Web sitenizden yatırım getirisi nasıl sağlanır?

Neden bir web siteniz var?

O kadar basit bir soru ki sormak neredeyse saçma gibi görünüyor ama kaç tane web sitesi sahibinin hiç cevaplayamadığını bilseniz şaşırırsınız. Bir cevap verilse bile, genellikle belirsiz ve hedefi olmuyor.

Yaygın cevaplar:

  • Rakibimizde bir tane var,
  • Bir İnternet sitemiz olmalıydı,
  • Bugünlerde herkesin bir web sitesi yok mu?

İnternetten para kazanma fikri

Web siteleri ne işe yarıyor?

Pek azımız bir web sitesine sahip olmanın bize ne kazandırdığını sorguluyor. İnternetten para kazanma fikri zor ve karmaşık bir kavram olarak algılannakta. Genelde, “herkesin bir web sitesi var, biz de yapmalıyız” şeklinde düşünülerek tasarlanıyor ancak ortada ödenmesi gereken bir maliyet var. Kolay bir şekilde ifade edilemeyen faydalar sağlayan bir gider olarak tasvir edilebiliyor. Birçok yönden keyfi bir vergi gibi geliyor. Nihayetinde ödenmesi gerektiği biliniyor çünkü bu bir hizmet, ancak tam olarak ne faydasının ne olduğunu açıkça belirtmek zor olduğu için, ödemeler aksıyor veya birçok sorun yaşanabiliyor.

Bir kuruluş, web sitesini maddi bir fayda sağlamayan pahalı bir yük olarak algıladığında, siteleri asla ihtiyaç duyduğu hizmeti alamaz. Bu durum, yalnızca bütçe sınırlamalarıyla kalmaz, aynı zamanda kaçınılmaz olarak web ekibinin yönetim tarafından sorgulanmasına da yol açar.

Eğer bir web sitesine yatırım yapılacaksa öyle veya böyle şu soru akıllarda dolanacaktır. “Web sitesinin faydası var?”

  • Web sitesi işletmenin tasarruf etmesini sağlıyor mu?
  • E-ticaret yoluyla gelir elde ediyor mu?
  • Satış ekibinizin takip etmesi için potansiyel müşteriler sağlıyor mu?

Kısacası, web sitesine yatırım yapmaya değdiğinin kanıtı olarak somut, izlenebilir bir fayda yaratıyor mu? Sonuçta, herkes çevrimiçi varlıklarına yatırım yapmaktan ne kazandıklarını anlamak ister. Bu getirilerin iş için ne olduğunu açıklamak size kalmıştır.

Siteniz için iş hedefleri oluşturarak başlarız. Bu hedefleri spesifik, ölçülebilir hedefler haline getiriyoruz. Ardından, bu hedefleri bir gelişim, test ve takip döngüsü içinde gerçekleştirmek için sitenizi iyileştirmeye bakıyoruz.

Bu yazının sonunda web sitenizin işletmeniz için somut geri dönüşler sağlamasının nasıl sağlanacağı ve bunların işinizdeki diğer insanlara en iyi şekilde nasıl sunulacağı konusunda net bir fikre sahip olacaksınız. İnternetten para kazanmak için elinizdeki en güçlü araç web sitenizdir.

İnternetten para kazanma noktasına gelmek için, yeni bir özellik veya tasarımı basitçe ‘istemek’ yeterli değildir. İşletmeye bir fayda sağlayıp sağlamadığını sormanız gerekir. Tekrar tekrar sorarsanız, sitenizi daha büyük getiri elde etmek için bir mantra haline getirecek bir soru var.

  • Neden iş hedeflerine önem veriyorsunuz?
  • İş hedefleri nasıl belirlenir?
  • Makro ve mikro hedefler
  • Açık olmak
  • Gerçekçi olmayan hedeflerden kaçının
  • Suçlanmaktan kaçma oyunu

Neden iş hedeflerine önem veriyorsunuz?
Yeni ve parlak bir web sitesi yaptırmak için acele edersek iş hedeflerini gözden kaçırabiliriz. Birşeye sahip olmak güzeldir ancak planlama sürecinin her bir parçası, zaman ve bütçe hakkında düşünmeniz gerekir. İş hedeflerini gözardı etmek yanlış bir yaklaşımdır. Hedef belirlemek, başlangıçta doğru karar almak için paha biçilmez bir araçtır.

İş hedefleri karar vermede yardımcı olur

İş hedefleri, tarafsız bir değerlendirme için bir projenin dengesinin ölçülebileceği bir çekül ip gibi hareket eder. Herhangi bir web projesi üzerinde çalışırken aşağıdaki belirtildiği gibi alınacak sayısız kararlar vardır:

  • İşlevsellik
  • Kullanıcı testi
  • Tasarıma harcanan zaman
  • Ulaşılabilirlik
  • İdame
  • İçerik
  • …ve daha fazlası.

İş hedefleri, bu bireysel yönlerin ve masrafların getireceği sonuçlara dayanarak bilinçli kararlar almamızı sağlar.

Örneğin, işletme hedeflerinizden biri ödeme sırasında alışveriş sepetini terk etmeyi azaltmak ise, kullanılabilirlik testine yatırım yapmanın nedenini buldunuz demektir.

Aynı şekilde, pazarlama departmanları tarafından sıkça önerilen bir fikir olan, kullanıcıları kaydolmaya zorlamanın kötü bir fikir olduğunu biliyoruz, çünkü kullanıcılar işlem yapmayı sevmiyor.

İş hedefleri bir fikrin kalitesini yargılamamıza yardımcı olur.

Bu, özellikle üst yönetim bilgilendirilirken önemlidir. Hem daha fazla yatırımın gerekli olduğunu kanıtlamak hem de sitede harcanan parayı savunmak için kullanılabilir.

Ancak, karar vermek tek fayda değildir. İş hedefleri de bir iletişim aracıdır.

İş hedefleri üst yönetimin bir web sitesine daha fazla yatırım yapıp yapmayacağına karar vermesine yardımcı olur.

Açıkça tanımlanmış iş hedeflerine sahip olmak, tüm tarafların aynı sonuca yönelik çalışmasını sağlamaya yardımcı olur.

Birçok web projesi, ilgili farklı taraflar arasındaki iletişim eksikliği nedeniyle başarısız oluyor. Geliştiricilerin beklentilerinin yönetimden çok daha farklı olduğu birçok projeye şahit oldum. Genellikle bu farklılıklar projenin sonuna kadar farkedilmez ve bu da kaçınılmaz olarak çatışmaya yol açar. Açıkça tanımlanmış iş hedeflerine sahip olmak, tüm tarafların aynı sonuca yönelik çalışmasını sağlamaya yardımcı olur.

