Google’da ve diğer arama motorlarında yüksek konumda sıralanmak için yapılan çok çeşitli uygulamalar mevcut. SEO uzmanları farklı sektörlerde rekabet eden birçok siteyi uzun dönem analiz ederler, tecrübelidirler. Hızlı hareket eder, sorun ve fırsatları içgüdüsel olarak algılama becerisine sahiptirler ancak, aşağıda verilen kaynaklar incelenirse, temel anlamda neyin işe yaradığını görmek için SEO uzmanı olmanıza gerek yok.

Kısa vadeli SEO çalışmaları ve risk

SEO stratejilerinde alınabilecek düşük riskli, uzun vadeli faydalar ve yüksek riskli, kısa vadeli faydalar vardır. Yüksek rekabetli bir sektörde, kaliteli ve bağımsız içeriklere sahip olmayan bir web sitesinin, sıralamada istikrarını korumak için başvurduğu yöntemler Google’ın gözünden kaçsa bile rakiplerinden kaçmaz. Birden bire ortaya çıkıp ilk sıralara yükselen ama orada bir kaç hafta bile kalamadan 50+ sıralara gerileyen çok site görülmüştür.

Rekabetçi anahtar kelimelerde iyi konumlara yükseldiğinizde Google sitenizi daha yakından inceleyebilir. Bu, sitenizde daha derin bir algoritmik analiz yapılması ve hatta bir Google personeli tarafından direk incelenmesi anlamına gelir. Google, arama sonuç sayfalarının kalitesini ve sıralanan siteleri değerlendiren dünya çapında çok sayıda personele sahiptir. (40 bin civarında olduğu söylenir)

Web sitenizin herhangi bir sayfasının belirli bir anahtar kelime açısından, yeteri kadar kaliteli ve özgün içeriğe sahip olmadığınızı düşünüyorsanız, o anahtar kelime için ilk 3 sırayı zorlamanız risklidir. İlk sayfada olmanız yeterlidir. Çünkü bu riskli zorlama için harcayacağınız zaman ve enerji ile uzun dönemde daha etkili, düşük riskli çalışmalar yapabilir ve sonuç alabilirsiniz.

SEO’da başarı için kaynaklar

Google’da risk almadan, daha iyi sıralama almak için aşağıdaki kaynakları kontrol etmenizi öneririm. Bu konularda yeterli ilgiyi göstermeyen web sitelerinin SEO’da başarılı olması zordur. İşte kontrol listesi ve kaynaklar.

Önem SırasıKontrol Edilecek Özellikler
1Web sitenizin içeriği kaliteli ve kullanıcı odaklı mı? ilgili kaynak
2Web yöneticisi kurallarını biliyor musunuz?ilgili kaynak
3Kalite değerlendirme kılavuzunu incelediniz mi?ilgili kaynak
4Bağlantı şemaları hakkında bilginiz var mı?ilgili kaynak
5Disavow backlink uygulamasını biliyor musunuz?ilgili kaynak
6Otomatik üretilmiş içeriğiniz var mı?ilgili kaynak
7Gelir ortaklığı programlarında nelere dikkat etmeniz gerektiğini biliyor musunuz?ilgili kaynak
8Spam, ücretli bağlantılar veya kötü amaçlı yazılım kullandınız mı?ilgili kaynak
9Yeniden değerlendirme isteğinde bulunmayı biliyor musunuz?ilgili kaynak
10Yaygın manuel işlemlerin listesini incelediniz mi?ilgili kaynak
11Belirli bağlantılar için rel = ”nofollow” kullanıyor musunuz?ilgili kaynak
12Sitenizi Google’a (GSC) eklediniz mi?ilgili kaynak
13Tarayıcı uyumluluğunu sağladınız mı?ilgili kaynak
14URL yapıları tavsiyelerini incelediniz mi?ilgili kaynak
15Site haritaları hakkında bilgi edindiniz mi?ilgili kaynak
16Yinelenen içerik hakkında ne biliyorsunuz?ilgili kaynak
17Kurallı URL’ler kullanıyor musunuz?ilgili kaynak
18Sayfalandırılmış içeriği belirtiyor musunuz?ilgili kaynak
19301 yönlendirmeleri nasıl kullanıyorsunuz?ilgili kaynak
20Google ve AJAX ilişkisi hakkında ne biliyorsunuz?ilgili kaynak
21Sayfa başlıklarınızı ve pasajlarınızı incelediniz mi?ilgili kaynak
22Google’ın anladığı meta etiketleri biliyor musunuz?ilgili kaynak
23Resim yayınlama kurallarını biliyor musunuz?ilgili kaynak
24Video uygulamaları hakkında ne düşünüyorsunuz?ilgili kaynak
25Farklı zengin medya dosyalarını kullanıyor musunuz?ilgili kaynak
26Robots.txt dosyaları hakkında bilgi edindiniz mi?ilgili kaynak
27Özelleştirilmiş 404 hata sayfanız var m?ilgili kaynak
28Yapılandırılmış veri kullanıyor musunuz?ilgili kaynak
29İçerik öğelerinizi işaretliyor musunuz?ilgili kaynak
30Şema klavuzlarını okudunız mu?ilgili kaynak
31Anahtar kelime spamı nedir?ilgili kaynak
32Cloaking nedir?ilgili kaynak
33Sinsi yönlendirme nedir?ilgili kaynak
34Gizli metin ve bağlantı kullanıyor musunuz?ilgili kaynak
35Giriş sayfasında uyarılar var mı?ilgili kaynak
36Scrapped içerik nedir?ilgili kaynak
37Kötü niyetli içerik nedir?ilgili kaynak
38Hack sorunları nelerdir?ilgili kaynak
39SSL kullanıyor musunuz?ilgili kaynak
40Kullanıcı tarafında oluşan spam işlemler nelerdir?ilgili kaynak
41Sosyal mühendislik nedir?ilgili kaynak
42Kötü amaçlı veya istenmeyen yazılım nedir?ilgili kaynak
43Siteniz mobil uyumlu mu?ilgili kaynak
44Sinsi mobil yönlendirme nedir?ilgili kaynak
49Dil ve bölgesel URL’ler için hreflang kullanıyor musunuz?ilgili kaynak
50Alternatif diller için site haritası kullanıyor musunuz?ilgili kaynak
51Googlebot yerel ayarlara duyarlı tarama nedir?ilgili kaynak
52Google’dan bilgi kaldırmailgili kaynak
53Sitenizi taşıma (URL değişmeden)ilgili kaynak
54Sitenizi taşıma (URL değişiklikleri)ilgili kaynak
55Google sonuçları nasıl sıralar?ilgili kaynak
56Google’daki sıralamanızı biliyor musunuz?ilgili kaynak
57Arama motoru Optimizasyonu nedir?ilgili kaynak
58Google dostu bir sitede atılması gereken adımları biliyor musunuz?ilgili kaynak
59Webmaster Sık Sorunlar sayfasını inceliyor musunuz?ilgili kaynak
60Sitenizin arama performansını kontrol ettiniz mi?ilgili kaynak

