E-ihracat ile yurtdışında arama ağlarındaki görünürlüğünüzü arttırmakla birlikte, ürün satışları için sevkiyat, iade ağları, hedef bölgeye özgü ödeme sistemleri yapılandırıyoruz.

Küreselleşmeli miyim? Pazarım nerede?

Farklı ülkelerdeki fırsatlardan emin değilseniz, bazı pazar raporlarını, istatistikleri ve hatta kendi web sitesi verilerinizi gözden geçirmek iyi bir fikirdir. Takip edilebilecek ülkelere ve pazarlara karar verip önceliklendirme için kullanabileceğiniz bazı bilgilere düzenli olarak ihtiyacınız vardır.

Trade.gov ve WTO.org gibi devlet ve ticaret organizasyonlarının web siteleri en son uluslararası iş ve ticaret haberlerini ve istatistiklerini sağlar. Yine, Econsultancy, McKinsey & Company ve eMarketer gibi birçok şirket dünya çapında istatistik bilgileri sunar. Bu istatistkleri doğru okumak, düzenli takip etmek ve web sitenizi buna göre yapılandırmak şirketinize birçok fırsat sunacaktır

Her ülke için farklı bir site

Sitenizin ingilizce versiyonunu e-ihracat için yeterli olmayabilir. Web sitenizi otomatik çevirilerin insafına bırakamazsınız. Bununla birlikte, web sitenizi farkı bir dilde yayınlasanız bile, içeriğinin ana sitenizden tamamen farklı, hedef ülkeye özgü tasarlanması gerekebilir.

Kimse, her hedef ülkede sınırsız kaynağa sahip olma lüksüne sahip değildir ve özellikle SEO bir bir kereye mahsus bir proje olmadığından ve sürekli çaba sarf etmeyi gerektirdiğinden, e-ihracat konusu büyük bir tıkanıklık haline gelebilir.

Anahtar, görev ve sorumluluk payını önceden planlamaktır:

  • Teknik kaynaklar: BT ve web operasyonu
  • Dil kaynakları: İçerik yerelleştirme ve optimizasyon
  • Web sitesi veri analizi: SEO fırsatlarını raporlama ve tanımlama

Uluslararası SEO’da genellikle aşağıdaki zorluklarla karşılaşılır

  • Dil / kültür – Sİtenizin içeriği hedef ülke kültüründe anlam kaybedebilir veya yanlış anlaşılabilir.
  • CMS / site altyapısı – Web sitenizin farklı dillerdeki versiyonları birbiriyle rekabete girebilir veya dizine hiç eklenmemiş olabilir.
  • Coğrafi hedefleme –  Search Console, çoklu hreflang
  • Örgütsel – Web sitenizin hedef ülkedeki potansiyel müşterilerle kurduğu etkileşimin, ürün ve hizmet desteğinin personeliniz tarafından karşınması.
E-ihracat ve yurtdışı seo

Yurtdışından trafik almak için nasıl bir SEO Hizmeti gerekiyor?

Her ülkede yapılan google aramalarının %90 veya daha fazlası ülkenin kendi ana dilinde gerçekleşmektedir. Bu nedenle yurtdışında SEO yapmak, farklı ülkelerde arama sonuçlarında görünür olmak için, o ülkeden bir seo uzmanı veya seo ajansı ile proje ortaklığı geliştiriyoruz. 

  • URL’leri dil ve bölge için optimize edilmesi.
  • İçeriğin dil ve bölge için optimize edilmes.
  • Uluslararası dizinler ve GMB sayfalarındaki iletişim bilgilerinin (NAP) düzenlenmesi.
  • Ülkeye özgü etki alanlarından yerel bağlantılar (ccTLD’ler).