Farklı taraflar, iş hedeflerini farklı şekillerde yorumlayacağından, bunun tüm iletişim sorunlarına çözüm olduğunu iddia etmiyorum. Bununla birlikte, ortak bir hedefe doğru çalışmak iletişimin iyileştirilmesi için bir başlangıç ​​noktasıdır.

Şimdi iş hedeflerinin yararları açık, bir sonraki soru şudur: “İş hedeflerimin ne olması gerektiğini nasıl belirleyebilirim?”

İş hedlfleri nasıl belirlenir?
Çoğu durumda, iş hedefleri oldukça açıktır. Birlikte bir e-ticaret sitesi işletirsek, artan satışlar bariz bir amaçtır. Bir web tasarım şirketi işletiyorsak, öncelikli hedef muhtemelen daha büyük projeler bulmaktır.

Ancak, bazı sitelerde hedefler çok net değil. Örneğin, bir müze web sitesinin amacı nedir? Peki ya bir haber sitesi?

Her sitenin işletme hedefleri vardır

Gerçek şu ki, tüm web siteleri iş hedeflerine sahip. Sadece bazılarının e-ticaret sitemiz veya web tasarım şirketimizin sitesi kadar açık olmadığı kesin.

Müze web sitemizi alın. Bu web sitesinin temel amacı muhtemelen daha fazla insanı müzeyi ziyaret etmeye teşvik etmektir, ancak çoğu web sitesi gibi, müzemizin de tek bir amacı olduğundan şüpheleniyorum. Müze, insanların bültenlerine kaydolmalarını isteyebilir veya araştırma öğrencilerine, müze çalışanlarına yararlı bulabilecekleri kaynaklar sağlayabilir. Sırf bu hedefleri nasıl izleyeceğinizin belli olmaması, kaynakların nerede harcanması gerektiğini belirlemede daha az önemli olmalarını sağlamaz.

Müşteri memnuniyeti ya da markanızın gelişmiş algısı gibi belirsiz iş hedefleri, satın almalar, kayıt olmalar veya öncülük oluşturma gibi ölçülebilir olanlar kadar önemlidir.

Ancak, önemli olan sadece iş hedefleri değil, aynı zamanda onlara nasıl karar verdiğinizdir.

Hedefleri belirlemek için işbirliği içinde çalışmak gerekir

Web sitesi hakkında tüm iş arkadaşlarımız da iş hedeflerini anlıyor mu? Ne olduklarını gerçekten biliyorlar mı? Daha da önemlisi, bu hedeflerin oluşmasında rol oynadılar mı?

İş hedefleri ayrı ayrı oluşturulamaz. Nihai sonuç üzerinde hemfikir olan herkesle ortak bir süreç olmalı ve iş hedeflerinizin ne olması gerektiği hakkında geniş kapsamlı danışmanız önemlidir. Bu süreci nasıl yöneteceğiniz tamamen size bağlıdır.

Listeyi kısa tutarak, farklı hedeflerin birbiriyle çatışması olasılığını azaltırsınız. Ayrıca listeye öncelik vererek, bir çatışma gerçekleştiğinde en önemli hedefin açık olduğundan emin olursunuz. Sitenin farklı bölümlerine farklı hedeflerin uygulanabileceğini hatırlamak da önemlidir. Makro ve mikro hedefler açısından düşünmeye başlamanız gereken zaman budur.

İş hedefleri etkili ve olabildiğince spesifik olmalıdır.

Makro ve mikro hedefler
Sitenizin ve organizasyonunuzun boyutuna bağlı olarak, sitenizi, tümü kendi işletme hedeflerine sahip daha küçük siteler topluluğu olarak düşünmeniz gerekebilir.

Bir üniversite web sitesine girin. Bu siteler geleneksel olarak son derece büyüktür ve çeşitli kullanıcıları barındırmaya çalışan birçok farklı alt siteden oluşur. Böyle bir durumda, lisansüstü edebiyat bölüm araştırması alt sitesinin lisans öğrencisi alımı ile aynı iş hedeflerini paylaşmasını beklemek çok zordur.

ODTÜ Üniversitesi gibi bir web sitesi, hem makro hem de mikro hedefler gerektirecek kadar geniş bir kitleye sahiptir.

Böyle bir durumda, iki hedef seviyeye sahip olmanızı öneririm.

Makro hedefler, tüm site genelinde geçerli olanlardır. Bunlar, üst düzey sayfalar ve özellikle ana sayfa için öncelikleri tanımlar.

Mikro hedefler, bireysel bir alt site içinde uygulanan hedeflerdir. Dolayısıyla, makro hedefler üniversitenin araştırma statüsünü arttırmadan önce lisans öğrencisi alımı yapabilirse, bu araştırma alt site için geçerli olmaz. Bu durumda, kendi özel mikro hedeflerine sahip olacaklardı, örneğin araştırma departmanları bültenine daha fazla abonelik isteyebilirler. Tüm hedefler mümkün olduğunca spesifik olmalıdır.

Açık olun
İş hedeflerini yazarken ortaya çıkan sorunlardan biri, özellikle kooperatif bir sürecin parçası olarak üretildiğinde genellikle belirsiz olmalarıdır. İş hedeflerinin etkili olabilmesi için mümkün olduğunca spesifik olmaları gerekir.

Daha önce bahsettiğim haber sitemizi alın. Amacımız reklam gelirini artırmak olabilir.

Ancak, bu tanım çok daha spesifik olabilir.

“Geliri artırmak” gibi belirsiz bir hedef yerine, neden iki amacı olmasın ?

Web sitesine daha fazla trafik çekelim

Reklamı tıklayan kullanıcı sayısını artıralım

Aynı şey e-ticaret sitemiz için de geçerlidir. Sadece “satışları arttırmak” yerine, hedefi aşağıya çekebiliriz:

Satış sayısını artırmak yerine ortalama sipariş değerini artırabiliriz.

Mümkün olduğunca spesifik olmanın önemli olmasının bir nedeni, aksi takdirde istenmeyen sonuçlar alabilmenizdir. Örneğin, işletme hedefinizi “Daha fazla potansiyel müşteri üretmek” olarak belirlediyseniz çok sayıda düşük kaliteli müşteri edinmiş olabilirdiniz. Bunun yerine iş hedefi, daha yüksek kalitede müşteri adayları oluşturmak olmalıdır .

Ölçülebilir hale getirin

Mümkün olan her durumda, iş hedefinize ölçülebilir bir değer ekleyin. Bu şekilde hedefin yeterli bir yatırım getirisi yaratıp yaratmadığına karar vermeyi kolaylaştırırsınız.

Örneğin, web siteniz aracılığıyla bülteninize gelen abonelikleri artırmak istediğinizi varsayalım. Her yeni abone için 1 TL değer biçebilirsiniz. Bu rakam keyfi olabilir veya kaç abonenin müşteriye dönüştüğü bilgisine dayalı olabilir.

Hangi durumda olursa olsun, bir abone için ne kadar ödemek istediğinize karar verdikten sonra, kaç tane daha abonenin yatırım geri dönüşü yaratması gerektiğini hesaplamanız mümkün hale gelir.

Ne demek istediğimi açıklayayım: Web sitesini bültenleri vurgulayacak şekilde değiştirmek 2000 TL tutarındaysa, yatırımı değerli kılmak için en az 2000 ek abone oluşturmanız gerektiğini biliyorsunuz. Bu nedenle, iş hedefimiz ilk 6 ayda 2000 ek bülten abonesi oluşturmak olabilir.

Bu nicel yaklaşımın avantajı, başarının yönetim tarafından kolayca ölçülebilmesi ve kanıtlanmasıdır. Hedeflerin gerçekleştirilmesi ve dönüşümler ile oluşturulan kanıtlar gelecekteki yatırımları kolaylaştıracaktır.

Tabii ki, yalnızca hedefleriniz makulsa, geri dönüş sağlama konusunda itibar kazanacaksınız.

Gerçekçi olmayan hedeflerden kaçının
İş hedeflerinin mantıksız hale gelmesi son derece kolaydır. Bunun nedeni genellikle, çok az bir yatırım çok kısa sürede gerçekleşen geri dönüşlerin temel alınmasıdır.

Bu hedeflerin herkes tarafından kararlaştırılması gerektiğini unutmayın. Ayrıca, web’deki aktiviteleri uygulayacak ekibi de eklemeniz gerekir.

Dahili bir web ekibi veya dış kaynak kullanıyor olsanız da hedeflere uyabileceklerinden emin olmanız gerekir.

Bu, işi kazanmak için size her şeyi söyleyebilecek dış kurumlarla ilgili özel bir sorundur. Daha iyi bir yaklaşım, neyin inşa edilmesi gerektiğini tam olarak belirlemeden önce bir ajansı devreye almaktır, çünkü daha sonra gerçekçi hedefleri tanımlama sürecinde yer alabilirler.

Gerçekçi olmayan hedeflere sahip olma problemi sadece bir başarısızlıkla sonuçlanmaz. Bu aynı zamanda kaçınılmaz bir suçlama oyunudur.

Sorumluluk alın
Suçlamak, web ekibinin moralini bozar. Ayrıca herhangi bir bireye suçu atfetmek de gerçekçi değildir. Web projeleri karmaşıktır, her bir problemin diğerine bağlantısı ve katkısı vardır. Geç teslimat için geliştiricileri sorumlu tutmaya başlarsanız, onlar da sizi kötü tanımlanmış bir çalışma kapsamı için suçlamaya başlayabilir.

Herkes mutsuzsa, kimse kazanmaz.

Proje bittiğinde, iş hedeflerinin neden istenildiği gibi olmadığını veya başarısız olduğunu tartışmak daha iyi bir yaklaşımdır.

Projenin hangi bölümlerinin beklentileri karşılamadığını düşünün. Beklentiler gerçekçi değil miydi? Önceden tahmin edilemeyecek bir problem mi oldu?

Rollerin birbirine bağımlı olduğu karmaşık web projeleri üzerinde çalışırken suçu nitelemek gerçekçi değildir.

İş hedeflerinin gerçekçi olmadığı sonucuna varmak, ilerlemeyi gözden geçirmenizi sağlar. Öngörülemeyen sorunlardan dolayı bir projenin geciktiğini belirlemek sadece bir dahaki sefere acil durum planları oluşturmanız gerektiğini söyler.

İş hedeflerinin ne kadar önemli olduğunu ikna olduğunuzu umuyorum. İnternetten para kazanmak dolaylı bir süreçtir. İnternet bir araçtır, onu nasıl kullanacağınıza siz karar verirsiniz.

Web tasarımda şaşırtıcı gerçekler

Bugünlerde bir web sitesi oluşturmak, on yıl öncesine göre çok daha kolay ve daha az karmaşık. WordPress ve diğer ücretli veya ücretsiz platformlar yeni başlayanların nispeten kısa sürede web siteleri oluşturmasını sağlıyor. Ancak, web sitesini dönüşüm ve kullanıcı deneyimi için optimize etmek tamamen farklı bir konu.

Web sitesi optimizasyon oyununu daha iyi anlamak için farklı web tasarımlarını incelemek faydalı olabilir. Her biri, web sitenizi geliştirmek için yapabileceğiniz ince değişiklikler hakkında fikir edinmenizi sağlar diye düşünüyorum.

Ortalama dikkat süresi 12 saniyeden 8 saniyeye düştü

Bir balık 9 saniyelik hafızasıyla artık ortalama bir internet kullanıcısından daha uzun bir dikkat süresine sahiptir. İçeriğinizi ziyaretçilerinize mümkün olan en kısa sürede ulaştırmanız gerekir. Aksi takdirde ihtiyaç duydukları bilgi için arayışa devam edecekler ve web sitenizin hemen çıkma oranında artış olacaktır. Bu da arama sonuçlarındaki sıralamanızı etkilemenin yanı sıra ziyaretçi/müşteri kaybetmenize neden olur.

İnternet kullanımının %65’i mobil cihazlar üzerinden gerçekleşir.

Mobil cihazlardaki gelişmeler ile hareket halindeyken internette gezinebilmek masaüstü ortamından daha yaygın hale gelmiştir. Ancak web sitenizi tamamen mobil kullanım için optimize etmek ziyaretçilerin keyfini kaçırabilir. Her iki ortamda düşünülerek bir strateji belirlenmeli ve dengelenmelidir.

Liste oluşturmak yazı puntolarını büyütmekten daha iyidir.

Biz web sitesi uzmanları, metin ağırlıklı bir sayfanın SEO için harika olduğunu, ancak çok fazla metnin okuyucular için can sıkıcı olduğunu biliyoruz. Çok büyük metin parçaları ziyaretçiler için göz korkutucu görünebilir. Bunun yerine, metnin kaydırılmasını kolaylaştırmak için listeler, açıklayıcı başlıklar kullanmak daha verimli olacaktır.

