Arama Motorunun Ötesine Geçmek “SEO Psikolojisi”

Yaygın inanışın aksine, SEO Uzmanlığında, web sitenize paragraf, başlık, anahtar kelime koymak, mobil uyumlu hale getirmek ve hızlandırmaktan çok daha fazlasına ihtiyacı vardır.

Arama Motorunun Ötesine Geçmek “SEO Psikolojisi”

Davranış ve düşünce kalıplarımızı etkileyen psikolojik tetikleyicilerle ziyaretçileri tıklamaya ve satın almaya teşvik eden seo teknikler nasıl kullanılır?

SEO’da Psikoloji ve Tetikleyiciler

Yaygın inanışın aksine, SEO Uzmanlığında, web sitenize paragraf, başlık, anahtar kelime koymak, mobil uyumlu hale getirmek ve hızlandırmaktan çok daha fazlasına ihtiyacı vardır.

İnternetteki içeriğin miktarını düşünün. Göze çarpmak ve insanların harekete geçmelerini sağlamak için, temel inançlara ve insan davranışlarına dokunmanız gerekir. Psikolojik SEO’nun anlam kazandığı nokta budur.

İyi bir yazıyı ikna edici psikolojik tetikleyicilerle birleştirmek, web sitenize daha fazla ziyaretçi kazandıracak bir eşleşme yaratır. Uygulayabileceğiniz en başarılı psikolojik tetikleyicilerden bazılarına göz atalım.

Samsung’u ele alalım. Bu büyük şirket çok farklı olmamalarına rağmen her yıl yeni bir model çıkarır. Yine de birçok insan çıkan yeni model telefonlara sahip olmak için ön sipariş vermektedir. Neden?

Model: @Austindistel
https://www.instagram.com/austindistel/

Photographer: @breeandstephen
https://www.instagram.com/breeandstephen/

This photo is free for public use. ❤️ If you do use this photo, Please credit in caption or metadata with link to "www.distel.com".
Photo by Austin Distel / Unsplash

Nörolojik araştırmalara göre, yeni bir şeye sahip olmak, beynimizdeki dopamin salınımını artırıyor.

İçeriğimizi ilgi gören bir halde tutmak için sürekli yeni şeyler eklemeliyiz. Birkaç küçük değişiklik yapmış olsak bile hemen tanıtımını yapmalı ve ürün veya açıklamalarımıza eklediğimizden emin olmalıyız.

SEO, sadece belirli bir arama motorunun nasıl optimize edileceği ile ilgili olmamalı, diğer arama uygulamaları da dikkate alınmalıdır. Web sitemiz dışındaki çevrimiçi varlıklarımıza da (örneğin sosyal medya hesapları) trafik çekmeyi ve bağlantı kurmayı denemeliyiz. Bu konuyu ciddiye alan markalar dijital ortamda çok yönlü hale gelmektedir.

SEO Uzmanlarının da aynı şeyi yapması, SEO’nun diğer platformlardaki görünürlüğü de kapsayacak şekilde genişletilmesi gerekiyor. Kullanıcıları web sitemize yönlendirmek için arama sonuçlarında ilk sırayı hedeflemenin ötesine geçmenin yollarını bulmak zorundayız.

Google İçeriğimizi Nasıl Anlıyor?
Google, insanlar tarafından programlanan, kendi kendine öğrenip yorumlayabilen çok gelişmiş bir sanal makine.

Sosyal Kanıt

İnsanlar kendileriyle ilişkilendirilen reklamlara daha fazla güvenirler ve fikirlerini değiştirme olasılıkları daha yüksektir. Güvenilirlik elde etmenin bir yolu da başkalarının mesajınız ya da reklamınız hakkında söyledikleridir. Bu olgunun temeli “kim kime ne dedi?” sorusudur. Web sitenizdeki referanslar, müşterilerinizin sizin hakkınızda söyledikleri (testimonals) buna bir örnek olabilir.

Daha etkili bir sosyal kanıt ise, web sitenizi ziyaret eden potansiyel müşterilerinize, yeni kayıt olunarak yapılan alımları ya da dosya indirme gibi eylemleri diğer müşterilerinize göstermenizdir.

