Web sitem neden Google arama sonuçlarında çıkmıyor? 5 dakikada sorunu tespit edin

Web siteniz Google’da görünmüyor mu? Belki daha önce bazı anahtar kelimelerde görünüyordu ama şimdi görünmüyor. Ya da web sitenizi tasarladığınızdan beri hiç görünmüyor? Google arama sonuçlarında neden çıkmadığınızı 5 dakika sürecek birkaç işlemle anlamaya çalışalım.

Google günümüzde en fazla kullanılan arama motorudur ve yaklaşık %75’lik pazar payıyla sektörünün lideridir. Çeşitli analizlere göre arama sonuçlarında Google’ın ilk sayfasında ilk 5 sırada yer alan sonuçlar tüm tıklamaların %75’inden fazlasını almaktadır. Web sitenizi Google’ın ilk sayfasında görünmesi ve daha çok tıklanması için optimize ederken hangi tür sonuçları hedeflemeniz gerektiğini bilmeniz gerekir. Google’da arama yaparken tetiklenebilecek 30 tür arama sonucu vardır ve sitenizin bu sonuçları hedefleyebilmesi için yapmanız gereken değişiklikler vardır.

Bu değişikliklerin yani optimizsyonların tamamını bu yazıda ele almayacağız, ancak Google’da neden çıkmadığınızı anlamak için birkaç basit uygulamadan bahsedeceğiz

Arama Sonuç Sayfası

Arama Motoru Sonuçları Sayfası (SERP), Google tarafından kullanıcılarına sunulan web sayfalarının bir listesinden oluşur. Bu sayfaların iki ana bileşeni vardır.

Anahtar kelime- kullanıcıların ihtiyaç duydukları bilgileri bulmak için arama motorlarının arama kutusuna yazdıkları kelimeler.

Arama sonuçları – kullanıcının sorgusuna yanıt olarak arama motoru tarafından döndürülen web sayfalarının listesi. Bu sonuçlar türlerine göre nispeten farklı görünümlere sahip olabilir.

Google Indeks Kontrolü

Web sitenizin sayfalarının Google tarafından indeklenip indeklenmediğini ya da ne kadarının indekslendiğini öğrenmek için Google arama çubuğuna aşağıda gösterilen biçimde site adınızı yazın.

site:websiteniz.com
1

Yukarıda ekran görüntüsünde yeşil kare içine alınmış sonuç Google’ın web sitenizdeki kaç sayfayı belleğinde tuttuğunu görmenizi sağlıyor. Bu sonuca göre aşağıdaki senaryolardan biri gerçekleşebilir.

1. Google hiçbir sayfamı indekslememiş

Olası nedenler

Web sitenizin dizine alınmasını engelleyen robots.txt ayarları veya meta etiketler kullanılmış.

Web siteleri yapım aşamasındayken indeklenmemesi için arama motorlarına kapatmış ve daha sonra açmayı unutmuş olabilirsiniz. WordPress kullanıyorsanız, Ayarlar > Okuma sekmesinden “Arama motoru görünürlüğü” onay kutusunun işaretli olmadığından emin olun.

3

Bu soruna bazen de yanlış yapılandırılmış SEO eklentileri neden olur. Sayfalarınızı veya belirli bir taksonomiyi toplu halde “noindex” biçiminde etiketlemiş olabilirsiniz. Yoast kullanıyorsanız Başlıklar & Meta sekmesinden “noindex” işaretlenmiş bir içerik türü olup olmadığını kontrol edin. Rank Math kullanıcıları, Titles & Meta Sekmesinde sol menüde bulunan, özellikle Sayfalar, Yazılar, Yazı Kategorileri, şayet siteniz bir eticaret sitesi ise, Ürünler ve Ürün Kategorilerinin “index” biçiminde işaretlendiğinden emin olmalılar.

Rank Math SEO Eklentisinin Tüm Ayarları >

2. Site Manuel Ceza Almış

Robots.txt dosyanız veya herhangi bir meta etiket sayfalarınızın indeklenmesini etkilemiyorsa sitenizin Google dizininden çıkarılmasına neden olacak bir işlem yapıp yapmadığınızı düşünmeniz gerekir. Google arama konsolunda manuel cezalara neden olan başlıca uygulamalar:

  1. Manüplatif bağlantı kurma
  2. Metin gizleme
  3. Bağlantı gizleme
  4. Kopya içerik

Bu adımda manuel ceza alıp almadığınızı anlamanın en kolay yolu Google Arama Konsolundaki “Manuel İşlemler” sekmesindeki mesajları kontrol etmektir. Bir ceza görürseniz sorunla ilgilenip Google’a yeniden değerlendirme isteğini gönderebilirsiniz.

Ayrıca sitenizdeki kopya içerikleri keşfetmek için Copyscape aracını kullanabilirsiniz. Tüm içeriğinizin özgün olması, başka sitelerden aldığınız görsel veya yazılı içeriğin kaynağının belirtmeniz önemlidir.