Kullanıcı davranışında demografinin önemi büyüktür

Web sitelerinin büyük çoğunluğu genel ziyaretçi kitlesine göre tasarlanır. Bunu her bedene uyan bol bir elbise gibi düşünebilirsiniz. Web tasarımda hedef kitle daraltılarak ziyaretçilere daha spesifik ve özel bir deneyim sunmak daha iyi dönüşümler sağlayacaktır.

Her 10 satınalma işleminden 7’si bloglar tarafından yönlendiriliyor.

Blog, yeni müşterileri organik bir şekilde çekmek için harika bir yoldur. Web sitenizi tasarlarken, blog sahibi olmamanızın bir bahanesi yoktur. Haftada yalnızca bir içerik bile yayınlasanız birkaç ay içinde kapsamlı bir içerik koleksiyonuna sahip olacaksınız.

Diğer sitelerden yönlendirilerek gelen ziyaretçilerin %50’si ilk olarak menüyü kullanıyor

Bu istatistik, navigasyon menünüzün yeni ziyaretçilerin kendilerini yönlendirmelerine yardımcı olmak için iyi bir iş çıkarması gerektiği noktasını destekler. Doğru yapılandırılmamış bir gezinme menüsü sinir bozucudur ve ziyaretçilerin ayrılmasına neden olabilir.

Her gün 2.9 Milyar Google araması gerçekleşiyor

SEO, içerik oluştururken öncelikli konulardan biri olmalıdır. Anahtar kelime araştırmanız önemlidir; insanların arama yaparken kullandığı cümleleri bulmak için özen gösterin. Bu şekilde elde edebileceğiniz trafik potansiyeli çok büyük. Aynı zamanda, daha iyi SEO yapabilmek adına içerik kalitesini feda etmemelisiniz .

Ziyaretçilerin %75’i videolardan etkileniyor

YouTube çevrimiçi videonun popüler olmasına yardımcı oldu ve insanlar artık okumak yerine izlemeyi daha çok tercih eder hale geldi. Bu nedenle web sitenizi ziyaret eden potansiyel müşterilerinizi ürünlerinizin veya hizmetlerinizin yararlarına ikna etmek için videolar oluşturmak çok faydalı olabilir.

İlk 0,5 saniyede web siteniz hakkında bir fikir oluşur

Web sitesi yüklendikten sonra, ortalama bir kullanıcının web sitesinin belirli yönleriyle ilgili kararını vermesi yarım saniye alacaktır. Bu nedenle, iyi bir ilk izlenim bırakmalısınız. Resimler, arka plan temaları ve içerik düzeninin kullanımı ortalama bir kullanıcının beklentilerine uygun olmalıdır.

Ziyaretçilerinizin %45’i iletişim bilgilerinize önem verir

Telefon numarası ve diğer iletişim seçeneklerini içeren bir iletişim sayfanız olmalıdır . İletişim bilgilerinde bir eksiklik varsa ziyaretçilerin% 45’i kadarı web sitenizden ayrılacaktır. Bu durum basitçe, iletişim bilgisi sağlamayan bir işletmeye güvenmediklerinden kaynaklanır.

Web sitenizin tasarımı ziyaretçilerinizin %50’si için bir güven faktörüdür

Sektörünüzdeki en iyi web sitelerini inceleyin. Web tasarımı bakımından ortak bir tema var mı? Özellikle pazarda tanınması için mücadele eden yeni bir şirketseniz, endüstrinizdeki en saygın web sitelerinin tasarım felsefesine bağlı kalmaya çalışın .

Müşteri yorumları ziyaretçilerinizin %72’si için önemli bir güven faktörüdür.

Bu istatistik müşteri görüşlerini vurgulamanın önemli olduğunu gösterir. Web sitenizin tasarımında müşteri incelemelerine öncelik verilmelidir, böylece tüketiciler verilen olumlu tepkileri kolayca farkedebilir. Ayrıca ziyaretçileriniz, bireysel değerlendirmelere ürün sayfasından kolayca erişilebilmelidir.

Kullanıcıların %50’si bir web sitesinin açılmasını 2 saniyeden fazla beklemek istemiyor

Web sitesinin yükleme hızlarına dikkat edilmelidir ve 2 saniyenin altında olması gerekir. Aksi takdirde, web sitenizi ziyaret edenleri rahatsız etme riski vardır. Çoğu insan, yavaş yükleme nedeniyle beklemek yerine rakip web sitesine geçmeyi tercih eder.

Kullanıcıların %80’i akıllı telefonlarla online parakende mağazaları ziyaret ediyor

Çevrimiçi perakende mağaza sahiplerinin, kullanıcıların masaüstü ortamı üzerinden yapabilecekleri her şeyi yapmalarını sağlayan mobil dostu bir arayüz seçeneğine sahip olması gerekir. Mobil müşterilere özel iletişim seçenekleri, daha acil konuşma biçimleri veya soru sormaya teşvik edilerek desteklenmelidir.

Ziyaretçilerin %87’si anasayfada ürünler hakkında bilgi arıyor

Satış optimizasyonu için sunduğunuz ürün veya hizmetlerin ana sayfanızda da görüntülenmesi gerekir. Anasayfada göstereceğiniz ürün veya hizmetler ile müşterilerinizi istediğiniz sayfalara daha kolay yönlendirebilirsiniz.

Renk teması web sitesinin hatırda kalmasını %80 arttırır.

Bir renk teması seçmek ve buna bağlı kalmak iyi bir fikirdir, böylece geri gelen kullanıcılar web sitenizi tanıyabilir. Markalaşmanın bir parçası olarak rakiplerinizden farklı bir renk teması bulmak önemlidir.

Hedef demografiyi tanımlamak ilgiyi arttırır

Belirli demografik özelliklere sahip ürünler sunarken bunları pazarlamada da tanımlamanız gerekir. Müşteriler özel olarak kendilerini hedefleyen teklifler almak ister ve bu yöntem dönüşüm oranınızı artırmanıza yardımcı olur.

Pop-Up’lar ne işe yarar?

Pop-up’ları kapatmak ziyaretçiler için web sitesi tasarımının sinir bozucu bir parçası gibi görünebilir, ancak değer kattıkları gösterilmiştir. Açılır pencereler potansiyel müşterilerinizin e-posta adresini almanın etkili bir yoludur.

