SEO'nuz için Riskli Olabilecek Geri Bağlantılarınızı (Backlink) Reddetmeniz için Nedenler

Bursa'da birçok şirkete SEO hizmeti veren Yılmaz Saraç geri bağlantıların (backlink) kullanımını açıklıyor.

Bursa seo uzmanı yılmaz saraç geri bağlantıları reddetme nedenlerini açıklıyor
Photo by israel palacio / Backlink Reddetme Nedenleri 

Bursa'da birçok şirkete SEO hizmeti veren Yılmaz Saraç geri bağlantıların kullanımını açıklıyor.

Geri bağlantılarınızı (Backlink) kontrol ediyor musunuz? Adını hiç duymadığınız sitelerden gelen, düşük kaliteli ya da spam olabilecek bağlantıları denetlemeniz arama motoru görünürlüğünüz için önemli olabilir.

Bağlantılar, bir siteden diğerine otorite ya da yetki dediğimiz sinyalleri aktarır. Kalite ve içerik açısından iki site arasındaki ilişki ne kadar iyi olursa, bu bağlantılar o kadar değerlidir. Bunun tersi de doğrudur; bir site ne kadar kötüse, bağlantı o kadar kötüdür.

Bazı siteler kısa süreliğine fayda sağlamak için manüplatif olarak tasarlanmıştır. Bu siteler o kadar kötüdür ki onlardan gelen bağlantılar sitenize ciddi zarar verebilir. Bu bağlantılardan doğal bir şekilde kurtulmak pek kolay değildir. Normalde, sitenin sahibiyle iletişime geçip bağlantıyı kaldırmalarını talep edebilirsiniz, ancak söz konusu kötü sitelerin sahipleriyle iletişime geçmeniz neredeyse imkansızdır. Çünkü bu web siteleri genellikle veya negatif SEO amaçları için ya da backlink satışı için kullanılır. O yüzden tek seçenek Google’ın bağlantı reddetme aracını (disavow tool) kullanmaktır.

Arama Motorunun Ötesine Geçmek “SEO Psikolojisi”
Davranış ve düşünce kalıplarımızı etkileyen psikolojik tetikleyicilerle ziyaretçileri tıklamaya ve satın almaya teşvik eden seo teknikleri nasıl kullanılır?

Bağlantı Reddetme Aracı, Google’a belirli alan adlarından ya da URL’den gelen bağlantıları saymamasını söylemenize yarar. İki amaca hizmet eder; negatif SEO’ya karşı koruma sağlar ve doğal olmayan yollarla edinilmiş ya da bağlantı satın almanın sitenize zarar vereceğini bilmediğiniz dönemlerde edindiğiniz bağlantılarınızı temizler.

Disavow aracının kullanımı basittir, ancak aynı zamanda tehlikelidir. İyi bir bağlantıyı reddederseniz sıralamanızı bozabilir. Bağlantı reddetme aracını kullanmanın önemli noktası gerçekten reddedilmesi gereken bağlantıları belirlemektir.

Aşağıda bir bağlantının sitenize zarar verip vermeyeceği hakkında fikir edinebileceğiniz backlink özellikleri sıralanmıştır. Eğer bir bağlantını profili bunlardan bir çoğu ile eşleşiyorsa reddetmek en iyisidir.

SEO’da Önemli Bir Sıralama Faktörü: Görseller
İçeriğe olan ilgi başarıya götüren en önemli faktör ve ilgi çekmenin en etkili yolu görseller. Yüksek kaliteli görsel içerik önemli bir sıralama faktörüdür.

Not: Bağlantıyı reddetmeden önce niteliğini kontrol edin, nofollow bağlantıları reddetmenize gerek yoktur, ancak kötü bir siteden geldiğine eminseniz her durumda reddetmek en iyisidir. Sonuçta Google’ın bu konuyu ele alma biçimini tam bilmiyoruz.

