İşletmeniz İçin Doğru SEO Şirketini Nasıl Seçersiniz?

Photo by Matthew Mitchell / Unsplash

Özellikle Bursa'da tam hizmet veren bir SEO şirketi seçmek kolay bir iş değildir. İstanbul'a nazaran çok daha az seçenek olduğu için iyi bir SEO şirketi seçmek daha da zordur. Bursa'da web varlığınızı emanet edeceğiniz bir SEO uzmanı bulmak için nelere dikkat etmelisiniz?

Bu yazıda işletmelerin SEO ajanslarını nasıl seçtiğini keşfedebilir ve bir SEO şirketinde nelere dikkat etmeniz gerektiğine dair tavsiyeler alabilirsiniz. En iyi SEO şirketini nasıl bulacağınıza dair ipuçlarımıza göz atarak araştırma ve inceleme sürecini daha da kolaylaştırabilirsiniz!

İşletmeler bir SEO şirketini nasıl seçer?

Şirketler bir SEO şirketi nasıl seçer? İnceleme görüşmemizde ve veri toplama sürecimizde sorduğumuz sorulardan biri “Seçim süreciniz nasıldı ve çalışmak için neden bizi seçtiniz?”

Çok bilimsel olmasa da, bu nitel yanıtları birkaç ana başlıkta kategorize edebildik.

Referanslar ve önceden kurulmuş ilişkiler

Referanslarve önceden kurulmuş ilişkiler, Bursa'da SEO hizmeti verdiğimiz firmaların %45'i tarafından temel neden olarak belirtildi. SEO çalışması yaptırmak isteyen şirketler SEO hizmetleri konusunda deneyimli olmayabilir ve bu nedenle güvendikleri arkadaşlarının ve meslektaşlarına kulak vermeleri mantıklıdır.

SEO şirket bilgisi ve süreçleri

Bir SEO şirketi seçiminde ikinci en büyük faktör şirket bilgisi ve iş süreçleridir. Buna müşteri hizmetleri, düşünce liderliği, personel deneyimi, raporlama ve şeffaflık dahildir. Bunların tümü, müşterilerimizin %40'ı tarafından belirtildiği gibi, bir şirketin müşterileri için başarılı olmasına yardımcı olabilecek özelliklerdir.

Vaka çalışmaları, müşteri referansları ve çevrimiçi incelemeler

Şirket bilgisi ve iş süreçleriyle yakından ilgili olan geçmiş performans, önceki başarıları gösteren vaka çalışmaları, müşteri referansları ve çevrimiçi incelemeler gibi belirli kanıtları içerir. Müşterilerimizin yaklaşık %17'si vaka çalışmaları, müşteri referansları ve çevrimiçi incelemelerin kararlarında belirleyici bir faktör olduğunu söyledi.

İşletmeler SEO şirketlerini doğru şekilde seçiyor mu?

İncelemelerimizde, müşterilerimizin %20'sinin doğru uyumu bulmadan önce geçmişte bir SEO firmasıyla olumsuz bir deneyim yaşadığını da fark ettik.

Bundan anladığımız:

Başarılı bir SEO stratejisi ve ortaklığının nasıl olması gerektiği konusunda potansiyel müşterileri eğitmek için büyük ajansların yapması gerekenler var. İşletmelerin, doğru uyumu bulmak için birçok kriterle birlikte potansiyel ortaklarını incelemeye daha fazla zaman ayırması gerekiyor.

Daha açık olmak gerekirse, şirket bilgisi ve performansı yerine öncelikle konum, fiyat veya kültür uygunluğu gibi faktörlere dayalı bir SEO firması seçen şirketler, bir ortaklığa girmeden önce yeterince çaba sarfetmiyorlar.

İyi bir SEO şirketi nasıl seçilir

Bir SEO şirketi seçmek istiyorsanız bunu öngörülü, mantıklı bir şekilde yapmanız önemlidir.

Süreçte acele ederseniz, muhtemelen beklentilerinizi karşılamayan bir ajansla anlaşma yaparsınız ve bu da web sitenizin trafiği artırmaya veya olası satışlar yapmanıza  yardımcı olmayan kötü bir deneyime yol açabilir.

SEO şirketinin geçmiş performansına bakın

Performans sadece SEO ajansları için değil, tüm işletmeler için de önemlidir.

İnsanlar, işlerini doğru şekilde teslim edip edemeyeceğinizi belirlemek için şirketinizin ne yaptığına bakar. Bir SEO şirketi seçerken de aynısını yapmalısınız. Portföy örnekleri, vaka çalışmaları, sektör başarıları veya müşteri referansları aracılığıyla geçmiş performanslarına bakın.