Formlar sıkıcı olabilir

Belki de bu herkezin bildiği birşey çünkü aslında oldukça sezgiseldir. Form doldurmak eğlenceli değildir. Kitlenizden uzun bir form doldurmalarını istemek, hemen çıkma oranınızı arttırabilir. Bir form tasarlarken, yalnızca gerçekten gerekli olan bilgileri istemeniz gerekir.

Her gün 2.7 milyon blog yazısı yayınlanmaktadır

Bu kadar çok sayıda günlük blog gönderisiyle kalabalığın arasından nasıl sıyrılabilirsiniz? Daha önce yayınlanmış olan içeriği yeniden düzenlemek yerine, yeni bir açı oluşturmaya çalışın. Bu, okuyucuların daha önce hiç görmediği, taze bir şeyler sunabilmenizi sağlar .

Dijital etkileşim çevrimdışı ortamlarda harcanan paranın %56’sını etkiler

Çevrimiçi mağazanızda beklediğiniz satışları alamıyor olsanız bile, çevrimdışı satışlar üzerinde olumlu bir etkisi olabilir. Bu nedenle, canlı sohbet ve açıklayıcı ürün girişleri gibi müşteri dostu tasarım seçimlerini uygulamaya devam edin .

Reklam engelleme programlarının online mağazalara etkisi 22 Milyar Dolar

Reklamverenler için reklam engelleme büyük bir sorundur ancak bunun üstesinden gelmenin birkaç yolu vardır. Bir web sitesi tasarımcısı olarak, reklamverenlerin zarar görmemesi için kullanıcılardan reklam engellemeyi kapatmalarını isteyebilirsiniz. Bazı web yöneticilerinin reklam engelleme kapalı değilse erişimi kısıtladığı veya sınırladığı bilinmektedir.

Web sitenize nasıl ziyaretçi çekebilirsiniz?

Web sitenize gelen bir ziyaretçiyi, potansiyel müşterilerinizi sadık müşterilere dönüştürmenin size ne kadara mal olduğunu biliyor musunuz? Müşteri edinme maliyeti, işletmenizin ne kadar sağlıklı olduğu konusunda güçlü fikirler veren önemli bir ölçümdür. Basit bir ifadeyle, potansiyel bir müşterinin müşteriye dönüşüm oranını artırabilirseniz, kazanırsınız.

Müşteri edinmede yatırım getirisi ölçümü

Yatırım getirisi temel bir ölçümdür, çünkü hala para kaybediyorsanız kaç satış aldığınızın önemi çok azdır. Basitçe söylemek gerekirse, 1 Lira kazanmak için 20 Lira harcıyorsanız kaybedersiniz. Öte yandan, yatırım getiriniz yüksekse, pazarlama çabalarınız iyi çalışıyor ve işletmeniz iyi durumda demektir. Müşteri satın alma maliyetinizi hesaplamak zor değildir, ancak yine de pek çok işletme bunu önemsemez. Tek yapmanız gereken aylık pazarlama giderlerinizi ve toplam satışlarınızı aynı ay elde ettiğiniz yeni müşteri sayısına bölmek. Bu rakam size bir müşteriyi edinmenin işletmenize ne kadara mal olduğunu gösterir.

Daha fazla detaylandırma için, her bir kanala ayrı ayrı göz atabilirsiniz. Böylelikle en iyi yatırım getirisini elde etmenin yanı sıra, yeni müşteriler edinmek ve satışları artırmak için hangi pazarlama yöntemlerinin daha etkili olduğu konusunda size fikir verecektir. Daha da ileri gitmek için, ortalama müşteri ömür boyu değerinizi hesaplayabilirsiniz. Bunu yapmak gayet basittir. Her müşteri için ortalama yıllık sipariş toplamını ortalama müşteri siparişlerinizin ay veya yıl sayısı ile çarpmanız yeterli. Yatırım getirinizi arttırmak için yeni müşteriler edinmenin maliyetini düşürmelisiniz.

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu

Dönüşüm oranlarınızı artırmak web sitenizde birkaç değişiklik yapmak kadar basit olabilir. Örneğin, bir e-Ticaret mağazanız var. Ortalama günlük satışınızın 10.000 Lira. Dönüşüm oranımız %3 iken ürün başına ortalama fiyatımızın 10 liraydı ve biz bunu sitemizde birkaç değişiklik yaparak %5’e çıkardığımızda, günlük 6.000 liralık ek satış yapmaya başladık demektir.

Düzenli iletişime geçin

Kesinlikle anlamak gerekir ki, insanların bir teklife yanıt vermesi için onlara değerli birşeyler sunmanız gerekir. Örneğin e-postalarını sizinle paylaşarak bülteninize abone olmalarını sağlamak için değerli bir e-kitap, her yerde bulamayacakları bir tarif vb. hediyeler edebilirsiniz.

Eylem butonlarınızı optimize edin

“İletişime geç”, “hemen al” gibi butonları her ürün veya hizmet için mümkün olduğunca ayrıştırın. Harekete geçmenin faydalarını vurgulayın ve tüm dikkat dağıtıcı şeyleri ortadan kaldırın. Tasarımınız dikkat çekici olsun. Buton metinleri için kullanabileceğiniz “Bana e-kitabımı gönder!” gibi ifadeler, potansiyel müşterilerinzde ait olma hissi yaratır.

Pop-Up Kullanın

Web sitenizin farklı sayfalarında farklı pop-up’lar kullanarak ziyaretçilerinizi gruplara ayırabilir ve özel içeriklerle besleyebilirsiniz. Bu şekilde hedef daraltarak dönüşümleri arttırabilirsiniz. İnsanların farklı ihtiyaçlarını, daha hassas oldukları durumları belirleyerek daha iyi sonuçlar elde edebilirsiniz.

Satış döngünüzü hızlandırın

Müşteri satın alma stratejinizin yatırım getirisi çok yüksekse, potansiyel bir müşteriyi, müşteriye dönüştürmek uzun sürebilir. Ne kadar uzun sürerse, yatırımınız o kadar büyük olur. Bu temel bir matematiktir ve satış döngünüzü azaltmanız gerekir. Bunu yapmanın en açık yolu, daha nitelikli beklentileri karşılamaktır. Web sitenize doğru insanları çekebilirseniz, satış döngüsünü anında kısaltır ve para tasarrufu sağlarsınız. Uzun kuyruklu anahtar kelimelerle Google reklamlarına yatırım yapmak iyi bir fikirdir. Amacınıza iyi odaklanın ve web sitenize doğru trafik yönlendirin. Reklamlarınızla doğru insanları hedeflemek için, mevcut müşterilerinizin (profil, demografi vb.) bilgilerine göz atın. Her şey doğru insanlara ulaşmak ve yanlış fırsatlardan kaçınmakla ilgilidir.

En düşük teklifinizi daha aşağı çekin

Hızlı bir şekilde daha fazla müşteri elde etmenin basit bir yolu, düşük fiyatlı iyi bir ürün sunmaktır. Bunu yaparken size fazla zarar ettirmeyecek ve müşterileriniz için de makul bir fiyat belirleyin. Bu şekilde birçok insan sizden ilk alışverişini yapacak ve ikinci bir kez alışveriş yapma ihtimalleri artacaktır.

Müşterilerinizi analiz edin

Satış stratejinizin yatırım getirisini ölçmek için müşteri analitiği kullanmalısınız. Bu analizler size ürününüzü kimin kullandığını, ne için kullandıklarını ve neden kullanmadığını gösterir. Bu bilgilerle, ürününüzün avantajlarını daha anlaşılabilir hale getirebilirsiniz.

Yatırım getirisi (ROI) hesaplama aracı
Finansmanda, genellikle YG olarak kısaltılan Yatırım Getirisi, farklı yatırımlarda öngörülen karlılığı değerlendirmek için kullanılan yaygın bir ölçümdür. Herhangi bir ciddi yatırım fırsatı göz önünde bulundurulmadan önce, yatırım getirisi hesaplamak önemlidir. Metrik, hisse senetleri, gayrimenkuller, çalışanlar, hatta bir koyun çiftliğine kadar her şeye uygulanabilir; kazanç elde etme potansiyeli olan maliyeti olan herhangi bir şey kendisine tahsis edilmiş bir yatırım getirisine sahip olabilir. Yatırımların geri dönüş oranının doğru hesaplanmasına yardımcı olmak için çok daha karmaşık formüller olsa da, yatırım getirisi hesabı yoğun olarak kullanılmaktadır.

Bir web sitesi geliştirmeye başlamadan önce sorulması gereken sorular

Bir web projeleri başlandıçta basit gibi görünür ancak hedefe ulaşmak hiç kolay değildir. Süreç boyunca birçok aksilik yaşanabilir, hesapta olmayan sorunlarla yüzleşmeniz gerekebilir, insanlar sıkılıp, motivasyonunu kaybedebilir. Bu nedenle işe başlamadan önce, iyi bir planlama yapmak için aşağıdaki soruları sormanızda fayda vardır.

  • Hedef kitlenizi tanımlayın.
  • Web sitesinin amacı nedir?
  • Kurumsal temel değerleriniz nelerdir ve bunları ziyaretçilerinize nasıl ifade edersiniz?
  • Sizi rakiplerinizden farklı kılan ne?
  • İnsanlar neden rakipleriniz yerine sizinle iş yapmalı?
  • İstediğiniz web sitesinin tarzını açıklayabiliyor musunuz?
  • Kullanılması gereken belirli şirket renkleriniz var mı?
  • Sitenin bir şekilde eşleştirmesi gereken başka tanıtım araçları var mı?
  • Mevcut web sitenizde en çok neyi seviyorsunuz?
  • Mevcut web sitenizde saklamayı planladığınız herhangi bir işlev veya seçenek var mı?
  • Mevcut web sitenizdeki en büyük 3 sıkıntınız nelerdir?
  • Rakiplerinizin web sitelerinde bulunan hangi özelliklere sahip olmak istiyorsunuz?
  • Tasarımını beğendiğiniz bir web sitesi var mı? Bu web sitesine ne eklemek isterdiniz?
  • Sevmediniz web siteleri hangileri ve neden?
  • Yeni web sitenizin tasarımındaki en önemli 3 şey nedir?
  • Web siteniz nerede barındırılıyor?
  • Tam erişime sahip misiniz?
  • Web sitesinin geliştirilmesinde bir ortaklık olacak mı?
  • Web sitesinin bakımını nasıl yapacaksınız?
  • Bütçeniz ne kadar? yeterli mi?
  • Mevcut web sunucunuz yeni web sitenizin tüm ihtiyaçlarını karşılıyor mu?Yeni bir hostinge geçmeyi planlıyor musunuz veya taşımanız gerekiyor mu?
  • Doğru web sunucusunu bulmak için yardıma ihtiyacınız var mı?
  • Kullanmayı planladığınız alan adınız var mı?
  • Logonuz var mı, yoksa oluşturulması gerekecek mi?
  • Yeni web sitesi için tamamlanmış bir site mimarisine sahip misiniz yoksa bu çalışma kapsamının bir parçası mı olacak?
  • Tamamlanan web sitesi kaç sayfa olacak?
  • Web sitesi için içeriğiniz var mı veya içerik oluşturma çalışma kapsamının bir parçası mı olacak?
  • Kaç sayfa içeriğinin geliştirilmesi gerekecek?
  • Site içinde herhangi bir çapraz içerik tanıtımı olacak mı?Siz veya ekibiniz web sitesi güncellemeleri yapmak, içerik yayınlama yönergeleri için eğitime ihtiyacınız var mı?
  • Ziyaretçilerinizin web sitenizde ne tür işlemler yapmasını istiyorsunuz?
  • Kullanmayı planladığınız fotoğraflarınız var mı?
  • Bu fotoğrafların yayınlama haklarına sahip misiniz?
  • Yüksek çözünürlüklü dosyalar sağlayabilir misiniz?Uygun ortam dosyalarını sunabilir misiniz yoksa bu içeriğin oluşturulması çalışma kapsamının bir parçası mı?
  • Arama için optimizasyon (SEO), içerik ekleme gibi özelleştirmelerin yapılması gerekecek mi?
  • Çevrimiçi sohbet özelliklerine ihtiyacınız var mı?
  • Dahil edilmesi gereken ya da oluşturulması gerekecek medya ya da PDF belgeleriniz var mı? Bunların arama için optimize edilmesi gerekecek mi?
  • Özel bir mobil gereksiniminiz var mı?
  • Çoklu dil desteğine ihtiyacınız var mı?
  • E-ticaret sistemine ihtiyacınız olacak mı?
  • Hali hazırda kullandığınız bir sisteminiz var mı?
  • Bir içerik yönetim sistemine ihtiyacınız var mı?Hangi CMS’yi kullanmayu tercih ediyorsunuz? (WordPress, Joomla, Drupal, Magento, vb.)
  • Birden fazla erişim seviyesine ihtiyacınız olacak mı?
  • İçerik yayınlama onay süreçlerini yönetebilmeniz gerekiyor mu?
  • Sitenizin bir bloga veya foruma ihtiyacı var mı?
  • Kullanıcıların sitenize giriş yapmaları gerekecek mi?
  • Parola korumalı alanlara ihtiyacınız var mı?
  • Parola korumalı alanlara ne tür içerik konulacak?
  • Yeni sitenizde kaç tane web formu gerekiyor? Her birinin amacı nedir? Gönderilen bilgilerin nasıl saklanmasını istersiniz? (e-posta, veritabanı vb.)
  • Herhangi bir sosyal paylaşım özelliğine ihtiyacınız var mı?
  • Entegre edilmesi gereken üçüncü taraf uygulamaları olacak mı?
  • Etkinlik takvimi özelliğine ihtiyacınız olacak mı?
  • Abonelik hizmetiniz var mı?
  • Abonelik içeriği teslimi veya ödemesi için herhangi bir üçüncü bir taraf yazılım kullanıyor musunuz?
  • Yazıcı dostu seçeneklere ihtiyacınız var mı?
  • İsteğe bağlı içerik özelliği (belirli eylemlerle görünür hale getirilen gizli öğeler) kullanmak ister misiniz?
  • Ana sayfada hangi bilgiler bulunmalıdır?
  • Hangi bilgiler her zaman görünür olmalı?
  • Sitede hangi özellikleri, bölümleri veya bilgileri vurgulamak istiyorsunuz?
  • Sitenizin farklı bölümleri farklı tasarımlar, düzenler veya renkler gerektirecek mi?
  • Dahili bir site arama özelliğine mi ihtiyacınız var?
  • Veritabanına ihtiyacınız var mı?
  • Hangi özel işlevlere ihtiyaç duyacak?
  • Sitede reklam yayınlayacak mısınız?
  • Google Analytics hesabınız var mı?
  • Başka bir spesifikasyonunuz var mı ya da ele alınmamış bir fonksiyonelliğe ihtiyacınız var mı?
  • Toplam proje tamamlama süreniz nedir?
  • Ne istediğini bilmediğinizde, proje ilerledikçe neyle karşılaşacağınızı bilemezsiniz. Kapsamın net bir şekilde tanımlanmadığı projelerde taraflar birbirinin insafına kalır.