Model: @Austindistel
https://www.instagram.com/austindistel/

Photographer: @breeandstephen
https://www.instagram.com/breeandstephen/

This photo is free for public use. If you do use this photo, Please credit in caption or metadata with link to "www.distel.com".
Photo by Austin Distel / Unsplash

Karşılıklılık

Bize karşı nazik davaranan biri için bir şeyler yapma ihtimalimiz daha yüksektir. Basit ama etkilidir. SEO Uzmanlığında karşılıklılık düşüncesi, önce siz ziyaretçileriniz için bir şeyler yaparsanız, onların da sizin beklentinizi karşılama olasılıklarının daha yüksek olacağını ifade eder.

Küçük şeyler de satmak

Büyük alımların gerçekleşmesi zaman alır. Ziyaretçilerinizin karşısına ilk olarak yüksek fiyatlı bir ürün ya da hizmeti çıkarmak yerine, onlara sunabileceğiniz değer ve daha yüksek bir fiyatla sizden ne bekleyebilecekleri hakkında bir fikir verebilecek daha küçük, daha ucuz bir ürünle başlayabilirsiniz.

Bunu yaparak müşterilerinizi daha sonraki satışlara hazırlamış olursunuz. Müşteriler, çoğunlukla bildikleri ve daha önce satın aldıkları markalardan ürün almaya devam ederler.

Daha Küçük Bir Şey Nasıl Satılır?

İnsanları ilgilendirmek için ürün veya hizmetinizin daha küçük, daha yalın bir sürümünü sunun. Alternatif olarak, daha yüksek fiyatlı teklifinize yönlendiren bir hiyerarşi oluşturun.

Snob Etkisi

İnsanlar kendilerini özel hissetmeyi severler.  Snob etkisine bir örnek, ürününüzü ilk satın alan kişiler için veya sadık müşteriler için sınırlı sürümler ve özel ekstralar sunmaktır.

Biz insanlar kendimizi bir grubun veya topluluğun bir parçası olarak hissetmeyi seviyoruz ve bu topluluk ne kadar özel olursa o kadar iyi. Öyle değil mi?

Snob Etkisi Nasıl Kullanılır:

Web sitenize bir üründen sınırlı sayıda ekleyin veya sadık müşterilere kendilerini özel hissettirmek için satın alma yaptıklarında ekstra bir şeyler verin.

Shane with a fan of American one hundred dollar bills.
Photo by Shane / Unsplash

Uyum Fenomeni

Uyumluk olgusu, sosyal kanıtların harika bir örneğidir. Temelde, potansiyel bir müşteriye, grubunda üyelerin, arkadaşlarının veya sektöründeki insanların ürününüzü satın aldığını söylemenizdir. Dışarıda bırakılmayı sevmeyiz. Eylemin bir parçası olmak isteriz. Bu yüzden SEO Uzmanı olarak satışlarımıza bir uyumluluk duygusu eklemek harika sonuçlar verebiliyor.

Uyumluluk Fenomeninin Kullanımı:

Ziyaretçilerinizle benzer, alakalı diğer birçok müşterinin ürününüzü satın aldığını paylaşın. “Bursa’daki reklamcıların % 40’ı Roland Baskı Cihazı kullanıyor, bu konudaki görüşünüz nedir?” Gibi basit bir cümle harikalar yaratabilir.

Raphael Renter • kleine Lit·faß·säu·le & Außernwerbung
Photo by Raphael Renter / Unsplash

Bilişsel Uyumsuzluk

Bilişsel uyumsuzluk, birinin prensip veya yaşam tarzına tam olarak uymayan bir karar verdiğinde ortaya çıkan psikolojik gerilimi ifade eder. Örneğin, biri çok beğendiği yüksek fiyatlı bir ürünü satın alır. Bir süre sonra harcaması gereken tutarı aştığını düşünmeye başlar. Bu bilişsel uyumsuzluktur.

Bilişsel uyumsuzluk nasıl önlenir?

Bir müşteri yüksek fiyatlı bir ürün satın aldığında, endişelerini referanslarınız ve başarılı vaka çalışmalarınız ile yatıştırabilirsiniz.

Kaybetmemek, kayıptan kaçınma

Araştırmalara göre, kaybetme duygusu kazanma duygusundan daha güçlü. Örneğin, 1.000 TL zam alacağımız söylense mutlu oluruz, ancak maaşımızdan 500 TL kesinti yapılacağı söylense güvensiz, üzgün ve sinirli oluruz. Kaybetmenin bize hissettirdiği duygular, kazanmaya karşı hissedeceğimiz mutluluğa daha ağır basacaktır. Bu, kayıptan kaçınma gücüdür. Bir şeyleri kaybetme tehditi altındayken, daha hızlı bir dürtüyle hareket etme eğilimindeyiz.

Neler yapılabilir? Kayıptan kaçınma duygusu nasıl tetiklenir?

Ziyaretçilerinizin, ürününüzü veya hizmetinizi kullanmazlarsa bir şeylerini kaybedeceklerini düşündükleri bir durum oluşturmanız gerekir. Ürününüzü daha önce kullanan kişilerin videoları ya da müşterinize sunacağınız deneme süresi kayıptan kaçınma duygusunu tetikleyebilir.

Maruz kalma teorisi

Bu, bir şeye ne kadar çok maruz kalırsak, onu satın alma ihtimalimiz o kadar yüksek olur. Bazı araştırmalara göre, bir tüketicinin alışveriş yapması için yedi temas gerekiyor. Bu nedenle bir işletme olarak bu yedi temas noktasını oluşturmanız gerekiyor.

Bilmediğimiz bir şeyi neden satın almak istiyoruz?

Maruz kalma teorisi nasıl kullanılır?

Web Sitenizde, tüketicilerinizin ürününüzü görebileceği ve öğrenebileceği birçok nokta oluşturun. Bilgilerin sadece bir sayfada olması yeterli değildir. Bunun yerine, kenar çubukları, altbilgiler, ana sayfa, sosyal medya ve diğer kanallarda içeriğinizi dağıtın.

Biraz müzik :)

Yem Etkisi

Bir e-ticaret sitesinde alışveriş yaparken fiyatlandırma katmanına denk geldiğiniz olmuştur. Yem etkisi iki ürünün benzer yüksek fiyata sahip fakat bir diğerinin ilave ekstralar sunduğu üç seçeneğin verilmesidir. Diğer bir deyişle süsleme etkisi, tüketicilerin satın almasını istediğiniz seçeneğin ustaca vurgulanmasıdır.

Yem Etkisi Nasıl Kullanılır:

Ürünlerinizi ikisinin yüksek fiyatlı, bir diğerinin ilave ekstralar sunduğu üç farklı fiyatlandırma katmanında sunun.

Bağlam Etkisi

Alışveriş merkezine girerken ​​patlamış mısır alıyor munuz? Belki; peki ya sinemaya girerken? Sinemada patlamış mısır satın alma ihtimaliniz çok daha yüksek, çünkü sinemada patlamış mısır yenir. Buna bağlam etkisi denir.

SEO’da İçerik Efekti Nasıl Kullanılır:

Tüketicileri satın almaya teşvik eden hoş bir deneyim yaratabilirsiniz. Tüketicilerin kendilerini satın alma durumunda bulmalarını sağlayan bir düzen oluşturun.

Fiyatlandırma, Küsürat

Mağazalarda ürünlerin 10.00 TL yerine 9.99 TL olarak fiyatlandırıldığını görmüştünüz. Bunun nedeni bilinçaltında 9.99 TL fiyatının bize tasarruf ettiğimizi hissettirmesidir. Saçma gibi geliyor, ama işe yarıyor.

Photo by Siora Photography / Unsplash

Aciliyet duygusu

Bir şeyi kaçırmış gibi hissetmekten hoşlanmıyoruz, bu yüzden aciliyet, metin yazarlığında önemli bir psikolojik tetikleyicidir. Temel olarak, firmaların sadece kısa bir süre için bir ürün teklifi veya ilk 10, 20 veya 50 alıcı için daha düşük bir fiyat noktasında sunmasıdır.

Ürününüze sınırlı bir süre geçerli olacak kampanya yapın veya ilk satın alan birkaç kişiye indirim yapın. Bu şekilde kararsız alıcıları satın almaya teşvik edebilirsiniz.

Ürünün özellikleri yerine avantajlarını öne çıkarın

Avantajlar özelliklerden daha fazla ürün satar. Ürününüzün sahip olduğu tüm özelliklerin alıcılar için çok cazip olduğunu düşünebilirsiniz, ancak onları asıl etkileyen avantajlardır. İlk önce ürününün sorunlarını çözmelerine ve hedeflerine ulaşmalarına nasıl yardımcı olabileceğini önemserler.

