Yerel SEO, işletmelerin bölgesel trafik almak için yaptığı optimizasyon çabalarından oluşan stratejik bir süreçtir. İçerik, sayfa içi optimizasyonlar ve tüm bunların yerel bir amaca odaklanarak oluşturulmasına yönelik çabalar Yerel SEO kavramını oluşturur.

Yerel SEO nedir? 2019 Bölgesel SEO Önerileri

Biraz daha açarsak, yerel seo çalışması, Google’ın, bir işletmenin tüm potansiyel yerel sinyallerinin tutarlı ve doğru olduğundan emin olmasını sağlamaktır. Bunun anlamı da şudur: aynı işletme için yanlışlıkla farklı bilgiler sağlıyorsanız, yerel arama sonuçlarında pozisyonunuz kötü etkilenir.

Yerel SEO neden önemlidir?

Yapılan anlizlerde, telefonlarından yerel arama yapanların % 50’sinin aradıkları mağazaya aynı gün içinde gitmektedir. Bilgisayarlarından veya tabletlerinden arama yapanlarda ise bu oranın % 34 olduğu görülmüştür. Bu aramaların yüzde18’i aynı gün içinde satın alma yapmıştır. Her 3 google aramasından biri mağazaya gelmeden hemen önce gerçekleşmiştir.

Yerel SEO’dan kimler faydalanabilir?

Avukatlar, Hukuk Büroları Avukatlar için yerel seo’nun en büyük avantajlarından biri, Google’ın cep telefonlarındaki yerel arama sonuçlarında doğrudan arama düğmesi göstermesidir. Dolayısıyla google’da avukat araması yapan kişi, kendi konumuna en yakın sonuçları görecektir.

2019 04 08 15 34 business.google.com  1024x439 - Yerel SEO Nedir, Ne Tür Firmalar İçin Önemlidir?
Google Benim İşletmem Fotoğraflar

Doktorlar, Hastaneler

Acil ihtiyaç duyulabilecek bu yerler için yerel arama sonuçları kullanıcının telefonundaki harita uygulamasını açan bir yol tarifi düğmesi gösterir ve doktorun ya da hastanenin adını öne çıkarır.

Tesisatçılar Yerel SEO’dan faydalanacak diğer bir sektör de tesisatçılardır. Sıhhi tesisatla ilgili acil bir durum olduğunda hiçbirimiz tesisatçının dükkanına gitmeyiz. Tanıdığımız bir tesisatçı varsa ararız,yoksa google’da arama yaparız. Google mesleklere göre özelleştirilmiş sonuçlar gösterebilir. Bu sebepten bir tesisatçı aradığınızda google, telefon numaralarını ve yorumları öne çıkarır.

Restoranlar Restoranlar, yerel seo’dan en fazla fayda sağlayan işletmelerdir. Çünkü diğer işletmelere oranla daha fazla yorum alırlar ve adres bilgilerine daha fazla özen gösterirler. Yorumlar google için değerli bir sinyaldir.

2019 04 08 15 28 business.google.com  1024x476 - Yerel SEO Nedir, Ne Tür Firmalar İçin Önemlidir?
Google My Business Uygulaması

Lokal SEO’nun en önemli 3 aşaması

Yerel SEO temel olarak organik SEO’dan farklı değildir. Anahtar kelime araştırması, içerik, bağlantılar ve sayfa içi teknik yapılandırma her iki seo türünde standarttır. Yerel seo’da dikkat edilmesi gereken bazı ek unsurlar vardır. Bu unsurlar sektörünüzle ve işinizi nasıl sunduğunuz ile alakalıdır.

