SEO'nuz iyi ve sıralamada ilk sıradasınız! Hangi riskleri alabilirsiniz?

Belirli anahtar kelimeler için iyi sıralanıyorsanız, ancak kimse ürün veya hizmetlerinizi gerçekten satın almıyorsa nedeni ne olabilir?

SEO optimizasyonunuzu daha ileri seviye taşımak için alınacak riskler
Photo by Yeshi Kangrang / SEO'nuz mükemmel ve sıralamada ilk sıradasınız

Bu yazıda faydası veya zararı tartışmalı ve arama motorları tarafından hakkında herhangi bir yorum yapılmayan optimizasyonlardan bahsetmeyeceğiz. Aksine web siteniz gerçekten faydalı ancak kısa vadede risk taşıyan SEO optimizasyonlarından bazılarını anlatacağız.

SEO'nuz mükemmel ve sıralamada ilk sıradasınız

SEO'nun genel amacı, web sitenizde trafik çekmek ve nihayetinde dönüşüm elde etmektir. Peki, belirli anahtar kelimeler için iyi sıralanıyorsanız, ancak kimse ürün veya hizmetlerinizi gerçekten satın almıyorsa nedeni ne olabilir?

A/B Tesleri

Bunun birçok nedeni olabilir ve web sitenizin neden beklendiği kadar iyi performans göstermediğini tam olarak anlamak biraz zaman alabilir. Bunu yapmanın tek yolu A/B testidir. Meta açıklamalar, başlıklar, içerik ve diğer optimizasyonların her birini yeni varyasyonlara karşı test edin.

Maksimum web sitesi trafiği ve işlemleri ile sonuçlanan doğru ifade ve düzen kombinasyonunu bulmak biraz deneme yanılma gerektirecektir. Bu süre zarfında, hiç iyi çalışmayan bir kombinasyon bulabilirsiniz ve bu değişiklikler, en azından bir süreliğine, sahip olduğunuz trafiği azaltabilir.

Değişiklik yaparken, neyin değiştirildiğini, ne zaman değiştirildiğini ve değişiklikten sonra Google tarafından ilk yeniden tarandığı tarihi belgelemelisiniz. Böylece sıralama hareketlerini yapılan değişikliklerle ilişkilendirmeniz kolaylaşacaktır. Verilerinizin geçerli ve kullanışlı olması için sağlam bir anahtar kelime sıralaması denetleyicisi kullanmalısınız.

Neden bir şirket, başka bir şirketin web sitesine bir bağlantı verir ve müşterinin kendi sayfasından ayrılma riskini alır?

Backlink'ler sıralamayı artırmaya ve otorite oluşturmaya yardımcı olurlar. Geri bağlantılar, SEO'nun köklü bir parçasıdır ve çoğu şirket, olabildiğince en alakalı ve kaliteli olanları almak ister.

Ancak, bu sadece en çok bağlantıya sahip olmakla ilgili değildir. Bazen aldığınız bağlantıların bir kısmını geri vermeniz gerekir! Diğer yüksek kaliteli sitelere bağlantı vererek birkaç ziyaretçinizi kaybetme riskiyle karşı karşıya kalabilirsiniz, ancak aynı zamanda Google'a yerleşik yetkiye sahip güvenilir sitelere atıfta bulunduğunuzu göstermiş olursunuz.

Düşük kaliteli, kötü niyetli, spam içerikli web sitelerine bilerek bağlantılar veren web sayfalarının Google tarafından cezalandırılma riskiyle karşı karşıya olduğunu da unutmayın. Bu kalitesiz sitelerden sitenize çok fazla bağlantı alarak da ceza almanız mümkün.

Sitenizin URL Yapısını Değiştirmek

İdeal olarak, ana sayfa URL'niz kısa olmalı ve yalnızca 'firmanız.com' gibi şirket adını içermelidir. Kısa, basit, özlü ve kolayca hatırlanabilir.

Ancak diğer sayfalar, anahtar kelimeleri hedeflemeli ve web sayfasının içeriği hakkında daha spesifik olmalıdır. URL'nin kontrolden çıkmasına izin vermek htadır. Çok uzun ve açıklayıcılarsa, arama motoru bir kısmını gösterecektir.

Buradaki risk, bunun gibi herhangi bir değişikliğin sıralamalarınızı etkileyebilmesidir. Eski URL'leri değiştirdikçe ve 301 trafiği arttıkça sıralamalarda bazı düşüşler görebilirsiniz. Ancak doğru yaparsanız hem arama motorlarına hem de internet kullanıcılarına hitap eden akıcı bir yapıya kavuşabilirsiniz.

Web Sitenizin Yenilenmesi

Zaman zaman web sitelerinin güncellenmesi ve yeniden tasarlanması gerekir. Web sitesi yeniden tasarımları riskli olabilir, ayrıca zaman alıcıdır. Hem teknoloji hem de görsel algı hızla değiştirğinden web sitenizin ara yüzünün değiştirilme zamanı gelmiş olabilir. Elbette web sitenizi yenilemek ve yapılan değişikliklerin Google tarafından yeniden değerlendirmeye çalışılması sıralamalarınız için risk oluşturur.

Ayrıca web sitenize alışmış olan müşterileri yabancılaştırma riski de vardır.
Bununla birlikte, genellikle Google, her web sitesinin arada bir bu revizyonlardan geçtiğini anlayabilir, bu nedenle sıralamalarınız genellikle kısa sürede eski haline geri döner. Sadece sabırlı olmalısınız. Müşterilerinizin çoğu da değişikliklere alışacaktır. Daha da önemlisi, web sitenizi güncellemek, uzun vadede çok daha fazla yeni müşteri getirme şansını artırır.