Web Tasarım Fiyatları Nasıl Belirlenir?

Web sitesi tasarımı için seçenekler oldukça fazladır. Bu işi, WordPress, Wix, Medium, Blogger gibi araçlarla, biraz vakit ayırarak, ücret ödemeden, kendi kendinize yapabileceğiniz gibi, gereksinimlerinize göre 150.000 TL ve hatta daha fazla maliyetlerle karşılaşmak mümkündür.

Firmanız için yeni bir web sitesine ihtiyaç duyduğunuzda ilk akla gelen kalite ve fiyatlandırmadır. Özellikle ülkemizde seçeneklerin ve iş yapma biçimlerinin fazlalığı nedeniyle web tasarım fiyatları hakkında genel olarak kabul edilebilir bir fiyattan bahsetmek zordur. Ayrıca arayüz tasarımın çekiciliği web sitesi hakkında bazı fikirler verse de tam olarak bir sonuca varmak için sorulması gereken bazı sorular vardır. Bu yazıda web tasarım fiyatlarını etkileyen faktörleri açıklamaya çalışacağız.

Öncelikle web tasarım ve bakım maliyetleri fiyat aralıklarına bakalım. Fiyatlandırmada referansları ve projeleri ile iyi bir sicile sahip şirketler temel alınmıştır. Fiyat aralığını yüksek bulabilirsiniz, ancak web sitelerinin internette etkin iş yapan kurumsal firmalara maliyeti aşağıdaki gibidir.

Web Tasarım Ortalama Maliyeti, Fiyat Aralıkları

Kartvizit (Bilgilendirici) veya Küçük Yerel İşletmeler İçin Web Siteleri
6-12 Sayfa / 2.000 – 6.000 TL
Bakım Maliyeti: 600 – 1.500 TL

Kurumsal Web Siteleri
20 – 80 Sayfa / 4.500 – 20.000 TL
Aylık bakım maliyeti: 1.200 – 2.500 TL

E-ticaret Siteleri
100 – 1000 ürün / 6.000 – 125.000 TL
Aylık bakım maliyeti: 15.000 – 30.000 TL

Özel Web Uygulamaları
20 – 1500 Sayfa / 8.000 – 150.000 TL
Aylık bakım maliyeti: 15.000 – 60.000 TL

Web tasarımı genelde 5 temel aşamada meydana gelir. Bunlar:

  • Teknolojinin kurulumu,
  • Tasarım ve yapı,
  • İçerik oluşturma,
  • Sitenin kullanımı için eğitim
  • Bakım ve destek
  • Bir web tasarım ajansı nasıl seçilir?
  • İnternet, alışveriş yapma, araştırma şirketleri, ürünler keşfetme, bağlantı kurma, çözümleri anlama ve iş yapma biçimimizi değiştirdi. Sonuç olarak, bir şirketin web sitesinin çok sayıda rol ve işlevi vardır.

Bir web sitesi, potansiyel müşteriler, çözüm ortakları, basın, destekçiler, liderler vb. için prototip bir sunumdur.

Marka web siteleri nasıl olmalı?

  • Orijinal, faydalı, çekici, kullanımı kolay ve alakalı bir içerik,
  • Kusursuz hazırlanmış ve ilgi çekici bir kullanıcı deneyimi,
  • Kullanıcıların sorunlarını çözen ve bilgilerini genişleten yetkili içerik,
  • Mobil ve tablet cihazlar için erişilebilirlik,
  • Arama ve sosyal kanallarda görünürlük,
  • Katılım noktaları, harekete geçirme çağrıları,
  • Teklifler, değer önerileri ve iletişim yöntemleri.

Başka bir deyişle, bir web sitesi, işetmelerin bir numaralı satış elemanı, en iyi eğitim aracı ve en görünür marka temsilcisidir. Bir markanın web sitesi, günlük olarak satış ekibinin tahmin edebileceğinden çok daha fazla potansiyel barındırmaktadır.