Anahtar kelime araştırması

Bazı yönleri biraz farklı olsa da, yerel SEO için anahtar kelime araştırması da aynı şekilde yapılır. Telefonlardaki asistan uygulamaları (Google Asistan, Siri gibi) sayesinde sesle komut vererek yapılan aramaların sayısı sürekli artmaktadır. Bu tür aramalarda kullanıcılar genellikle yakınlarındaki bir yeri sorgulamaktadır. Örneğin “en yakın metro nerede“. İnsanlar aramalarda kullandıkları anahtar kelimeleri telafüz ederken tarayıca yazdıklarından daha farklı kullanırlar. Bu yüzden, sektörünüz servis odaklıysa, soru içeren anahtar kelime varyasyonlarını günlük hayatta telafuz ettiğimiz gibi kullanmak gerekir.

Bölgesel SEO çalışmaları için içerik

Odaklanılan anahtar kelimelerin yerel özelliklere, uzantılara sahip olması önemlidir. Sektörünüze bağlı olarak, içeriğin yerel kullanıcılara hitab etmesi, bilgilendirmesi ve bilginin derinliğinin yeterli olması gerekir. Bununla birlikte çok uzun içerikler yazmak iyi seo yapıldığı anlamına gelmez. Seo’da her şey, içeriğinizin niteliğine ve sitenize gelen arama sorgularının içeriğinizle alakasına bağlıdır.

Yerel SEO için bağlantılar organik SEO’dan biraz farklı. Öncelikle, bağlantı alırken Google’ın Web Yöneticisi Kurallarını göz önüne almalısınız. Link yapılandırmaya çalışırken Google’dan manuel bir ceza alamamak için Google’ın Web Yöneticisi Yönergelerini ihlal eden bağlantılar oluşturmamalısınız, Google bunları eninde sonunda algılar ve tüm emekleriniz boşa gidebilir.

2019 04 08 15 30 business.google.com  1024x439 - Yerel SEO Nedir, Ne Tür Firmalar İçin Önemlidir?
Google Benim İşletmem

Yerel SEO’da, kaliteli bağlantılar oluşturmak için groupon siteleri, yerel dizin siteleri, sanayi ile ilgili yerel siteler, yerel haber siteleri kullanılabilir.

Benim İşletmem Sayfası, Google Firma Ekleme

Google Benim İşletmem, (Google My Business), yani Google firma ekleme özelliği, işletme sahiplerinin çevrimiçi varlıklarını yönetmelerine yardımcı olan ücretsiz bir araçtir. Markaların bölgesel arama sonuçlarında yükselmesi yönünde büyük etkiye sahiptir.

Google’ın Yerel Arama sonuçlarında, aradığınız konu ile ilgili yakınınızdaki işletmelerin listesini, bu işletmelerin herbirine ait adres, çalışma saatleri, kategori, yorumlar gibi eklentilerle birlikte sıralar. Özellikle yeni kurulmuş yerel firmalar GMB’den etkili bir biçimde faydalanabilir.

Google My Business bilgilerini kullanan Google Knowledge Graph, veritabanında belirli aramalarla alakalı işletmeler ve ilgili varlıklar hakkında bilgiler oluşturur.

Google firma ekleme özelliği kullanılarak yeni bir işletme oluşturulduktan sonra, kolay erişim ve aranabilirlik için geleneksel Google Arama ile Google Haritalardaki konumu senkronize edilir.

Organik aramaların büyük çoğunluğunun Google’dan gelmesine (dünya genelindeki arama motoru pazar payı için yüzde 90’a yakın) GMB’nin katkısı büyüktür.

Google My Business’e firmanızı doğru bir şekilde eklemek için bu rehberden faydalanabilirsdiniz.

Google Benim İşletmem’in temelleri

Dijital pazarlamada yeniyseniz, Google Benim İşletmem aracının sunduğu fırsatları daha iyi anlamanız için bazı temel bilgilerle başlayalım.

