Ürün Fiyatı Google'da Bir Sıralama Faktörümü?

John Mueller'in açıklamalarına istinaden

Google, e-ticaret mağazalarında ürünlerin fiyatlarının arama sonuçlarında sıralanması üzerinde herhangi bir etkisi olup olmadığını açıklıyor.

Google'dan John Mueller, ürün fiyatını bir sıralama faktörü olarak ele alıyor ve bunun e-ticaret mağazalarının arama sonuçlarındaki konumlarını etkileyip etkilemeyeceğini açıklıyor.  

Bu günlerde artan ürün fiyatları düşünüldüğünde önemli bir SEO konusu.  Pek çok şirket, artan operasyonel maliyetler, parça/malzeme kıtlığı ve kontrolleri dışındaki diğer nedenlerle fiyatlarını yükseltmek zorunda kalıyor.  Diyelim ki iki işletme aynı ürünü çevrimiçi olarak satıyor, ancak bunlardan birinin birtakımkoşullar nedeniyle fiyatı büyük ölçüde artırması gerekiyor.

Birdenbire 100 liraya sattığı ürünü 150 liraya satmak zorunda kalıyor, ancak, diğer işletme hala 100 liraya satıyor.  SEO açısından diğer her optimizasyonun eşit olduğunu varsayarsak , fiyat farkının sıralamalar üzerinde bir etkisi olabilir mi?

Google'ın arama yapanları daha düşük fiyata yönlendirmek isteyebileceğini düşünülebilir.  Mueller'e göre, bu varsayım yanlış olurdu.

Google, e-ticaret sitelerinde ürünlerin fiyatlarını tanıyabilir.  Bu amaçla oluşturulmuş, yapılandırılmış veriler vardır ve fiyatların genellikle doğrudan arama sonuçlarında listelendiğini görürsünüz.

Google, bir ürünün ne kadara mal olduğunu anlayabilmesine rağmen, bu bilgiyi ürün sayfasını sıralamak için kullanmaz.

Mueller diyor ki:  

“Bir sayfadaki fiyatı tanımaya çalışmamız ve bunu bir sıralama faktörü olarak kullanmamız söz konusu değil.  Dolayısıyla, ucuz olanı alıp daha üst sıralarda yer vereceğimiz bir durum değil. Bunun gerçekten mantıklı olacağını sanmıyorum."

Ürün sayfaları, Google'ın normal arama sonuçlarından farklı olarak sıralanan alışveriş sonuçlarında da görünür.

Müeller, alışveriş arama sonuçlarının nasıl sıralandıklarını bilmediğini söylüyor. Fiyatın alışveriş aramaları için bir faktör olması mümkündür, ancak bu konuda bir fikir beyan emiyor. Kullanıcılar, alışveriş arama sonuçlarını fiyata göre sıralayabilir. Bu nedenle, maliyet söz konusu olduğunda kullanıcı davranışının göz önünde bulundurulması gerekir.

Fiyat veya bulunabilirlik gibi özellikler, ürün aramada nitelik olarak ortaya çıkan diğer tüm faktörler gibi hesaba katılıyor.

Fiyat web araması için bir faktör değildir.  Mueller, bunun alışveriş araması için bir faktör olma olasılığını dışlamıyor, ancak doğrulayamıyor.  

“Yani, bir web araması açısından, fiyatı hesaba katmıyoruz. Ürün arama açısından bu mümkündür.  SEO tarafında zor olan kısım, aramanın bu farklı yönlerinin genellikle tek bir arama sonuçları sayfasında birleştirilmesidir. Normal web sonuçlarını görüntülerken belki yan tarafta bazı ürün inceleme sonuçları göreceksiniz veya belki bunların bir karışımını göreceksiniz.” - John Mueller

Kaynak: John Mueller, Search Engine Journal

Yılmaz Saraç
Photohraphy, Videography, SEO, Web Design. Social Media Management. Bursa'da görsel çözümler sağlar. Diital Medya Tasarım, Bütünsel SEO, Baştan Sona Web Tasarım.
Nilüfer, Bursa
1995-2021 Yılmaz Saraç®