Digital Ocean VPS Hosting Kurulum ve Kullanım

digital ocean vps

Bu yazımda Digital Ocean üzerinde bir VPS sunucu kurmayı ve nasıl kullanılacağını kısaca anlatacağım. Ama öncesinde, hizmet aldığımız teknoloji firmalarına karşı bakış açımı biraz açıklamak istiyorum. Web tasarımcılar, seo uzmanları, programcılar, işletme sahipleri, web sitesi yöneten ya da uygulama geliştiren herkes barındırma (hosting) konusunun önemini iyi bilir. Meslek hayatım boyunca, Türkiye’den veya yabancı, pek çok »

Bursa SEO: Serbest Çalışan Uzman mı yoksa Ajans mı Tercih edilmeli?

seo bursa grafik

Günümüzde, herhangi bir işletme, bir web sitesi ile çevrimiçi olarak temsil edilir. Çevrimiçi ticaret, son 20 yıldır dünyadaki en kârlı iş yapmabiçimlerinden biri olmuştur ve milyonlarca potansiyel müşteriye nispeten daha düşük maliyetlerle ulaşılmasını sağlamaktadır. İstatistiklere göre Türkiye’de çevrimiçi alımlar, gelişmiş ülkelere oranla şimdilik daha düşük olsa da, yükselme eğilimindedir. Özellikle yeni neslin internetten alışveriş yapma »

Google Analytics Spam Trafiği Engelleme Aracı

Google analytics spam filtre

Ghost Spam filtresi Google Analytics trafik verilerinizin daha isabetli olması için botları filtreler. Filtreleme ve Trafik Spam nedir? Filreleme veya Ghost Spam, Analytics verilerinize spam botların ziyareti yüzünden eklenen değerlerdir. Bu trafik zararlı olmasa da, Analytics verilerinizi ve istatistiklerinizin doğruluğuna zarar verir. Analytics yönlendirme trafiğinizde aşağıdaki gibi görünürler. (Görseldekiler spam değildir 🙂 Bu yazımızın amacı »

Yeni Web Siteleri için Önemli SEO Adımları

yeni web siteleri için seo adımları

Yeni bir web siteniz varsa, sağlıklı ve sürekli büyümesi için düzenli değerlendirmeli, SEO’sun optimize edilmiş olmasını sağlamalıyız. Denetimle başlamak en uygunu olur, ancak SEO’da yeniyseniz bazı denetim araçları biraz kamaşık ve pahalı olabilir. Doğru araçları kullanarak ileri seviye teknik bilgi gerektirmeyen ve tamamen ücretsiz bir SEO denetimini nasıl yapacağınızı öğrenmek üzeresiniz. SEO Denetimi Nedir? Arama »

Kişiselleştirilmiş Web Tasarım & Dijital Pazarlama

kişiselleştirilmiş web tasarım ve dijital pazarlama

Kişiselleştirme, hedef kitlemizin ihtiyaç ve tercihlerini akılda tutma sürecidir. Böylelikle doğru ürün, doğru zamanda, doğru kişiye pazarlanabilir ve müşterilere kendileriyle ilgilenildiği hissini verme, daha anlamlı etkileşime girme ve dolayısıyla dönüşüm konusunda şansımız yükselir. Kişiselleştirme ile Özelleştirme Farklıdır Günümüzde insanlar kendilerine özel ürün ve hizmetleri daha fazla talep etmekte. Kişisel bir ürün veya hizmetle karştıklarında, yaptıkları »

WordPress İstatistikleri

wordpress istatistikleri

Wordpress saldırları yeni birşey değil ve uygun güvenliği olmayan herhangi bir web sitesi kolayca tehlikeye girebilir. Wordpress saldırılarına maruz kalan bir çok web sitesi var. Google, her hafta kötü amaçlı yazılımlar için yirmi bin, kimlik avı için yaklaşık elli bin kişiyi kara listeye almaktadır.