  • Google Benim İşletmem ücretsizdir ve kurumsal web sitenizin yerine geçmez.
  • Web sitenize bağlantı verir ve dizinlerine ekler.
  • İşletme bilgileriniz Google arama sonuçlarında, Google Haritalar’da ve Google + ‘da görünebilir.
  • Daha önce Google’ın diğer iş araçlarını kullanarak işletmeniz hakkında bilgiler verdiyseniz muhtemelen işletmeniz GMB’de zaten listelenmiştir.
  • Google Rehber ve Google+ Sayfaları Paneli, önceleri işletme bilgilerinizi yönetmenin en iyi yoluydu, ancak her ikisi de otomatik olarak Google’ın evrensel platformu Google Benim İşletmem’e bağlandı.

Google Benim İşletmem’e Kayıt

Google Benim İşletmem’e firmanızı kaydetmenin ilk adımı, işletmenizin daha önceden kaydının yapılıp yapılmadığını anlamak için Google’da arama yapmaktır.

İşletmenizi açalı birkaç yıl veya daha fazla olduysa, zaten eklenmiş olması muhtemeldir. Bu durumda yanlızca sayfanızın sahipliğini doğrulamanız yeterlidir ve yalnızca sahiplik talebinde bulunmanız gerekir. Doğrulama talebiniz onaylandıktan sonra sayfanızı istediğiniz gibi yönetebilirsiniz. İşletmeniz için daha önceden bir giriş varsa, Google sizi bilgilendirecektir.  Ayrıca, bir başkası sayfanızda hak talep ettiyse bu konusunda sizi uyarabilir. Bu durumda, aşağıdaki adımları izleyin.

  • İşiniz hakkındaki tüm bilgileri forma girin, bilgiler doğru olsun ve imla kurallarına uyun.
  • İşletmeniz için en uygun kategoriyi seçtiğinizden emin olun (aralarından seçim yapabileceğiniz çok fazla iş kategorisi göreceksiniz).
  • Listelenen son seçenek, oluşturulan işletmenin, müşterilere bulundukları yerde mal veya hizmet sağlayıp sağlamadığını sorar. Bu genelde tesisatçılar, tamirciler, pizzacılar gibi evlere servis veren işletmelerle ilgilidir. Bu türden bir iş yapmıyorsanız boş bırakın.

Hizmet Alanı, İşletme Ayrıntıları Ekleme veya Düzenleme

Google firma ekleme işlemi için Google Benim İşletmem’de oturum açın ve kart görünümününde kullanın. Konumlarınızı kartlar yerine liste olarak görüntülüyorsanız, işletme listesinin sağ üstündeki kartlar simgesine tıklayarak kart görünümüne geçin.

  • Yönetmek istediğiniz işletmeyi seçin ve “Konumu yönet” i tıklayın.
  • Menüden “Bilgi”‘yi tıklayın.
  • “Adres” bölümüne tıklayın.
  • Eğer müşterilere yerinde servis veriyorsanız, açılan pencerede, “Müşterilerime bulundukları yerde mal ve hizmetler veriyorum” seçeneğinin yanındaki “Evet” i seçin.
  • Hizmet verdiğiniz alanı belirlemek için bilgilerinizi girin. Servis alanınızı, hizmet verdiğiniz posta koduna, şehre göre veya bulunduğunuz yerin etrafındaki belirli bir alana göre ayarlayabilirsiniz.
  • Google’da tam adresinizin görünmesini ve işletmenizin sadece işletme adresinde belirli saatlerde müşteri kabul ettiğini belirtmek istiyorsanız  “Müşterilerime iş adresimde hizmet ver” seçeneğinin yanındaki kutuyu işaretleyin.
  • Kaydedin.

İşletmenizi doğrulama

İşletme bilgilerinizi ve hizmet verdiğiniz bölge bilgilerini girdikten sonra, işletme kaydınızı doğrulamanız gerekir. İşletme girişinizin görünürlüğü ve performansı için bu çok önemlidir.

En kolay yol, girişinizi Ptt posta yoluyla doğrulamaktır. Bu seçeneği kullanırsanız Google işletme adresi olarak verdiğiniz adrese içinde onay kodu bulunan bir mektup gönderir. Bu şekilde yetkisiz kişilerin sahte işletme girerek, insanları yanlış yönlendirmesini engellemiş olur.

