SEO Tavsiyeleri

E-ticaret sitesi, blog ya da kurumsal bir web siteniz olabilir, fark etmez, internette yaptığımız tüm faaliyetlerimizin popülerleşmesini isteriz. Birisi bizi, ürünümüzü veya hizmetimizi aradığında bulsun, Google ilk önce bizi göstersin isteriz. Peki Google’da ilk sayfada hatta 1. sırada çıkabilmek çok mu zor? Nasıl yapılabilir?

SEO, arama motorlarında sağlık bir şekilde yükselerek dönüşüm sağlaması ve bu dönüşümleri zamanla öngörülebilir hale getirmek için gerekli olan, her şirketin rekabet ve beklentilerine özel bir uygulamadır.

SEO projelerinde edindiğim bazı tecrübeleri kısa başlıklar halinde açıklamak istiyorum. Bu tecrübelerden bazıları duruma özel tecrübeler olabilir. SEO’nun sürekli değiştiğini ve her web sitesi için farklı gereksinimler olabileceğini göz önünde bulundurmanız iyi olur.

  • SEO’da planlama çok önemlidir. İyi bir planlama yaparak hataları önlemek, hataları düzeltmekten çok daha kolaydır.
  • Meta Etiketler önemlidir. Google’a ve kullanıcıya en doğru mesajı iletmek için dikkatli kullanın. İyi bir başlık ve meta açıklama tıklanma oranına büyük etki yapabilir.
  • Konumları ve trafiği yorumlamakta acele etmeyin. İyi bir analiz için zaman ve kıyaslama için yeterince parametre gerekir. SEO’da anlık değişimlere şahit oluyoruz ancak çoğu şey günlük veya haftalık değil, aylık olarak değişir. Düzenli çalışmak ve durmamak gerekir.
  • Analizleri takıntı haline getirmeyin. İlk başladığımda, her gün, her saatte bir şeylerin değişeceğini düşünerek web sitemin sıralamasını kontrol ederdim. Zaman kaybından başka bir şey değildi. Şu an, analiz sayfalarında saatler geçirmek yerine yeni fikirler için araştırma yapıyor, yeni siteler keşfetmeyi tercih ediyorum.
  • 100’den fazla siteyi optimize ettim ve sonuçları etkileyen en önemli şeyin, SEO’sunu yaptığım ürün veya hizmetin kalitesi olduğunu fark ettim. Kötü bir şeyi pazarlamaya çalışmayın.
  • E-ticaret sitelerinin optimizasyonu farklıdır. Bunun ilk nedeni rekabet seviyesidir. Tüm stratejinin çalıştığınız site etrafında dönmesi gerektiğinden, yalnızca sitenin mevcut durumuna değil, türününe göre de SEO yapmanız gerekir.
  • SEO’yu çeşitli yollarla suistimal edenler var ancak yaratıcılık ve sıkı çalışma her zaman kazanır. Bazı insanlar SEO uzmanlarını web sitelerinin kodlarına müdahale ederek sıralamalarda öne çıkaran bir tür bilgisayar korsanı gibi görüyor. Gerçeğin bununla hiç alakası yoktur.
  • SEO bir misafirperverliktir. Ziyaretçiye istediğini verirsiniz ve onlardan istediğinizi alırsınız.
  • Alan adı yaşı duruma göre biraz önemlidir ama bazen de çok önemli değildir. Arama konumlarını etkileyen 250’den fazla faktör olduğunu duymuşsunuzdur. Bence bu sayı çok daha fazla. Bu faktörlerden bazıları birbirlerini tetikleyebilir veya etkisiz hale getirebilir. Alan adı ve sitenin yaşı kesinlikle bir sıralama faktörüdür ancak iyi sıralama şansı veren daha birçok önemli faktör vardır.
  • Büyük markaları geçmek çok zor değildir. Büyük markalar yarışa yüksek bütçe ve riskler ile girdiğinden karar almaları uzun sürer ve birçok konuda ağır kalırlar. Günümüzde trendler çok hızlı değişiyor ve bu değişim her seviyede işletme için harika fırsatlar yaratıyor. Büyük ve hantal şirketlere karşı birçok avantajınız var.
  • Yaptığınız her şeyi çeşitlendirin. Google, benzer parametrelere sahip bağlantıları analiz edebilir. İçerik kalitesini rahatlıkla anlayabilir. Semantik, LongTail, TF*IDF gibi kavramların ötesine geçmek zorundayız.
  • Güncel kalın. Arama motoru optimizasyonu her gün daha karmaşık hale geliyor, bu yüzden en yeni SEO haberlerini okumak önemli.
  • İnsanlar için yazın. Evet, SEO’da semantik önemlidir, ancak siteniz kullanıcıların beklentilerini karşılamıyorsa göstereceğiniz diğer çabaların pek bir anlamı yoktur.
  • Her SEO uzmanının temel web programlama dillerini bilmesi iyidir. Site kodu optimizasyonda büyük bir rol oynar, bu nedenle sahne arkasında neler olup bittiğini anlamak için makul seviyede JavaScript, Css ve Html öğrenmelisiniz.
  • Bazı bilgiler sadece deneyimle elde edilir. SEO konusunda yazılmış tüm kitapları ve tüm haberleri okumuş olsanız bile bazı şeyler sadece tecrübe edilerek öğrenilebiliyor.
  • Google, Panda veya Penguin temalı başlıklar içeren güncellemeler yayınlarsa bir şeyler değişmiştir.
  • Her şey birbirine bağlıdır.  İç ve dış bağlantılarda “rel” etiketinin etkin kullanılması önemlidir.
  • SEO gelişecek, optimize ettiğimiz web siteleri değişecek, ancak insanlar web sitelerine ihtiyaç duyduğu ve bir şeyler aradıkları sürece SEO’nun bir türü var olacaktır.
  • Anahtar kelimelerin seçimi önemli ancak yukarıda bahsettiğim gibi sadece anahtar kelimeye odaklanılmamalı. Google bu konuda fazlasıyla iyidir. Bazı arama sonuçlarında aranılan kelime 1 kez bile geçmez!
  • Özgün içerik önemli. Özgün olmayan makalelerin veya görsellerin ziyaretçileriniz için özel bir önem taşıdığı konusunda kendinizi kandırmayı bırakın.
  • Güvenilirliği ve itibarı ölçebilirsiniz. Bu ölçümlere yeterince dikkat etmezseniz, kendinizi kötü bir konumda bulabilirsiniz.
  • Hemen çıkma oranı önemlidir. Hemen çıkma oranı siteden elde edilen dönüşümler hakkında ipucu verir. Hemen çıkma oranını %25 azaltabilirseniz, ziyaretçilerin %25’i kendilerinden bekleneni yapar.
  • Alaka düzeyini ciddiye alın. İçerik oluşturma, site optimizasyonu ve backlink açısından alaka düzeyi bir öncelik olmalıdır.
  • Her zaman rakiplerinizden öğrenmeye çalışın. Sitenizin kötü bir konumu varsa, cesaretiniz kırılmamalıdır. Bunun yerine, sizden daha iyi pozisyonlara sahip olan rakiplerinizden en az 5’inin yöntem ve stratejisini belirlemeye çalışın. Sonra bu yöntemleri sitenizde deneyin.
  • Web siteniz SEO için optimize edilmemiş olsa bile, tutarlı ve alakalı içeriğe sahipseniz iyi sıralanma şansınız vardır. İlk önce diğer dijital pazarlama stratejilerinize odaklanın, insanların web sitenizi sürekli gelmelerini sağlayacak bir yol bulmak zorundasınız. Google, kendi özel yöntemleriyle web sitenizin bu anlamda kalitesini geç de olsa olçecektir. Google iyi sıralanmanın amacı müşteriye dönüştürme olasılığı en yüksek olan ziyaretçilerle tanışmaktır. Bu nedenle, Google’ın isteyeceğini düşündüğünüz şey için değil, sunduğunuz her ne ise onun kalitesine odaklanın.
  • Yaşamda olduğu gibi SEO’da da bir şeyi başarmanın süper hızlı yolu yoktur . Birisi bunun aksini iddia ederse, size bir şey satmaya çalışıyordur.

