşfettikleri bir ürünü en az bir kez satın almıştır. Bu rakamlar, Instagram for business'ın markanıza ekleyebileceği potansiyeli göstermektedir.  

İşletmeniz için bir Instagram hesabı kullanmak, ürünlerinizi tanıtmanın harika bir yoludur. Son zamanlarda ürün etiketleri gibi Instagram araçlarını markaların Instagram'da satış yapmasını daha da kolaylaştırmaktadır.  

Platformu doğru kullanmaya başlarsanız, Instagram'da daha fazla takipçi kazanırsınız ve bu takipçilerin zaman içinde müşteriye dönüştüğünü görmeye başlarsınız. Instagram işletme hesabı kullanarak web siteniz üzerinden de satış yapabilirsiniz.

İşletmenizi Instagram'da tanıtmak markanızın görünürlüğünü artırır

Markanızın görünürlüğünü artırmak, daha fazla insanın kim olduğunuza ve ne yaptığınıza aşina olmasına yardımcı olur. Günümüzde gençler, yaşlılar hemen herkes farklı etkinlik seviyelerinde Instagram'dadır, bu yüzden kime ulaşmaya çalışıyor olursanız olun bu sosyal platformu kullanabilirsiniz.  

Aylık bir milyar kullanıcısıyla Instagram, tartışmasız en güçlü pazarlama platformlarından biridir. Markanız hakkında sık sık paylaşımlarda bulunarak, sesinizi duyurabilir ve işletmenizle ilgilenebilecek kişilere hedefleyebilir ve bu şekilde Instagram'da daha fazla takipçi, dolayısı ile müşteri kazanabilirsiniz. Instagram araçlarını kullanarak çevrimiçi bir marka imajı oluşturmak, doğrudan yatırım getirisi ile sonuçlanacaktır.  

Instagram'da görünürlüğü ve nihayetinde takipçiyi artırmanın en önemli gereği benzersiz ve kaliteli içerik yayınlamaktır. Instagram işletme hesabıyla öne çıkmak, özgün olmak, marka temasına sahip olmak ve izleyiciye değer katan içerikler üretmek gerekir.

Instagram'da hedef kitlenizin eğilimlerini ölçmek için analizleri kullanabilir ve paylaşımlarınızı doğru kişilerin görmesini sağlayabilirsiniz. Takipçileriniz hedef kitlenizde değilse daha fazla takipçiye sahip olmak faydasızdır.

İstatistikler, Instagram araçlarının en güçlülerinden biridir ve içeriğinizle kimlerin ilgilendiğini anlamanıza olanak tanır, doğru bir Instagram pazarlama stratejisi oluşturmanıza yardımcı olur.  

Sosyal medyadan önce markaların müşterileriyle bugün olduğu kadar kolay bağlantı kurma fırsatları yoktu. Instagram'da daha fazla takipçi edinmek dünyanın dört bir yanındaki müşterilerinize ulaşmanızı sağlayabilir. Direkt Mesaj'lar (DM) aracılığıyla yapılan sohbetler, gönderilere yapılan yorumlar ve Instagram Stories'inizdeki anketler veya testler aracılığıyla etkileşimler, müşterilerinizi daha iyi tanımanıza ve onların da sizi tanımasına yardımcı olabilir.

Gelecekteki fikirlerinizi müşterilerinizin istek ve ihtiyaçlarına göre ayarlayabilmeniz için onları dinleyin. Instagram'da daha fazla takipçi ile şirketinizi daha fazla potansiyel müşteriye tanıtır ve markanız için çok değerli geri bildirimler alabilirsiniz.

Müşterilerle kişisel olarak bağlantı kurulduğunda kendilerini değerli hissederler, bu nedenle çeşitli stratejiler kullanmak ve onlara ulaşmak için Instagram araçlarını kullanmak zorunludur.

Müşteri-firma etkileşimi herkes için bir kazan-kazandır ve Instagram bu etkileşimleri kolaylaştırmak için harika bir platformdur. Instagram for Business, firmaların geleneksel reklamcılık ve alışveriş modellerinden farklı olarak aynı anda ürünlerini pazarlamasına ve müşterileriyle etkileşime geçmesine olanak tanır.

Instagram'ı İş İçin Nasıl Kullanırım?

Instagram'ı iş yapmak için kullanma konusunda yeniyseniz, başlarken size kolaylık sağlayacak bazı ipuçlarından bahsedelim. Hatta instagram hesabınız olmadığınız varsayarak en başından kısaca anlatalım.

İlk önce iyi bir kullanıcı adı seçin; Henüz alınmamış bir kullanıcı adı bulmak birkaç deneme gerektirebilir. Bu adımdan sonra bir şifre oluşturun ve ardından hesapla ilişkilendirilmesini istediğiniz telefon numarasını veya e-posta adresini ekleyin. Instagram bu numaraya veya e-postaya bir doğrulama kodu gönderecektir.