Google, işletmeniz doğrulanana kadar işletmenizi veya düzenlemelerini göstermeyecektir. Tabii ki sayfanızla ilgili analizlere de erişemezseniz.

Google’ın gönderdiği mektubun elinize geçmesi genellikle bir hafta sürer. Mektuptaki kodu Google Benim İşletmem sayfasında,  “İşletmemi Doğrula” linkine tıkladıktan hemen sonra açılan forma girerek işletmenizi doğrulamış olursunuz. Sayfanız aramalarda görünmeye başlar.

İşletmenizi Yayınlama

İşletme sayfanızdan en iyi şekilde yararlanmak için işletme ayrıntıları içinde sunulan tüm kaynakları kullanmanız önemlidir.

Firma sayfanızı optimize etmek için önemli ipuçları:

Tüm bilgilerinizi eksiksiz ve doğru girin

Yerel arama sonuçları en alakalı sonuçları göstereceğinden, en ayrıntılı ve doğru bilgi sunan işletmelerin  üstte konumlanma şansı daha fazladır.

Anahtar kelime ekleyin

Google İşletme sayfaları da web siteleri gibi sıralamalarda anahtar kelime öbeklerinden faydalanır. Bilgilerinizi girerken mutlaka işinizle alakalı anahtar kelimeler kullanın.

İşletme açılış saatlerine uyun

Belirlediğiniz açılış kapanış saatlerine uymazsanız işletmenizi ziyaret eden kullanıcılardan kötü yorumlar alabilirsiniz. Google bazı kötü yorumlarla ilgilenmeyebilir ancak bu yorumlar diğer müşterilerinizi etkileyebilir.

Fotoğraf ekleyin

Fotoğraflar işletme sayfalarının performansını önemli ölçüde arttırır. Google’a göre, sayfalarında fotoğraf bulunan işletmeler, Google Haritalar’da yol tarifleri için yüzde 42, web sitelerinde ise yüzde 35 daha fazla tıklama almaktadır.

Sayfanıza gelen müşteri yorumlarını cevaplayın

Yorumlara cevap vererek müşterilerle etkileşime girmek, işletmenizin müşterilerine değer verdiğini gösterir. Pozitif yorumlar, potansiyel müşteriler üzerinde olumlu bir etkiye sahiptir. Ayrıca işletmenizin arama sonuçlarındaki görünürlüğünü de artırır.

Google Benim İşletmem’de Eklenen Fotoğraflar

GMB’deki en önemli görsel profil fotoğrafınızdır. Çünkü etkileşimlerde en fazla profil fotoğrafınız görünür.

İşletme profili görseliniz, marka logosunun kendisi olmayabilir. Markanız ve  sunduğunuz hizmeti anlatan ilgi çekici bir görselden oluşması daha iyidir.

GMB (Google My Business) listenize eklenecek diğer görsel türleri şunlardır:

  • Logo görseli: Logolar işletmeleri tanımlayan görsel kimliklerdir. 1:1 ölçeğinde (tam kare) bir görsel kullanılmalıdır. Google bazı sayfalarda profil fotoğraflarını bir daire içinde gösterir. Bu nedenle logo görselinin kenarlarında yeterli boşluk olmalıdır.
  • Kapak fotoğrafı: Kapak fotoğrafları bir işletmenin ya da markanın kurumsal kimliğini sergilemelidir. Kapak fotoğrafları 16:9 ölçeğinde ayarlanmalıdır.
  • Ek fotoğraflar: Müşteriler sizinle çalışmaya karar verme aşamasındayken  işinizin özelliklerini vurgulayan farklı türde fotoğraflar çok faydalı olacaktır. Bu fotoğraflar, işletmenizin sunduğu malları, hizmetleri, müşterileri, çalışanları, işletmenin içini ve dışını ve de müşteriler için yapabileceklerinizi özetleyen bir galeridir.

