İnternetten Pazarlama Hakkında Bazı İpuçları

Photo by Priscilla Du Preez / Unsplash

Dijital pazarlama, hızlı tempolu bir endüstridir. Hemen her gün ortaya çıkan yeni stratejiler ve bu yazıdaki dijital pazarlama ipuçları, kendinizi yönlendirmenize ve pazarı daha iyi anlamanıza yardımcı olabilir.

İnternette pazarlama çok hızlı bir biçimde değişiyor. Çoğu işletme, en son trendlere ayak uydurmayı zor buluyor ve bazıları stratejiye yatırım yapmakta tereddüt ediyor. Ancak, arama pazarlaması gibi dijital pazarlama stratejileri, işletmelerin modern dünyada güncel kalmaları için en iyi yolları sunabilir.

Dijital pazarlamayı bir strateji olarak kullanmayı düşünüyorsanız, ancak bunun iyi bir fikir olup olmadığından emin değilseniz, bu yazı neler bekleyebileceğiniz konusunda size bir fikir verecektir.

Videolu reklamlar etkileşimi önemli ölçüde artırır

Metin tabanlı reklamlar insanların dikkatini çekmede diğer içerik türleri kadar etkili değildir. Video içeriğini metinle birlikte sunmak insanların iletmek istediğinizi anlamalarına yardımcı olur. Video izlerken metin okumadan daha fazla bilgi akılda kalır.

Slate It
Photo by Jakob Owens / Unsplash

İnternette gezinen insanların çoğu pop-up reklamları sevmez

Araştırmalar, kullanıcıların en az %70'inin pop-up reklamları görmezden geldiğini göstermiştir. Bunu fark eden işletmeler artık etkileşimi artırmak için pop-up'ları kullanmıyor.

Çevrimiçi etkileşimlerin çoğu arama motoruyla başlar

Arama motoru optimizasyonuna yatırım yapmak dijital pazarlamacılar için vazgeçilmezdir. Çevrimiçi etkileşimlerin yaklaşık %90'ı bir arama motorundan başlar. İşletmenizin Google ve diğer arama motorlarında üst sıralarda yer alması en iyi pazarlama stratejilerinden biridir.

Google Ads'e harcanan her bir lira için işletmeler en az 2 lira gelir elde ediyor

Yatırım getirisi her pazarlama stratejisinde ana öçüdür. Google Reklamları genellikle arama motorları aracılığıyla sunulur ve işletme için makul gelir elde etme yeteneğine sahiptir. Çoğu şirket, gelirlerini başarılı bir şekilde artırmak için bu reklamları kullanır.

Kullanıcıların en az %6o'ı ürün satın almak isterken bir Google Reklamını tıklıyor. PPC reklamları, dijital pazarlamacılara anında sonuçlar sunar. Çoğu tüketici Google Ads aracılığıyla satın almaya yönlendirilir. İşletmeler yüksek potansiyelli müşteriler oluşturmak ve bunları gelire dönüştürmek için Google Ads'ı kullanabilir.

Araştırmaya göre, tıklama baına ödeme reklamları, işletmelerin marka bilinirliklerini %45 oranında artırmalarına yardımcı olabilir. Bu istatistik, çoğu şirketin reklamlarının arama motoru sonuç sayfalarının en üstünde görünmesini sağlamak için neden çok uğratığını açıklamaktadır.

TBM (Tıklama Baına Maliyet: Google Ads gibi) reklamlarınıza tıkladıktan sonra web sitenizi ziyaret edenlerin ürünlerinizi satın alma olasılığı yüksektir. Bu reklamlar yüksek dönüşüm oranları nedeniyle popülerdir. Reklamlara tıklayan çoğu kişinin çevrimiçi alışveriş yapma konusunda ciddi olduğuna inanılıyor. TBM reklamları, ürünlerinizi organik aramalar yoluyla bulan ziyaretçilerden daha iyi dönüşüm oranları sağlar.

Sosyal medya en popüler tüketici aktivitelerinden biridir

İstatistiklere göre, video içeriği izlemek ve sosyal medya kullanan tüketiciler arasında en yaygın olanıdır. Kullanıcılar her gün 500 milyon saatin üzerinde video içeriği izliyor ve reklamverenler daha geniş bir kitleye ulaşmak için sosyal medya kanallarını pazarlama stratejilerine dahil edebilir. İnternet kullanıcılarının en az yarısı bir video reklamı izledikten sonra harekete geçiyor.

Dark Squad of Designers Productivity Tools 😄 Write me: alexanderbemore@gmail.com, if you need 3D visuals for your products.
Photo by Alexander Shatov / Unsplash

Dijital pazarlama stratejilerinin bir parçası olarak videoyu kullanmaya başlamamış markalar iyi satışlar yapma fırsatını kaçırıyor olabilir. Video diğer içeriklere göre daha dikkat çekicidir. Ortalama olarak, tüketicilerin %45'i bir video reklamı izledikten sonra harekete geçmeye isteklidir.