Yapay bağlantılar nedeniyle sitenize karşı bir manuel işlem başlatılmışsa veya kalite yönergelerimizi ihlal eden ücretli bağlantılar ya da bağlantı düzenleri nedeniyle bu tarz bir işlemin başlatılacağını düşünüyorsanız diğer siteden söz konusu bağlantıları kaldırmasını isteyin. Bu bağlantıların kaldırılmasını sağlayamıyorsanız bu aracı kullanarak bu sitelere bağlantıları reddedin.

Google Disavow Tool
Ürün ve Projeleriniz için Web Sitenize ve Sosyal Medya’ya Özel Fotoğraf ve Video Hizmeti
Bursa’da Web tasarım, SEO, arama ağı reklamları, sosyal medya gibi dijital platformlardaki ihtiyaçlarınızı tümden karşılayan hizmetler.

Düşük Alan Adı Otoritesi

Alan adı otoritesi (Domain Authority) ya da yetki puanı, bir alan adı veya URL’in genel değerini ve gücünü ölçer. Domain Authority 0 ile 100 arasında bir ölçekte sıralanmıştır. Logaritmiktir, yani 70’den 80’e ulaşmak 20’den 30’a ulaşmaktan çok daha zordur.

Alan adı yetkisini SEO araçları farklı belirleyebilir. Eskiden Google PageRank ismiyle sunuyordu ama kaldırıldı, en azından artık alan adı yetkisi ile ilgili veri paylaşmıyor. En popüleri Moz’dur. Moz’un ölçümü mutlak bir sıralama değil, karşılaştırmalıdır ve bu nedenle kötü DA puanı yoktur, yani eksiye düşmez. Yine de DA 20’nin altındaki sitelerin yeteri kadar iyi olmadığını düşünebilirsiniz.

İşletmeniz İçin Doğru SEO Şirketini Nasıl Seçersiniz?
Özellikle Bursa’da tam hizmet veren bir SEO şirketi seçmek kolay bir iş değildir. İstanbul’a nazaran çok daha az seçenek olduğu için iyi bir SEO şirketi seçmek daha da zordur. Bursa’da web varlığınızı emanet edeceğiniz bir SEO uzmanı bulmak için nelere dikkat etmelisiniz? Bu yazıda işletmelerin SEO…

DA 10’un altındaki herhangi bir sitenin spam olma şansı yüksektir. Bazı iyi ancak küçük sitelerin DA puanları düşük olabilir, bu nedenle bunu diğer ölçümlerle birleştirerek karar vermelisiniz. Düşük bir DA tek başına bir alanı kara listeye almak için yeterli değildir.

Bağlantı veren site Google’da dizine eklenmemiş

Bana kalırsa bağlantı hakkında fikir veren en önemli şeydir. Bir sitenin Google’da dizine eklenmemesinin iki nedeni olabilir. Site bilerek noindex etiketiyle engellenmiş olabilir veya yeni bir site olduğu için farkında olmadan yaptılar ya da Spam olarak işaretlendiler ve Google onları listeden çıkardı.

İlk iki seçenek nadiren meydana gelir. Google’da görünmeyen bir site, genellikle spam olmak üzere herhangi bir nedenle kaldırılmıştır. Google arama çubuğuna site:backlinkverensite.com biçiminde yazın. Eğer bir sonuç dönmüyorsa bu durum bir alan adını “disavow.txt” dosyasına ekleyerek reddetmenin en iyi nedenlerinin başında gelir.

Arama Motoru Uyumluluğu
Web siteniz arama motoru uyumlu mu, yoksa kullanıcı dostu mu? Web sitenizin arama motoruna uyumlu olmasını sağlamak, arama motoru sıralanma konumunuzu arttırmada kritik öneme sahiptir.