Fotoğraflar jpg ya da png formatında, yeterli çözünürlüğe sahip olmalıdır.

Google Benim İşletmem Kullanım İstatistikleri

Google Benim İşletmem sayfalarına son zamanlarda birçok yenilik geldi. Bunlardan biri “Trendler” başlığı altında sunuluyor, insanların sayfanızla nasıl etkileşime girdiğini ölçüyor ve rapor ediyor.

Trendler aracı ile analiz edebileceğiniz etkileşimler

  • Müşteriler işletmenize (fiziksel konumuna) nasıl ulaşıyor?
  • Müşteriler sizi Google’da nasıl buluyor?
  • Müşteri işlemleri
  • Yol tarifleri
  • Telefon aramaları
  • Fotoğraflar

Müşterileriniz sizi nasıl buluyor?

Trendler’in bu özelliği, müşterilerin sizi “Doğrudan” aramayla mı (işletme adınızı veya adresinizi yazıp) yoksa bir ürün veya hizmeti ararken mi bulduklarını gösterir.

Bu özelliğin raporları aşağıdaki etiketlere sahiptir:

  • Toplam arama
  • Doğrudan aramalar
  • Keşif aramaları.

Müşterileriniz sizi Google’da nasıl buluyor?

Bu özellik sizi kaç müşterinin Google Arama veya Google Haritalar üzerinden bulduğunu gösterir.

“Aramada Listelenme” ve “Haritalarda Listelenme” görümünleri, işletmenizdeki her bir ürünün aldığı görüntüleme sayısını seçtiğiniz zaman aralığında görürsünüz.

Bu özelliğin raporları aşağıdaki etiketlerle ayrılır.

  • Toplam görüntülenme
  • Aramalarda görüntüenme
  • Haritalarda görüntülenme

Müşteri Etkileşmleri

Bu bölüm müşterilerin işletmenizi Google’da bulduktan sonra neler yaptığını gösterir.

“Toplam işlem”, müşterilerin işletme sayfanızda gerçekleştirdiği aşağıdaki işlem türlerinin toplamını verir:

  • Web sitenizi ziyaret
  • Yol tarifi
  • Telefonla arama
  • Fotoğrafları görüntüleme

Aşağıdaki etiketler de rapor olarak mevcuttur:

  • Toplam işlem
  • Web sitesi işlemleri
  • Yol tarifi işlemleri
  • Telefon görüşmesi eylemleri

Google firma ekleme ayrıntılarını bir de Google’ın kendisinden dinlemek isterseniz: Google Benim İşletmem Hakkında

SEO için Şehir Sayfaları Oluşturmak

SEO şehir sayfası, kategori ya da etiket üretmek SEO’ya faydalı mı? Birden çok şehri hedefleyen web siteleri nasıl olmalı?

SEO’nuzu Riske Atmadan Birden Fazla Bölgeyi Hedeflemek

Google, birkaç yıl önce ziyaretçilere katma değer sağlamayan sayfaları eleştirmişti. Bu konu başlangıçta zayıf içerik tekniklerini tespit eden Panda Algoritması ile ele alındı ve giriş sayfalarına, makale eğirme ve diğer çeşitli özgün olmayan içerik yöntemlerine odaklanıldı.

Ancak, daha yaygın kullanılan ve genellikle daha meşru sanılan bir içerik türü de bu algoritmaya yakalandı: şehir sayfaları. Panda algoritması o kadar iyi çalıştı ki Google bunu ana algoritmasına dahil etti ve siteleri gerçek zamanlı olarak değerlendirmeye başladı.

Neredeyse on yıl boyunca, yerel işletme sahipleri belirli şehirlerde, ilçelerde veya mahallelerde ürün ya da hizmet arayan birilerini yakalamak umuduyla, bulundukları şehre yakın diğer şehirlerin isimleri ile sayfalar, kategoriler, etiketler oluşturdular.