SEO için mükemmel optimize edilmiş WordPress Temaları

seo için en iyi wordpress temaları

Tema seçimi SEO için çok önemlidir. WordPress’in popülerliği karşımıza birinden farklı 10 binlerce tema seçeneği çıkarıyor. Temalar birçok farklı yönden değerlendirilebilir ancak bazı temalar tam bir SEO dostudur. WordPress kullanıcıları olarak hepimiz bazı temalara alışkınızdır. Farklı temalarda zaman kaybetmeyi pek göze alamayız. SEO için muhteşem düzeyde optimize edilmiş temalar mevcut ve bence alışmak için zaman »

Bunları bilmeden SEO yapamazsınız! Kontrol Listesi ve Kaynaklar

seo uzmanı mayıs 2019

SEO uzmanları farklı sektörlerde rekabet eden birçok siteyi uzun dönem analiz ederler, tecrübelidirler. Hızlı hareket eder, sorun ve fırsatları içgüdüsel olarak algılama becerisine sahiptirler ancak, aşağıda verilen kaynaklar incelenirse, temel anlamda neyin işe yaradığını görmek için SEO uzmanı olmanıza gerek yok.

Arama Reklamcılığının Geleceği: “Z Kuşağı”

arama reklamcılığı z kuşağı

Z kuşağı tamamen internete bağlı bir dijital dünyada büyüyen ilk nesildir. Akıllı telefonlar ve her yerde bulunan dijital medya hayatlarının bir parçası. Her an, her yerde internete bağlı, kolay tatmin olmayan bu nesil, YouTube, Instagram ve Snapchat gibi uygulamalardan uzak duramaz, cep telefonlarından ayrılamazlar. Dünya trendlerini takip eder ama kolay kabul etmezler. İşbirliği yapmayı bilirler, »

Şema İşaretleme (Yapısal Veri) Neden Önemli?

schema markup, şema işaretleme

Şema işaretlemesi, Yapısal Veri veya Mikro Veri olarak da adlandırılır ve sayfanın içeriğini belirlemeye yardımcı olur. Kullanıcılar Google’da bazı özel amaçlarla arama yaparlar. Şema işaretlemesi, arama motorlarının kullanıcılara ve web site sahiplerine daha iyi hizmet vermesini sağlamaktadır.

SEO ve JavaScript

javascript seo

JavaScript yoluyla web içeriğini endeksleyen arama motorları her zaman büyük bir problem olmuştur ve bazıları hala bu yöntemi kullanır. Şüphesiz birçok SEO uzmanı bu konudan rahatsız. Ancak sorunun çözümü var.

Lead Generation Nedir?

Lead Generation

Lead Generation işletmenizin ürün veya hizmetleri için potansiyel müşterilerin tanımlanması, yada müşteri adaylarının oluşturulması sürecidir. Ürün ve hizmetlerinize ilgi gösteren veya göstermesi muhtemel herkes müşteri adayı olarak tanımlanabilir. Buradaki fikir, yeni satış fırsatları yakalamak için doğru müşteri adayları edinmektir. Lead Generation Ne işe Yarar? Lead Generation için en temel eylem, potansiyel müşterilerilerin keşfi, ilgi alanlarının »

Google Trends Nedir, Nasıl Kullanılır? Anahtar Kelime Eğilimleri Araştırması

Google trends nedir

SEO ve reklamlar için Anahtar kelime araştırması, insanların Google’da arama yaparken kullandıkları tekil ve çoklu sözcüklere olan eğilimlerini ortaya çıkarır. Google’ın hedeflemeye değer anahtar kelimeleri bulmak için destek sunan uygulamasının adı “Google Trends”. Arama motorları anlamsal olarak bağlı ve alakalı olan kelimeleri anlamada çok başarılı bir hale geldi, yine de bir web sitesi veya reklam »

İçerik Pazarlama Formatları

İçerik Yönetimi

Genel olarak “içerik pazarlaması” deyince blog yazıları ve makaleler akla gelir ancak bunların dışında birçok format vardır. Düşük maliyetli ve etkili bir içerik olan yazılı içeriğe ek olarak, video, podcast ve infografikler gibi diğer içerik biçimlerini de kullanmak önemlidir. Bazı içerik türleri, belirli endüstrilerde ve hedef kitlelerde daha etkilidir. İçerik pazarlamada bütçeyi, dolayısı ile zamanı »

Google EAT Algoritma Güncellmesi

google eat algoritma güncellemesi

Google EAT algoritma güncellemesi, Google’ın, web sitelerinde, yetki , uzmanlık ve güvenlik gibi özellikleri belirleyen algoritmasıdır. EAT, Mobilegeddon kadar olmasa da ,birçok web sitesinin sırlama konumunu önemli ölçüde etkiledi. Güncelleme neyi hedefliyor? Güncellemenin tam olarak ne olduğu belirtilmese de, Google’ın “YMYL” (Your Money Your Life) kısaltması ile atıfta bulunduğu, sağlık, finansal vaad, kullanıcı güvenliği gibi, »

Backlink Oluşturma Yolları 2019

backlink olusturma yollari

Backlink konusunu anlamlandırmak beni her vakit zorlamıştır. Çoğu backlink, arama motorlarının bir web sitesinin içeriğini anlama ve rakipleri ile kıyaslamada zorlandığında başvurduğu, pek uzun ömürlü olmayan bir referans. Backlink-lerin işe yaramadığını söyleyemem mümkün değil. Bu makalede, en doğru şekilde uygulayabilmek için kullandığım yöntemleri açıklamaya çalıştım. Backlinklerin eskisi kadar değerli olmadığı, birçoğunun spam kabul edildiği, SEO’ya »

Arama Amacı Optimizasyonu

Arama niyeti kavramı

Arama motorlarından ziyaretçi çekmek gittikçe zorlaşıyor ve pazarlama konsepti olarak, “arama amacı” veya “arama niyeti” kavramları, daha fazla önem verilmesi gereken optimizasyon konuları haline geldi. Arama niyeti kavramı, içerik pazarlaması bağlamında nerede duruyor, ne kadar önemli? Arama niyeti kavramı kesinlikle hesaba katılması gereken bir optimizasyondur. Mesele şu ki, mobil ve sesli aramalarda kullanıcıların dikkat süresi »

Google RankBrain Nedir?

RankBrain Nedir

Çoğu Google algoritmasında olduğu gibi, RankBrain’in tam olarak nasıl çalıştığı bir şekilde gizlenmiştir. RankBrain, Google’ın temel algoritmasının en önemli parçalarından ve şu anda kullandığı en önemli makine öğrenme sisteminlerinden biridir. RankBrain’in ortaya çıkmasını süreci 10 yıl önceki İnternet’in karmaşasına borçluyuz. Kurallara aykırı spam siteler ve bağlantılar ile, o zamanlar SEO adil bir oyun olmaktan çok »

WordPress Güvenlik Önlemleri

Wordpress güvenlik önlemleri

WordPress, birkaç tıklamayla web sitesi oluşturulmasını sağlayan, kullanımı kolay, açık kaynaklı bir platformdur. WordPress açık kaynak olduğundan, sürekli güncellenmekte ve gelişşmektedir. Bir çok beklentiyi karşılama misyonu nedeniyle, platformun kendisi, faydalı ancak bazı güvenlik açıklarına yol açan özellikler sunmaktadır. Bugün WordPress ile yapılmış web sitelerinin %70’inden fazlası korsan saldırılarına müsaittir. WordPress neden bilgisayar korsanları için bu »

2019 Blogger İstatistikleri, Blogcular nasıl kazanıyor?

Çok kazanan blogcular

GrowthBadger‘in 1117 Blogcu ile konuşarak yaptığı araştırma sonuçları SEO hakkında konuşulan bazı şeyleri teyit etmesi ve başarılı blogcuların farklarını göstermesi bakımından enteresan, ilginizi çekebilecek istatistikler mevcut. Bu araştırmada blogcular, 50 bin dolar’dan çok kazanan ve daha az kazanan iki gruba ayrılmış, en verim aldıkları uygulama ve yöntemler sorulmuş. Yılda 50 bin dolardan fazla kazanan blogcuların »

Emlak Siteleri İçin SEO Önerileri

Emlak Gayrimenkul siteleri ve seo

Emlak siteleri, çevrimiçi rekabetin en fazla olduğu sektörlerden biridir ve gayrimenkul sektöründe, arama motorlarında belirli markaların her zaman öne çıktığı izlenimi oluşmuştur, ancak arama motorlarının gelişmesiyle bu anlayış yavaş yavaş değişmektedir. Şu an çok sayıda gayrimenkul şirketi, internetten müşteri edinmek için kıyasıya mücadele etmekte. Emlak SEO mücadelesi, geniş içerik ve çok detaylı yerel bilgilerin mükemmel »

MOZ – Domain Authority 2.0 – Neler Değişti?

MOZ Domain Authority 2.0

Bir endüstri standarı haline gelen MOZ Domain Authority (Alan adı Otoritesi), tamamen backlink ve sıralama odaklı algoritmasına, spam, kalite ve trafik gibi yeni parametreler ekledi Yeni MOZ MOZ, yeni Domain Authority metriği ile şu an herhangi bir anahtar kelimede sıralama almayan ancak geçmişte sıralama almış siteleri de anlamaya çalışacak. MOZ, bu güncellemeyi, “Karmaşık, doğrusal bir »

SEO Uzmanından Öneriler, Nisan 2019

Seo Uzmanından Öneriler

Bugün SEO Uzmanlığı, Google’da iyi bir konumda sıralanma, kaliteli içerik oluşturma ve dijital pazarlamada ustalık kazanmakla ilgilidir. Taze bilgilerle oluşturulmuş, harika bir içerikle ziyaretçilerinizin ilgisini çekebileceğinizi düşünebilirsiniz ancak; etkili bir şekilde tanıtmayı ve doğru kitlenin önüne getirmeyi bilmiyorsanız sonuç alamazsınız. Google’da iyi konumlanmak, çevrimiçi pazarlamada etkin olmak ve internet dünyasındaki tecrübeli profesyonellerle rekabet etmek istiyorsanız, »

Rank Math SEO Eklentisi Kurulum ve Ayarlar

rank math kurulum sihirbazı

Rank Math kurulum sihirbazını anlatmak istiyorum. Kurulum sırasında, web sitenizin türüne göre dikkat etmeniz gereken bazı seçenekler olabilir. Eklentiyi yüklediğinizde karşınıza üstteki gibi bir sayfa gelir: Kullanım Gereksinimleri Ekranın sağ tarafında “More” yazan bir akordiyon var. Bu akordiyon Rank Math’ın çalışırken ihtiyacı olabilecek Php modülleri vb. denetler. Büyük ihtimalle sorun çıkmaz, en azından benim başıma »

SEO Nedir? Yöntemler, kurallar ve tavsiyeler

SEO Nedir? Yöntemler, kurallar ve tavsiyeler

SEO, Arama Motoru Optinizasyonu (Search Engine Optimization), bir web sayfasını veya sitenin tamamını arama motorlarına uygun hale getirmek için optimize etmek ve arama sonuçlarında daha iyi konumlanmasını sağlamak için gösterilen çabaları ifade eden genel bir kavramdır.

Yinelenen Sayfaların Birincil Sürümünün Belirlenmesi

Duplicate Content Panda

Google’ın yinelenen sayfalar için bir ceza uygulamadığını hepimiz biliyoruz ancak bu sayfaların hangisini birincil olarak belirliyor, nelere göre değerlendiriyor. Bunu anlamak için Google’ın 03.10.2017 tarihli “Bir dökümanın birinci versiyonunu belirleme” adlı patentini rehber alalım. Yöntem belirli bir belgenin çok sayıda farklı versiyonunun bir bilgisayar sistemi tarafından tanımlanması olarak ifade ediliyor. Google bunu yaparken her bir »

Web sitenizden yatırım getirisi nasıl sağlanır?

web sitenizden nasıl kazanc saglayacaksınız

Neden bir web siteniz var? O kadar basit bir soru ki sormak neredeyse saçma gibi görünüyor ama kaç tane web sitesi sahibinin hiç cevaplayamadığını bilseniz şaşırırsınız. Bir cevap verilse bile, genellikle belirsiz ve hedefi olmuyor. Yaygın cevaplar: Rakibimizde bir tane var, Bir İnternet sitemiz olmalıydı, Bugünlerde herkesin bir web sitesi yok mu? İnternetten para kazanma »

SEO’da Psikoloji ve Tetikleyiciler

seo psikoloji ux - ui deneyimi

Davranış ve düşünce kalıplarımızı etkileyen psikolojik tetikleyicilerle ziyaretçileri tıklamaya ve satın almaya teşvik eden seo teknikler nasıl kullanılır? Yaygın inanışın aksine, SEO Uzmanlığında, web sitenize paragraf, başlık, anahtar kelime koymak, mobil uyumlu hale getirmek ve hızlandırmaktan çok daha fazlasına ihtiyacı vardır. İnternetteki içeriğin miktarını düşünün. Göze çarpmak ve insanların harekete geçmelerini sağlamak için, temel inançlara »

Neden SEO’ya Yatırım Yapmalısınız?

SEO neden önemlidir

SEO Hizmeti, arama sonuçlarında doğal bir şekilde yükselmek için gereken önemli bir dijital pazarlama faaliyetidir. SEO Hizmetimizi tanımlarken öncelikle ve en önemlisi, SEO’yu geliştirmek için yaptığımız tüm eylemler doğaldır. SEO geliştirmelerinden elde ettiğimiz sinyalleri Google’dan gelen organik trafikle ilgili verilerle işletmekteyiz. Yaptığımız birçok SEO çalışması bunu doğrulayabilir. Metodik SEO stratejilerini uygularken en uygun kullanıcı deneyimine »

SEO Terminolojisi – Arama Motoru Optimizasyonu Terimleri

seo kavramları

İnternette hergün yeni kavramlar ortaya çıkıyor. Bu kavramlar genelde belirli bir sektör veya konsepte göre farklı anlamlara da gelebiliyor. Bizim konumuz SEO. Bu yüzden SEO ile alakalı 100 kavram veya terimin ne anlama geldiğini açıklamaya çalıştık. SEO Kavramları, Terimleri Arama motoru terminolojisi 301 Yönlendirme Bir sayfayı ziyaret ettiğinizde web server sizi farklı bir sayfaya yönlendirebilir. »

Google Analytics Nedir, Nasıl Kullanılır?

Google Analytics Nedir?

Google’ın Analytics uygulamasından web siteleri hakkında edinilebilecek birçok bilgi var. Birçok işletme bu verileri kullanır ancak pek iyi değerlendiremez. Verilerinizi analiz etmiyorsanız, işinizi büyütmek için önemli fırsatları kaçırıyorsunuz demektir. Bu yazı, Google Analytics’i kullanmaya başlamak için size yardımcı olabilir. İster bir bloğunuz isterse bir web siteniz olsun, kişisel veya kurumsal kullanım için Google Analytics’in nasıl »

SEO, Dijital Pazarlama Uzmanlarından Sözler

Google ne zaman aşık olur

İnternette ilgimi çeken ve zaman içinde değişmeyeceğini düşündüğüm sözleri bu sayfada paylaşacağım. Umarım beğenirsiniz. Arama motoru hileleri hızlı sonuç verir, hızlı biter. İyi bir SEO’nun başarısı zaman alır. Jill Whale SEO bir varlıktır. Tıpkı evinize veya aracınıza taktırdığınız yeni bir özellik gibi. Bu özellik aracınızın değerini arttıracaktır. SEO’da arama motorlarını yanıltan hileler hep kullanıldı, hala »

Google’ın Sevmediği 8 SEO Uygulaması

Seo Analizi, Web Site Performansı

Google’ın web site yöneticilerinden beklentileri hakkında daha önce yazmıştım. Bu yazıda SEO çalışmalarında neleri sevmediğine bakalım. Bu listede sevmediği her şey bulunmuyor, çünkü bilmiyoruz. Ancak sitenizin arama sonuçlarında daha az gösterilmesine veya hiç görünmemesine neden olabilecek uygulamaların bazılarını yazmaya çalıştım. 1. Toplu Link Satın Almak Bir web sitesinden sitenize bağlantı verilmişse arama sıralamanıza olumlu etkisi »

Geniş Altbilgi (Footer) Tasarımı

Web Tasarım

Web sitesi altbilgileri birbirinden farklıdır. Altbilgi tasarımı (footer), web tasarım sürecinin çok fazla öne çıkan bir parçası olmasa da, büyük bir altbilgi, kullanıcıların bilgileri bulmasına, sizinle iletişim kurmasına ve bir web sitesiyle daha iyi etkileşimde bulunmasına yardımcı olabilir. Büyük bir altbilgi, Amazon’un web sitesindeki gibi çok katmanlı bir footer, bilgi karmaşasını önlemeye yardımcı olabilir ve »

Yerel SEO Nedir, Ne Tür Firmalar İçin Önemlidir?

