2022'de SEO: Trendler ve Teknoloji

Google algoritmalarının gelişmesi ve kullanıcı deneyimlerinin analizi ile elde edilen veriler 2022'de SEO çalışmalarını nasıl etkileyecek? Bildiğiniz gibi algoritmalar yıl boyunca binlerce kez güncellenir, yeni teknolojiler sayesinde kullanıcı deneyimi değişir ve sonuç olarak SEO gereksinimleri gelişir.

Tüm bunları göz önünde bulundurarak, 2022'de SEO çalışmaları için web sitelerimizin arama motoru ve kullanıcılar için optimizasyonunda ne gibi değişiklikler yapacağımızı bilerek başarılı, üretken olabiliriz.

Her yıl değişen SEO trendleri ile birlikte internet kullanıcılarına daha zengin ve kaliteli içerik sunabilmek için gerekli unsurlar da gelişiyor. 2022 SEO trendlerini anlayarak kullanıcı deneyiminizi geliştirebilir ve daha yüksek SEO sıralamaları elde edebilirsiniz.

Yapay Zeka

Yapay zeka, hemen her sektörde işletmelere entegre ediliyor. Artan popülaritesi ve işlevselliği yapay zekayı web sitesi üzerinden iş yapan işletmelerin olmazsa olmazı haline getirdi bile. Bunun birkaç nedeni var.

Yapay zeka, web sitenizi otomatik olarak izleyebilir ve raporlar sunabilir. Analiz yeteneği sayesinde hedef kitlenize hitap eden anahtar kelime kullanımının geliştirilmesine yardımcı olabilir, ziyaretçilerinizin davranışlarını da inceleyebilir ve daha iyi hizmet verebilmek için fırsatlar yaratabilir.

Google'ın geliştirdiği yapay zeka algoritması olan RankBrain, şimdilik sadece bilgi topluyor, ancak zamanla gelişeceğinden ve kendi kendine öğrenerek SEO ile tam entegre bir yapı haline gelecektir. Şimdiden hazırlık yapmak akıllıca olacaktır.

Sesli Arama

Google Asistan, Siri ve Amazon tarafından sunulan Alexa gibi yüksek teknolojili sesli asistanların sesli arama özelliğini büyük ölçüde geliştirilmiş ve yaygınlaşmıştır. Sesli özelliğini kullanan telefonunda kuıllanan biri web sitelerinde de bu özelliği görmeyi isteyecektir.

Artık daha çok kullanıcı bir web sitesini ziyaret ettiğinde yazmak yerine sesli aramayı tercih ediyor. Tüüm dünyadaki her 3 kişiden birinin sesli aramayı en az bir kez kullandığı hakkında istatistikler var. 2022 SEO'ya hazırlanırken içeriğinizi sesli aramaya yanıt verecek şekilde optimize etmeli ve anahtar kelimelerinizi buna göre seçmelisiniz.

Sohbet Robotları

Siri ve Alexa gibi teknolojilerin popüler hale getirdiği bir faktör ve yapay zeka ürünlerinden biri olan sohbet robotları herhangi bir nedenle web sitenizi ziyaret eden kişilerin sorularına cevap verebilir.

Kullanıcıların sorularına cevap verebilen robotlar sayesinde otomatik olarak daha aktif müşteri hizmeti sunabilirsiniz. Yapay zekadan güç alan bu robotlar, insanların bilgiye erişme isteğini karşılarken kullanıcı deneyimini iyileştirmektedir.

Videoların SEO'ya Büyük Etkisi

İnternetteki video içeriği katlanarak büyüyor. Youtube'un bir milyardan fazla kullanıcısı var. Instagram ve Tiktok içinde kullanıcı sayısı milyar ile ifade edilebilir. İnsanlar gün boyunca tahmininizden daha uzun süreler video izliyor, çünkü insanlar video izlemeyi sever. Bu nedenle Youtube, Instagram, TikTok gibi platformlar üzerinden SEO yapmak bir öncelikten ziyade zorunluluk haline geldi.

Video kanalınızı oluştururken SEO'nuzu desteklemek için kanalınızın veya profilinizin ne hakkında olduğunu kullanıcıların rahatlikla anlayacağı bir şekilde açıklayın. Hem kullanıcılara hem de arama motorlarına kendinizi tanıtmalısınız. Bu süreçte hedef kitleniz tarafından ve sektörde sıkça kullanılan anahtar kelimelerden faydalanabilirsiniz. Anahtar kelimeleri hashtag'ler ile güçlendirerek istediğiniz hedef kitleye ulaşabilirsiniz. Videolarınızın kalitesini en az HD olacak şekilde hazırlamalısınız. Kötü kalitede video 2022'de artık kabul edilemez.

