Amazon’daki ürünleriniz için SEO

Türkiye’de giderek popülerleşen Amazon’da küçük işletmelerden büyük şirketlere çok sayıda satıcı bulunuyor. Bu da yüzbinlerce ürün demek. Amazon’da satış yapmayı planlıyorsanı, ürünlerinizin farkedilmesi için de bir planınız olmalı. Amazon ürünleri için SEO, müşterilerin ürününüzü görme, tıklama ve satın alma olasılığını artırarak satışlarınızı etkileyebilir.

SEO, arama motorları ve web sitesini optimize ederken olduğu kadar, insanların arama yaptığı her platformda önemlidir. Ürünleriniz her nerede olursa olsun, ilgili anahtar kelimeler arandığında eşleşmesi ve sonuçlarda görünmesi için Amazon gibi platformlarda kullanılara ayrılan seçeneklere web sitemizi optimize ediyormuş gibi özen göstermeliyiz.

Kullanıcılar arama yaptığında nadiren 2. veya 3. sayfa geçerler, bu nedenle Amazon’da ilk sayfada sıralanmak, satış için büyük önem taşır. Bu makalede Amazon’un algoritmasını ve arkasındaki sıralama faktörlerini anlamaya çalışalım.

Amazon Algoritması Nasıl Çalışır?

Google’da olduğu gibi Amazon’da da arama sonuçlarını sıralamak için çalışan algoritmalar olacaktır ve tabii ki vardır. Bu algoritmalar, aramalar işleme dayalı olduğu için bir arama motorundan farklı şekilde çalışmalıdır. Örneğin Google’da bir arama sonucuna ürünün araştırılması için tıklanabilir ancak Amazon kullanıcıları için tüm sonuçlar genellikle satın alma noktasındadır. 

Amazon sadece bir satın alma platformu olduğundan, Google’a göre daha az sıralama faktörü olmalıdır ve bu nedenle farklı bir SEO yaklaşımı gerektirecektir. Amazon, A9 adı verilen kendi arama algoritmasına sahiptir. Bu algoritma şirketin tüm SEO’sunu yöneten bir sübvansiyondur. Amazon, dünyanın en büyük e-ticaret sitesidir ve en büyük önceliği mümkün olduğunca verimli bir şekilde satış yapmak ve elbette para kazanmaktır. Bu yaklaşımla, A9 algoritmasının, satılması en muhtemel olduğuna karar verdiği ürünü ilk sıraya koyacağını düşünebiliriz.

A9 algoritması da Google’ın algoritmaları gibi sürekli gelişir; bu nedenle öngörülemeyen güncellemeler arama motoru optimizasyonu için sorunlara neden olabilir. Ancak, satıcıların yalnızca temel prensipleri öğrenmesi değişikliklere ayak uydurabilmesi için yeterli olacaktır. Amazon, insanların daha sık satın almalarını sağlamak için sürekli ayarlamalar yapmaktadır, bu değişikliklere ayak udurmak için satıcıların da ürün listelerinde düzenli değişiklikler yapması gerekir.

Tüm arama algortimaları genelde iki temel faktöre dayanır. Bunlar alaka düzeyi ve performanstır. Amazon için de aynı şey geçerlidir. Ürün sayfalarını optimize ederken bu iki sıralama faktör düşünmeye başlama noktasıdır.  Alaka düzeyi ve performans, daha etkili bir SEO için kendi içinde alt kategorilere ayrılabilir.

Alaka düzeyi sıralaması faktörünü etkilemesi kolaydır, anahtar kelime kullanımınıza bağlı olarak doğrudan yapılabilir. Ürün başlığı, Amazon Ürünleri için SEO’da kullanılan en etkili alandır. En alakalı anahtar kelimeler, başlıkta kullanılmalı, marka adı içermeli ve açık bir tanımlamaya sahip olmalıdır. 

Başlığa dahil edilebilecek diğer detaylar, ürün tipi, rengi, büyüklüğü, özel malzeme ve eğer varsa miktardır. Ürün başlığını çok fazla anahtar kelimeyle doldurmak kullanıcıyı vazgeçirebilir; bununla birlikte algoritma spam olarak görebilir; dikkatli olunmalıdır.

Amazon arama sıralamalarında etkili bir diğer faktör, Amazon satıcı hesabınızın yönetim panelinde kullanılan gizli anahtar kelimelerdir. Amaçları, Amazon’un algoritmasına, ürünlerinizin hangi anahtar kelimeyi hedeflediğini söylemektir. Bu anahtar kelimeler için ayrılmış beş alan vardır ve her biri 50 karakterle sınırlıdır. 50 karakter sınırı aşılırsa anahtar kelime dizine eklenmez.

Ürün açıklamanız, SEO’nun ötesinde, kullanıcılar için cazip ve çekici olmalıdır. Müşterinin ikna olabilmesi için ürünü iyi anlatmalı, detaylı, doğal ve inandırıcı olmalı, kolay okunabilmelidir. 

Performansla ilgili sıralama faktörlerinde anahtar kelimelerin ötesindeki ek unsurlar devreye girdiğinden, kontrolü biraz daha zordur. Ancak yine de bunları anlamak ve kullanmak önemlidir. Elbette, fiyat, Amazon üzerinden yaptığınız satışların sayısı üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. Ürün fiyatınız, ürününüzü veya benzerlerini satan diğer satıcı ve sitelerle rekabet edebilmelidir. Bu, dönüşüm oranınızı (toplam ziyaretçi sayısına bölünen satın alma sayısı) olumlu yönde etkileyecektir. 

Diğer satıcılar daha düşük fiyat çekiyorsa, dönüşüm oranınız ve arama sıralamanızı olumsuz yönde etkilenebilir, çünkü algoritma ürünlerinizi satma olasılığı daha düşük olarak değerlendirebilir. Ürünün fiyatlandırmak kolay değildir, ancak araştırma yapmak ve doğru araçları kullanmak, ürününüzü en iyi şekilde fiyatlandırmanıza yardımcı olacaktır. Amazon dönüşüm oranınız, yani satışlarınız ürünlerinizin fiyatı ile ilişkilidir ve bu da arama motoru sıralamasında önemli bir etkiye sahiptir.

Resim Kalitesi

E-ticaret sitelerinde görsel kalitesi çok önemlidir. Amazon resimlerin en az 1000 piksel yüksekliğinde veya genişliğinde yüklenmesini önerir. 

Yorumlar

Genel olarak, üst sıralardaki ürünlere çok sayıda pozitif yorum yapılmıştır.  Olumsuz eleştiriler aldığınızda dikkatli olun ve müşteriniz ile aranızdaki sorunları en kısa sürede çözmeye çalışın.

Web Siteniz Arama Motorlarında Neden Görünmüyorİşte kontrol listesi ve kaynaklar (PDF)

Google’da risk almadan, daha iyi sıralama almak için ihtiyacınız olan Kontrol Listesi ve Kaynaklar PDF