En iyi müşteriler arama motorundan gelmez

Haydi açık konuşalım, SEO hakkında bildiğiniz tüm kaynaklar kullanıcı odaklı olunması gerektiğini her fırsatta dile getirir, ancak bu tavsiye gerçekte SEO ile ne kadar alakalı? SEO ne kadar geniş bir kavram olabilir ki Dijital Pazarlama süreçlerini tümden ele alabiliyor? Bu iş nerede başlıyor ve nerede bitiyor? Bir açıklaması olmak zorunda.

Arama motoru optimizasyonu adından da belli olduğu gibi insan odaklı değil, robot odaklıdır. İnsanlara odaklanmak bir SEO görevi değildir.

Arama motoru sıralamalarının nasıl belirlendiğini biliyor musunuz? Google ve tüm arama motorları, web sitelerini değerlendirmek ve hangi sayfaların en alakalı olduğunu belirlemek için örümcek dedikleri tarayıcı yazılımlar kullanırlar. Ardından, bu verileri bir algoritmaya bağlarlar ve o da sıralamaları oluşturur. Bu süreçte kim yoktur biliyor musunuz? Gerçek insanlar!

Pazarlama çabalarınızda örümcekler yerine insanları hedeflemeye odaklamanız gerektiğini düşünmüyor musunuz?

Sorun şudur: Arama motorları için çekici olan web sitesi oluşturmak çoğu zaman insanlar için çekici olmayan web sayfalarına neden olur. Bu durum SEO’nun önemli olmadığı anlamına gelmez, ancak dijital pazarlama SEO’dan ibaret değildir.

Anahtar kelime işlemeyi duymuşsunuzdur. Her sayfada belirli sayıda anahtar kelime kullanmak zorundasınız ve bu yöntemi izlerseniz robotik görünen ve çoğu insana hitap etmeyen web sitesi içeriği ortaya çıkar! Seçtiğiniz anahtar kelimenin hedeflenmesi için cümlelerin içine zorla yerleştirilmesi insanlara duygularınızı daha iyi ifade etmek ve etkilemek için kullanmanız gereken kelimelerin önüne geçer.

Başka bir örnek içeriğin uzunluğudur. İnsanlar uzun metin bloklarını okumak istemez. Nitekim, içeriğiniz ne kadar kısa olursa kitlenizin onu okuma ve anlama olasılığı o kadar artar. SEO stratejileri daha uzun içerik oluşturmanızı gerektirir/dayatır, ancak bu durum içeriğinizi insanlar için daha sıkıcı hale getirir.

Durum aslında daha da kötü, Google‘ın algoritmasının her yıl 600 defaya kadar değişebileceğini biliyor musunuz? Google algoritmalarına dayalı bir web sitesi oluşturuyorsunuz ve algoritmanın önümüzdeki ay değişmesi ile tüm çalışmanız boşa gidiyor.

İçeriği arama motoru robotlarından çok insanlara odaklamak gerekmektedir. Sizinle çalışacak, sizi ailelerine ve arkadaşlarınıza tavsiye edecek olanlar gerçek insanlardır.

En iyi müşteriler arama motorundan gelmez

Tebrikler, firmanız artık Google’ın ilk sayfasının ilk sırasında! Muhteşem bir SEO hizmeti aldığınızı ve arama motoru sonuçlarında en önemli anahtar kelimelerde ilk sıraya yerleştiğinizi varsayalım. Böyle bir durumda ilk keşfedeceklerinizden biri nedir biliyor musunuz? Sizi Google’da bulan kişilerin genellikle en iyi müşterileriniz olmadıklarını!

Arama motorundan gelenler büyük ihtimalle fiyat için gelirler ve genellikle kalıcı, anlamlı müşteri ilişkileri kurulmaz. Birisi sizi Google’da bulduğu için ararsa, en az 3-4 başka firmayı da aramış demektir. Ve kiminle çalışacaklarına nasıl karar vereceklerini biliyor musunuz? Bulabilecekleri en ucuz firmayla!

Yapılan anketler internette bir ürün/hizmet arayanların %75’sının kararlarında “fiyat” en önemli faktör değilse de en önemli faktörlerden biri olduğunu ortaya koymuştur.

Bir internet kullanıcısı 3-4 farklı firmayı 5 dakikadan daha kısa sürede arayabildiğinde önceliği elbette fiyat olacaktır.

Başka bir benzetme; bir dondurma standı kurduğunuzu hayal edin. Top kaşık başına 3 lira fiyat belirlemek istiyorsunuz. O bölgedeki tek dondurma standı sizseniz bunu kolayca yapabilirsiniz, ancak hepsi yürüme mesafesinde olan 4 dondurma standı daha varsa ve bazıları topunu 2 liraya veriyorlarsa ne olacak? Seçenek basit: ya fiyatınızı düşürürsünüz ya da farklı bir yere gidersiniz.

dondurma

Neden bütün dijital pazarlama stratejinizi, tüm rakiplerinizin hemen yanında görünmenizi gerektiren bir ortama dayandırıyorsunuz?

Planınız pazarınızdaki en ucuz ürünü satmak değilse en iyi müşterileriniz Google’dan gelmeyecek! İnternet arama motorlarından ibaret değildir. İşinizi, markanızı, kalitenizi, felsefenizi yayacak yüzlerce dijital stratejiyi kullanma zamanı gelmedi mi?

Arama sonuçlarında yükselme isteği, web sitesi içeriklerini, blogları, videoları, sosyal medya gönderilerini ve daha bir çok kanalı etkiliyor. SEO faydalarını bunlar arasına sıkıştırmaya çalışmak için sarfettiğiniz yüksek seviyede çabaya değmez ve çoğu zaman yanlış noktaya odaklanılmasına neden olur.  Yukarıda tartışıldığı gibi, bu çabalar SEO’dan daha fazla insanlara odaklanmalıdır.

Web varlıklarının altyapıları, arama motoru, sosyal medya platformları ve dizinlerin teknolojilerine ayak uydurmak zorundadır. Bu SEO’nun ve Web geliştirme aşamasının görevleridir. Bu SEO görevleri en iyi şekilde yapılsa ve arama motorlarına en uygun şekilde odaklanılsa bile satış ve sadık müşteri garantisi vermez. Başka bir deyişle, sadece SEO yaparak dijital pazarlama yürütmek hedefinizin şaşmasına neden olur.

Evet SEO mecburi olabilir, ancak sizi başarıya taşıyacak olanlar sadece SEO uzmanları değildir. Sanatçılara da ihtiyacınız vardır. Tasarımcılar, ressamlar, müzisyenler, fotoğrafçılar, kameramanlar ve grafikerlere hak ettiği değeri verin. Hedef insan olduğunda SEO uzmanı dijital pazarlamada tüm gereksinimleri karşılayamaz. Web sitenizin, ürünlerinizin, hizmetlerinizin web varlıklarınız üzerinden tanıtımını gerçek anlamda mükemmelleştirecek olan başka meslek dalları vardır.

Daha akılda kalıcı bir marka oluşturmak ve daha fazla tavsiye alabilmek için akılda kalıcı bir farkındalık yaratmaya odaklanabilirsiniz. Ya da bir kitap yazıp yayınlasanız? Bu çok mu zor? Sektörünüze odaklanan bir kitap yazsaydınız ne kadar inandırıcı olacağınızı ve ne kadar aranılan bir firma olacağınızı hayal edin. Firmanızı pazarlamanın Google dışında pek çok yolu var ve bunların çoğu daha etkili olacaktır. Sadece anahtar kelimelere, backlink denilen kör dövüşüne odaklandığınız için hangi fırsatları kaçırıyorsunuz?

Dijital Pazarlama Süreçlerinize Dahil Etmeniz Gerekenler

Yukarıda tartışıldığı üzere SEO, içeriğinizin arama motoru örümcekleri için cazip hale getirmekten fazlası değildir. SEO’ya ihtiyacınız vardır, ancak satış hedeflerinizi gerçekleştirmede tek başına yeterli olmayacaktır. En iyi SEO uzmanları, her ne kadar görevleri dahilinde olmasa da insana dokunma diyebileceğimiz fikirler geliştirerek taktir edilebilir başarılara ulaşabilmektedirler. Aşağıdaki fikirler, dijital pazarlama çabalarınızı destekleyecek ve potansiyel müşterilerinizle buluşma noktalarınızı artıracaktır.

