Yerel SEO: “Google Benim İşletmem” Optimizasyonu

seo uzmani seo uzmani 66seo training67 - Yerel SEO: "Google Benim İşletmem" Optimizasyonu

Zamanımızda bir kurum işletmek, şirket yönetmek çevrimiçi bir varlık gerektirir. Uzun yıllara dayanan iş tecrübesine sahip bir işletme olsanız da, bir web sitenizin olması ve web sitenizin ürün ve hizmetleriniz arandığında bulunabilir olması bir zorunluluktur. Reklamcılık başarısı artık çevrimiçi dünyada popüler arama sonuçlarına göre belirleniyor. Web sitenizi internet aramaları için optimize etmek, hedeflediğiniz türde müşteriler çekmek geleneksel reklam kampanyaları ile benzerlik gösterse de, ikisi oldukça farklı şeylerdir.

Arama motoru optimizasyonu (SEO), arama motorlarının web sitenizi bir sorguda bulabilmesi için çevrimiçi işletme varlığınızı yani web sitenizi yapılandırma yöntemlerini ifade eder. SEO ile dönüşüm oluşturmak sabır ve pratik gerektirir. SEO süreci ziyaretçilerin ve sıralamanın organik bir şekilde büyümesini sağlar.

İş dünyasında etkili olmak için yerel bir hedefleme gerektiğinde işlem, konuşlandırılan tüm SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) tekniklerinin en iyi biçimde uygulanmasını gerektirir. Yerel bir şirketin, SEO taktiklerini kullanarak görünürlüğünü artırmak, günümüz pazarlama stratejilerinin merkezinde yer almaktadır. SEO’yu yerel bir müşteri tabanına uyarlamak, arama motorlarının kullanıcı aramalarını konum yakınlığına dayandırmasından dolayı daha iyi sonuçlar verecektir. Genel olarak internette ilgili arama yapan bir kullanıcının, aradığı hizmet veya ürünle ilgili işletmenin iletişim bilgilerini, yerini ve çalışma saatlerini bulmasını mümkün olduğunca kolaylaştırmak çok önemlidir. Yerel SEO ve Google My Business Optimizasyonu herhangi bir yerel işletmenin masaüstü, mobil ve harita uygulamalarında Google arama sonuçlarının ilk sayfasında görünmesine yardımcı olacaktır.

Google Haritalar’da Listelenme

Yerel bir SEO stratejisi uygulamanın ilk adımı, işinizi Google Haritalar’a eklemektir. Google Haritalar’da giriş talep etmek çok basit bir işlemdir. Google My Business aracı, işletme sahiplerinin internetteki varlıklarını listelemeleri ve yönetmeleri için Google arama motoru tarafından sağlanan ücretsiz bir araçtır. Bu araç, bir işletmedeki çalışma saatleri, otopark durumu ve özel fırsatlar gibi ayrıntılı bilgiler eklemek için bir alan sunan NAP özelliğinin (İsim, Adres ve Telefon Numarası) ötesine geçmektedir. Google Benim İşletmem Kontrol Paneli, müşteri tabanınıza ve demografik bilgilerinize bir bakış açısı kazandırabilecek Google Analytics ve Adwords’e ek erişim sağlar. İstenen tüm bilgileri doldurup, müşterilerin soru ve yorumlarına hemen cevap verip güncel kalarak, Google Haritalar girişinizi bu araçlar ile optimize edebilirsiniz.

Google My Business için optimize edilmiş bir Google Harita girişinin avantajı, daha yüksek görünürlüktür. Örneğin, bir müşteri temel anahtar kelimelerle arama yaparken yakınlık temelli ‘yakınımdaki’ seçeneğini kullanıyorsa, Google Benim İşletmem listesinin aramada görünme şansı daha yüksektir. Bir müşteri Google Haritalar’da konum izlemesine sahip olmasa bile, iyi optimize edilmiş GMB listesi işletme görünürlüğünü artırır. Bu, yalnızca NAP’ı değil, tekliflere, ürünlere ilişkin incelemelere ve bağlantılara da erişimi mümkün kılmak demektir. Girişiniz sizin tarafınızdan yapılmadı ise üzerinde hak iddia ederek, Google’a işletmenizin açık ve etkin olduğunu bildirebilirsiniz. Bu ayrım, iş kolunuzda GMB optimizasyonu yapmayan rakiplerinizden daha üst sıralarda yer almanızı sağlar.

Yerel aramalar için optimize edilen, küçük işletmeler, bulundukları bölgeye hükmetmek isteyebilecek küresel markalarla bile rekabet edebilecek bir şans elde etmektedir. Google’ın Yerel Paketi, işletmelerin Google Benim İşletmetmem girişlerimi doğrulamalarını gerektirmektedir. Yerel Paket, kullanıcının sorgusuyla ilgili üç yerel şirketi vurgulayan, reklamların hemen altında görünen bir arama sonucu bölümüdür. Yakın zamana kadar, Yerel Paket yedi işletme listelerdi, ancak mobil kullanıcı alışkanlıklarına ve ekranlarına ayak uydurmak için üçe indirildi. Bu nedenle, bir kullanıcı mobil, tablet veya masaüstünde yalnızca üç yerel sonuç görecektir.

Çoğu kullanıcı Google’da bir şey ararkan arama sonuçlarının 2. sayfasına nadiren geçer. Bu nedenle işletmelerin yerel sonuçlarda görünmeleri çok önemlidir. Yerel Paket’te öne çıkmanın ilk adımları, işletmenizi Google’da listelemenin temellerini içerir. Google Benim İşletmem’de listelenmeyi talep etmek için Google’a gerekli tüm bilgiyi doğrulukla ispatlamak gerekir. İstenilen bilgileri vermek için tüm alanları doldurmanız, Google Benim İşletmem hesabınızı kurmak ve doğrulamak için adım adım yol gösteren Google rehberi takip etmeniz gerekir. Talimatları yerine getirirseniz birkaç dakika içinde işletmeniz onaylanır ve aramalarda görünmeye başlar. Süreçte herhangi bir karışıklık varsa, Google telefonla yardım hattı da sunmaktadır.