Çoğu kullanıcı yerel reklamları makale olarak görür Dijital pazarda her türlü reklam vardır. Tüketiciler bunlara alışmış durumdadır ve bazı reklamlara karşı güvensizlik geliştirenler de vardır. İşletmeler reklam içeriğini makale şeklinde yayınlayarak pop-up reklamlardan hoşlanmayan tüketicilerin dikkatini kolayca çekebilir.

Facebook, B2C ve B2B pazarlama için popüler olmaya devam ediyor. Facebook, milyonlarca aktif kullanıcıya sahiptir. Ayrıca işletmelerin belirli bir kitle demografisini hedefleyen alakalı reklamlar oluşturmasına olanak tanıyan sosyal medya platformı olan Facebook, B2C ve B2B marka pazarlaması için popüler sosyal medya araçlarından biri olmaya devam ediyor.

Dijital pazarlama maliyeti

Dijital pazarlama, bir web sitesi, dijital reklamlar ve pazarlama kampanyaları oluşturmaktan daha fazlasıdır. Aynı zamanda iyi bir sosyal medya profiline sahip olmayı gerektirir. Dijital pazarlamacılar için rekabet yüksektir ve oyunun bir adım önünde olmak için işletmelerin iyi beyinlere ve kaynağa ihtiyacı vardır. İhtiyatlı bütçeleme esastır.

Dijital pazarlama herkes için değildir. Dijital pazarlama bazı markalar için faydalıdır, bazıları için değildir. Çoğu işletme çevrimiçi olarak müşteri bulabilse de bazı tüketiciler broşürler ve kulaktan kulağa referanslar gibi geleneksel stratejilerle çevrimdışı olarak daha iyi sonuç alabilir.

Analitize önem veren pazarlamacılar, satış hedeflerini %25 oranında artırır

Dijital pazarlama, çevrimiçi reklam yayınlamanın ötesine geçer. Pazarlama istatistikleri, çevrimiçi kampanyalarını izleyen ve pazarlama içeriklerini buna göre ayarlayan markaların satış hedeflerini aşma olasılığının daha yüksek olduğunu göstermektedir.

Çoğu pazarlamacı, mobil cihaz reklamları için yer hedeflemeyi kullanır

Müşterilere bulundukları yerde etkili bir şekilde ulaşmak için işletmeler coğrafi hedefli mobil reklamlar geliştirir. Bu reklamlar, markaların ürünlerini belirli bir alandaki, ürünleriyle ilgilenme olasılığı yüksek tüketicilere tanıtmalarını sağlar.

Amazon üçüncü en büyük dijital reklam platformudur

Google ve Facebook'un gerisinde olmasına rağmen Amazon artık dijital reklam için en iyi platformlardan biri. Platform, reklamlardan elde ettiği gelir açısından istikrarlı bir yükseliş trendi göstermektedir.

Dijital pazarlama teknoloji ve tüketici davranışlarıyla değişmektedir

Müşteri erişimi ve memnuniyeti gibi pazarlamanın temelleri sabit kalsa da, bu temelleri tüketiciye sunma şekli sürekli değişmektedir. Tüketiciler her gün yeni iletişim teknolojilerini benimsemeye devam ediyor ve işletmeler bu yeni tanıtımlara uyum sağlamak için stratejilerini güncellemeye devam etmelidir.

Ortalama İnternet kullanıcıları zamanlarının en az %3o'unu sosyal medyada geçiriyor

Dijital pazarlama, markalar müşterilerle bulundukları yerde buluşmaya çalıştığında daha etkilidir. İnternet kullanıcılarının büyük bir yüzdesi zamanlarının çoğunu sosyal medya kanallarında geçiriyor. Bu sırrı bilen işletmeler, satışlarını artırmak için sosyal medya reklamlarını çevrimiçi reklam stratejilerine dahil ediyor.

Dijital pazarlamacıların %70'inden fazlası çevrimiçi reklamlarında davranışsal verileri kullanmıyor

Davranışsal veriler çevrimiçi reklam hedefleme için çok önemlidir. İşletmelerin müşterilerini anlamalarına ve daha kişisel reklamlar oluşturmalarına yardımcı olur. Çoğu işletme davranışsal verileri kullanmadığı için müşterilerinin daha spesifik bir segmentine ulaşamıyor.

Checking message status
Photo by camilo jimenez / Unsplash

Kullanıcılara ayda en az 1700 banner reklam sunulur, ancak bunların yalnızca yarısını görüntülenir

İşletmenizin reklamını yapmak için banner reklamlar kullanıyorsanız, işi önemli ölçüde etkileyebilecek bir veri ancak, reklamlarının performansını takip etmeyen markalar, etkileşim oranlarının neden düşük olduğunu anlayamayabilir.