Bu neden kötü olsun ki? diye sorulabilir ancak; kullanıcı deneyimi açısından beklenti, her sayfanın ziyaretçiye benzersiz bir değer sağlamasıdır.

Oluşturulan sayfaların içeriği ziyaretçiler için değerli mi?

Bu sorunun cevabı çok basit. Siz o sayfada kaç saniye kalırdınız? Arama motorları sayfalar arasında birkaç kelimenin dışında bir fark olmadığını kolayca tespit edebilir. Arama motoru için yinelenen içerik zayıf içeriktir.

Web sitenizin bazı sayfaları birkaç terim dışında tamamen aynıysa ve daha da kötüsü bir makine tarafından dinamik oluşturulduğunu belli ediyorsa, Google o sayfayı işaretler ve bu tür sayfalar Panda algoritmasını tetikler.

Önemli sayfalar benzersiz olmalıdır.

Web sitenizin tüm sayfaları önemlidir. Önemsiz bir sayfayı neden yayınlayasınız?

Bu nedenle sadece sizin için en önemli olan sayfalara odaklanmak en doğrusu olacaktır. Mesela Bursa’da her ilçe için bir sayfa yapmayın. Bir bölgedeki tüm şehirleri listelemek istiyorsanız, bunları yalnızca sayfalarınızdan birinde metin olarak listeleyin.

Taşıdığı riske rağmen her bölge için farklı sayfa oluşturma zorunluluğu hissediyorsanız sayfaları farklılaştırma açısından, her bölge veya şehir için orijinal içerik yazın. Bu şehirleri benzersiz veya farklı kılan şeylere odaklanın ve özel bir değer verin.

Potansiyel müşterilerinize bazı bilgiler sunabilmeniz için sayfanızı farklı ve benzersiz hale getirmenin yollarını bulmak zorundasınız. Sadece Google için sayfanızı daha iyi bir hale getirmek yetmeyecektir. Ziyaretçilere bölgeyi tanıdığınız ve ihtiyaçları gerçekten karşılayabileceğiz konusunda güven vermeniz gerekir.

Son olarak, doğru yapılırsa şehir sayfaları bölgesel aramalardaki konumunuza faydalı olabilir ancak doğru yapılmazsa web siteniz için bir risktir.

LSI Anahtar Kelimeleri

Google, güncel alaka düzeyine dayalı olarak bir sayfanın genel yetkisini belirlemek için LSI (Latent semantic Indexing) yani Gizli Anlamsal İndeksleme teknolojisini kullanıyor. Dolayısıyla yalnızca bir anahtar kelime öbeğine odaklanmak yerine, anlamsal olarak ilişkili terim veya kelimelere dikkat edilmelidir.

LSI anahtar kelimeleri yani gizli anlam dizini oluşturma, içeriğinizde hedeflediğiniz ana anahtar kelimeyle aynı kuyrukta veya benzer olan anahtar kelimelerdir. LSI anahtar kelimeleri, Google’ın bir anahtar kelimeyle ilişkilendirdiği terimler veya anahtar kelime öbekleridir. Bu kelimeler ürettiğiniz içeriğin arama motorları tarafından değerlendirilmesine yardımcı olan kelimelerdir. Makalenin başlıkla veya diğer SEO sinyalleriyle ilgili olup olmadığını ve genel kalitesini belirlemeye yardımcı olur.

Google’ın bir robot olduğunu unutmayın. Bir makalenin genel anlamını tespit etmek için kelimeler arasındaki ilişkileri kullanır.

Peki bunun bize faydası nedir? Google’ın belirli bir konuyla ilgili bir makalede görmeyi beklediği kelimeleri ve anahtar kelime öbeklerini bilirsek bu kelimeleri makalemize ekleyebilir ve Google’ın makalemizin alakalı olduğunu, aynı zamanda kaliteli olduğunu görmesine yardımcı oluruz.