Avantajlar nasıl kullanılır?

Ürününüzün her bir özelliğinin alıcıların hedeflerine ulaşmasına nasıl yardımcı olacağını belirtin. Web sitenizi ve SEO’nuzu bunu yansıtacak şekilde düzenleyin.

Hikaye Anlatımı

İnsanlar hikayeleri sever. Araştırmalar, hikayelerinin beyinlerimizde tüm nörolojik duyularımızı harekete geçiren karmaşık bir fizyolojik reaksiyon oluşturduğunu göstermektedir. Bu teknik, bir ürüne sahip olmanın nasıl olacağını düşünmemize, hissetmemize, görmemize ve koklamamıza yardımcı olur.

Bütün hikayelerin bir başlangıcı, bir ortası ve bir sonu vardır. Potansiyel alıcınızın durumunun ürünlerinizi almadan önce nasıl bir şey olduğunu, ürünün onlar için ne yapacağını ve satın aldıktan sonra durumlarının nasıl görüneceğini anlatarak bunu satış metinlerinize bağlayın.

Hassas Noktaları Dürtmek

Kışkırtma teorisi ile satış, metin yazarlığı ve SEO Uzmanlığı dünyasında önemli bir yere sahiptir. Temel olarak, potansiyel müşterilerinizin sahip olduğu önemli bir problemi ortaya koyduğunuz, daha sonra bu sorunu canlandırdığınız, bu konuda bir şeyler yapmaya hazır olduklarını hissettirmeniz ve ardından ürününüzü cevap olarak tanıtarak çözme fikrine atıfta bulunur.

SEO’da Kışkırtma teorisi

Kitlenizin sahip olduğu temel sorunu seçin ve o soruna dokunun. Hayatlarının bu problem ile nasıl bir şey olduğunu ana hatlarıyla belirtin ve neden bu problemin onların yaptığı bazı eylemlerin bir sonucu olduğunu söyleyerek zihinlerinde canlandırmalarını sağlayın. Ardından, ürününüzü hızlıca bu problemin kutsal kâsesi olarak tanıtın.

Manowar

Topluluk Oluşturmak

Daha önce de belirttiğim gibi, insanlar bir şeyin parçasımış gibi hissetmeyi severler. Sundukları her şeyi satın alan, inanılmaz hayran kitlelerini yaratan Apple’a bakın! Markanız ve ürününüz etrafında bir topluluk oluşturma eylemi, doğru yapıldığında inanılmaz derecede güçlüdür.

Kitlenizle diyalog kurun, onlarla doğrudan konuşun ve ilgili olabilecek diğer müşteriler hakkında hikayeler paylaşın. Topluluğun bir parçası gibi hissetmeleri için önce topluluğa uygun olduklarını hissetmeleri gerekir. Bu yüzden kullandıkları dili kullanın ve kendilerini ait hissedebilecekleri durumları ana hatlarıyla belirtin.

each person has something different going on in their life but in this moment, we’re all just waiting for the train

https://www.instagram.com/simon__shim/
Photo by Simon Shim / Unsplash

Daha az seçenek sağlama

Birçok işletme, daha fazla seçeneğe sahip olmaları halinde daha fazla insana hitap edeceklerini ve bu nedenle daha fazla satış yapacaklarını düşünüyor. Aslında tam tersi olur. Çünkü insanlar doğası gereği çok fazla seçenek sunulduğunda ciddi bir sıkıntı yaşarlar. Çok fazla seçenek insanları kilitler ve satın almayı engeller.

Daha az seçenek nasıl sağlanır?

Ürün tekliflerinizi birkaç temel seçeneğe indirgeyin ve her seçeneğin tam olarak alıcıya ne getireceğini ana hatlarıyla belirtin. Aralarında olabildiğince iyi bir ayrım yapmaya çalışın ve benzer görünen seçenekleri kaldırın.

Merak uyandırma

İnsanlar meraklı yaratıklardır. İnsanları tıklamaya zorlayan viral reklam başlıklarını hatırlayın “Bu adam hayatında ilk kez uçağa bindi ve Daha sonra ne olduğunu tahmin edemeyeceksiniz” gibi başlıkları kastediyorum.
Umurumuzda olmasa bile, bu tür başlıklar karşısında, sonra ne olacağını öğrenmek için insanlarda doğuştan gelen bir ihtiyaç vardır. Merak uyandırmak, insanları konuya çekmek ve satın almalarını sağlamak için güçlü bir yoldur.

