Google’ın web site yöneticilerinden beklentileri hakkında daha önce yazmıştım. Bu yazıda SEO çalışmalarında neleri sevmediğine bakalım. Bu listede sevmediği her şey bulunmuyor, çünkü bilmiyoruz. Ancak sitenizin arama sonuçlarında daha az gösterilmesine veya hiç görünmemesine neden olabilecek uygulamaların bazılarını yazmaya çalıştım.

1. Toplu Link Satın Almak

Bir web sitesinden sitenize bağlantı verilmişse arama sıralamanıza olumlu etkisi vardır. Ancak, bu bağlantı diğer web sitesine nasıl girildi? Sitenizde bulunan bir içeriğe doğal bir alaka mı gösterilerek paylaşıldı mı yoksa ücret karşılığı toplu veya tek link mi satın aldınız? Eğer ücret karşılığı toplu link aldıysanız link kalitesine bakmadan tümünü reddetmenizi tavsiye ederim. (Disawow) Özellikle arama hacmi yüksek anahtar kelimelere verilmiş çapa bağlantıların bulunduğu sayfalarda yeteri kadar içerik yoksa risklidir, şüphe çekektir. Büyük şirketler de dahil olmak üzere birçok işletme, bağlantı satın aldıkları için sıralama kaybetmektedir.
Not: Disawow, Google’ın istenmeyen bağlantıları reddedebilmeniz için Search Console’a eklediği bir özelliktir. Sitenize bağlantı vermesini istemediğiniz alanadlarının bir listesinin bulunduğu basit bir metin dosyasıdır.

2. Aşırı reklam

Karmaşık, üst üste binmiş içerik Google’ın sevmediği durumlardan biri. Reklamları içerikten ayırmak zorsa ve reklamlar kullanıcıları belirli bir eyleme zorluyorsa Google’ın kullanıcı deneyimi anlayışına göre çok kötüdür, sıralamanızı düşürür.

3. Gizli Metinler

Eskiden site sahipleri botlar için gizli metinler oluştururlardı. Bu metinler anahtar kelime öbeklerinden oluşur, ziyaretçilere görünmezdi. Örneğin beyaz bir arka fona yine beyaz renkte metinler girmek gibi.. Hala yapan var mı bilmiyorum ama riskli birşey, asla denemeyin. Teknoloji çok gelişti, botlar çoğu şeyi okuyabiliyor. 10 yıl önce internetten indirdiğiniz bir fotoğrafın ismini değiştirir, olmadı ters çevirir yine olmadı belirli bir alanını kroplayıp kullanabilirdiniz. O zamanlar görsel aramalarında aynı fotoğrafın farklı kaynaklardan 10 kez sıralandığını görebilirdiniz. Günümüzde görsel ararken aynı görselin iki kez gösterildiğine hiç pek rastlayamazsınız. İşler değişti, kopyalamak, başkasına ait bir içeriği referans göstermeden yayınlamak gerçek hayatta hırsızlık yapmak gibi bir şey haline geldi. Tabii ki cezası da sanal olarak veriliyor.

4. Küçük işletmeler 🙂

Arama sonuçlarında, telefon, beyaz eşya gibi elektronik cihaz üretenler, malüm emlak siteleri gibi büyük şirketlerle alt alta sıralanan küçük bir işletme göremezsiniz. İlgili anahtar kelimelerde üst sıraları parsellemiş durumdalar.

5. Anahtar kelime spamı

Bir sürü anahtar kelime kullanılarak yazılmış, devrik cümlelerden oluşan, bilgilendirmeyen içeriklerin rank alması imkansızdır. Bununla birlikte, her anahtar kelime için rakabet edenleri baz alan, farklı bir oyun kurulduğunu unutmayın.

6. Yinelenen içerik (duplicate content) ve kopya içerik

Yinelenen içerik, aynı içeriğin sitenizin farklı sayfalarında yayınlama durumunu ifade ediyor. Bir de kopya içerik var. Başka sitelerden kopyalanmış içerik. İkisi birbirinden farklı değerlendiriliyor. Başka sitelerden kopyalanan içerik manuel bir ceza getirebilir. Yinelenen içerik için google ceza vermiyor ancak sıralamanızı olumsuz etkileyebilir. Web sitelerindeki tüm içeriğin tamamen özgün olması çok önemlidir.

7. Flash Animasyon

Google şu anki teknolojisi ile belki flash içeriği tanımlar hale gelmiş olabilir ancak öyle bile olsa arama motoru botlarına ve web sitesine getireceği yük bakımından hala istenmeyen bir nesne.

8. Site Hızı

Web sitelerinin açılma hızı uzun zamandan beri google’ın olumlu sinyallerini tetikleyen bir faktör. Hız için görsel öğelerden fazla taviz vermek de iyi değildir. Kullanıcı da düşünülerek, görsellik ve hız arasında konsepte göre iyi bir denge kurulması gerekir. 9. Bing 10. Yandex 😉

Google’ın Sevmediği 10 SEO Taktiği” te bir düşünce

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir