Ana Sayfa SEO – Marka Güvenilirliği İçin Dikkat Edilmesi Gereken Bağlantı Profilleri
SEO

Ana Sayfa SEO – Marka Güvenilirliği İçin Dikkat Edilmesi Gereken Bağlantı Profilleri

Bazı SEO uygulamaları için farklı görüşler mevcuttur. Ana Sayfa için yapılan SEO çalışmaları bunlardan biri. Ana sayfamızda yaptığımız optimizasyonlarda, özellikle bağlantı profili oluştururken dikkat edilmesi gerekenler bazı önemli detaylardan bahsedeceğim.

Bazı SEO uygulamaları için farklı görüşler mevcuttur. Ana Sayfa için yapılan SEO çalışmaları bunlardan biri. Ana sayfamızda yaptığımız optimizasyonlarda, özellikle bağlantı profili oluştururken dikkat edilmesi gerekenler bazı önemli detaylardan bahsedeceğim.

Sitenizdeki herhangi bir sayfanın sıralaması diğer sayfalardan etkilenir, özellikle ana sayfa diğer sayfalar üzerinde daha fazla etkiye sahiptir. Kök etki alanındaki içerik en önemli konumdadır; hem alan adı ve hem de sayfa düzeyinde arama motoru sıralama faktörlerini önemli ölçüde etkiler.

Ana sayfanız, web sitenizin geri kalanıyla ilgili genel bir izlenim verir ve kullanıcılar ana sayfanıza geldiğinde devam edip etmeyeceklerini belirleyen önemli özelliklere sahip olması gerekir. Markanız ve kim olduğunuz hakkında bir fikir ve güven vermelidir. Markanızın yüzü olarak, ana sayfanızın mümkün olduğunca güçlü olması gerekir.

Güven inşaa etmek gerçek hayatta olduğu gibi SEO için de zaman gerektirir. Hangi uygulamanın, ne zaman ve neden işe yaradığını kısa vadede tam olarak anlayabilmek kolay değildir.

Çoğu web sitesi ana sayfasına bağlantı vermek için çapa metinler kullanır; bunun neden doğru bir yaklaşım olmadığından bahsedelim.

Alan adı otoritesi yüksek web sitelerinden birisi için backlink denetimi yaparsanız göreceksiniz, bağlantıların %90’ı URL ya da marka adına verilmiştir.

Doğal backlink kavramını bilirsiniz. Herhangi bir web sitesinin içeriğinde size atıf yapmasıyla oluşurlar. Bu tür bağlantılar en değerli olanlarıdır ve neredeyse tamamına yakınında çapa metin URL ya da markanızdır!

Google’ın sıralama algoritmasının önceliğinin marka otoritesi yani güvenilirlik olduğunu biliyoruz. Doğal bağlantıların, yani url veya marka adına işaret eden backlinlerin web sitenizin ve markanızın güvenilirliğini artıran temel unsurlardan biri olduğunu büyük markaların backlink profiline bakarak görmek mümkün. Biraz daha açalım.

Ana sayfaya SEO yapılır mı? Elbette cevap neyi hedeflediğinize bağlı ama her sayfaya SEO yapılır. Burada dikkat edilmesi gereken şey bağlantılar.
Ana sayfanıza link verirken anahtar kelime değil, güven inşaa etmek üzere markanızı hedeflemelisiniz. Google bir web sitesine güvenene kadar yüksek konumda sıralamaz. Ne kadar çok güven oluşturursanız, siteniz o kadar otoriteye sahip olur.

Ana sayfada marka adımıza veya sadece web sitemizin adresine bağlantılar almalıyız. Anahtar kelimelere verilen çapa metinler ise blog yazılarımız için daha verimli olacaktır.

Google markamıza güvendiğinde sıralama almak kolaylaşır. Bunun için öcelikle ana sayfanız için anahtar kelimeye verilmiş çapa metin bağlantılar oluşturmayı durdurmanız gerekir. Marka adınızda bir anahtar kelime olmadığı sürece ana sayfanıza gelen backlinklerin, bağlantı metnindeki hiçbir anahtar kelimeye referans içermemesi gerektiğini her zaman hatırlayın.

SEO’nuzda ve dolayısı ile sıralamanızda fark yaratacak olan bu detaydır. Gelecekte, Google’ın backlink ile ilgili algoritma güncellemelerinden web sitenizi koruyacak olan da budur.

Ana sayfa SEO stratejisi marka oluşturma üzerine kurulu olmalıdır.
Google’ın güvenini kazandığınızda sitenizdeki diğer sayfalardaki anahtar kelimelere odaklanabilirsiniz ve bu sayfalarda sıralamak çok daha kolay hale gelir.

Ana sayfanızın otoritesi yükseldikten sonra diğer sayfalarınıza da bağlantı almaya başlayabilirsiniz. Tüm bağlantılarınızın ana sayfanıza gitmesi doğal değildir.

Pratikte nasıl uygulanabileceğini anlatmak amacıyla örnek verecek olursak: Ana Sayfanıza giden bağlantılarla diğer tüm sayfalara giden bağlantıları %50-%50 olacak şekilde ayarlayabilirseniz harika olur.

Optimum hali, ana sayfanıza, diğer tüm sayfalardan daha fazla bağlantı gelmesi ve marka adına verilmiş bağlantıyla gelmesidir.

Ana Sayfa Optimizasyonu

Bağlantılarınız büyük çoğunluğu marka adı olsa bile, ana sayfanızda anahtar kelimelerin geçtiği metin içeriğin de bulunması gerekir. Çok belirgin sınırlar var mı bilmiyorum, eskiden 3000 kelimelik bir ana sayfam vardı ama toplam kelime sayısına artık çok aldırış etmiyorum. Ana sayfada amaç marka oluşturmak.

Kullanıcı deneyimine çok dikkat ederek, işinizin sunumunu ve markanın tanıtımının yapılacağı yerdir ana sayfa.


Share Tweet Send
0 Yorumlar
Yükleniyor...
You've successfully subscribed to SEO & Dijital Pazarlama Blogu
Great! Next, complete checkout for full access to SEO & Dijital Pazarlama Blogu
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.