Mobil Uyumlu İçerik Oluşturmak

İnsanlar artık bilgisayardan daha çok telefon veya tablet ile internete bağlanmayı tercih ediyor. Hatta sayı o kadar fazla ki internet kullanımının yarısından fazlasının mobil kullanıcılar tarafından yapıldığı biliniyor. Google'ın 2019 yılında duyurduğu mobil öncelikli indeksleme ile mobil desteği olmayan sitelerin Google için değerinin düştüğü bir gerçek.

2022 yılında arama motorlarında üst sıralarda yer almak için mobil uyumlu bir web sitesine sahip olmak şart.  Web sitenizin tasarımını herhangi bir ekrana otomatik olarak uyum sağlayacak şekilde optimize etmek, en temel mobil optimizasyon süreçlerinden biridir. Web siteniz tablet, telefon veya model fark etmeksizin her çözünürlükte otomatik olarak entegre olan uyumlu bir arayüze sahip olmalıdır. Google Arama Konsolu üzerinden yapacağınız mobil uyumluluk testi ile web sitenizin ne kadar mobil uyumlu olduğunu kontrol edebilirsiniz.

Google EAT Algoritması

Google, arama motoru sıralamalarını belirlemede içerik kalitesinin ne kadar önemli olduğunu her zaman belirtir. “Kaliteli içerik” üç faktörden beslenir: uzmanlık, otorite ve güvenilirlik.

Bu üç faktör, SEO ve sıralama başarısı için kritik ve etkilidir. Google, EAT aracılığıyla yanıltıcı, zayıf ve yanlış içerik sunan bir web sayfasını zengin ve güvenilir içerik sağlayan bir web sayfasından ayırt edebilir.

Zengin Arama Sonuçları (Öne Çıkan Snippetler)

Öne çıkan snippet'lerde görüntülenmeniz için içeriğiniz sorulara özel cevaplar sağlamalıdır. Olası soruları tahmin etmeli ve içeriğinizi bunlara göre hazırlamalısınız. İçeriğiniz, kapsamlı olmalı, okuyucunun ilgisini çekmeli ve yüksek kalitede iyi hazırlanmış olmalıdır.

Kaliteli İçerik

Uzun içerikler SEO puanınızı olumlu yönde etkileyecektir. Aslında bu, bir tahminden ziyade zaman içindeki gözlemlerin bir sonucudur. Zamanla, daha uzun içeriğin tabii ki ilgi çekici ve kaliteli olduğu sürece daha fazla trafik oluşturduğu gözlemlenmiştir.

İçeriğinizi başlık etiketleri (H2, H3) kullanarak bölümlere ayırın. Bu sayede makaleniz bir yapıya sahip olacak ve okuyucunun dikkati dağılmayacaktır. Başlık kullanmak, Google botlarının makalenizi dizine eklemesini ve taramasını da kolaylaştırır.

Kullanıcı Davranışı

İnsanlar değişir, geçen yılki interneti kullanma şeklimiz ile bu sene interneti kullanırken arama şeklimiz arasında farklar vardır. Örneğin, geçmiş yıllarda pek de önemli olmayan video tabanlı SEO, 2022'de oyunun kurallarını değiştiren bir faktör olarak karşımıza çıkacak. Bunun nedeni, video aracılığıyla bilgi tüketen insan sayısının artmasıdır. Bu durumda, ürettiğiniz içerik video içermeli ve ziyaretçilerinizle etkileşime girmelidir.

Sonuç

Kaliteyi ve kullanıcı deneyimini en üst seviyede tutmak isteyen Google gibi arama motorları düzenli olarak birçok arama motoru algoritma güncellemeleri yapmaktadır. Bu güncellemeler çoğunlukla insanların ihtiyaçlarını karşılamak için hazırlanır ve bazen de olası şikayetlerin/sistem açıklarının ortaya çıkmadan önce giderilmesi sağlanır. Bu güncellemelerin bir sonucu olarak SEO çalışmaları da beraberinde gelişmektedir, 2025'de SEO trendleri 2022'den daha farklı olacaktır.

2022 SEO trendlerini bilmek, daha üst sıralarda yer almanın yanı sıra web sitenize ve işletmenize birçok fayda sağlayacaktır.

Yılmaz Saraç
Dijital Pazarlamayı tümden ele alan, hedef kitlenizin beklentilerini en iyi şekilde karşılayan Web Tasarım, SEO ve Sosyal Medya içerik çözümleri. Bursa SEO, Bursa Web Tasarım ve Sosyal Medya Yönetimi
Nilüfer, Bursa
1995-2021 Yılmaz Saraç®