Bağlantı veren sitede kötü amaçlı kod var

Bağlantıyı reddetmeden önce bağlantı veren siteyi ziyaret edin. Bazı siteler, spam sitelerdir, bilgisayarınıza bulaşabilecek kötü niyetli kodlar barındırırlar. Böyle siteleri ziyaret etmeden önce reklam engelleyiciye ve bir noscript eklentisine sahip olmanız önerilir. Antivirüs programınızın web tarama özelliği bu işi da iyi bir fikirdir, yine de belirtmeden geçemeyeceğim, bende anti-virüs kılığına girmiş bir virüs izlenimi bırakan McAfee’den uzak durmanız gerektiğini siz de düşünüyor musunuz? :).

2022’de SEO: Trendler ve Teknoloji
Google algoritmalarının gelişmesi ve kullanıcı deneyimlerinin analizi ile elde edilen veriler 2022’de SEO çalışmalarını nasıl etkileyecek?

Çok sayıda siteye bağlantı verenler

Spam siteler bazen yüzlerce hatta binlerce bağlantı içeren sayfalar oluşturur. Bu sayfalardan bazıları inanılmaz derecede eskidir, ancak bazıları yeni olsa da negatif bir SEO ağının parçasıdır. Ne olursa olsun, üzerinde yüzlerce bağlantı bulunan herhangi bir web sitesi kötüdür. Ayrıca, site sahibinin bir kaldırma talebine yanıt vermesi de oldukça düşük bir ihtimaldir, doğrudan reddetme listenize alabilirsiniz.

Bağlantı düşük kaliteli bir dizin sitesinden geliyor

Bazı dizin siteleri değerli olabilir ama genellikle makale ve bağlantı dizinleri, İnternet’te bir rehberi modeli olmaya yönelik modası geçmiş bir girişimdir. Yapmaya çalıştıkları şey bir arama motorunun son derece iyi yaptığı bir şeydir.

Nadiren değerli bir dizin sitesine rastlayabilirsiniz. Bunlar, belirli nişler için oldukça spesifik dizinlerdir ve kalitelerini kontrol altında tutarlar, genellikle ücretlidirler.

İşletmeler İçin: Instagram Business Klavuzu
İşletmeler için Instagram, şirketinizin görünürlüğünün ve satışlarının hızla artmasına yardımcı olabilecek güçlü bir araçtır. Instagram zaman içinde markaların ürünlerini ve hizmetlerini sergilemeleri için neredeyse özel olarak hazırlanmış bir platforma dönüştü.

Gizli bağlantılar

Size bağlantı verdiğini gördüğünü sayfayı ziyaret ederseniz ve bağlantıyı bulamazsanız bir sıkıntı vardır. Muhtemelen sayfaların kurallara uygun görünmesini sağlamak için bağlantılar gizlenmiştir. Arka plan metni ile aynı renkte olan bağlantılar olabilir. Resimlerin arkasına veya yanlara gizleyebilirler. Çok küçük punto ile yazılmış metinlere bağlantı verilmiş olabilir. Daha kolayı bağlantıyı sayfanın kaynak kodunda aramaktır. Gizlenmiş bağlantı bulursanız bu durum diğer başka kuralların da ihlal edilmiş olabileceğine işarettir, direk reddedin.

İnternetten Pazarlama Hakkında Bazı İpuçları
Pazarlama istatistikleri, çevrimiçi kampanyalarını izleyen ve pazarlama içeriklerini buna göre ayarlayan markaların satış hedeflerini aşma olasılığının daha yüksek olduğunu göstermektedir.

Bağlantı size ait olmayan bir yorumdan geliyor

Negatif SEO saldırıların bir örnek de blog yorumu ile yapılan spamdır. Saldırgan bu teknikle sizi bir sürü bağlantı satın almışsınız gibi göstermeye çalışır. Yapmadığınız bir yorum bağlantısına rastlarsanız özellikle yorumun konusu sizinle alakalı değilse reddedin.