Doğrulama kodunu girdikten sonra, Instagram size Facebook arkadaşlarınız ve kişilerinizle bağlantı kurma seçeneği de sunacak, bu kısmı dilerseniz atlayabilirsiniz.  

Hesap oluşturma kısmı bu kadar, artık bir profiliniz var, ancak yeni oluşturulan bir profil henüz bir Instagram işletme hesabı olarak görünmez. Ekranın sağ alt köşesindeki profilinize gidin, sağ üst köşedeki üç çizgiye dokunarak Ayarlar'a tıklayın. Oradan, "Hesap"a ve ardından "Profesyonel Hesaba Geç"e dokunun. İçerik oluşturucu, sanatçı veya işletme (perakendeci, marka vb.) olup olmadığınızı seçmeniz istenecektir.

Hangi seçenek sizi en iyi tanımlıyorsa seçin ve “İleri”ye tıklayın. Ardından bir kategori seçmeniz istenecek. Instagram daha sonra iletişim bilgilerinizi gözden geçirmenizi ve işletmenizin Facebook sayfasına bağlanmanızı isteyecektir. Ardından, resmi olarak bir Instagram işletme hesabına sahip olacaksınız.

Instagram işletme hesabınız kurduktan sonra optimize etmeye başlayabilirsiniz. Biyografinizi işletmenizle ilgili bilgilerle doldurun. Konumunuz, ne iş yaptığınız ve insanların bilmesi gereken diğer önemli ayrıntıları yazın. Biyografiniz kullanıcılara kim olduğunuzu ve bir işletme olarak neyi temsil ettiğinizi söyler. Biyografiniz markanızın benzersiz kişiliğini aktarmalı ve hedef kitlenize hesabınızı takip ederek neye kaydolduklarını göstermelidir.

Biyografinize web sitenizin ya da daha önemli gördüğünüz başka bir web varlığının linkini koymak da önemlidir. Instagram'a yeni başlıyorsanız, web sitenizin ana sayfasına bağlantı verin. Daha sonraları bir teklifi tanıtmak için belirli bir ürün sayfasına veya açılış sayfasına bağlantı vermek isteyebilirsiniz.  

Biyografinize bir hashtag "#" veya “@” sembolü ve ardından bir kullanıcı adı eklediğinizde, ziyaretçileri belirtilen hashtag veya başka bir profile yönlendirebilirsiniz. Bu özelliğin faydası Instagram işletme hesabınızı tanıtmak için kişisel Instagram biyografinizi kullanabilmenizdir.

Instagram işletme hesabınız kurulduktan ve profiliniz optimize edildikten sonra analizlere geçin.  Analizler hedef kitlenizi anlamanıza ve onlara hitap eden, daha fazla web trafiğine ve satışsağlayacak içerik yayınlamanıza yardımcı olabilecek Instagram araçlarından biridir.  

Analizlerinizi İstatistikler sekmesinden (profilinizin sağ üst köşesindeki üç siyah çizgiye tıklayın) takip edin. Zaman içinde Instagram iş stratejinizde ince ayar yapmak istediğinizde bu istatistikler size rehberlik edecektir.  

Instagram Hashtag Kullanımı

Instagram işletme hesabınız kullanıma hazırsa Instagram takipçisi edinmek ve satış yapmak için odaklanmanız gereken birkaç şey daha var. Hashtag'leri Kullanın. Hashtag'ler, daha fazla kişinin hesabınızı bulmasına ve Instagram'da daha fazla takipçi kazanmasına yardımcı olur. Hashtag güçlü bir araçtır, ancak doğru kullanmanız gerekir. Aklınıza gelebilecek her kelimeyi yazmak yerine, her birinin bir amacı olmasını sağlayın. Alakalı hashtag'ler gönderilerinizi kategorize etmenize ve hedef kitlenizin paylaşıma daha hızlı erişmesine yardımcı olacaktır.  

Nereden başlayacağınızdan emin değilseniz, potansiyel etiketlerin bir listesini almak için bir hashtag oluşturucu uygulamalar kullanın ve alakasız olanları eleyin. Ardından, daha küçük bir sayıya kadar daraltın. Gönderi başına kullanılacak doğru etiket sayısı duruma göre 7 ila 30 arasında değişebilir. Hashtag sınıflandırma sistemi, etkin bir şekilde kullanılırsa hesabınızın fark edilmesine gerçekten yardımcı olabilir.

Kurumsal Tema

Her işletmenin bir marka sesi, renk şeması, içerik türü gibi bir Instagram temasına ihtiyacı vardır. Tutarlı bir tema markanızın takipçileriniz tarafından kolayca tanınmasını sağlar ve profilinizde uyumlu bir görünüm vererek kullanıcıları takip etmeye davet eder.

