Web Sitenizi Gözden Geçirin: 2020 SEO Kontrol Listesi

SEO, işletmenizin gelirlerini artırmada önemli bir unsur olmaya devam ediyor. Bu kontrol listesi sitenize daha fazla trafik çekmenize yardım edebilir. Bu makalede genellikle teknik SEO ve içerikle ilgili optimizasyonlardan bahsedeceğiz. SEO’nun müşterinin satın alma niyeti üzerinde önemli bir etkisi vardır ve iyi bir optimizasyonla markanızın güvenilirliğini, dolayısı ile satışlarınızı artırmanız mümkündür. İşte 2020 SEO kontrol listesi.

Sayfa Başlığı ve H1 Etiketleri

Başlık, sayfadaki en önemli SEO faktörlerinden biridir. Birincil anahtar kelimeyi içermelidir. Başlık etiketleriniz, sayfanızın amacını belirlemek ve bir arama sorgusu ile eşleştirebilmek için web tarayıcılarının sitenizde taradığı nesnelerden biridir. Başlıkları benzersiz ve ilgi çekici hale getirmek gerekir. Açıklayıcı, özlü olmalı ve kullanıcılarınızın sayfanızın ne hakkında olduğu hakkında net bir fikir edinmelerine yardımcı olmalıdır.

Açıklayıcı ve SEO Dostu, Kısa URL’ler

URL’niz birincil anahtar kelimenizi içermelidir. URL’nizde özel karakterler kullanmaktan kaçının ve kısa tutun. Birincil anahtar kelimenizi URL’nize dahil etmek, sonuçlardaki sıranız üzerinde az da olsa bir etkiye sahip olabilir. Bu şekilde arama motorlarının URL’nizi okuması ve kullanıcıların hatırlaması kolaylaşır.

Alt Başlıklar ve Başlık Etiketleri

Daha iyi bir kullanıcı deneyimi için içeriğinize alt başlıklar eklemeniz idealdir. Böylelikle anahtar kelimelerinizi içeriğinize daha verimli eklemiş olursunuz ve içeriğinizin taranmasını kolaylaşır. Günümüzde insanlar makalenizi okuma konusunda sabrınız olmadığından, alt başlıklar, okuyucularınızın içeriğinizden kolayca geçmesine ve ihtiyaç duydukları bilgileri bulmasına yardımcı olacak yol haritaları görevi görür. İçeriğinizi ziyaretçileriniz tarafından kolayca anlaşılabilen mantıksal ve taranabilir bölümlere ayırın. Sayfa başlığında olduğu gibi, alt başlıklarınızı da H2, H3, hiyerarşisine uydurun.

Anahtar Kelime Konumları

Anahtar kelimelerinizi sayfanızın başlığına, URL’sine, meta açıklamalarına, alt başlıklarına ve içeriğinizin ilk 100 kelimesine yerleştirmek faydalıdır. Anahtar kelimeler, her yüz kelime başına 2 ila 3 kez kullanılmalıdır. Anahtar kelimeleri okunabilirliği etkileyecek yoğunlukta eklemekten kaçının, olabildiğince doğal ve kusursuz yerleştirin.

İyi Bir Kullanıcı Deneyimi: UX

Sitenizi ziyaret eden kullanıcıların sorunsuz bir deneyim yaşamaları gerekir. İyi bir kullanıcı deneyimine birçok faktör katkıda bulunur. Bir fikir vermek adına bu faktörler şunlardır:

  1. İçeriğinizin anlaşılmasını kolaylaştırma.
  2. Tüm bağlantılarınızın çalıştığından emin olmak.
  3. Sitenizin yükleme hızını artırmak.
  4. Duyarlı (Responsive) bir tasarıma sahip olmak.
  5. Mobil kullanıcılar için yazı tipi, boyutu ve renginin okunabilir olması
  6. Sitenizdeki butonların çok büyük veya çok küçük olmaması.

Sitenizde gezinmek zorsa, hemen çıkma oranınız web sitenizin performansı için kötü sonuçlar verecek şekilde artacaktır.

İç Bağlantılar

İç bağlantılar web sitenizdeki diğer sayfalara veya makalelere yönlendirilmiş linklerdir. Dahili bağlantıları kullanmak kullanıcıların sitenizi keşfetmesini kolaştırır ve web sitenizde kalma süresini uzatacaktır. Bir sayfada daha uzun kalma süresi demek daha iyi SEO sıralaması demektir.

Sayfanıza dahili bağlantılar eklerken, açık, alakalı ve açıklayıcı çapa metinler kullanmak gerekir. Bu şekilde okuyucu bu bağlantının neyle ilgili olduğunu ve sayfanızla nasıl ilişkili olduğunu net bir şekilde kavrayabilir. Link verdiğiniz sayfaların ziyaretçinize yardımcı olması için konunuzla alakalı olması gerekir.

Dış veya Giden Bağlantılar

Dış bağlantılar, diğer alakalı web sitelerine gönderdiğiniz bağlantılardır. Ayrıca, tarayıcıların içeriğinizi daha iyi anlamalarına yardımcı olur. Konunuzla ilgili ve etki alanı yetkisi yüksek (DA) olan web sitelerine bağlantı kurmayı başarırsanız sayfanızın SEO için önemli olan güvenilirliğini artırırsınız.

Bir sitenin etki alanı yetkisini kontrol etmek için Moz.com ücretsiz araçlarını kullanabilirsiniz. Bir siteye bağlantı verirken yeni sekmede açılmasını sağlamak, ziyaretçinin web sitenizde kalmaya devam etmesi açısından daha iyi olabilir.

LSI anahtar kelimeler

LSI veya gizli anlamsal dizin anahtar kelimeleri, birincil anahtar kelimenizle eş anlamlı veya anlamsal olarak alakalı olan anahtar kelimeler veya kelime öbekleridir. LSI anahtar kelimelerini kullanarak içeriğinizi daha geniş konularla alakalı hale getirirsiniz.

SEO Terminolojisi – Arama Motoru Optimizasyonu Terimleri