Bir müşteri, yerel rehber veya rakip, açılış saatleri, konum ve diğer önemli bilgileri değiştirme amaçlı bir düzenleme önerebilir. Bir işletme profili oluşturduktan sonra, sayfanızı düzenli olarak izlemek ve tutarsızlıkları veya değişiklikleri kontrol etmek önemlidir. Google’ın, işletme bilgilerini güncellemek için kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği teşvik ettiğini unutmayın. Müşterileriniz bir soru sorduğunda mümkün olan en kısa sürede tatminkar bir cevap verilmelidir. Birçok işletme sahibi bu etkileşimi önemsemeyerek hata yapar.

Listenizi optimize edin ve sıralamada yükselin

Gerekli bilgiler girilip onaylandıktan sonra, işletmeniz görünmeye başlar. Girişinizi mağazanızın yol tarifinden daha fazlası, yani aktif bir reklam gibi düşünün. Google Benim İşletmem kontrol paneli, sosyal medyada olduğu gibi yayınlanma seçenekleri sunmaktadır. Müşterilerinize ürün ve hizmetleriniz hakkında detaylı bilgi sunmalısınız. Resim, video veya çizim eklemek düz metinlerden daha fazla dikkat çekecektir.

Google Benim İşletmem, harika bir rezervasyon özelliğine sahiptir. Hizmetleriniz için rezervasyon yaptırılması gerekiyorsa, bu özellik hem sizin, hem de müşterileriniz için çok kullanışlı olacaktır. Müşteriler, web sitenize gitmek zorunda kalmadan, uğraşmadan kolayca randevu alabilirler. Mobil kullanıcılar için, doldurulması zor form içeren bir web sitesinde ortaya çıkan sıkıntıların çoğunu Google My Business giderir. Google, yerel işletmelerin mevcut planlama yazılımlarını entegre etmesini veya Google’ın planlama uygulamalarından birini kullanmasını kolaylaştırır. Bu birleşme, yeni müşterileri rezervasyon sisteminize entegre etmede büyük bir avantajdır.

Google Benim İşletmem Mesajlaşma Özelliği işletmeler için bir diğer optimizasyon seçeneğidir. Kısa mesaj özelliğini kulanmadan önce, mesaj hacminin yönetilemeyecek kadar yüksek olup olmadığını belirleyin. Hedef kitlenizin işletmenizle her zaman etkileşimde bulunmasına izin vermek, Google’ın yanıt ve katılım oranını izlemesinden dolayı bir avantaj veya dezavantaja dönüşebilir. Kullanıcılara otomatik bir cevap ayarlayabilir, daha sonra kişisel cep telefonu numaranızı kullanmak zorunda kalmadan geri dönüş sağlayabilirsiniz.

İşletmeniz spesifik hizmetler ve ürünler satıyorsa veya aynı sorularla sık sık karşılaşıyorsanız, Google, işletme sahiplerinin müşterilerden gelen soruları işletme sayfasında yayınlamalarını sağlar. Bu özellik Google Haritalar’da mevcuttur, ancak Google Benim İşletmem uygulamasında yoktur. Bunu akılda tutarak, yeni soruları görmek için Google Haritalar’a giriş yapmalı ve soruları doğrudan kontrol etmelisiniz. Uyarılar e-posta bildirimi aracılığıyla oluşturulmuş olsa da, iş akışı karışıklığında kolayca kaybolabilirler.

İş bilgilerinizi düzenlemenin yanı sıra, herkesin işinizle ilgili soruları yanıtlayabileceğini unutmayın. Zamanlama her şeydir, bu nedenle işletmenizle ilgili yanlış bilgilendirme veya kötüye kullanım derhal Google Destek’e bildirilmelidir.

Tüm bunlar bir işletmeyi ilk sayfanın başına nasıl getirir?

Google, kendi sağladığı servisleri ve bilgilerini Sonuçları Sayfalarının en üstünde görüntülemeyi tercih eder, bu nedenle işinizi Google Benim İşletmem’e ve Haritalar’a girmeniz her zaman avantajlıdır. Kullanıcılar işletmenizin bulunduğu konumda arama yaparken işletmeniz coğrafi konum sonuçlarında da görünebilir.

Google Benim İşletmem aracı tek başına yeterli değildir, kurumsal web siteniz yeni müşteriler çekmek için hala hayati bir bileşendir. İşletme web siteleri için yerel SEO, Google Benim İşletmem girişinizi hızlandırmakta çok etkili olabilir. Web sitelerinizi ve listelerinizi güncel tutun ve mobil uyumlu aramalar için optimize edin. Bu listeleri düzenli olarak izleyin ve test edin. Olumlu ve olumsuz tüm incelemelere cevap verin. Yerel SEO devam eden bir süreçtir. Google Benim İşletmem’e öncelik verirseniz, çevrimiçi varlığınızı birden çok arama motorunda çeşitlendirir ve web sitenizin sıralamasına da önemli bir katkıda bulunmuş olursunuz.

Ziyaretçiniz bol olsun.

Web Siteniz Arama Motorlarında Neden Görünmüyorİşte kontrol listesi ve kaynaklar (PDF)

Google’da risk almadan, daha iyi sıralama almak için ihtiyacınız olan Kontrol Listesi ve Kaynaklar PDF