Öncelikle, bilgi boşluğunun nerede olduğunu bulmalısınız. Bildikleri ile bilmedikleri arasındaki boşluğu ve beklentileri iyi tanımlayın. Örneğin “Her ay %100 daha fazla satış nasıl yapılır? ” gibi belirli gerçekleri ve rakamları belirterek yapabilirsiniz .

Duygulara Dokunmak

Araştırmaya göre, insanlar mantıksal beyinleri ile değil duygularıyla karar veriyorlar. Duygusal düzeyde bir şey isterlerse, onu almanın bir yolunu bulurlar. Ürünleri satışa sunarken, insanları satın almaları için duygusallaşmaya teşvik etmelisiniz.

Mutlu son hikayeleri paylaşarak duyguları yükseltin veya hassas noktalarını harekete geçirerek bir öfke ve hayal kırıklığı hissi yaratın. Dil, insanlara bir şeyler hissetirtmek için harika bir yoldur, bu nedenle “güzel” yerine “görkem” gibi kelimeler kullanın.

Gördüğünüz gibi SEO anahtar kelimelerden ibaret değildir. SEO çalışmalarınızı daha derin seviyelere taşımak için temel insan inançlarına ve davranışlarına dokunan psikolojik tetikleyicileri iyi anlamanız gerekir. Çünkü farkında olmasak da, hayat, davranışlarımıza ve düşünce kalıplarımıza dikte eden psikolojik tetikleyicilerle doludur. Her gün yüzlercesine zaten maruz kalıyoruz.

Son olarak Psikolojik SEO insanları kandırmak değil, iletişim kurmanın daha özel bir yoludur. Sürekli bir başarı istiyorsanız ürünleriniz hakkında asla insanları yanıltmamalıyız.

Yapay Zeka ve Yapılandırılmış Veri

Yapay zekanın giderek Google için daha önemli hale gelmesiyle, yapılandırılmış verilerin de önemi artmakta, mümkün olduğunda kullanılması gerekmektedir. Yapısal işaretleme, konular ve davranışlar arasındaki bağlamsal ilişkileri anlamaya, test etmeye ve uygulamaya başlamamız için gereken önemli bir eğilimdir.

İçerik yapısını anlamak için, bilgi mimarisini, etiketleri, meta verileri ve yapılandırılmış veri işaretlemeyi kullanarak arama motorlarına sinyal verme yeteneğine sahibiz. Bu işaretlemeler, olgusal gerçeklik ile ekransız gelecek arasındaki kilit bağlantıdır. Ürünler, teklifler, etkinlikler, iletişim bilgileri, sosyal hesaplar, kuruluş bilgileri, derecelendirmeler ve sesli içerik için sayfalarda uygun şema işaretleme mutlaka kullanılmalıdır.

Mükemmel İçerik

2018’deki Google algoritması güncellemeleri, Google’ın, içerik kalitesini değerlendirmeye ve web sitesinin içeriğinin derinliğine ve genişliğine odaklandığını ortaya koymuştur. Kaliteli içerik kapsamında olağanüstü derinlik sağlayan sitelerin sıralamalarda yükseldiği açık bir biçimde gözlenmektedir. Blogumuzu canlı tutmak için içerik oluşturuyorsak, bunu mükemmel bir biçimde yapmak zorundayız. İnsanların intertenette aradığı çözümlerin bir parçası olmalıyız. SEO’daki içerik stratejisi yalnızca bir soruyu cevaplamak ve kullanıcıları sayfaya yönlendirmekle ilgili olmak zorunda değildir. Kullanıcının ilgisini çekmek ve bir sonraki eyleme yönlendirmek için de gerekli malumatı sağlamak, içeriğimize anlamlı bir değer katacaktır.

Web Site Otoritesi, Güvenilirlik

Google’ın arama kalitesi değerlendirme kılavuzu (EAT olarak bilinir), 2020’de daha da önem kazanacak bir başka eğilim olacaktır. Belirli bir konuda, bir otorite haline gelmedikçe, iyi sıralama almak zordur. İçerik dağıtımı ve tanıtımına itibar açısından da bakmamız gerekmektedir.