Yerel seo

Yerel SEO, işletmelerin bölgesel trafik almak için yaptığı optimizasyon çabalarından oluşan stratejik bir süreçtir. İçerik, sayfa içi optimizasyonlar ve tüm bunların yerel bir amaca odaklanarak oluşturulmasına yönelik çabalar Yerel SEO kavramını oluşturur. Yerel SEO nedir? 2019 Bölgesel SEO Önerileri Biraz daha açarsak, yerel seo çalışması, Google’ın, bir işletmenin tüm potansiyel yerel sinyallerinin tutarlı ve doğru »

Hosting Değiştirme, Arama Motoru Sıralamasını Etkiler mi?

Hosting Değiştirmek

Hosting değiştirme, arama motoru sıralamanızı çeşitli şekillerde etkileyebilir. İlk olarak, web sitenizi taşıyacağınız yeni sunucunun fiziksel konumu önemlidir. Google gibi bazı arama motorları, web sitesi sıralama kurallarından biri olarak kullandığı IP’yi kontrol eder. Yeni sunucu bir öncekiyle aynı ülkede bulunuyorsa, arama motoru sıralamanız bundan etkilenmemelidir. Web sitesinin yükleme hızı yeni hostinginize göre bir faktördür. Web »

Ücretsiz SSL Yükleme, Ubuntu + Apache

SSL Yükleme

Ubuntu 18.04, Apache Web Sunucusu üzerinde ücretsiz Let’s Encrypt SSL Yükleme Encrypt, ücretsiz TLS / SSL sertifikaları sağlayan bir Sertifika Yetkilisidir. (CA). Bu kurulum için gerekli adımların çoğunu otomatikleştirmeye yarayan bir yazılım istemcisi olan Certbot’u kullanacağız. Şu anda, SSL Seritifkası edinme ve yükleme sürecinin tamamı Apache ve Nginx üzerinde tamamen otomatik hale getirilmiştir. Bu kurulumda »

Google Reklamları, TBM Nedir? Google Ads

Google Reklamları

Arama Ağlarında yayınlanan, genellikle Google Ads, eski adıyla Adwords üzerinden yürütülen arama motoru reklamcılığının hem başarısını hem de maliyetini belirleyen Tıklama başına ödeme (TBM), pazarlamacıların çevrimiçi bir platforma reklam yerleştirmesi ve platform kullanıcılarının reklama her tıklamasıyla platforma ödeme yapması şeklinde çalışan bir reklamcılık modelidir. Ücretli Arama Pazarlaması Nasıl Çalışır? PPC reklamının amacı, reklamverenin web sitesine »

WordPress’in Tarihi 2003’ten Günümüze

Wordpress Tarihi

İnternette yayın yapan tüm sitelerin %30’undan fazlası WordPress kullanıyor. Bir web tasarımcının neredeyse her ihtiyacını karsilayan, popüler içerik yönetim sistemi WordPress ile tanışalı çok uzun zaman oldu. 2003 yılında yayınlanan ilk versiyonunu hatırlamıyorum ancak 2005 yılı başlarında wordpress ile ilk tanıştığımda çok mutlu olduğumu hatırlayabiliyorum. İnternette yeni yazılımlarla tanışma süreci özellikle o yıllarda epey sancılı »

Tamam
Göster

Gizlilik

Siteyi ziyaret ettiğinizde bilgisayarınıza veya mobil cihazınıza küçük bir metin dosyası kaydederiz. Web sitesinin eylemlerinizi ve tercihlerinizi (giriş, dil, yazı tipi boyutu ve diğer ekran tercihleri ​​gibi) belirli bir süre boyunca hatırlamasını sağlar. Sitemizi ziyaret ederek Gizlilik Şartlarını kabul etmiş olursunuz.
Kapat
Teklifi Göster