SEO İçin Anahtar Kelime ve Arama Hacmi
Arama hacmi, anahtar kelime araştırmasında önemli bir ölçümdür. SEO için anahtar kelime arama hacminden en iyi şekilde yararlanabilmenin yolları.

Bağlantı, yabancı dildeki bir sayfadan geliyor

Yabancı dildeki sitelerden gelen bağlantılar kötü olmayabilir, ancak çoğu durumda sıralamanıza yardımcı olmazlar. Bağlantılar doğal olsa bile, yabancı kullanıcıların sitenizle bir etkileşimde bulunamayacakları gerçeğiyle ilgili sorunlarla karşılaşacaksınız. Bu bağlantılar sitenize değer katmaz, sadece vardırlar. Yabancı bağlantıları reddetmenize gerek yok, ancak gereksizdirler.

Ürün Fiyatı Google’da Bir Sıralama Faktörümü?
Google, e-ticaret mağazalarında ürünlerin fiyatlarının arama sonuçlarında sıralanması üzerinde herhangi bir etkisi olup olmadığını açıklıyor.

URL’de “profil” kelimesi var

Profil kelimesininin bulunduğu bir bağlantı sadece size ait profillerinizin bulunduğu sayfalarda olabilir. Size bağlantı veren diğer herhangi bir profil, muhtemelen sıralama yükseltmeye çalışan bir spam hesabıdır. Böyle bir durumla karşılaşırsanız dikkatle inceleyin; iyi huylu olabilirler, firma dizinlerinde sizin için yapılmış olabilirler, ancak çoğu genellikle spamdır.

Google Manuel İşlemleri

Sitenizdeki doğal olmayan bağlantılar nedeniyle Google tarafından cezalandırılabilirsiniz. Google, siz durumu düzeltene kadar SEO sıralamanızı olumsuz etkileyecek bir manuel işlem uygulayacaktır. Bunları web yöneticisi konsolunda görebilirsiniz. Nedenini söylemeyebilirler, eğer belirli alan adlarını işaret ediyorlarsa bu bağlantıları bulun ve kaldırın. Sitenin gerçekten iyi olup olmadığı önemli değil, Google kötü olduğunu düşünüyorsa bağlantıları kaldırın ya da reddedin.

Nofollow, botların dünyasında ve SEO için kullanılan, spam içerikli bağlantılarla başa çıkmak üzere 2005 yılında Google tarafından sunulan bir bağlantı özniteliğidir. Google şu anda nofollow bağlantı özelliğini bir yönerge değil, bir ipucu olarak görmektedir.

Doğal olmayan bağlantıların kökenlerini daha iyi ayırt etmek için Google kısa süre önce nofollow bağlantı özelliğini tamamlayan diğer iki nitelik değerini daha tanıttı:

Rel=”sponsored” ve Rel=”ugc”

rel=”sponsored” ücretli ve sponsorlu bağlantılar için kullanılır
rel=”ugc” forumlarda, yorumlarda ve mesaj panolarında kullanıcı tarafından oluşturulan içerik bağlantılarını işaretlemek için kullanılır.

Genel olarak nofollow bağlantı özelliği, doğal olmayan bağlantılar için ve web sitesi sahibi bağlantının hedef URL’si ile içeriğini ilişkilendirmek istemediğinde kullanılmalıdır.

Blog Yazılarında Etiket Kullanımı ve SEO için Önemi
Blog yazılarında etiketlerin kullanımının yararı veya zararı birçok olasılığa göre değişkenlik gösterebilir.

Nofollow bağlantı özelliği nedir?

Nofollow bağlantı, özniteliğinde “nofollow” değerine sahip bağlantıları belirtir. Bir HTML etiketi olan “rel” özelliği bağlantı verilen sayfa ile ilişki hakkında bağlam sağlamak için kullanılır.

