Rakiplerinizin SEO stratejisini gerçekten anlıyor musunuz?  Rakiplerin stratejik yönlerini bilmek, hedefinize ulaşmada oldukça önemli olabilir.

Rakip Anahtar Kelime Analizi

Rakiplerinizin tüm siteleri üzerinden hedeflediği anahtar kelime türlerini belirlenmesi gereklidir. Bu çalışmada, rakiplerinizin göz ardı ettiği herhangi bir anahtar kelimeyi yüksek arama hacmi açısından deneyerek rakibinizin SEO gücünü belirleyebiliriz.

Rakip İçerik Analizi

Bu analiz, rakiplerinizin web sitelerinde yayınladıkları içeriğin türünü, içeriklerini ne sıklıkta güncellediklerini ve içeriklerini kullanarak web sitelerini nasıl markaladıklarını belirlemek için gereklidir. Bu bize içeriğinizi geliştirmek için fikirler verir. Ayrıca, rakiplerinizin web sitelerinin her birini ziyaret eder ve referansları derleriz: İçeriğe dahil edilen markalaşma düzeyini anlamak için, ana başlıklardaki temaları ve anahtar kelimeleri, dahili bağlantı yapısını ve bağlantı metinlerini, sitedeki eylem ifadelerini, ürün sayfalarını, kaynak araçlarını, bloglarını detaylı inceleriz.

Rakip SEO Teknik Analizi

Rakip Teknik SEO analizi birkaç testten oluşur  Arama motorlarında her bir rakibinizi isimlerine göre arar ve web sitelerinin nasıl listelendiğini not ederiz. Ayrıca şema biçimlendirme verilerini kullanıp kullanmadıklarına bakarız. Bloglarında yazarlığına sahip olup olmadıklarını veya endekslenmiş video veya görüntüleri olup olmadığını, hangi sayfalarının daha iyi sıralama aldığını tespit ederiz. Kaynak kodlarına göz atar temiz olup olmadıklarını, site hızlarını, 404 sayfalarını, sitemap dosyalarını, www yönlendirmelerini test ederiz.

Rakip Backlink Analizi

Bu analiz, rakiplerinizin web sitelerinin sektörünüzle ilgili web siteleri arasında ne kadar popüler olduğunu belirlememizi sağlar. Bu alanda sonuç çıkarmak için bazı SEO araçları kullanırız. Rakip Backlink Analizi bize geri bağlantı sayısı ve bağlantı profilleri hakkında fikir verir. Benzersiz alan adlarının sayısı, sitelerinin kaç siteye bağlandığını daha iyi bir şekilde görmemizi sağlar. Backlink profili büyüme oranı, hangi rakiplerin sürekli olarak yeni backlink edindiğini ve hangilerinin bağlantı satın almış olabileceğini belirleriz.

Backlink kontrol kategorileri

Rakipleriniz kendi web sitelerinde birkaç bağlantı türüne veya kategorisine sahip olsalar da hepsinin değeri aynı değildir. Bununla birlikte, bu bağlantıları zihinsel olarak değerlendirmenin arkasındaki amaç, onların backlink profilinin sizinkilerle karşılaştırıldığında ne kadar güçlü olduğunu belirlemektir.

Katıldıkları forumlar, üyesi oldukları organizasyonlar, sponsor oldukları konferanslar veya etkinlikler, satın alınan veya spam olan bağlantılar analiz edilir.

Link edinme stratejisi değerlendirmesi

Rakiplerinizin benimsemiş olduğu bağlantı edinme stratejisini değerlendirerek, rakiplerinizin ne kadar agresif bir şekilde ilerlediği hakkında bir fikir ediniriz. Böylece sıralamanızı artırmak için benzer veya daha iyi adımlar atabiliriz. Bununla birlikte, şayet söz konusu ise, rakiplerinizin sizin üzerinize oynadıkları bazı stratejileri ortaya çıkarırız.