SEO Hizmeti
SEO Fiyatlandırma
Sektörel SEO
SEO Bilginizi Ölçün

Konum tabanlı mobil aramaların %78’i çevrimdışı satın alma ile sonuçlanıyor.
Tüm Google aramalarının %46’sı yerel bir şeyle bağlantılıdır.
Bir mobil cihazda yerel işletme araması yapan tüketicilerin %88’i 24 saat içinde işyerini arayacak veya ziyaret edecektir.
Arama yapanların %51’inin mobil cihazlar için optimize edilmiş bir web sitesinden satın alma olasılığı daha yüksektir.
E-ticaret sitelerinde geçirilen sürenin %66’sı akıllı telefonlarda gerçekleşmektedir.
2018 SEO istatistiklerine göre, cep telefonları dünya çapındaki çevrimiçi trafiğin % 52,2’sini oluşturuyordu.
Tüketicilerin %43’ü mağazadayken bile çevrimiçi araştırma yapar.
Tüm dijital ortamlarda geçirilen zamanın %69’u mobil bir cihazda harcanmaktadır.
2019 yılı sonuna kadar, tüm cep telefonu kullanıcılarının %63.4’ü internete akıllı telefonlarından erişecek.
Google tüm akıllı telefon arama trafiğinin %96’sını ve toplam organik trafiğin %94’ünü yönetiyor.
Bir arama yapıldıktan sonra tıklanan linklerin % 70’i organiktir.
Organik SEO’nun dönüşümü, ücretli arama reklamlarından yaklaşık 5.66 kat daha iyidir.
Organik SEO teknikleri ve TBM reklamlarının bir kombinasyonunu kullanan pazarlamacılar, yalnızca birini kullananlara kıyasla ortalama %25 daha fazla tıklama ve %27 daha fazla kazanç sağlıyorlar.
Eski blog yayınlarını yeni içerik ve resimlerle güncellemek ve yeniden yayınlamak organik trafiği %111,37’ye kadar artırabilir.
Organik SEO istatistiklerine göre, video içeriğinin tercih edilme oranı düz metinden 50 kat daha yüksektir.
Web trafiğinin yüzde kaçı arama motorlarından geliyor? 2018 yılında, içerik tüketiminin %51’inden fazlası organik arama yoluyla gerçekleştirildi.
Arama sorgularının %50’si dört veya daha uzun kelimelerdir.

Anahtar kelime araştırması, popüler kelimeleri ve cümleleri, insanların arama motorlarına girme şeklini araştıran bir SEO çalışmasıdır. Anahtar kelimeleri araştırmak, pazarlamacılara, optimizasyon çabalarına yön vermesi bakımından, belirli anahtar kelimeler için talebi ve organik arama sonuçlarında bu terimler için rekabet etmenin gereklilik ve zorluklarını daha iyi anlamalarını sağlar.

Bu yüzden anahtar kelime araştırması genellikle herhangi bir SEO kampanyasının ilk adımıdır ve SEO çalışmalarınız için bir pusula gibidir. 

Anahtar kelime araştırması nedir?

Anahtar kelime araştırması, insanların belirli anahtar kelimelerin kaç kez aradığını doğrulamak ve aynı zamanda insanların bir fikri veya konuyu araştırmak için kullandığı yazım dilini araştırmakla da ilgilidir.

Bu nedenle, popüler anahtar kelimeleri araştırmak, arama motoru optimizasyonunun yalnızca büyük bir parçası değildir, aynı zamanda bir bütün olarak içerik pazarlamasının önemli bir unsurudur.

Bu araştırma, kullanıcı ihtiyaçları hakkında daha fazla bilgi edinmemize ve arama ortamının sürekli değişen yazım dilinde güncel kalmamıza yardımcı olur.

İnsanların arama motorlarına yazdıkları kelimeleri araştırarak ve bu araştırma ile içerik oluşturmak sitenize daha doğru bir trafik sağlayacaktır.

Anahtar kelime araştırması nasıl yapılır?

Anahtar kelime araştırması, bir fikir özelliği taşıyan ana anahtar kelime ya da tohum anahtar kelime ile başlar. Bu kelime, sektör bilginizden veya sunduğunuz ürün ve hizmetlerden gelebilir.

Öncelikle bir anahtar kelime listesi oluşturmak gerekir. Bu anahtar kelimeler listesini çeşitlendirmek için, web sitelerinde ve sosyal ağlarda gezinirken keşfedeceğiniz terimleri not edin. Yeteri kadar İyi bir liste oluştuğunda, her bir anahtar kelimenin ne kadar popüler olduğunu ve arama motoru sonuç sayfalarında sizin ve rakipleriniz için pozisyonlarını inceleyin ve not edin. Bunu daha hızlı yapabilmek için bir araç kullanmanızı tavsiye ederim.

Anahtar kelime hacim ve rekabet değerlerini ölçmek için Google Ads uygulaması gayet uygundur ve ücretsizdir. Ancak Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı, SERP sonuçlarını yani arama sonucu sıralamarındaki pozisyonları anlık göstermez.  SERP sonuçları için ayrı bir uygulama kullanmanız gerekir.

Ana teriminizi uygulamaya arattığınızda, kelimenin popülerliği, zorluk derecesi hakkında ayrıntılı bilgi alacaksınız. Bu araştırma aklınıza yeni anahtar kelime fikirleri de getirecektir.

Anahtar kelime kombinasyonu aracı

Anahtar kelimelerin tüm farklı varyasyonlarını kapsayacak şekilde kolayca ve anında bir anahtar kelime kombinasyonu oluşturur.

Birincil Anahtar Kelimeİkincil Anahtar Kelime
Diğer anahtar kelimeKonum Tercihleri (ilçe, şehir vb.)

Google Ads için kullanacaksanız bu kutu işaretli kalsın
Geniş eşleşmeyi koru   Tam eşleşme ekle   Değiştirilmiş Geniş Eşleme Ekle
Öbek Eşleme Ekle   Negatif Eşleşme Ekle

 Bu kutuyu işaretlemek girdiğiniz kelimeleri tam olarak üretecektir. AdWords eşleme türleriyle kullanamazsınız.

Bu seçenek, girdiğiniz özel karakterleri korur, tire,boşluklar vb. Adwords'te kullanım için karakter eklemez.