SEO’yu tam olarak anlamak için, size yol göstermesi açısından bir seo danışmanı ile çalışmayı düşünebilirsiniz. Ortalıkta çok farklı pazarlama tekniği olması ve sürekli değişmesi nedeniyle işiniz için en uygun olanını bulmak zor olabilir. Seçeneklerinizi daraltmak ve hedef kitlenize ulaşmanıza yardımcı olacak mükemmel stratejiyi belirlemek için başkasının deneyimini kullanabilirsiniz.

SEO, arama motorlarında daha üst sıralarda yer almak için çaba sarf etmektir ve zaman içinde kaliteyi vurgulayan uzun bir oyundur. Kalitenin tutarlılığı, SEO hakkında söylenebilecek her şeyden daha önemlidir.

Uzun vadeli, iyi konumda sıralamanın anahtarı, hedef anahtar kelime için en iyi bilgiyi ve en iyi kullanıcı deneyimini sunan içerikleri oluşturmaya odaklanmaktır.

Bursa SEO | Web | Dijital Pazarlama Kurumsal Hizmet Kombinasyonları
Web sitenizin kurumsal işlevlerini geliştiren Bursa SEO / Web hizmet kombinasyonlarımız ile müşteri kitlenizi ve gelirlerinizi artırabilirsiniz.
3

Bursa SEO Çalışmalarında Onlarca Başarılı Referans!