Yüksek Kaliteli Bir Web Sitesinin Özellikleri Nelerdir?

Aşağıdakiler, Google’ın belirttiği, bir web sayfasının yüksek kaliteli olarak tanımlanabilmesi için sahip olması gereken özelliklerdir.

  • Tatmin edici veya kapsamlı miktarda çok kaliteli özgün içerik
  • İşlevsel sayfa tasarımı
  • Yayıncı otoritesi
  • Yüksek kaliteli ana içerik
  • Web site sahibinin ve yazarların olumlu ünü veya uzmanlığı
  • Kullanıcılara yardımcı olan tamamlayıcı içerik
  • Kullanıcı deneyimi
  • Site sahibi ve yazarları hakkında ayrıntilı bilgi
  • Doğru bilgi ve reklam yerleşimi
  • Tatmin edici web sitesi iletişim bilgileri
  • Özelleştirilmiş 404 hata sayfaları
  • Ödüller, uzmanlık kanıtı

Bir web sitesi için düşük kalite sinyalleri nelerdir?

Aşağıdakilerle sınırlı olamamakla birlikte Google aşağıdaki düşük kalite sinyallerini arar:

  • Spam yorumlar
  • EAT sinyali (uzmanlık, yetki, güven ) olmayan düşük kaliteli içerik
  • Kullanıcılar için zayıf sayfa tasarımı
  • Kötü amaçlı zararlı veya aldatıcı uygulamalar
  • Olumsuz itibar
  • Otomatik oluşturulan içerik
  • Web sitesi iletişim bilgisinin olmaması veya yanlış verilmesi
  • Başkalarına bağlantı vermek için oluşturulmuş sayfalar
  • Amaçsız sayfalar
  • Anahtar kelime spamı
  • Yetersiz müşteri hizmetleri sayfaları
  • Google’ın kullanılmasını istemediği uygulamaları kullanan siteler

Kullanabileceğiniz SEO Araçları

SEMRush, DeepCrawl, Screaming Frog veya SEO Powersuite araçlarını kullanarak sitenizdeki teknik sorunları detaylı kontrol edebilirsiniz. Dilerseniz Seo Analiz sayfama giderek, hemen temel bir SEO kontrolü yapabilirsiniz. Sitemde sunduğum diğer araçlar, Anahtar Kelime Analizi, CSV Dosya Birleştirme Aracı, Google İndeks Kontrolü, Link Oluşturma Aracı, RSS Yapılandırıcı Araç, Şema Oluşturma Aracı ve Toplu Redirect Kontrolü.

Google sıralamanızı kontrol etmek için birkaç Chrome eklentisi mevcut. Google Adwors reklam önizleme teşhisi aracını da kullanabilirsiniz. Bu sıralar harika çalışıyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Web Siteniz Arama Motorlarında Neden Görünmüyorİşte kontrol listesi ve kaynaklar (PDF)

Google’da risk almadan, daha iyi sıralama almak için ihtiyacınız olan Kontrol Listesi ve Kaynaklar PDF dosyasını eposta adresinize gönderin.