2. Google bazı sayfalarımı indekslememiş

Özellikle büyük siteler için Google dizininin yalnızca bir tahmin olduğunu unutmayın. Web sitenizdeki belirli bir sayfanın indeks alıp almadığını yukarıda bahsettiğimiz site: opratörünü kullanarak kontrol edebilirsiniz.

örnek:
site:http://localhost/bw/seo

3. Tahminimden fazla sayıda sayfa dizine eklenmiş

Google dizininde değeri olmayan sayfalarınızın olması bahsettiğimiz diğer senaryolar kadar zarar verici olabilir. Tüm içeriği dizine eklemek başta tarama bütçenizi ve anahtar kelime dağılımınızı olumsuz etkiler, yinelenen içerik riskini artırarak sitenize zarar verebilir.

Tarama bütçesi nedir? – Tarama bütçesi Google’ın web sitenizi tarama için ayırdığı zaman ve kaynak miktarıdır.

Anahtar kelime dağılımı nedir? Bir anahtar kelimenin belirli bir sayfada ne kadar anlamlı olduğu ve site genelinde diğer sayfalarla ilişkisini ölçen algoritmalar olduğu bilinmektedir. Bakınız: “TF-IDF”

Yinelenen İçerik nedir? – Yinelenen içerik, farklı URL’lerde yayınlanan aynı içeriktir. Örneğin kategorileri ve etiketleri birlikte indekslemek bu soruna neden olabilir.

Çok sayıda sayfanın dizine eklenmiş olarak görünmesinin bir nedeni de saldırıya uğramış olma ihtimalinizdir. Bazı zararlı yazılılımlar web sitenizde otomatik sayfalar oluşturabilir. Bu sorun genellikle kaynağı belli olmayan temalar ve eklentilerden kaynaklanır. Böyle bir duruma maruz kaldı iseniz bir süre sonra web siteniz tamamen dizinden çıkarılabilir. WordPress dizininde zararlı yazılımları tespit edip temizleyen eklentiler bulunmaktadır.

Eski Blog Yazıları

Blog yazmaya yeni başladıysanız, yazılarınızı en az 1000 kelime olacak şekilde yayınlamak gözünüzde büyüyebilir, ama merak etmeyin. Daha uzun ve daha etkili makaleler oluşturmanın birçok yolu mevcut. Google’da sıralanma şansı daha yüksek olduğu kabul edilen 2000 ve üzeri kelimeden oluşan makalelerin nasıl yazılabileceği konusunda pratik, tecrübelerimi aktarmaya çalışacağım.

Daha uzun makaleler Google sıralamanızı etkileyebilir mi?

Google’ın 200’den fazla sıralama faktörü olduğunu bilirsiniz. Sadece uzun makaleler yazarak sıralama almak biraz hayalcilik olur, ancak diğer tüm faktörlerin eşit olması şartıyla, uzun bir makalenin, kısa makaleden daha üstte sıralanma şansına sahip olduğu söylenebilir.

Bu yazıyı okuduktan sonra, SEO ve kullanıcı deneyiminizi geliştirmek için kısa blog yazılarınızı daha uzun hale getirmek için içeriğinizi nasıl düzenleyeceğinizi bileceksiniz.

Daha uzun yazmak, ziyaretçileri daha uzun süre sayfada tutarak hemen çıkma oranınızı azaltır. Hemen çıkma oranının iyileşmesi blog yazınızın Google daha iyi sinyaller göndermesi demektir ve size daha fazla arama motoru trafiği getirir.

İnsanlar sorunlara net, derinlemesine yanıt veren web sitelerine giderler. Ziyaretçileriniz sitenize çözüm aramaya gelirse ve sunduğunuz bilgiler yetersiz kalırsa sadece o sayyfanın değil, tüm sitenizin güven seviyesini düşürmüş olursunuz.

Ziyaretçilerin blogunuzda düşünecek, hissedecek daha çok şey olmalı. İçeriğiniz ne kadar uzun olursa, insanların yorum yapma ihtimli o kadar fazla olur. Hangi Mesajları Düzenlemelisiniz?

Hangi yayınların düzenleneceğini belirlemek için bir anahtar kelime konumlandırma aracına ihtiyacınız vardır.Arama Motoru Sonuçları Sayfalarında (SERP’ler) hangi konumların güncellenmekten fayda sağlayacağını söyleyen birçok ücretsiz anahtar kelime konum aracı vardır.

Yukarıda belirttiğim işlemleri yaptıysanız artık Google performansınız hakkında daha fazla bilgi sahibisiniz. İlginize teşekkürler, sormak sitediğiniz birşey olursa yorum yapabilirsiniz. Trafiğiniz bol olsun.

Bu gönderi SEO’ te gönderildi ve , ’ te etiketlendi.