“rel” Link özelliğinin nofollow değeri, arama motorlarına bu bağlantıları izlememeleri gerektiğini ve bu nedenle bağlantı hedefine herhangi bir bağlantı yetkisi iletme gerekmediğini belirtmek için kullanılır. Ancak özellikle Google bunu görmezden gelmeyi ve bağlantıyı izlemeyi veya bağlantı yetkisini devretmeyi seçebilir.

Şirketler İçin SEO: Arama Motorlarında Daha İyi Performans - Nereden Başlamalı?
Sıra, işiniz için doğru SEO hizmetini bulmaya geldiğinde, en önemli şey Bursa’daki iyi SEO uzmanı ile çalışmaktır.

Neden nofollow bağlantı özelliğine ihtiyaç var?

Nofollow bağlantı özniteliği kavramı, Google’ın blog yorumları, mesaj panoları ve forumlar aracılığıyla aşırı fazla spam içerikli bağlantı akışıyla uğraşmak zorunda kalması nedeniyle ortaya çıkmıştır.

Bu spam bağlantılar, düşük kaliteli web sitelerinin çok daha yüksek kaliteli web sitelerinden daha üst sırada yer almasını sağlayabildiğinden, Google kötü bağlantıları filtrelemek ve denemek için nofollow bağlantı özelliğini çıkarmıştır. Nofollow bağlantı özelliği aracılığıyla Google, bir linkin bağlamını öğrenir ve bunu sıralamayı daha adil hale getirmek için kullanır.

Nofollow bağlantı özniteliğini ne zaman kullanmalısınız?

Nofollow bağlantı özelliği, bir bağlantı doğal olarak gerçekleşmediğinde veya gerçek bir ilgi yoluyla kazanılmadığında kullanılmalıdır.

Genel olarak, nofollow bağlantı özniteliğini örneğin şunlar için kullanmalısınız:

Bağlamanız gereken, ancak bağlantı hedefiyle ilişkilendirilmek istemediğiniz durumlar

  • widget’lar
  • Sertifika rozetleri
  • Basın yayınları
  • Footer bağlantılar

Çoğu nofollow bağlantı hala sıralamalarınıza fayda sağlayabilir, ancak Google potansiyel olarak nofollow bağlantı özelliğini yok saymayı ve bağlantıları sıralama amacıyla kullanmayı seçebilir.

Diğer bağlantı öznitelikleri: “ugc” ve “sponsored”

Nofollow değişikliğinin yanı sıra, arama motoru, bir bağlantının belirli kullanımını işaretlemek için iki yeni özellik değeri geliştirmiştir. Bunlar rel=”sponsored” ve rel=”ugc”öznitelikleridir.

Google, bu yeni özellik değerlerinin, bazı durumlarda nofollow bağlantı özelliğinin kullanımının yerini almasını ve dolayısıyla bağlantıların gerçek kökenini ifade etmesini ister. Şu anda arama motoru, “sponsored” değerine sahip bağlantıları tüm reklam türleri veya ücretli yerleşim için kullanılmasını, yorum, forum gönderileri gibi kullanıcı tarafından oluşturulan içerikbağlantıları için ise “ugc” özniteliğinin kullanılmasını önermektedir.

Nofollow bağlantı özelliği “sponsored” ve “ugc” yerine kullanılarbilir, ancak yönergelerinde bahsettiği üzere göre Google “nofollow” yerine bu iki yeni türü tercih eder.

Google, nofollow özniteliğini, artık sponsorlu veya kullanıcı tarafından oluşturulmayan, ancak yine de bağlantılı web sitesiyle ilişkilendirilmek istemediğiniz bağlantılar için kullanmanızı önerir. Ücretli bağlantılar için hem “sponsoed” hem de “nofollow” kullanabilirsiniz. Değerleri ayırmak için boşluk veya virgül kullanılabilir.

Moda Motor - Web Sitesi Tasarımı + SEO + Fotoğraf / Film
Korkmazlar Ltd.’nin bir iştiraki olan modamotor.com.tr web sitesini tasarladık, profesyonel fotoğraf ve video ihtiyaçlarını karşıladık, SEO için optimize ettik ve 2 yıldır destek vermeye devam ediyoruz.

