SEO Amaçlı Anahtar Kelime Kullanımı

Sayfa hedefi ile eşleşen anahtar kelimeleri türlerine, yani arama amacına göre belirlenir. Gelişen algoritmalar sayesinde arama motorlarının anahtar kelimeleri ele alma biçimi de sürekli değişmektedir.

Ne istediğini bilen kullanıcıların, satış gibi hedeflenen eylemlere geçme olasılığı yüksek olduğundan, bu tür kullanıcılar aradıkları şeyi arama motoruna daha detaylı yazarlar. Örneğin “Vegan tarifleri” kelimesi fazla geneldir ve muhtemelen kullanıcı ne aradığından tam emin değildir. Arama sorgusuna “Vegan akşam yemeği tarifleri” gibi uzun kuyruklu yazan bir kullanıcı ne istediğini bilmekte, dolayısıyla tıkladığı sayfada daha uzun kaldığından dönüşüm hedefini tamamlama şansı yüksektir.

Anahtar kelimeleri kalın harflerle vurgulamak daha iyi sıralama alınacağı anlamına gelmez. Bu yöntem, metnin önemli kısımlarını kullanıcının daha kolay bulmasını sağlamak içindir ve sayfada kalma süresini artırabilir.

SEO uzmanları anahtar kelime araştırma araçları kullanır ve bu araçlar o güne kadar insanlar tarafından aranmış kelimeleri sıralar. Nadiren yeni bir anahtar kelime gözünüze çarpar. Bir SEO uzmanı anahtar kelime araçlarının ötesine geçmek zorundadır, bu nedenle doğru terimleri bulmak için araştırma yapar.  Özellikle yeni, uzun kuyruklu anahtar kelimeler bulmak için Quora gibi soru-cevap tarzı forumlar mükemmeldir. Bu platformlarda, daha önce diğer web sitelerinde çok az kullanılmış anahtar kelimeler bulunabilir.

Wikipedia’dan anahtar kelime bulmak

SEO uzmanları için Wikipedia, herhangi bir konudan anahtar kelime bulmak için harika bir platformdur. Wikipedia’da bir konu sayfasında bulunan tüm bağlantılar, içerikte kullanabilecek veya içerik oluşturulabilecek, potansiyel olarak alakalı anahtar kelimelerdir.

SEO uzmanları hedeflenen anahtar kelimeyi h1 başlığında, yani sayfanın ilk başlığında kullanarak alaka düzeyini artırır. Çok uzun olmamak ve kullanıcı deneyimini bozmamak kaydıyla, h1 başlıklarında bir veya iki anahtar kelime geçirmek faydalıdır.

SEO uzmanları bir anahtar kelimeyi aynı yazılış biçimiyle tüm başlıklarda kullanmaz. Başlıklarda hedeflenen diğer anahtar kelimeler ya da ana anahtar kelimenin türevleri kullanılabilir.

Site İçi SEO olarak tabir edilen uygulamalardan biri olan anahtar kelime yerleştirme, içeriği belirli bir sorgu veya anahtar kelime için olabildiğince alakalı hale getirmekle ilgilidir.

SEO uzmanları anahtar kelime yerleştirirken doğal dil akışını bozmaz, kelimeden önce ve sonra kullanılan kelimelerle ve paragrafın ana fikri ile çelişmemesine dikkat eder. Google algoritmasının, “ilk 100 kelimede anahtar kelime var mı?” ya da “kaç tane var” gibi bir faktörü tek başına iyi bir sinyal olarak kabul etmeyeceğini bilir.

LSI (Gizli Semantik İndeksleme)

LSI, Gizli Semantik Dizinleme Anahtar Kelimeler, anlamsal olarak hedef anahtar kelimeyle ilişkili anahtar kelimelerdir. LSI kelimeler, içerikte bahsedilen konunun derinlemesine anlatıldığına dair sinyaller taşıdığından SEO uzmanları bu kelimelerin belirlenmesine ve içerikte doğal bir şekilde kullanılmasına özen gösterir.