Nihai hedef, markanızı mümkün olan en fazla kişiye tanıtmak için Instagram'da daha fazla takipçi kazanmaktır, bu nedenle tutarlı bir tema seçmek çok önemlidir.  

Ürün etiketlerinin kullanımı

Instagram'ın ürün etiketleri özelliği, ürünlerinizi Instagram'da sergilemek için harika bir yol sunar. Bir ürünü etiketlediğinizde, gönderinize bakan kişiler fotoğrafa dokunur ve ürünün adını ve fiyatını içeren bir etiket görür. Ürünün tam açıklamasını görmek için belirli bir etikete dokunabilirler ve isterlerse ürünü web sitesinde görüntülemeyi seçebilirler.

Instagram Reklamları

Facebook, Instagram'ı satın aldığından beri, Instagram işletme hesabı kullanıcıları, Facebook'un gelişmiş kampanya özelleştirme seçeneklerinin ve hedefleme yeteneklerinin avantajlarından yararlanıyor.

Instagram reklamları faydalıdır ve daha fazla takipçi kazanmanıza yardımcı olur. Instagram'da reklam oluşturmak için Facebook Reklam Yöneticisi veya Instagram uygulamasını kullanabilirsiniz. Reklamları tasarlarken, ilgi çekici olduklarından ve diğer gönderilerinizin temasına uyduğundan emin olun. Instagram kullanıcıları diğer sosyal ağlara kıyasla etkileşimde bulunmaya daha isteklidir.

Instagram Hikayeleri

Takipçilerinizle etkileşim kurmak için anketler, testler ve sorular gibi özellikleri olan Instagram Stories'i kullanarak hedef kitlenizle etkileşim kurun. Bu aynı zamanda perde arkasına geçmenin ve markanızı samimi göstermenin harika bir yoludur. Birçok ünlü marka bu özelliği etkin kullanır.

Kullanıcı Tarafından Oluşturulan

İçerik Etkileşiminizi artırmak, güven oluşturmak ve içerik oluşturmayı daha da kolaylaştırmak istiyorsanız, kullanıcı tarafından oluşturulan içerikleri değerlendirin. Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik demek, takipçilerinizin, müşterilerinizin ve hayranlarınızın oluşturduğu, kullanabileceğiniz ve sayfanızda yayınlayabileceğiniz içeriktir.

Biyografinizdeki Bağlantı

Biyografinizdeki bağlantıdan tam olarak yararlanıyor musunuz? Bu bağlantı takipçilerinizi web sitenize, çevrimiçi mağazanıza, blogunuza veya tanıtmak istediğiniz diğer bağlantılara yönlendirebilmenizi sağlar.

Instagram Reels

Instagram'ın en son ve en büyük güncellemesi olan Reels şu anda son derece popüler. Sadece algoritma tarafından desteklenmekle kalmıyorlar, aynı zamanda Instagram, Reels Videoları göstermek için kolay erişimli bir düğme ile uygulama düzenini yeniden tasarladı. Bu kısa videolarla hızlı, etkili ipuçlarını paylaşabilir veya kitlenizle ilişki kurabilirsiniz. Video, sosyal medya platformlarında popülerdir ve Reels, TikTok'un Instagram versiyonudur.

Tutarlı İçerik Paylaşmak

Instagram'da yapabileceğiniz en iyi şey tutarlı bir şekilde yüksek kaliteli içerik paylaşmaktır. İşletmenize uygun bir program oluşturun bağlı kalın. Takipçilerinizi büyütmeye çalışırken, yeni kitlenizi elinizde tutmak için her zaman mükemmel içerik yayınlamayı unutmayın.

Instagram'da B2B

Instagram'ı B2B pazarlamanız için de kullanabilirsiniz. Instagram'daki diğer işletmelerin dikkatini çekmek için yapmanız gereken birkaç özel şey var. Sosyal medya genellikle hafif ve eğlenceli bir platformdur ve içeriğinizin buna uymasını sağlayın. İşletmelere pazarlama yapıyor olmanız fazla ciddi içerik oluşturmanız gerektiği anlamına gelmez.

İçeriğinizle bilgilendirici ama aynı zamanda eğlenceli ve yaratıcı olun. Gönderilerinizdeki yorumları yanıtlayın, doğrudan mesajlar gönderin ve Hikayelerinizde faydalı bilgiler paylaşın. Hedef kitlenizin de yararlanabileceği diğer işletmeleri tanıtın, belki onlar da sizin için aynısını yaparlar.