Site İçi Optimizasyon

Linkler hala çok önemli olsa da, çoğu web sitesinin başarısını etkileyen önemli etkenlerin başında site içi optimizasyon geliyor. Yaygın kullanıcı sorularını cevaplayan içerikler, dahili site araması,müşteri desteği, işletme ile ilgili sorulara cevap verme, sık sorulan sorular ve usule ilişkin görevlerin yükünü hafifletmek için canlı sohbet özelliğininkullanılmasının olumlu sonuçlar verdiği bilinmektedir.

Rank Math SEO Eklentisi Kurulum ve Ayarlar – WordPress
WordPress Eklenti Dizini’nde kısa sürede popüler olmuş ve ücretsiz bir eklenti olan Rank Math, birçok SEO aracının özelliklerini tek bir pakette birleştiren ve site içi SEO’nuz üzerinde etkin bir kontrol sağlayarak, trafiğinizi artırmanıza yardımcı olan nitelikli bir SEO eklentisidir.
Rank Math Wordpress SEO Eklentisi

SEO 2.0 Tabiri

SEO 2.0, Google’ın en yeni Global Arama Algoritmasına dayanarak, sorgu sonuçlarını en iyi hale getirme eylemi için ortaya atılmış bir kavramdır. Yalnızca metinlerin değil, görüntülerin, videoların, alt sayfaların ve SML açıklamalarının aynı anda optimizasyonudur. Optimizasyon probleminde, optimize edilecek fonksiyonu optimal değerine getirebilecek değişkenler aranır ve bu değişkenlerin davranışını etkileyen algoritmalar kullanıcı ihtiyaçlarına göre sürekli geliştirilerek değiştirilir.

SEOSEO 2.0
Link oluşturma, dizinlere gönderme, link değişimi, linkler için ödeme yapmaBağlantı kurma, blog oluşturma, faydalı içerik yazma, link bait oluşturma, sosyalleşme gibi belirli eylemlerle geliştirme
Örümcekler için site optimizasyonu: (yalnızca) anahtar kelimelere odaklanan örnek tekrarlayan sayfa başlıklarıKullanıcılar için sitede optimizasyon. Örn: ilgi çekici başlıklar
Yalnızca anahtar kelime odaklı rekabetBlog ve sosyal medya etkinleri ile de rekabet
Link OluşturmaLink Bait (kendiliğinden oluşan backlink)
Şeffaf olmayan seo raporuTamamen şeffaf, açıklanabilir seo raporu
Anahtar kelimelerEtiketler
Bağlantılar için optimizasyonTrafik için optimizasyon
Tıklamalar, sayfa görünümleri, ziyaretlerDönüşümler, yatırım getirisi, markalaşma
DMOZdel.icio.us
Ana trafik kaynağı makine: Dizinler, Web Tarayıcılar, Arama Çubukları, Ask.com vb.Ana trafik kaynağı insanı: Twitter, Facebook, YouTube, Google Haritalar, Google resim, ürün aramaları
Tek yönlü iletişimKullanıcı ile diyalog, etkileşim
yukarıdan aşağıya seoaşağıdan yukarıya seo
demokratik olmayan, öemeye göre performansDemokratik, popüler talebe cevap vermeye göre performans
Yarı otomatikTamamen Elle
TeknokratikDuygusal

SEO artık, kullanıcıları istedikleri her yerde karşılamak üzere tasarlanmış platformlarda en kaliteli içeriği üretmekle ilgilidir. Seo Uzmanı olarak, tüm arama deneyimi bizim uzmanlık ve kontrol alanımızdır, ancak hedefimiz yalnızca trafik çekmek değildir. Web tabanlı veya uygulama tabanlı arama deneyimini, kullanıcının ihtiyaçlarını ve sitenin sunduğu olanakların en verimli ve ilgi çekici kesişimini oluşturmak için optimize etmeliyiz.

Bursa SEO & Dijital Performans Hizmetleri
Bursa SEO çalışmaları web sitenize gelen kaliteli trafik miktarını arttırmak suretiyle daha fazla dönüşüm sağlamanızı hedefler.

Share Tweet Send
0 Yorumlar
Yükleniyor...
You've successfully subscribed to SEO & Dijital Pazarlama Blogu
Great! Next, complete checkout for full access to SEO & Dijital Pazarlama Blogu
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.