Bazı Web Tasarım İstatistikleri

  • Web siteniz her gün satış temsilcisinizin hayal bile edemeyeceği kadar çok kişiyle iletişim kurar.
  • İnsanların% 40’i bir işletmenin güvenilirliğine karar vermek için web sitelerinin tasarımını en önemli faktör olarak kabul eder.
  • İnsanların %45’si bir web sayfasının iki saniye veya daha kısa sürede yüklenmesini beklemektedir. Yükleme 3 saniyeden uzun sürerse, ziyaretçilelerin %40’ı bir web sitesini terk edecektir.
  • Mobil uyumlu değilse, ziyaretçilerin %40’ı web sitenizi terk edecektir.
  • Bir Web Sitesinin Görevleri
  • Erişilebilirlik
  • Kullanıcı Deneyimi
  • Tasarım
  • Katılım
  • Çevrimiçi Pazarlama
  • Sonuçlar & Yatırım Getirisi
  • Ajans işleri doğru biçimde yapmak için gerekli becerilere sahip mi?

Çevrimiçi rekabet edebilmek için web tasarım ajanslarının çok çeşitli becerilere sahip olmaları gerekir.

Web tasarım şirketinizin daha büyük iş hedeflerini destekleyen bir web sitesi oluşturmayı bilmesi gerekir. Bu iş stratejileri, dijital pazarlama, SEO, teknoloji, kullanıcı deneyimi için en iyi uygulamalar ve tasarım anlayışı gerektirir.

Aşağıdaki temel tasarım disiplinleri ile web tasarım şirketlerinin yeteneklerini değerlendirebilirsiniz:

  • Kullanıcı deneyimi tasarımı (UX)
  • Dijital pazarlama (sosyal medya, içerik stratejisi)
  • SEO (arama motoru optimizasyonu)
  • Web analitiği
  • Mobil uyumlu web tasarımı
  • İçerik yönetim sistemleri
  • Sektörünüz ve çevrimiçi fırsatlar hakkında bilgi
  • Destek ve bakım
  • İş hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olabilirler mi?

Şirketinizin bir uzantısı olarak, web siteniz iş hedeflerinizi doğrudan desteklemelidir.

  • Marka kimliğinizi güçlendirmelidir.
  • Erişiminizi genişletmelidir.
  • Güven oluşturmalıdır.
  • Nitelikli potansiyel müşterileri çekmeklidir.
  • Mevcut müşterileri korumalıdır.
  • Temel iş hedeflerini yerine getirmelidir.
  • Ortakları ve destekçileri çekmeli, bilgilendirmelidir.
  • Online satış potansiyeli geliştirmelidir.
  • Yeni fırsatları tanımlayabilmelidir. (Analytics, kullanıcının ilgisini ve davranışsal tetikleyicileri gösterir Yeni fırsatlara yol açabilecek hizmet boşluklarını ortaya çıkarır.)

Bütçeler ve pratik gereksinimler

Beceri ve yaklaşımların çeşitliliği nedeniyle, teklif sürecinde web tasarım şirketleri arasında karşılaştırma yapmak zor olabilir. Web tasarım şirketleri arasındaki fiyat farkı; beceri, süreç, iş kalitesi, endüstrinizde veya teknolojide uzmanlık, hizmet talepleri, yenilikçi yetenekler, profesyonellik ve diğer faktörler gibi sayısız faktöre bağlı olarak değişmektedir.

Teklif sürecini geliştirmek için bir web sitesinden ne beklediğinizi tam olarak tanımlamalısınız. Bütçe sınırlarınızı belirlemek için, büyüklük, endüstri, ihtiyaç ve yaklaşım açısından benzer firmalarla iletişime geçin.

Bir teklifi sadece kağıt üzerinde inceleyerek veya fiyata dayalı olarak verilen kararlar nadiren başarılıdır. Ajansın kişiliğini anlamak için şahsen tanışın veya görüşme ayarlayın. Ajans seçim sürecinde insan etkileşimi güçlü bir araçtır.

Seçtiğiniz ajansla uzun süreli ortaklık yapılabilir mi?

Web tasarım şirketleri müşterileri için önemli uzun vadeli ortaklardır. Hedeflerinizi teklif sürecinde web tasarım şirketlerine tanıtın ve net bir şekilde iletin. Şunlara dikkat edin:Kısa ve uzun vadeli şirket hedeflerinizi anlıyorlar mı?

Hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacak bir ön plan oluşturabiliyorlar mı?

Daha önce iş yaptıkları firmalara nasıl yardımcı olduklarına dair bir portföyleri var mı?

Tasarım yeteneklerini gösteren güçlü referanslara sahipler mi?

Web sitesi ve pazarlama hedefleri arasındaki etkileşimi anlıyorlar mı?

Web analitiğine hakimler mi?

Teknolojide uzmanlar mı?

Proje bittikten sonra nasıl detek sağlıyorlar?

Web sitelerinin zaman içinde destek, bakım ve iyileştirmelere ihtiyacı vardır. Birçok şirket, web tasarım tamamlandıktan sonra destek bulamadıklarından veya yardım alamadıklarından şikayetçidir. Çalışmalarının çoğunda dış kaynak kullanan şirketlere dikkat edilmelidir. Bu tür ajanslar kendi içinde sorunlu, parçalanmış ya da yetersiz kavramsallaştırılmış çözümlere neden olabilir.

Web, iş için kritik bir platformdur. Günün sonunda cevaplamanız gereken sorular.

  • Web sitem işim için ne kadar iyi performans gösteriyor?
  • Dönüşüm oranım nedir? Daha fazla müşteri adayı bulabilecek miyim
  • Talep yaratma programımı, çevrimiçi ortamın faydalarını ölçeklendirebilir miyim?
  • Hangi pazarlama çabalarına yatırım yapmaya değer?
  • Mükemmel teknoloji ve mükemmel tasarım arasında doğal bir uzlaşma var mı
  • Kampanyalarım ne kadar verimli bir geri dönüşüm sağlıyor?
  • Potansiyel veya mevcut müşterilerimden hangilerinin web sitem üzerinden, hangilerinin diğer yollardan etkileşime geçtiğini nasıl bilirim ve ölçerim?
  • Markamla en çok ilgilenenen müşterilerim hangileri?

Bir web projesine başlamadan önce bu sorulara yanıt vermek, elinizdeki kaynaklar ve hedefiniz arasında daha iyi bir bağlantı kurmanızı, projenizin büyük resmini daha net görmenizi sağlayabilir.

Konu Başlıkları

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Web Siteniz Arama Motorlarında Neden Görünmüyorİşte kontrol listesi ve kaynaklar (PDF)

Google’da risk almadan, daha iyi sıralama almak için ihtiyacınız olan Kontrol Listesi ve Kaynaklar PDF dosyasını eposta adresinize gönderin.