Sayfanızda düşük kaliteli, yönergeleri ihlal eden türde veya ihlal eden sitelere verilmiş bağlantıların bulunması, Google’ın “doğal olmayan bağlantılar cezası” olarak adlandırdığı bir yaptırıma neden olabilir. Bu ceza, arama motoru “web sitenizde doğal olmayan veya alakasız bir bağlantı modeli” bulduğunda gerçekleşir.

Doğal olmayan bağlantı cezalarını önlemek için:

  • Düşük kaliteli web sitelerine bağlantı vermekten kaçının
  • Varsayılan olarak kullanıcı tarafından oluşturulan tüm içeriklerde “nofollow” veya “ugc” kullanın
  • Yorumlardaki bağlantılara dikkat edin.

Nofollow bağlantı özelliğinin diğer kullanımları

Nofollow bağlantı özniteliği çoğunlukla giden bağlantılar için kullanılsa da, site içi link yapınızda da size yardımcı olabileceği durumlar vardır.

Örneğin, nofollow link özelliği arama motorlarının filtrelenmiş ürün sayfalarına giden bağlantıları izlemesini engelleyebilir. Filtre kullanımı ve özellikle alt kategorilerde gezinme, yinelenen içeriğe sahip sayfalar oluşturabilir. Filtre parametrelerinde kullanılan bağlantılara nofollow kullanmak, bu URL’lerin gereksiz şekilde taranmasını önler.

Ek olarak, farklı bir web sitesinden bu filtrelenmiş sayfalara bağlantı verilirse, arama motorları bu bağlantıları izleyebilir ve filtrelenmiş ürün sayfalarını tarayabilir. Bu durumda, robots.txt dosyasından engelleme yönergelerini kullanmak en iyisidir.

Link Sculping tekniğine göre; nofollow link özniteliğinin eklenmesi, bağlantı verilen sayfalara giden yetkinin dağıtılmasına neden olmaz ve bağlantılı sayfalar daha fazla link otoritesi alır.

Örneğin, bir sayfada 4 bağlantınız varsa ve normalde her bağlantı, bağlantı yetkisinin 1/4’ini aktarır. Bağlantılardan 2 tanesine nofollow değerini eklerseniz, nofollow olmayan diğer 2 bağlantının her biri, sayfa otoritesinin 1 / 2’sini yerine bağlantı otoritesinin 1/2’sini alır. Bu uygulamaya “Link sculpting” denir.

Ancak, bu yaklaşım uzun süredir çalışmamaktadır. Google, nofollow olmadan verilen link üzerinden aktarılacak otoriteyi kaybolmuş sayabilir. Bu durum bağlantı yetkisinin 1/2’sinin yok olmasına neden olur. Başka bir deyişle, link sculpting faydalı olmaktan daha çok zararlıdır.

Nofollow linkler ve SEO performansı

Nofollow bağlantı özelliği, backlink spam’leriyle savaşmak için tasarlandı ve Google şu anda bu özelliği bir yönerge yerine bir ipucu olarak kullanıyor. Peki, nofollow bağlantıları SEO performansınıza fayda sağlıyor mu?

Evet SEO için direkt veya dolaylı fayda sağlamakta. Google’ın nofollow bağlantı özniteliğini göz ardı ettiği durumlarda, bağlantı SEO performansınıza fayda sağlar. Otoriteyi bir kenara bırakırsak, güçlü alan adlarından gelen nofollow bağlantılar güven işareti olarak sayılabilir.

Dofollow ve nofollow linkler

İnsanlar backlink’ler hakkında konuşurken ve nofollow olmayan linkleri belirtmek istediklerinde, genellikle “dofollow” terimini kullanırlar. Ancak, “dofollow link” diye bir şey yoktur. “DoFollow” bir bağlantı özelliği ya da “rel” özniteliği değildir.