Görsel nitelikleri

Web sitesinde kullanılan görsellere isim verirken anahtar kelimeleri ve versiyonlarını kullanır.

Görsel alt etiketleri sadece gerçekten bir anlam ifade ettiğinde, görsel hakkında açıklayıcı bir bilgi sunuyorsa kullanılmalıdır. Alt etiketi, erişilebilirlik özelliğini desteklediği için çeşitli cihaz veya programlar tarafından kullanılır.

Sesli Aramalar

Bu tür arama terimlerini tahmin ederek içerikte doğal bir şekilde kullanılır. Sesli aramalar için anahtar kelime araştırması, geleneksel anahtar kelime araştırmasından biraz farklıdır. İnsanlar telefonları ile sesli arama yaptığında sanki bir arkadaşla konuşuyormuş gibi yaparlar. Örneğin: normal bir aramada “Vegan Restoranı Bursa” diye arama yapan bir kullanıcı, sesli arama yaparken “Yakınlarda Vegan Restoranı var mı?” biçiminde kullanabilir.

Özel 404 Sayfası

Kaldırılmış ya da bulunmayan URL’ler taranmaya çalışıldığında dönen genel 404 en yaygın tarama hatasıdır. Bu sayfada sadece sadece 404 hata kodunu göstermek yerine kullanıcılara ziyaret edebilecekleri sayfa önerileri sunulur.

301 Yönlendirmeler

301 yönlendirmeleri bir sayfanın URL’si herhangi bir nedenden dolayı değiştirildiğinde, alan adı otoritesini ve arama sıralamalarını korumak için yapılır. İçerik farklı bir URL’ye taşında SEO tarafında sorunsuz bir geçiş sağlamak amaçlanır.

301 yönlendirmesi, bir URL’den diğerine kalıcı bir yönlendirmedir. 301 yönlendirmeleri, site ziyaretçilerini ve arama motorlarını tıklanan veya yazılan URL’den farklı bir URL’ye gönderir.

SEO uzmanları kırık bağlantıları bulur, kaldırır veya yönlendirir

Site içi link inşasının bir sonucu olarak, kaldırılan yada kalıcı bağlantısı değiştirilen sayfalara yönlendirilen linkler boşta kalabilir ve 404 hatası döndürebilir. Kırık bağlantılar SEO uzmanları için vazgeçilmez bir araç olan Screaming Frog aracılığı ile ya da kırık link tespiti yapan tarayıcı eklentiler ile bulunabilir.

SEO dostu kalıcı bağlantılar

WordPress gibi içerik yönetim sistemleri, yeni yayınlanan bir sayfanın URL’sini oluştururken başlık etiketini kullanır. Ancak bu zorunlu değildir. Kalıcı bağlantı URL’si özel olarak oluşturulabilir. Seo uzmanı kalıcı bağlantıları SEO dostu haline getirmek için, hem anahtar kelimeyi barındırmasını, hem de mümkün olduğu kadar kısa olmasını sağlarlar.

Bu uygulama aynı zamanda, bağlantıya tıklayacak olan kişiye, karşısına nasıl bir sayfa çıkacağı hakkında bir fikir verir. Sayfa URL’leri oluştururken, kelimeleri ayırırken sadece orta çizgi (-) kullanılmalı, alt çizgi (_) veya sharp (#) sembolleri kullanılmamalıdır.

Anahtar kelimeleri bir SEO uzmanı gibi kullanmanın püf noktası sayfa metinlerinin okunabilirliğini bozmamak, kullanıcının sitedeki deneyimine zarar vermemektir.

Yılmaz Saraç
Photohraphy, Videography, SEO, Web Design. Social Media Management. Bursa'da görsel çözümler sağlar. Diital Medya Tasarım, Bütünsel SEO, Baştan Sona Web Tasarım.
Nilüfer, Bursa
1995-2021 Yılmaz Saraç®