2020’de SEO: Hızlı Bakış

güvenli seo

Bugünlerde Google ve diğer otoritelerin SEO’yu etkileyen yeniliklerden bahsetme aralıkları oldukça kısaldı. 2020’de daha da köklü değişiklikler bizleri bekliyor. Site içi SEO uygulamalarının birçoğu önemini yitiriyor. İşte benim tavsiyelerim:

  • AMP’yi kullanmak istemiyorsan (ben de istemiyorum) bir daha düşünelim, mobili daha da fazla ciddiye al.
  • 301 yönlendirmelerden fazla çekinmene gerek yok.
  • Sayfada birden fazla H1 kullanabilirsin.
  • Referans verileri için HTTPS / HTTP problemini önemse.
  • Yerel işletmeler için alıntı çok önemli değil.
  • Zengin snippet ile sesli aramanı geliştir.
  • Uzun kuyruk anahtar kelime araştırması yap ve buna göre içerik yaz.

Site İçi SEO

  • İçeriğinin değerini artır, alt etiketi, arama kutusuna ek flash ve java’ya destek ver, video, ses transkriptleri kullan.
  • Anahtar kelimeyi başlık etiketinin ilk kelimesi yap, ilk paragrafta kullan, gövdede iki, üç kez, ALT etiketinde, URL’de ve meta etikinde birer kez kullan.
  • index / no-index, follow / nofollow, noarchive, nosnippet, noodp / noydir meta robots etiketlerini gerektiğinde kullan.
  • Meta Refresh, Meta Revisit-after, Meta Content-type, artık önemli değil, Meta Keywords’u unutabilirsin.
  • URL’yi oluştururken, tıklanırsa gideceği sayfa tahmin edilebilecek şekilde seç. URL’de anahtar kelimeyi birden fazla kullanma.
  • Gerektiğinde link rel = kanonik kullan
  • Zengin snippet (Yapısal veri) kullan.

Site Dışı SEO

  • Anahtar kelime araştırmanı ihmal etme, en iyisi Google Anahtar Kelime Planlayıcı’yı kullanmak, ücretsiz ve kolay.
  • Link oluştururken kaliteli sitelere odaklan, çapa metnini ciddiye al, linklerin yeni olsun.
  • Sosyal medyada paylaştıkların da backlinkler gibi olumlu sinyaller yollar.
  • Yerel rehberlere kayıt ol, hala işe yarar.
  • Site haritası kullan ve popüler arama motorlarının hepsine gönder.
  • Robots.txt kullan, meta robot etiketi ekle.
  • Google Arama Konsolunda coğrafi hedef, tercih edilen etki alanı, URL parametreleri, tarama hızı, kötü amaçlı yazılım, tarama hatalarını kontrol et, HTML önerilerini incele.
  • Bing Web Yöneticisi Aracını da kullan.
  • Yandex Webmaster Aracını da kulan.
  • Adwords reklamı organik trafiği artırmaz, inanma.
  • Google’ın Web Yöneticisi Yönergeleri ve Bing’in Web Yöneticisi SSS sayfalarını takip et.
  • Karşılıklı linkler, link düzenleri (link farm), ücretli linkler, düşük kaliteli rehber linklerinden uzak dur.
  • Cloaking’i kurallara uygun kullanabilirsin, araştır.
  • Düşük değerli sayfalardan uzak dur.
  • SemRush, Ahrefs’e fazla kapılma, Google Analytics’e odaklan.
Web Siteniz Arama Motorlarında Neden Görünmüyorİşte kontrol listesi ve kaynaklar (PDF)

Google’da risk almadan, daha iyi sıralama almak için ihtiyacınız olan Kontrol Listesi ve Kaynaklar PDF