Nofollow özelliğinin SEO üzerindeki etkisi hem web sitenizde hem de diğer sitelerden gelen bağlantılar için dikkate alınması gereken önemli bir faktör olmaya devam etmektedir. Nofollow linkler tamamen etkisiz değildir, belirli bir otorite seviyesini korurlar ve trafiği etkileyebilirler.

Güven oluşturma ve Ölçme başlıklı yazıda backlink konusu detaylı ele alınmıştı.

Aynı web sitesinden birden fazla link almak gayet doğaldır, site güvenilirliğini ve trafiğini artırabilir.  Bu yazıda bahsedeceğimiz aynı siteden birden fazla link almak farklı bir yaklaşım gerektiren Footer Linklerle ilgili değildir.  Bir web sitesinin genel otorite puanına ek olarak her bir sayfası eskiden PageRank olarak adlandırılan bir yetki puanına sahiptir. Bununla birlikte sitenin genel otoritesi de her bir sayfayı besler.

PageRank ya da MOZ’un Alan Adı Otoritesi benzeri bir sistem şu anda da Google sıralama algoritmasının temelini oluşturur.  PageRank bir sayfadan diğerine iletilir ve aynı web sitesinde farklı sayfalardan link almak her birinin değerini artırabilir. PageRank artık Google tarafından kullanılmayan bir kavram olsa da, benzer şekilde çalışan, sayfa URL’leriyle belirli bir otorite puanını ilişkilendirdiğini düşünmemizi sağlayan analizler mevcuttur.

Organik trafik ile yönlendiren alanadı sayısı arasındaki ilişki alan adı düzeyinde değil, sayfa düzeyindedir. Bu önemlidir, çünkü organik trafiği artırmak için Google’da sıralamak istediğiniz sayfalara link oluşturmanız gerektiğini gösterir.  Google’da sırlamasını artırmak istediğimiz yeni sayfalara geri bağlantı alamıyorsak, daha önce başka sayfalara aldığımız linklerden faydalanmalarını sağlamak için dahili bağlantılar oluşturarak yetkiyi dağıtabiliriz.

Yüksek trafik alan sayfalardaki linkler, web sitenize yönlendirme (referral) trafiği çekebilir. Yönlendirme trafiği dönüşümleri olumlu etkileyebilir ki bu da iyi bir SEO çalışması demek.  Yüksek trafikli bir sayfadan link alma fırsatı varsa, o web sitesinden zaten bir bağlantınızın olması önemli değildir. Sadece yönlendirme trafiği için bile olsa tekrar bağlantı almak tavsiye edilir.

Google Analytics ile yönlendirme trafiğinizi inceleyerek hangi web sitesinden daha fazla trafik aldığınızı görebilir ve backlink profilinizle karşılaştırarak en değerli linkleri keşfedebilirsiniz.

Bursa SEO - Arama Motoru Uyumluluk Hizmetleri
SEO Süreci: Optimizasyon Adımları Neler?SEO Süreci başladığında yapılması gereken ilk şey hedefi belirlemektir. Amaç olmadan ne yapmamız gerektiğini asla bilemez, sağda solda duyduğumuz, beynimizin web sitelerinden, videolardan topladığı bilgi karmaşasında kayboluruz. Bir web sitesinin arama motorla…

Nofollow bağlantı özniteliği, ilişkilendirilmek istemediğiniz web sitelerine yapılan tüm bağlantılar için kullanılmalıdır. “Sponsored” bağlantılar sponsorlu veya ücretli bağlantıları belirtirken “ugc” niteliği forumlarda, yorumlarda ve kullanıcı tarafından oluşturulan herhangi bir içerikteki bağlantılarda kullanılmalıdır. Nofollow içermeyen bağlantılar yalnızca gerçek bir alakanın sonucu olmalıdır.