Aylık E-posta bültenleri

E-posta bülteni, tüm müşterileriniz ile iletişim halinde kalmanın en iyi yoludur. Önemli olan e-posta bülteninizin pratik bir değer sağlamasıdır. Onlara ürün ve hizmetlerinizin en özel yönlerini anlatın. Yaşamlarına nasıl değer katmak istediğinizi, yeni fikirlerinizi paylaşın.

Web Sitenizin içeriğini insan odaklı hale getirin

İçeriğinizi arama motoru dostu ifadelerle paketlemek zorunda değilsiniz ve çok fazla içeriğe sahip uzun sayfalara ihtiyacınız yok. Aslında, çoğu insan uzun metin bloklarından oluşan sayfalardan bunalmıştır. Kısa, basit ve öz tutun!

Sosyal Medyada günlük paylaşımlar yapın

Sosyal medya satış yapma ile ilgili değildir. Mevcut takipçileriniz veya arkadaşlarınızla ilişkiler oluşturmak ve güçlendirmekle ilgilidir. Hedef kitlenize bir tavsiye fırsatı ortaya çıktığında sizi hatırlaması için tutarlı bir şekilde gönderi yayınlamanız önemlidir.

Blog içeriğinizin kalitesine önem verin

SEO firmaları genellikle blogunuz için ayda 4 tane ya da haftada en az 2 tane makale yayınlamanızı tavsiye eder, ancak bu makaleler genellikle arama motoru optimizasyonu amacıyla yazıldığından kalitesi yeterli değildir, yani çoğu durumda bir insanın okumaya değer bulacağı içerikler değildirler. Blogunuza çok sayıda makale girişi yapmak yerine, insanların okumaktan keyif alacağı yüksek kaliteli içerik oluşturmaya odaklanın. Ayda bir yazılan kaliteli makale kitlenizin ilgisini çekmek için çok şey ifade eder.

Konuşma Yapın

Şehrinizde veya ülke çapında konuşma fırsatları arayın! Konuşma, güvenilirlik ve birinci sınıf bir marka oluşturmanın harika bir yoludur. Konuşmanız yeni müşteriler çekecek ve size daha yüksek ücretler alma olanağı verecektir.

Kendiniz sahneye çıkmak istemiyor olsanız da topluluk oluşturabilir ve çevrenize değer katabilirsiniz. Ofisinizde ayda bir etkinlik düzenleyin ve bir konuşmacıyı davet edin.

Video Çekin

Biriyle bağlantı kurmanın en iyi yolu yüz yüze görüşmektir. Ancak bütün gün potansiyel müşterilerle konuşarak geçiremezsiniz. Videonun güçlü bir iletişim aracı olmasının nedeni budur, yüz yüze görüşmenin yerini alır ve ölçeklenebilir hale getirir. Videonuzu bir kez çekersiniz ve yıllar boyunca binlerce kişi tarafından izlenir.

SEO Hizmeti alıyorsanız mutlaka Adwords de kullanın

SEO hizmeti alıyor ve arama motorlarından müşteri çekmek istiyorsanız, Google AdWords gibi tıklama başına ödeme reklamlarını da mutlaka kullanın. SEO’nun aksine, TBM garantili görünürlük ve trafik oluşturur. Birisi reklamınızı tıklayıp web sitenizi ziyaret etmedikçe ödeme yapmanız gerekmez. Bir  Adwords kampanyası oluştururken dikkate alınması gereken çok şey vardır, bu yüzden güvendiğiniz bir uzmanla çalıştığınızdan emin olun.

Rakiplerinizin olmadığı yerlerde olun

Dondurma standı benzetmesini hatırlayın. Amacınız, rakipleriniz tarafından fazlasıyla doyurulmamış satış yollarını bulmak olmalıdır. Yaratıcı olun ve pazarınızdaki diğer firmaların henüz bulamadığı fırsatları arayın!

Dijital pazarlama anlayışınıza katkıda bulunmuş olmayı umuyorum. SEO önemlidir ancak tek başına dijital pazarlamanızın ana odağı yapmamalısınız. Firmanızı büyütmenin ve birlikte çalışmaktan zevk aldığınız müşterileri çekmenin daha birçok yolu vardır.

Unutmayın, Google arama sonuçlarındaki pozisyonunuzu bir gecede yok edebilir, ancak markanız ve kaliteniz her zaman sizindir.