Bir SEO uzmanı bulmak istediğinizde en önemli faktör geçmiş ve kanıtlanmış performanstır. Günümüzde internette ne yaptığını bilen gerçekten saygın bir ajans gibi görünmek kolay, ancak gerçekten başarılı SEO ajanslarının gösterecek çok şeyi olacaktır. Potansiyel müşteriler için mevcut olan spesifik, kanıtlanmış ve doğrulanabilir sonuçlara bakmalısınız.

Bir web sitesi veya bir SEO kampanyası gibi geçmiş çalışmalardan belirli örnekler talep edin. Kanıtlanmış performans en önemlisidir. Şirketin ne yaptığını bildiğine ve müşterileri için anlamlı sonuçlar elde edebildiğine dair doğrulanabilir kanıtınız olmasını sağlar.

Bir SEO ajansının performansının somut kanıtı ile işiniz güven içinde bir danışmanlık sistemine veya ortaklığa gidebilir. İşinizi büyütmek ve hedeflerinize ulaşmak için iyi bir SEO şirketi seçtiğinizi bilerek yolunuza devam edersiniz.

Geçmişteki veya mevcut müşterileri deneyimlerini sorun

Hakkında araştırma yaptığınız SEO uzmanının müşterileri ile görüşebilirsiniz. Görüşmelerin yanı sıra referanslarını okumak, şirketin müşteri deneyimi hakkında fikir edinmesine yardımcı olabilir. Ajansın güçlü ve zayıf yönleri hakkında bilgi edinebilir, ayrıca strateji ve raporlama sürecini anlayabilirsiniz.

SEO şirketinin hali hazırdaki müşterilerine ve geçmişteki müşterilerine aşağıdaki soruları sorabilirsiniz.

  1. Telefon aramalarına, detsek taleplerine veya e-postalara ne kadar hızlı geri dönüş sağlıyorlar.
  2. Müşterilerine özel bir irtibat kanalları var mı?
  3. Müşterilerin raporları ve strateji kararlarını gözden geçirmek için ne kadar zaman ayırması gerekiyor?

Tüm bu bilgiler, şirketiniz için en iyi SEO ajansını seçmesine yardımcı olabilir. Ayrıca seçenekler listenizi daraltmayı da kolaylaştırabilir. Çabalarınızı ve zamanınızı listenizdeki her gereksinimi işaretleyen SEO şirketlerine odaklayabilirsiniz.

SEO şirketiyle tanışın

Bir SEO şirketi seçmenin son adımı, potansiyel SEO uzmanlarıyla tanışmaktır. Bir SEO ajansıyla anlaşmadan önce ister yüz yüze, ister sanal olarak, bir video konferans aracılığıyla tanışın, bu yüz yüze toplantı, ekibinizin sizin için doğru SEO şirketi olup olmadığını belirlemesine yardımcı olabilir. Potansiyel ajanslarınızla tanışmadan önce bir soru listesi hazırladığınızdan emin olun.

İnsanlar bazen tanışma sürecinde bize soru sordukları için özür dilerler, ancak geçmiş performans hakkında ne kadar çok soru sorabilirseniz, bir SEO ajansının ne kadar yetenekli olduğu ve işlerinde ne kadar iyi oldukları hakkında daha net bir resim elde edebilirsiniz.  İyi bir SEO şirketinin saklayacak bir şeyi yoktur , çalışma deneyimlerini paylaşmaya heveslidirler ve bir çok istekli müşterisi olacaktır.

Bir SEO şirketi seçerken sorulacak bazı sorulara birkaç örnek:

  1. Sektörümüzle ilgili ne tür bir deneyiminiz var?
  2. Sonuçları ne zaman görmeyi beklemeliyiz?
  3. SEO hizmetlerinizin maliyeti nedir?

İşletmelerin SEO şirketi seçerken yaptığı hatalar

Herkes hata yapar ve buna köklü, büyük işletmeler de dahildir. Bu nedenle SEO firması seçmeye başlamadan önce kurumların SEO ajansı ararken sıklıkla yaptığı yaygın ve büyük hataları gözden geçirmelisiniz.

Ucuz bir SEO ajansı seçmek

SEO hizmetlerinde fiyat önemlidir.

Bir bütçe belirlemek ve bu bütçe dahilinde bir SEO şirketi bulmanız gerekir ancak, birçok işletme gerçekçi olmayan bütçeler belirler. Örneğin ayda 100o liraya SEO hizmeti sunan ajanslarla karşılaşıp bunun makul bir miktar olduğunu düşünebilirsiniz.