Web sitesi ziyaretçilerinin %88'i kötü bir deneyimden sonra geri dönmüyor

Tüketiciler genellikle daha az mobil uyumlu olan bir web sitesinde gezinirken hayal kırıklığına uğrarlar ve geri gelmezler. Siteleri ve e-ticaret mağazaları mobil uyumlu olmayan işletmeler bu nedenle müşteri kaybedebilir.

Çevrimiçi alışverişlerin %50'den fazlası mobil cihazlar kullanılarak yapılır

Mobil alışveriş sürekli artıyor. Araştırmalar, çoğu alışverişin artık cep telefonları üzerinden yapıldığını gösteriyor. İşletmelerin mobil uyumlu olduklarından emin olmak için tüm pazarlama kanallarını gözden geçirmeleri gerekiyor.

Müşterilerin olumlu sosyal medya deneyimi sunan markaları önerme olasılığı yüksektir

Sosyal medya pazarlaması, dijital pazarlamanın en ekonomik şekli olmaya devam ediyor. Platformlar geni bir kitleye erişim sağlar. HubSpot tarafından yürütülen araştırmalar, bir markayla iyi bir deneyim yaşayan kişilerin en az %70'inin tavsiye etme olasılığının yüksek olduğunu gösteriyor.

Çoğu tüketici, markaların indirimleri sosyal medyada paylaşmasını istiyor

Kullanıcıların en az %72'si işletmelerin sosyal medya aracılığıyla indirimlerini paylaşmalarını istiyor. Arada bir müşterilerine kupon veren markalar sosyal medya takipçilerinde önemli bir artış olduğunu bildiriyor.

Video reklamı tıklama oranları her yıl artmaya devam ediyor

Giderek daha fazla dijital pazarlamacı video reklamları kullanma konusunda deneyim kazanıyor ve tıklanma oranları artmaya devam ediyor. 2015 yılında, genel video tıklama oranı %47 idi. 2017'de bu sayı yüzde 70'e yükseldi.

Facebook video reklamları çoğu çevrimiçi tüketiciyi satın alma kararı verme konusunda etkiler

İşletmeler tüketicilerinin satın alma kararlarını etkilemenin yollarını bulmaya devam ederken, Facebook reklamlarının kullanımı bunu başarmanın en iyi yollarından biri olmaya devam ediyor.

Ürün videolarının kullanılması ürün satın alımlarını hızla artırabilir ve çevrimiçi ürün satarken video kullanma ihtiyacını vurgulayan dijital pazarlama gerçeklerinden biridir. Video formatında sunulan ürün bilgilerinin anlaşılması daha kolaydır.

Dijital pazarlamada akıllı telefon dönüşüm oranları yüksektir

Dünya çapında neredeyse herkesin bir akıllı telefonu var. Mobil reklamları stratejilerinin bir parçası olarak kullanan dijital pazarlamacılar, kullanmayanlara göre daha yüksek dönüşüm oranları elde ediyor.

Ortalama bir kullanıcının dikkat süresi sadece 8 saniye

Hız için optimize edilmemiş web siteleri yeterli trafik çekemeyebilir. Çok uzun video reklamlar tüketicilerin düşük dikkat süresi nedeniyle düşük hedef tamamlanma oranlarına sahip olabilir. Video içeriğinin gelecekte diğer çevrimiçi ortamlardan daha iyi performans göstereceği tahmin ediliyor. Çoğu marka bunun farkında ve dijital pazarlama stratejilerinde gerekli değişiklikleri yapmaya başladı bile.

Dijital pazarlama trendleri sürekli değiştiğinden işletmelerin başarılı olmak için bu değişikliklere ayak uydurması gerekir. Bu takip size sektörünüz hakkında bilgi verir ve en iyi pazarlama stratejisini geliştirmenize yardımcı olur. Dijital pazarlama verilerini göz önünde bulunduran markalar, stratejilerinin iyileştirmek için mevcut yolları daha kolay keşfedebilir.

İletişim
Yılmaz SaraçProfesyonel Fotoğrafçılık, Tanıtım Filmleri, E-ticaret ve Kurumsal Web Sitelerinizin Tasarımı ve optimizasyonu için SEO ve Danışmanlık. Adres: 29 Ekim Mah. Ü. Kaftancıoğlu Cad. No: 15/B/17, 16130, Nilüfer, Bursa Telefonlar: (0224) 305 02 42 – 0532 246 96 45 Hemen iletişime geçmek için w…

Yılmaz Saraç
Dijital Pazarlamayı tümden ele alan, hedef kitlenizin beklentilerini en iyi şekilde karşılayan Web Tasarım, SEO ve Sosyal Medya içerik çözümleri. Bursa SEO, Bursa Web Tasarım ve Sosyal Medya Yönetimi
Nilüfer, Bursa
1995-2021 Yılmaz Saraç®