B2C şirketleri Instagram'da da gerçekten başarılı olabilir. Burası gerçekten bir ilişki kurabileceğiniz, takipçileriniz ve müşterilerinizle bağlantı kurabileceğiniz platformdur. En büyük önceliğiniz etkileşimdir, insanlarla bağlantı kurmak, yorum bırakmak, sohbet etmek ve doğrudan mesajlara yanıt vermeniz şarttır.

İnsanlar iş sırlarını bilmekten hoşlandıkları için işinizin perde arkasını gösterin. Ürün tabanlı bir işletmeyseniz, ürünlerinizi nasıl ürettiğinizi veya bir siparişi nasıl paketleyip gönderdiğinizi gösterin.

Instagram Kullanırken Yapmamanız Gerekenler

Instagram'da yapmaktan kaçınmanız gerekenleri de belirtmek önemlidir. İlk olarak, "gönder ve yok ol" tabir edilen, paylaşımınızı yaptıktan sonra başka bir etkileşime girmeme durumunu yapmamaya çalışın. Yapabiliyorsanız, bir gönderi yayınladıktan sonra uygulamada kalın.  

Yorumlara hızlı bir şekilde yanıt verin ve başkalarının içeriğiyle etkileşim kurun. Başkalarıyla etkileşim kurmak için gerçekten orada olduğunuzu Instagram algoritmasına gösterir gösterir.  

Her gönderide aynı hashtag setini kullanmayın. Hashtag'leriniz gönderinize özel olmalıdır. Bir köpek resminin başlığında veya yorumlarında #dondurma bulunmamalıdır.  Her gönderide aynı hashtag setini yeniden yayınlamak, Instagram'a o gönderiye özel bir hashtag seti oluşturmak için düşünce ve çaba göstermediğinizi iletir.

İşletmenizle alakalı bir hashtag listesi oluşturun ve bunları resminize ve başlığınıza özel hashtag'lerle karıştırıp eşleştirin. Ayrıca, Instagram takipçi satın almaktan kaçının. Bir şirketten belirli sayıda satın aldığınız takipçiler muhtemelen yavaş yavaş takip etmeyi bırakacak botlar ve sahte takipçilerlerden oluşur.

Takipçi satın almak, Instagram'ın kullanım koşullarını ihlal ettiği için size zarar verebilir. Instagram takipçi sayınızı büyütmenin başka birçok yolu var.

Daha Fazla Takipçi Nasıl Kazanılır?

Hashtag'leri kullanarak, bir marka stili oluşturarak, influencer'larla ortaklık kurarak ve yukarıda belirtilen diğer uygulamaları takip ederek organik Instagram takipçileri alabilirsiniz.

Etkileşim Nasıl İyileştirilir

Instagram'daki en büyük hedeflerinizden biri etkileşim oranınızı artırmak olmalıdır. Takipçi sayınızı artırmak harikadır, ancak takipçileriniz gönderilerinizle ilgilenmiyorsa, yüksek sayıda takipçinin pek bir değeri yoktur.

Etkileşimi geliştirmek büyük bir hedef gibi görünebilir, ancak aslında düşündüğünüzden daha kolaydır. İlk olarak, kitlenizin etkileşimde bulunmak istediği içerik oluşturduğunuzdan emin olmak istersiniz, bu yüzden içeriğinizi ilginç hale getirin.  

Takipçilerinizin ne yapacaklarını bilmeleri için sonuna iyi bir harekete geçirici mesaj ekleyin. Takipçilerinizle etkileşim kurmak için biraz zaman ayırın. Sayfalarına gidin ve bazı gönderileri beğenin, bir çift hakkında yorum yapın ve onlara almak istediğiniz etkileşimi gösterin.

Takipçileri Müşterilere Dönüştürmek

İşletmeler için sosyal medyada bulunmanın amacı yeni müşteriler yaratmaktır. Instagram, hedef kitlenize sizi tanıma, sevme ve güvenme fırsatı verir, onları bir satın alma işlemi yapmaya hazırlamaya yardımcı olur.

Instagram Live'a her katıldığınızda ve soruları yanıtladığınızda, kamera arkasını gösteren bir Reel yayınladığınızda veya bir DM'ye sesli yanıt gönderdiğinizde, onları müşteri olma yolunda ilerletirsiniz.

Gelecekte Instagram çok daha ilginç özelliklerle karşımıza çıkabilir. Instagram'ı işinizde etkili bir araç olarak kullanmak istiyorsanız takipte kalın, her yeni özelliği erkenden deneyip yeni stratejilere erken geçme fırsatı elde edebilirsiniz.

Yılmaz Saraç
Dijital Pazarlamayı tümden ele alan, hedef kitlenizin beklentilerini en iyi şekilde karşılayan Web Tasarım, SEO ve Sosyal Medya içerik çözümleri. Bursa SEO, Bursa Web Tasarım ve Sosyal Medya Yönetimi
Nilüfer, Bursa
1995-2021 Yılmaz Saraç®