Ancak gerçek şu ki, bu ultra düşük oranları teşvik eden SEO şirketleri genellikle yetersiz hizmet veriyor.

SEO çalışmaları ile ödediğinizin karşılığını alırsınız, bu yüzden gerçekçi bir bütçeye ihtiyacınız vardır.

Gerçek SEO fiyatlandırması konusunda bilgi sahibi olarak SEO hizmetleri için uygun bir aylık bütçe belirleyebilirsiniz. Referans olarak, işletmeler SEO için ayda ortalama 2500 ila 10000 lira harcıyor, ancak bu sayı stratejinize, şirket büyüklüğünüze ve daha birçok etkene göre değişebilir.

İyi bir SEO şirketi seçerken yerel bir SEO ajansıyla çalışmak bir avantajdır.

Bununla birlikte, bir SEO şirketinde ne aranacağıkonusunda, ajansınızın konumu en önemli faktörünüz olmamalıdır. Hizmetinizin kalitesini çok etkileyeceğinden, deneyime, performansa ve müşteri deneyimine konumdan daha fazla öncelik vermek gerekebilir.

Kendinizi küçük bir alanla sınırlamak, işletmenizin istediğiniz türden sonuçlara ulaşmasını engelleyebilir.

Örneğin, rakibiniz birkaç şehirde deneyimli bir ajansla çalışıyor, ama siz yerel ancak deneyimsiz bir ajansla anlaşıyorsanız, bu durum web sitenizin arama sonuçlarında iyi bir konumda sıralanmasını engelleyebilir.

Daha az satış yapmanız rakiplerinizin daha fazla satış yapması anlamına gelir.

Etik Olmayan (Blach-Hat) bir SEO ajansı seçmek

Elbette hızlı bir şekilde sonuç almak istersiniz, ancak SEO anında sonuç vermez. Çoğu durumda, bir getiri sağlamaya başlamak için üç ila altı ay gerekir. Bunu görmezden gelerek black-hat SEO stratejilerini deneyen şirketler için hayal önünde sonunda kırıklığı kaçınılmazdır.

Black-hat SEO, etik olmayan (ve aslında etkisiz)  SEO taktiklerini tanımlar. Arama sonuçlarında hızlı bir şekilde sıralamak için bu stratejileri kullanabilirsiniz, ancak başarı kazansanız bile kısa süre sonra  birinci sayfadan hızlı bir şekilde düşersiniz. Daha da kötüsü, Google web sitenizin bir daha arama sonuçlarında görünmesini bile yasaklayabilir.

Bu durum da insanların arama motoru aracılığıyla işletmenizin sitesini bulamayacakları anlamına gelir.

SEO'da kalıcı hasarlar almamak için etik yollarla çalışan SEO ajanslarına odaklanmanız gerekiyor. Bu şirketler, şirketinizin arama sonuçlarında sıralamasına yardımcı olan en iyi uygulamaları ve etik stratejileri kullanır. Çoğu durumda, düşük maliyetli SEO hizmetleri ve etik olmayan SEO ajansları aynı kişilerdir.

Başarılı Bir SEO Ajansı bulmak için

  • Başarılı geçmiş performansın kanıtı
  • Güçlü şeffaflık ve raporlama
  • Müşteri hizmetleri ve dikkat
  • Yaratıcılık ve bilgi transferi
  • Özelleştirilmiş, adil fiyatlandırma
  • İhtiyacınız olan hizmette uzmanlaşma

Bir aaraya geldiğinizde kendinizi rahat hissettiğinizden emin olun. Soru sorabilmeli, endişelerinizi dile getirebilmelisiniz. SEO uzun vadeli bir strateji olduğu için uzun vadeli bir ortaklık geliştirmek kolay değildir.

Özellikle Bursa'da, şirketinizin SEO ihtiyaçlarını en samimi şekilde ele alabilecek, geçmişten başarılı referanslar, web tasarım desteği ve görsel çözümler sunabilecek uzun vadeli bir çalışma arkadaşı arıyorsanız bana ulaşın, birlikte neler yapabiliceğimizi ortaya çıkaralım.

Yılmaz Saraç
Dijital Pazarlamayı tümden ele alan, hedef kitlenizin beklentilerini en iyi şekilde karşılayan Web Tasarım, SEO ve Sosyal Medya içerik çözümleri. Bursa SEO, Bursa Web Tasarım ve Sosyal Medya Yönetimi
Nilüfer, Bursa
1995-2021 Yılmaz Saraç®